Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Detailers/ Work shops gezocht! Projectauto aanbieding! Opties
Jeroen
#1 Gepost : zaterdag 24 april 2010 18:02:49
Rang: Lid

Hierbij gezocht,

Een dap of rotary clinic. Of iemand of meerdere personen die graag een auto willen opknappen.
Ik bied een testauto aan die in een behoorlijk slechte staat is. De Lak is puur verwaarloosd om zo maar te noemen. Auto is van mijn broertje en heeft die pas geleden zo dus gekocht. Betreft een Zwarte alfa 146 in de kleur Nero 601.

(de groene achterklep wordt binnenkort zwart)

De lak zit vol met swirls en lakdefecten. En ziet er gewoonweg helemaal niet uit! Oke, auto is van 1996 en heeft hier en daar een deukje of een roestputje maar hij is er behoorlijk trots op. En wil hem graag netjes hebben. Reden waarom: Ik ben vandaag met me broertje zijn auto gaan schoonmaken, echt de lak ziet er echt niet uit! Er bestaat een verhaal van een blauwe auto die een hel bleek te zijn. Geloof mij. Dit is denk ik nog een stapje erger! Alleen helaas heb ik de geduld er niet voor om te gaan polijsten en ik doe dat inmiddels ook niet meer. Ben er zelf wel bij natuurlijk, en hij moet gewoon weer netjes voor de dag kunnen komen.

Had de volgende middelen gebruikt bij het detailen vandaag: dak/achterkant/achterste zijschermen heb ik niets aan gedaan, die wilden voor geen één meter!

- Dodo BTBM
- Dodo clay lube
- Dodo lime prime lite
- Dodo Rainforest rub

Enkel de lime prime lite was een bitch om op de auto te verwerken, kon er niets van begrijpen… uitpoetsen wilde gewoon niet op het dak/motorkap. Deuren en voorste zijschermen geen problemen mee gehad Motorkap ging ook erg moeizaam. Auto heeft heel de dag in de schaduw gestaan, tot op het eind van de dag.

Heb de producten gebruikt zoals ik het ook op mijn auto doe, en daar bevonden zich geen problemen. Heel raar.

Dus zijn er mensen die willen helpen om hem netjes te krijgen, graag! Wil hem ook beschikbaar stellen voor evt. een workshop. Daar hebben we geen moeite mee. Zolang die maar netjes voor de dag terug komt. Mooiste zou zijn, dat het in de "hobby" gebeurt. Hij heeft geen geld en ik moet het doen van me ww, dus financieel wordt het wat krap allemaal. Vandaar dat ik ook dit topic ben gestart als zijnde testauto/object/geval. Wil er best voor rijden. Dat is het probleem ook niet.

Echt foto’s heb ik er niet van. Krijg de defecten niet gefotografeerd (slechte camera’s zeg maar) Maar is een drama!

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

Paulus de Boskabouter
#2 Gepost : zaterdag 24 april 2010 23:07:00

Franeker is niet zo heel ver weg voor mij! Maar tot de zomervakantie heb ik helaas geen tijd. Leuk project!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Eelco
#3 Gepost : zaterdag 24 april 2010 23:09:51

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Wat voor klei heb je gebruikt Jeroen?

Kan zijn dat de lak echt zwaar verweerd ofzo is en dan een milde klei niet genoeg verwijderd.. Dat wil je LP ook niet lekker.
Niet ergens meer iets van Prof.polish of Meg's step 1 liggen om te kijken of je zo eens de lak kunt reinigen?

Kleurnr. zegt me niets. Is het metallic of unikleur. Blanke lak aanwezig?
katuut
#4 Gepost : maandag 26 april 2010 8:22:25

Nero 601 is niet metallic

blanke lak dacht ik wel maar begin te twijfelen....
ThaBird
#5 Gepost : maandag 26 april 2010 10:44:19

Sorrie maar voor zulke dingen heb je Harold of bart ect om je auto te laten doenknipoog
tsunami69
#6 Gepost : maandag 26 april 2010 12:39:36

zijn er wel meer die dit kunnen
Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/

Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.

stimpy68
#7 Gepost : maandag 26 april 2010 12:48:57
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Even voor alle duidelijkheid:

4. Commerciële inhoud is niet toegestaan, denk hierbij aan bedrijfs- en merknamen (al dan niet hobbymatig), (bedrijfs)logo's en hyperlinks in titels, berichten, onderschriften, avatars, banners en foto's . Commerciële inhoud wordt verwijderd of aangepast. Let hierbij ook op de keuze van je nickname/alias.

5. (Commerciële) activiteiten van concurrerende bedrijven, poetsbedrijven of detailers zijn niet toegestaan.

6. Ons forum is niet bedoeld voor zoektochten naar en aanvragen voor poetsbedrijven, schadeherstellers en detailers. Deze berichten worden verwijderd.

Whistle
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
ThaBird
#8 Gepost : maandag 26 april 2010 13:39:08

tsunami69 schreef:
zijn er wel meer die dit kunnen

Lees ook de ECT schat sarcastisch
tsunami69
#9 Gepost : maandag 26 april 2010 14:30:46

De ect staat voor?
Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/

Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.

Lexusfreak
#10 Gepost : maandag 26 april 2010 14:41:34
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Ik heb het donkere vermoeden voor Etc. Etcetera knipoog
stimpy68
#11 Gepost : maandag 26 april 2010 14:43:50
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Ah... ik zie het nu ook ohoh Etc. als in Etcetera ja
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire