|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
De DAP500 is en blijft uitstekend. De DAP900 moet zichzelf nog bewijzen, dus laten we de eerste reviews afwachten! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Tim schreef:De DAP500 is en blijft uitstekend! +1 Ik doe mijn trouwe Dappie niet weg Ik zat er langer over na te denken om een 2de DA machine erbij te nemen puur vanwege het feit dat als ik bezig met met iemands auto, deze persoon niet werkeloos hoeft toe te kijken.  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-5-2008
|
Wat als die persoon beetje weg heeft van regel 3 
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Moet je goed opletten als je alle drie die machines hebt.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-9-2008 Locatie: Gelderland
|
Ziet er weer mooi uit! Mooi ook die sticker van Polishing Power naast de aan- / uit schakelaar op de PRO900 en de rode kleur bij 900 die ook weer op de tas terug komt Alfa Romeo 155 2.0 TD - Kleur Blue Spazio
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Kun je die D beugel ook los kopen? Want gebruik inderdaad die zijgreep weinig tot nooit.  Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-9-2008 Locatie: St. Annaland
|
Ziet er super uit! Ben denk ik toe aan een nieuwe, dus dat wordt weer bestellen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Doetinchem
|
Ik gebruik nu nog steeds de Flex van het werk, of ik kan die misschien tegen een leuke prijs overnemen of ik ga hem inleveren en dan moet ik op zoek naar een andere machine Persoonlijk vind ik de Flex fijn werken, zeker in combi met de Curved pads van LC, maar die zijn 6,5 inch en dat vind ik weer niet fijn werken op een DAP500, daarmee werk ik liever met 5,5 inch of misschien 6 inch, met laatsgenoemde heb ik geen evaring Waneer de Flex eruit moet, zal ik waarschijnlijk naar de DAP gaan kijken.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-3-2010 Locatie: Someren eind
|
Quincy schreef:. ....., maar die zijn 6,5 inch en dat vind ik weer niet fijn werken op een DAP500, daarmee werk ik liever met 5,5 inch of misschien 6 inch, met laatsgenoemde heb ik geen evaring Was ook mijn mening...6,5 is net wat te groot
|
|
|
|
Paulus de Boskabouter schreef:Kun je die D beugel ook los kopen? Want gebruik inderdaad die zijgreep weinig tot nooit. De D-Beugel past alleen op het nieuwe model, want daar is de kap ook anders van. Dus het gaat niet passen. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-8-2009 Locatie: In een boomhut
|
Ik kan bijna niet wachten tot ik de pro 900 heb, Ik wil hem namelijk alleen voor de spot pads gebruiken en nu is dat wisselen zon geklooi elke keer.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Ik gebruik vreemd genoeg alleen de zijbeugel, zit deze bij de DAP900 of kan ik deze overzetten?
|
|
|
|
Deze zit er niet meer bij, maar je kan hem wel gebruiken op de DAP900! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
McShine schreef:Ik gebruik vreemd genoeg alleen de zijbeugel, zit deze bij de DAP900 of kan ik deze overzetten? Ik gebruik de zijbeugel niet. Volgens mij heb ik hem nog wel (zo weinig gebruik ik hem dus  ), dus mocht je interesse hebben... Vrienden noemen me Martin
|
|
|
|
Ik gebruik op de Dap helemaal geen beugel.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
sooo, bikkel... Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Ik haal mijzelf voor de verandering eens aan; waarom .... het is bijna 30/5 en het jeukt hier mk-us schreef:1) Komt er wellicht ook nog een DAP900 Raffini Starters Pakket a la 500 versie ( dus met 4 pads etcetc )
2) Is er nog een bepaalde reden dat er gekozen is voor een Kompressor 6" pad, ipv de reguliere 5.5" ( beide types hebben een 125mm steunplaat en passen zowel de 5.5", 6" en 6.5" pads op ( uitlopend tot max 7.5 )
3) Zijn de standen qua werken gelijk aan die van de 500 ? ( bv stand 4 voor witte pad + mezzo ) >>> gezien het stukje wat Martin aangeeft over dat stukje extra meer tov de 500
4) Is ie nog steeds 'hufter-proof' en dus als newbie als instapmodel te gebruiken
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-5-2009 Locatie: Etten-Leur
|
Tim schreef:[color=blue][size=6]De eerste echte foto's van de machines zijn gearriveerd!
De DAP900 en de PRO900 delen het binnenwerk, het verschil is het excenter contragewicht, de metalen kap en een andere electronische regeling.
"De eerste echte foto's" Als er foto's zijn betekent dit toch ook dat de machines er zijn?? Is er al een definitieve datum waarop de rotary uitgeleverd gaat worden? Als de DAP 900 en de PRO het binnenwerk delen, dan zou ik vrij eenvoudig de PRO kunnen "ombouwen" naar een DAP 900? Ik hoef dan alleen het excentergewicht van de DAP 500 over te zetten naar de as van de PRO900, of gaat dit niet passen vanwege de as? (dit natuurlijk puur theoretisch want waarom zou ik met een DAP 500 en een PRO 900 in huis ineens behoefte hebben om de PRO900 om te tunen naar een DAP900?) Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
vandaag de stok aan de linkerkant van de dap gemonteerd.. gewoon voor de probeer, ik vind heb ook de d beugel, beide nog nog ongebruikt tot de dag van vandaag.. ik vond de stok wel lekker eigenlijk.. ben erg benieuwd wat de dap900 gaat worden, mikem3 heeft hem besteld, omdat hij er nog niet is, heeft hij nu even mijn dap, op het moment dat hij de 900 versie heeft, ga ik hem daar dus zeker proberen! vooralsnog gebruik ik nog steeds gewone pad's op de dap, en kompressors op de rotary.. eerst ging mikem3's bosch rotary aan barrels, en na afloop werd mijn fermpje ook wel verschrikkelijk heet (en dan waar de motor zit, de kop zelf bleef lauw) dus mischien nood gedwongen ook aan een nieuwe rotary? as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
BlackPassat schreef:"De eerste echte foto's" Als er foto's zijn betekent dit toch ook dat de machines er zijn?? Is er al een definitieve datum waarop de rotary uitgeleverd gaat worden? Als de DAP 900 en de PRO het binnenwerk delen, dan zou ik vrij eenvoudig de PRO kunnen "ombouwen" naar een DAP 900? Ik hoef dan alleen het excentergewicht van de DAP 500 over te zetten naar de as van de PRO900, of gaat dit niet passen vanwege de as? (dit natuurlijk puur theoretisch want waarom zou ik met een DAP 500 en een PRO 900 in huis ineens behoefte hebben om de PRO900 om te tunen naar een DAP900?)
De foto's zijn gemaild en de machines staan nog in de fabriek. De eerste machines worden ingevlogen, want de boot komt pas 15 juni hier aan. Naar verwachting met 1,5 a 2 weken eindelijk hier in huis. Ombouwen is niet mogelijk, want zoals je al zegt is de as verschillend. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
mk-us schreef:Ik haal mijzelf voor de verandering eens aan; waarom .... het is bijna 30/5 en het jeukt hier 1: mag Tim op antwoorden 2: je bedoelt bij het pakket als je pre-order hebt gedaan, en waarom hier een Kompressor 6" bij zit en niet een gewone CCS 5,5", of is je vraag waarom een Kompressorpad in 6" is en niet als 5,5"? 3: al zouden de toeren per stand exact gelijk zijn, dan nog blijft de situatie dat de dap900 krachtiger is per stand. Hierdoor KAN het dus zijn dat je wellicht zelfs een standje lager kan werken. Maakt ook niet zoveel uit denk ik. 4: 110% JA! De 900 is ook geen monster hoor...  Exact gelijk, alleen net iets meer 'bite' zonder enig gevaar. Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
- whoops, dacht dat het Carclean.nl foto's waren en geen gemailde ( damn, trok een verkeerde conclusie, dacht dat er al wat bij Carclean.nl headquarters stond )) THX Tinus!1 - uiteraard  2 - wat betreft de padkeuze: was initieel bedoelt als kompressor vs ccs ( kompressors zijn eenmaal niet in 5.5" te verkrijgen ) ( maat vind ik persoonlijk iets minder interessant maar wellicht dat een ander hier meer over wilt weten ) Heeft het te maken vanwege de extra kracht en dat je met de kompressors soepeler over de lak kan gaan zonder dat ie wegloopt ( zoals in eerdere testen over de kompressor naar voren kwam ) 3 - zet 'm persoonlijk dus even in het zelfde hokje neer ( zat even te brainstormen ivm de kracht ) 4 - pfiew, blijft het gelukkig toch een power-dap zonder rotary gevaren ( beter keer extra vragen dan later met een probleem foto hier komen toch )
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2009 Locatie: Maas en Waal
|
Ik wacht eerst een review af.  . In de zin van : overtuiging ( eerst zien dan geloven). Ik heb al een dapp 500 en de pro 900 is in aan tocht. Een dapp erbij zou leuk zijn ivm spot pads , dan hoef je telkens niet van backing plate te wisselen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
ik wil graag wel een D-beugel voor op mijn dapV1 zat ook op de meguairs g220 en beviel prima.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Harold: Tim schreef:De D-Beugel past alleen op het nieuwe model, want daar is de kap ook anders van. Dus het gaat niet passen.
|
|
|
|
Harold-A1 schreef:ik wil graag wel een D-beugel voor op mijn dapV1 Harold, de V1 is soooo 2008.... Kan echt niet meer; schaam je.... p.s. maakt geen ruk uit welke versie je hebt: V1/V2/dap900 ---> ze werken allemaal goed Glans is een keuze
|
|
|
|
twijfel twijfel , kan iemand de pro900 vergelijken met bijvoorbeeld de flex rotary, of de aeg pe150 rotary? gezien de kogel door de kerk is, en hier een nieuwe machine komt (met toestemming van de vrouw) as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Aron, Je gaat een Rolls Royce met een Renault Megane vergelijken.... Niemand kan de Pro900 (nog) vergelijken om de doodeenvoudige reden dat ie (nog) niet leverbaar is. Qua vermogen, toerental is ie te vergelijken met de specificaties van een AEG, Flex, Festool, Metabo enz. Ik heb zelf even met de Pro900 gewerkt en moet zeggen dat ie me niet tegen is gevallen. Het enige nadeel vindt ik persoonlijk, is de manier om het toerental te regelen. Als ik de kans krijg, dan wil ik de Pro900 best testen samen met de Festool.  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
En Tim gaan we de verwachte leverdatum van 30-05 halen?
|
|
|
|
@patrick. heb je reply ff gemist. ja, er zit een groot prijsverschil in, en natuurlijk zit er niet dezelfde elektronica in.. ik twijfelde nog tussen een pro en een flex/aeg. mocht ik de pro een keer in handen krijgen, wil ik hem wel vergelijken met de aeg die morgen hier op de mat valt as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-9-2009 Locatie: Haulerwijk
|
paulb schreef:En Tim gaan we de verwachte leverdatum van 30-05 halen? + 1! Op forum's als Martijn-GTi of CitroMarty, vrienden noemen mij gewoon Martijn... Mijn fotosessie's en Autopoetsfoto's!Dad: Citroën 2CV Club '82 | Citroën 2CV Charleston '87 | Citroën CX 2400 Pallas '78 | Citroën BX 19 GTi '91 | Citroën XM 3.0 V6 Multimedia '98 I: Citroën BX 19 GTi '92 | Citroën BX 14 Rallye '87
|
|
|
|
Guest
|