|
|
Rang: Lid Lid sinds: 13-11-2008
|
Nu een paar weken geleden me polo 6N winterhok verkocht te hebben, vandaag een volvotje gekocht. Het is een S60 2.4 Aut 5 140pk uit 2001 geworden. Op de foto lijkt die helemaal strak, maar er zit nog het nodige detail werk in, veel swirls Hierbij even een paar foto, s (telefoonkwaliteit):    Binnenkort volgen er meer foto,s als het weer wat beter wordt. Groeten Dennis.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Gefelicteerd met je aanwinst. Pracht wagen. Leder interieur? Beetje moeilijk te zien. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
mooie kleurcombi, dat blauw met dat beige leer! Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-1-2009 Locatie: Uden
|
mooie auto
|
|
|
|
Het is idd Creme leer. Het leer kan nog wel wat schoner denk ik. Gelukkig zitten er geen slijtage plekken op. (mag ook niet met 95000km) Was ook al tijdje naar opzoek. Vaak was het half stof leer, of wel leer maar handbak.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Kijk....HET merk! Nice! Maareh....sterkte met de vermoedelijk super harde lak! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
|
Ah met die harde lak gaat wel goedkomen. Rotary licht al klaar
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Mmm......das vast beter...met de DAP lukt het niet.... --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: reuver
|
mooie ride! mn broertje heeft er ook een, wat een ellende heb ik gehad met polijsten. suc6
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: @le garage
|
sluit ik me gelijk bij aan zeer mooie combi corsawim schreef:mooie kleurcombi, dat blauw met dat beige leer! grt.M@rt
|
|
|
|
Vandaag een begin gemaakt met de volvo. Zo heb ik hem gekocht:   Eerst gefoamed en gewassen, daarna even gekleid. Boel een beetje afgeplakt voor het polijsten:  Eerst met de rotary en witte pad plus Riwaxx polijstmiddel. Volgende stap was de Dap met wafelpad 3m blauw en 3m anti hologram finisch middel. Laagje PB Blackhole erop gezet, daar een laagje PB exp overheen:    uiteindelijk nog niet helemaal tevreden met het resultaat, maar misschien was ik ook te bang om door de blanke lak te jagen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Ziet er al zeer mooi uit! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-3-2010 Locatie: Someren eind
|
Blijft mooi zo´n S60. Staat hier ook nog op het programma om te detailen. De S60 van schoonpa, een 2.4 T5 geartronic. Die gaan lekker... Maar de Volvo van je staat er weer een stuk beter bij. De lak van de Volvo is behoorlijk hard, dus zo snel ga je er niet doorheen volgens mij (correct me if i'm wrong)
|
|
|
|
Vandaag weer verder gegaan met de Volvo. Moest nog een laagje Nattys paste wax op: Is die lekker aan het curen krijg je dit  Na de wax uitgepoets te hebben, met het reinigen van het interieur gestart. Zo zag het leer er uit aan het begin:   Helaas wat instapschade en spijkerbroek schade aan de bestuurdersstoel  Alles schoongemaakt met APC, daarna met de Gliptone conditioner behandelt:  Instapschade is wel wat minder zichtbaar maar nog steeds niet fraai helaas, misschien is informeren naar de mogelijkheden om het bij te werken.  Dash ziet er ook weer redelijk fris ui:  Matten nog even behandelt met de extractor  Als je dan al zo 2 dagen aan poetsen bent met de deuren los en de binnenverlichting wel uit heb gezet, maar als je de deur keer open en dicht doet deze weer aanspringt dan krijg je dit  Hier een paar foto,s van het eindresultaat, rest van de foto,s zet ik in show off neer.  Als laatste nog even een gebruikte materialen lijstje Machines: Rotary. Dap 500. Karcher SE3001 extractor. Boormachine met caramelschijf. Stofzuiger. Karcher HD reiniger. Hd foamlans. Pads: Grove pad wit. Light green. Handpad grof. Handpad fijn. Aplicator geel schuim Aplicator badstof. Aplicator tire en trims. Sponsje trims. Doeken: Droogdoek. Hele berg Microfibers. Paar gewone poetsdoeken. Producten: Riwax grof. Riwax fijn. PB trim restorer. APC. PB Blackhole. PB exp. PB Natty,s bleu paste wax. PB Naturel look. PB spray en wipe. Gliptone Leather conditioner. Wolfgang tire gel. Glas scrub. Provision rain clear. Dat was het wel zo n beetje
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Blijf het een schitterende auto vinden. Destijds voor een St D5 gekeken, maar de 2001/2003 wilden nog wel eens voor problemen zorgen en jongere versie was voor mij ( toen ) niet betaalbaar. Maar genoeg off-topic: hij staat er weer zeer netjes bij! Tipje van flipje .... provision scrub + RainClear voor de raampjes en gaan  // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-4-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Mooie S60 Dennis  en lekker vol met opties zo te zien. Gefeliciteerd met de nieuwe ride. Veel rij plezier. De kleur lijkt wel op die van mij, 417 Nautic Blue Pearl. Correct me if I'm wrong. Ze hebben wel een harde lak, heb ik inmiddels al wel ondervonden, maar je hebt toch een mooi resultaat bereikt na harde arbeid. En die vogelstr*nt is echt sh*t. Had ik laatst ook na het uitvrijven van de Natty's. Het leder is inderdaad een beetje te vroeg afgesleten op de bestuurdersstoel. Je zou eens kunnen kijken bij Dr vinyl. (Sorry geen link ivm ongeoorloofde reclame). Ik heb geen ervaring met deze firma, maar als ik de site van ze moet geloven, kunnen ze deze slijtage hestellen. Er zullen er vast meer zijn die het kunnen, maar deze kwam ik vandaag toevallig op het www tegen. De levensduur van de accu in een S60 valt mij ook een beetje tegen.  2 Uurtjes met een stilstaande motor een cd'tje of 2 draaien en je kunt de lader of startkabels weer voor de dag halen. Deze Riwax polish dat je hebt gebruikt, is zoveel anders dan wat er doorgaans wordt gebruikt zoals PB SSR, Monello, Menzerna? Groet, Arie 
|
|
|
|
@ MK-US: heb de glas scrub en rain clear wel gebruikt maar vergeten te vermelden @ AdvH: De riwaxx is een polijst middel wat ik al gebruikte voordat ik Carclean.nl ontdekte, het is gewoon een prof product vergelijkbaar met diverse andere merken. Heb zelf ook de PB sr reeks, maar deze keer heb ik de Riwax gepakt.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2008 Locatie: Landgraaf
|
Inderdaad keiharde volvolak. Vorige maand heb ik onze v50 gepolijst. Ik weet niet hoe lang ik met de DAP heb gepolijst op alleen de motorkap. 4 hits met een oranje LC pad en Menzerna Power Finish (vergelijkbaar met Monello Mezzo) en de swirls waren er aardig uit. Ik heb verder niet de moeite genomen om de rest 100% swirlvrij te krijgen, niet genoeg vrije tijd.
|
|
|
|
Dennis schreef:@ MK-US: heb de glas scrub en rain clear wel gebruikt maar vergeten te vermelden @ AdvH: De riwaxx is een polijst middel wat ik al gebruikte voordat ik Carclean.nl ontdekte, het is gewoon een prof product vergelijkbaar met diverse andere merken. Heb zelf ook de PB sr reeks, maar deze keer heb ik de Riwax gepakt. De SSR serie heb ik beiden hier staan evenals de Monello serie. Met de SSR's krijg ik de swirls niet weg en de Monello's hebben wel genoeg in huis om het voor mekaar te krijgen. Maar zoals Danielle al zegt, na een hit of 4 met de Mezzo op een Oranje (Kompressor)pad krijg je ze inderdaad glad. Als ik de Riwax zo bekijk, zie ik inderdaad 3 stappen om de lak te polishen. Zoals je zegt, vergelijkbaar met de andere merken polishes. Groet, Arie 
|
|
|
|
Ga binnenkort ook de monello serie aanschaffen, met een stel pads voor de rotary erbij. Ben nu nog niet alle swirls kwijt helaas.
|
|
|
|
Met die combi zal het, vermoed ik, wat sneller en beter gaan dan ik met de DAP. Groet, Arie 
|
|
|
|
Guest
|