|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
Hallo medeforummers, misschien een raar vraagje.... Ik heb inmiddels al een aantal voertuigen een "dapbehandeling" gegeven en daarbij heb ik door onvoorzichtigheid een aantal plekken op de betonklinkers van SSR-produkten en wax. Hoe zijn die het best te verwijderen? Ik had gehoopt ( misschien dom van mij) dat dit door de regen wel zou verdwijnen (niet dus  ) Inmiddels zijn ze dus netjes ingedroogd....m'n vrouwtje vindt dit niet leuk Alle tips zijn welkom Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-4-2009 Locatie: ooltgensplaat
|
Misschien met APC? Daar krijg je het ook mee van je trims, dus wie weet. Je kunt het altijd proberen. Succes
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Nieuwe betonklinkers  ,
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Ik zou ook APC proberen en je kunt gerust een hardnekkige borstel gebruiken, want kans op schade aan de betonklinkers is klein schat ik zo in... Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
|
Inderdaad, goed idee....dat ik daar niet zelf op kwam.... Ik heb zonet de vlekken ingespoten met APC 1:10. Met een schuurborsteltje goed uitgeschuurd en wat laten weken. Inmiddels heb ik het met de tuinslang afgespoten. Ik ben benieuwd naar het resultaat als het terug opgedroogd is.... wordt vervolgd.... Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-6-2009 Locatie: Zundert
|
Misschien dat je door wat brekerzand te strooien en een dit zand een aantal keren over de plaatsen te vegen de plekken weg schuurt. Wellicht dat het niet in 1 keer zal lukken, maar als je dit een aantal keren herhaald zal het volgens mij toch wel een behoorlijk verbetering geven. Een andere optie is je vrouw een tandenborstel geven en ........ euh...nee  , zou het op toch maar op brekerzand houden.
|
|
|
|
cor707 schreef:Misschien dat je door wat brekerzand te strooien en een dit zand een aantal keren over de plaatsen te vegen de plekken weg schuurt. Wellicht dat het niet in 1 keer zal lukken, maar als je dit een aantal keren herhaald zal het volgens mij toch wel een behoorlijk verbetering geven. Een andere optie is je vrouw een tandenborstel geven en ........ euh...nee  , zou het op toch maar op brekerzand houden. haha, mijn vrouw wou juist mij die tandenborstel geven Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2009 Locatie: De Meern
|
Gewoon de tegels omdraaien... ben je het ook kwijt...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
DAP + witte pad op de stenen zetten. Polijstmiddel ligt er al... Wel een voor en na foto graag
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-3-2010 Locatie: Someren eind
|
Vaatwasser tablet/poeder. Krijg ik ook altijd de oprit mee zuiver. Ook als er eens een auto heeft gestaan met olie-lekage. Even goed schrobben, en je stoepje is weer als nieuw.
|
|
|
|
toffe tips allemaal Inmiddels is het resultaat zichtbaar (geweest....' t is hier inmiddels aan het regenen  ) De vlekken zijn voor 90% verdwenen...dus met het pure spul had het waarschijnlijk wel volledig gelukt....voornaamste is dat het vrouwtje terug happy is Bedankt voor alle nuttige ( en minder nuttige maar plezante) tips Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-10-2009 Locatie: Op nivo.
|
Komtie weer ..................... Dasty van de Wibra. Insprayen, 5 minuutjes laten zitten en dan wegspoelen. Die van de vaatwastabletten is ook een goed werkende tip. € 1,99 voor een spuitflacon,€ 5,99 voor een grote navulfles van 3 liter. Ook voor het schoonmaken van de pads erg fijn, ze worden helemaal weer als nieuw. Roeland heeft de volgende plaatje(s) bijgesloten:  Dasty.jpg 25 KB, aantal downloads: 555.Allemaal nieuwe pads, in alle kleuren., een heel klein beetje van de Wibra, een beetje van mezelf maar het meeste komt van Carclean.nl <--------------------------------------
|
|
|
|
Intussen een paar stevige plensbuien verder zijn de vlekken amper nog zichtbaar. Voor olievlekken heb ik voor jullie nog een tip; werkt echt heel goed! Je strooit wat waspoeder op de olieplek en laat dat gewoon liggen.....de eerste regenbui doet de rest van het werk. Daarna zie je er niets meer van Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Volgende keer gewoon ook je betonklinkers afplakken. Weet alleen niet of die 3M tape ook in breedte 1000 mm voorradig is.
|
|
|
|
Soepergrover schreef:Volgende keer gewoon ook je betonklinkers afplakken. Weet alleen niet of die 3M tape ook in breedte 1000 mm voorradig is. verdorie...da's een gat in de markt. carclean? Ik vrees wel een beetje voor de transportkosten Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2009 Locatie: Zoetermeer
|
wat karton neerleggen doet ook wel wonderen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-9-2009 Locatie: St-Truiden, belgië
|
Heb ook een streepje polijstmiddel op een muur hier thuis. Per ongeluk de DAP aangezet na enkele blobjes op de pad gedaan te hebben, wat dus een heel gespetter gaf Hab al pure APC en dasty getest, schrobben met een borstel en niet weg te krijgen. Zijn van die rode bakstenen. Wat wel hielp was remmenreiniger aangezien dat echt krachtig spul is. Verder als je een HD hebt met een vloeistofbakje, kan je icm met de vuilfrees en product ook alles wel wegkrijgen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
Soepergrover schreef:Weet alleen niet of die 3M tape ook in breedte 1000 mm voorradig is. Ik heb hem wel op 1370 mm., is dat een probleem Joost ???
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Nee hoor, kan gewoon de schaar in toch?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
Roeland schreef:Komtie weer ..................... Dasty van de Wibra. ......Ook voor het schoonmaken van de pads erg fijn, ze worden helemaal weer als nieuw.
iid, voor de pads heb ik nog geen ander middel gevonden wat zo goed én in korte tijd de pads schoonmaakt. gisteren toevallig 2x3L dasty gekocht  over een spettertje polijstmiddel
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-3-2010 Locatie: Ede (gld)
|
Gewoon de auto bij de buren op de oprit zetten
|
|
|
|
da's dan bij m'n schoonmoeder Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-10-2009 Locatie: Op nivo.
|
corsawim schreef:da's dan bij m'n schoonmoeder Je schoonmoeder als buur, daar zou ik ook van gaan kliederen Allemaal nieuwe pads, in alle kleuren., een heel klein beetje van de Wibra, een beetje van mezelf maar het meeste komt van Carclean.nl <--------------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
nee, dan je moeder als buurvrouw
|
|
|
|
ach, dat valt wel mee mijn lief vrouwtje kiest altijd partij voor mij en ik heb 14 dagen geleden de auto van m'n schoonmoeder gedetailed en zo ben ik weer even de superschoonzoon Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-7-2008 Locatie: bij je moeder thuis
|
borstelen op een paar betonklinkers???
gewoon de hd erbij pakken en afspuiten.
|
|
|
|
en al het stabilisatiezand er tussen uit spuiten zeker.... Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-3-2009 Locatie: brasschaat
|
En dan het zand er terug tussen wrijven.... Je moet toch iets te doen hebben hé Ford focus Econetic Black Magic 
|
|
|
|
ik werk liever aan auto's dan aan klinkers Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Zowel de voortuin als de achtertuin met de HD + terrasreiniger gedaan, werkt perfect. Test gedaan met alleen de lans resulteerde in mooie stenen, maar waarbij wel het zand als een gek wegblies ( met de terrasreiniger absoluut niet! ) // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Bedankt voor de tip; nu nog een terrasreiniger scoren Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-7-2008 Locatie: bij je moeder thuis
|
corsawim schreef:en al het stabilisatiezand er tussen uit spuiten zeker.... dat spuit je er niet tussenuit, die terrasreinigers die zorgen ervoor dat je alles ertussenuit spuit maar met de lans geen enkel probleem.
|
|
|
|
Guest
|