Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
mijn astra G 1.6 '00 (ver naar beneden scrollen...) Opties
wilco
#1 Gepost : vrijdag 14 mei 2010 12:47:23
Rang: Lid

laat ik ook maar iets vertellen over mijn Opel-geschiedenis, voorafgaand aan de veranderingen aan m'n Astra.
weet niet of het de bedoeling is dat dit soort "projecten" hier thuis horen, maar als het niet de bedoeling is, hoor ik het wel en dan haal ik weer weg.

zo'n 7/8 jaar geleden kreeg ik van m'n vader 'n corsaatje. 'n 1.0 ls uit '85. hierin heb ik zo'n 3 jaar gereden met veel plezier. hieronder staat ie, naast de voormalige astra van 'n maatje van me.

na 3 jaar heb ik de corsa aan m'n broertje gegeven en heb ik zelf 'n kadett gekocht.

na 'n jaartje of 4 sloeg het noodlot toe... ik kwam van rechts en hij zat niet op te letten en boorde 'm met 'n vaartje van 60km/u in mijn auto.. stond 180 graden gedraaid op de weg.

gelukkig had ik zelf niks, maar helaas kreeg ik ook niet veel terug voor de kadett..

meteen 'n coraatje gekocht waar ik 'n jaar in gereden heb.

na 'n jaartje kon ik 'm goed verkopen en kwam ik m'n astra tegen.

zo kocht ik 'm:

meteen andere velgen eronder:

toen kwam de gsi achterspoiler:

gsi acherlichten:

vervolgens nieuwe koplampen:

zijwindschermpjes:

instaplijsten op de sloop gevonden:

veranderingen qua verlichting in het interieur en vervolgens witte tellerplaten:

na 'n paar lange klusavonden heb ik 't MID-scherm werkend gekregen, maar werkt nog niet optimaal:

en m'n plafondbakje, uit 'n vectra gehaald op de sloop:

natuurlijk kon verlagen niet achterblijven.. 4cm voor en achter. en andere grille

vervolgens sideskirts, gaas in de grille en achterlichten donker gemaakt.

nieuwe autoradio

hij is weer gekeurd, kan er weer 'n jaartje tegenaan. heb 'm maar meteen laten uitlijnen. heb meteen m'n originele koplampen en grille weer gemonteerd, vond dit toch mooier.

gister op de sloop ff 'n nieuwe deurspeaker gehaald en 'n tweetertje, deze waren niet helemaal lekker meer.. 'n wereld van verschil nu :P

ook maar meteen andere knipperlichtjes gescoord voor in m'n zijschermen. er zaten alleen witte glaasjes op m'n schermen. de vorige eigenaar had ooit schade aan z'n scherm gehad en had 'n vervangend scherm gevonden met knipperlicht. toen heeft ie maar 'n gat geboord in het andere scherm en er ook 'n knipperlicht in geplaatst.. alleen waren deze gewoon met dubbelzijdige tape vastgezet en niet aangesloten.

met de keuring werd me verteld dat ALS er knipperlichtjes op zitten, dat deze dus ook moeten werken. maar das niet erg, heb ik weer wat te hobby-en. omdat ik toch weer iets anders wilde dan iemand anders, heb ik knippers van 'n astra G gezocht op de sloop... kijkt wel leuk, ook al zitten ze dan net andersom...

heb de laatste paar dagen van m'n zomervakantie maar eens nuttig besteed. heb de astra weer eens verwend met 'n fijne wasbeurt. ook heb ik de kunststof plaat tussen de voorruit en de motorkap en de kunststof randen van de spiegels in de kleur gespoten... dit is bekroond met 'n fotoshootje...

ook de deurgrepen in de kleur meegespoten..

kleine veranderingen aan het interieur
...

interieurverlichting ingebouwd in de c-stijlen. gaan meebranden met de binnenverlichting als de deur opengaat.

met vertraging..... als ik de deur dichtgooi duurt het 'n seconde of 10 voor de verlichting uitgaat.

WEER 'n nieuwe grille

ben m'n middendempervervanger wezen halen bij cabriobully...

m'n nieuwe tellerplaten zijn binnen...

met groene achtergrond

en met blauwe achtergrond..

toen bracht Gerrit mij op het idee dagrijverlichting te monteren... oftewel, ik heb het idee van 'm gejat, maar dat vond ie niet erg.

nieuw interieur...

nieuwe kentekenplaten en life hammer (verjaardagscadeautje)

nieuwe einddemper (en tevens middendempervervanger) blij

voor:

na:

andere velgen 17 inch Eta Beta's
(lokatie van deze foto's zal bij meerdere mensen hier wel bekend zijn....)

nieuwe update aan de achterkant

zo matcht het met de voorkant...

nieuwe vloermatten besteld bij matten-online.nl

m'n deurpanelen met leer bekleden....

beetje slechte foto's, maar het gaat om het idee..

oh en waar het mee begon....

m'n hele interieur eruit gehaald en 'n zoektocht gedaan naar evt. voorbereiding voor m'n stoelverwarming. natuurlijk zat dat niet bij mij in de auto... helaas

ook maar meteen m'n armsteun goed vastgezet en m'n achterpanelen gemonteerd.

zo was het eerst:

nu zo

en al weer ietsje dichterbij de stoelverwarming. 'n origineel bakje met knopjes voor de stoelverwarming.. nu nog de bedrading... dat wordt nog 'n hele zoektocht, met stekkertjes.

andere stoel op de kop getikt en voorzien van 'n likje leerverf:

stoel die er al in zat ook voorzien van 'n likje leerverf, bovenaan de foto zie je hoe m'n huidige bestuurderstoel eraan toe is:

zomerwielen weer eronder

en de status van het audioproject.. nieuwe radio komt op de 'standaard' plaats. oude radio met klapscherm komt ipv de roosters

zo, het zit erin. het is goed te doen om van buiten af de stoel toch nog naar voren te klappen, dat viel me 100% mee.

eerst nog ff 'n duidelijkere foto van hoe m'n oude stoel erbij stond:

de "nieuwe"

en totaalplaatje:

audio zit erin. het is nog niet helemaal naar m'n zin, maar het werkt in ieder geval al wel zoals ik wil. nog even 'n keer 'n nieuw dash paneel halen en opnieuw maken.

nog even 'n toelichting op de ice verbouwing:

was wel redelijk tevreden over m'n klapscherm met alle functies, maar het radioontvangst was erg slecht, wat niet aan m'n antenne lag. ook vond k het vervelend als ik m'n navigatie gebruikte, ik niet naar de radio kon luisteren. dus maar 'n nieuwe dvd unit besteld, zonder al te veel poespas. bluetooth en navigatie zitten immers in m'n klapscherm.
het klapscherm wordt nu dus gebruikt voor weergave van m'n dvd, handsfree bellen en navigatie. had nog 'n meevaller bij deze radio, er zit ook 'n line in aan de achterkant, dus ik kan wel gewoon m'n sd kaartje wat in m'n klapscherm zit afspelen via m'n nieuwe radio.

natuurlijk had ik voor m'n klapscherm (navigatie en telefoon) dus nog speakers nodig, dus even draadjes getrokken en de standaard speakers naast de hoedenplank worden hiervoor gebruikt.

ook maar meteen even 'n wasbeurt gegeven. eerste keer na de winter weer 'n keer voor het huis gedaan.

het was nodig:

en na het wassen:

nog even de nieuwe ride van m'n buurman, helaas met schade aan de achterkant, maar dat gaat ie fixen

Groeten wilco
Paulus de Boskabouter
#2 Gepost : vrijdag 14 mei 2010 13:16:46

Zo wat een project zeg! Wel leuk om zo bezig te zijn, elke keer weer wat nieuws om naar uit te kijken. Niet echt mijn ding, maar toch toppie!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Juffer1
#3 Gepost : zondag 16 mei 2010 21:29:36

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Echt een hele nette F Wilco, keep up the good work great
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
jaspervd
#4 Gepost : zondag 16 mei 2010 21:54:33

Dit is zeker een hele nette F geld
Dennis
#5 Gepost : zondag 16 mei 2010 22:48:09

Zo daar zitten al heel wat uurtjes in.

Goed bezig in iedergevalja
wilco
#6 Gepost : vrijdag 8 april 2011 19:26:00

Zo.. even stof wegblazen hier. Inmiddels is de Astra F de deur uit, al sinds eind vorig jaar en is er 'n astra G station voor teruggekomen. Doordat ik 'n aantal maandjes ziek ben geweest heb ik er nog weinig tijd aan kunnen besteden en is sindsdien ook alleen nog maar gewassen. Ook is ie al 'n keer behandeld met Iron X, aangezien de vorige eigenaar 30m van het spoor af woonde.

zo kocht ik 'm.. natuurlijk meteen de 17 inch velgen overgezet...

update nummer 1.. plafondbakje gemonteerd:

nieuwe matjes:

windschermpjes, chrome strip achter en nieuwe grill

nieuw interieurtje incl deurpanelen:

andere achterlichtjes:

zo was het:

en zo is het gworden:

en nieuwe velgjes! toch weer 17 inch...

Groeten wilco
addy
#7 Gepost : vrijdag 8 april 2011 19:46:27

Zo....dat is nog eens een projectje zeg. Aaargh
Ik heb zelf nog eens een astra station uit 92 gereden. F volgens mij. roeste onder mijn kont vandaan. surprised

Wat zijn trouwens die gele dingen die ik bij je banden zag liggen. weetniet
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
wilco
#8 Gepost : vrijdag 8 april 2011 20:05:51

die gele dingen heb ik via Carclean.nl gekocht. een van de fijnste aankopen die ik gedaan heb... zo blijft de tuinslang nooit "hangen" achter de band als ik om de auto loop. ook trouwens bij gebruik van 'n haspel..

astra station uit 92 is idd 'n f.. net zoals mijn oude zwarte F hierboven. deze begon ook 'n klein beetje te roesten...
Groeten wilco
addy
#9 Gepost : vrijdag 8 april 2011 20:16:24

Dank je wel, weer wat geleerd zeg.

Mijn Astra F moest nieuwe balken toendertijd, 1100 ouderwetse guldentjes. Later begonnen de kuipen ook. Toen maar weg gedaan.
Vond het wel een fijne auto, was een station. CD-uitvoering, zonder airco.
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
Paulus de Boskabouter
#10 Gepost : vrijdag 8 april 2011 21:37:16

Nette wagen! Leuk project.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
E-Jan
#11 Gepost : vrijdag 8 april 2011 23:09:58

Ik heb ook een Astra F gehad, uit '94. Volgens de site van het RDW rijdt hij nog steeds ergens rond. Het was een 1.6 en hij voelde altijd best vlot aan. Ging ik dat laatst nakijken, bleek toch echt dat het blok niet meer dan 71 pk's produceerde.

Anyway, het was een fijne auto.
Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark Business Pro - 2007
wilco
#12 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 20:11:53

paar kleine update-jes..

van de sloop...... uit 'n meriva..

oude situatie:

nieuwe situatie:

verder nog 'n rubbertje gescoord voor de antennevoet. was niet van plan er 40 euro incl btw bij de dealer te betalen voor zo'n rubbertje met antennevoetje......

en nog 'n andere subtiele update.

oude situatie:

en de nieuwe situatie:

past mooi bij m'n pookknop uit de meriva.

en........

word zsm gemonteerd...
Groeten wilco
tamer
#13 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 20:21:50

Leuke upgrades...

Is het moeilijk om die ringen te plaatsen? Zit er veel werk in het demonteren?
Juffer1
#14 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 20:31:16

Nee, is in 15 minuten gebeurd.

Kwestie van even weten hoe je de tellerbak uit je dash moet demonteren (is bij een Astra G 4 schroefjes), kwestie van hendel oomzetten en de complete unit eruit pakken.
Vervolgens plexiglas eruit klikken en de ringen monteren.
Daarna alles weer omgekeerd terug monteren.

Wel goed opletten dat geen PVC of nog erger secondenlijm gebruikt bij het monteren van de ringen.
De verharder van deze lijmen slaat namelijk wit uit tegen je plexiglas en veroorzaakt plekken die in je plexiglas vreten.
Mocht je ze vast moeten zetten dan gewoon een klein beetje zwarte kit gebruiken.
mk-us
#15 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 21:29:47
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@Wilco: even kort door de bocht wellicht maar ik ben halverwege maar gestopt met plaatjeskijken want ik werd persoonlijk niet vrolijk van 5x dezelfde foto uit nét een iets andere hoek.
Probeer een selectie te maken van datgeen wat naar voren moet komen en geef een linkje naar de rest, denk dat je er dan meer uit haalt.
Ik heb altijd veel plezier in het bekijken van projecten, maar in dit geval kan ik het helaas niet opbrengen.
Staat beetje lullig wellicht van mijn kant, maar het is wel positief en als goed advies/raad bedoelt!
Vind het zonde want wat ik in de vluggheid heb gezien is dat je er veel tijd en energie in hebt gestoken, wat dat betreft petje af.
Kijk maar of je er wat mee kan. ( nogmaals, het is niet lullig bedoelt richting jou toe op welke wijze dan ook )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
wilco
#16 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 22:09:51

thnx. hier kan ik zeker wat mee. zal van de week even e.e.a. inkrimpen. thnx voor de tip blij
Groeten wilco
Jorikm
#17 Gepost : donderdag 19 mei 2011 19:33:26

Absoluut niet mijn manier/smaak van stylen, maar wel respect! knipoog
Vind dit een beetje SJonnie tuning, sorry!
Verder zou ik graag wat meer willen zien van het detailgebeuren ipv optische styling(A)

Gr
Jorik
Monello, Poorboys world, DoDo Juice, Meguiar's
emilio
#18 Gepost : zaterdag 21 mei 2011 9:24:29

Jij blijft bezig he.knipoog
Waar haal je de tijd vandaan man.surprised

Oude Astraatje verkocht. Gaat nu wel z'n laatste levensjaar in denk ik.
Hoeveel km's heb je erop gezet?

Groet Emile
Seat Leon Copa candywhite 2011
Seat Ibiza Goodstuff black magic 2011
Ryan S.
#19 Gepost : zaterdag 21 mei 2011 13:39:19

mk-us schreef:
@Wilco: even kort door de bocht wellicht maar ik ben halverwege maar gestopt met plaatjeskijken want ik werd persoonlijk niet vrolijk van 5x dezelfde foto uit nét een iets andere hoek.

Topic is meer dan een jaar oud, dus dat je dan veel foto's krijg is niet meer dan logisch...

En over dat Sjonnie gedoe: een ieder moet rijden wat hij of zij zelf mooi vind.

Ryan.
mk-us
#20 Gepost : zaterdag 21 mei 2011 13:53:53
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@Ryan S.: De TS vatte de tip wel goed op, dus ik denk dit wel dat er een positieve insteek in zit.
Als je goed had gelezen dat haalde ik naar voren dat 5x 'dezelfde' foto een beetje overbodig is en niet eens zozeer de hoeveelheid foto's knipoog

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
wilco
#21 Gepost : zondag 24 juli 2011 20:36:53

ik heb geprobeerd het topic te bewerken en wat foto's weg te halen, maar ik kan m'n eerste post niet meer bewerken. woeps

emile... ik heb de astra F inmiddels verkocht ja. er stond bijna 270.000 km op de teller, maar liep nog als 'n zonnetje. ik had wat meer ruimte nodig en kon deze voor niet al te veel geld overnemen.

Groeten wilco
wilco
#22 Gepost : zaterdag 24 september 2011 18:18:39

Vandaag de astra maar eens goed verwend met 'n wasbeurtje, volgens het welbekende systeem natuurlijk. vervolgens geclayed en waxlaagje toegepast, dodo juice light fantastic.

helaas was de zon al weg in de straat, dus doen de foto's afbreuk aan het resultaat, maak morgen nog wel even 'n nieuwe foto in de zon.

Inmiddels heeft de auto weer wat kleine veranderingen ondergaan... enkele delen meegespoten, schroefset gemonteerd, dakspoilertje erop

Groeten wilco
Bartezzz
#23 Gepost : zaterdag 24 september 2011 18:58:48

lief

Totaal andere auto eigenlijk, niet meer zo braaf!slecht
nu nog een cold air intake in de bumber ja
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
wilco
#24 Gepost : zondag 2 oktober 2011 21:56:37

nou... liefst 'n OPC 2 voorbumper.... knipoog
Groeten wilco
musje83
#25 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 0:05:42

Ik vind het wel apart dat je een Opel feitelijk transformeert naar een Vauxhall, wat dan weer een onder licentie geproduceerde kopie is van een Opel. Vanwaar die liefde voor Vauxhall?

Verder heb ik echt een flinke afkeer voor Opel (tot de huidige Insignia i.i.g.), maar eerlijk is eerlijk, je bent wel echt heel goed in smaakvol tunen. Sommige zaken zijn net iets té, maar over het algemeen dikke pluim voor je harde werk. great
Paulus de Boskabouter
#26 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 9:07:51

Ziet er stoer uit! Als het een Vauxhall is dan moet het OPC logo worden veranderd in VXR weg

Timm
#27 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 10:16:34

Mooie updates. Lekker origineel met wat leuke aanpassingen. Geen fratsen of grote bumpers zoals het hoort!
wilco
#28 Gepost : vrijdag 10 februari 2012 21:55:46

inmiddels staat ie op z'n winterwielen en is er een ander grilletje geplaatst.

wilco heeft de volgende plaatje(s) bijgesloten:
IMG-20111203-00145%20(Medium).jpg 77 KB, aantal downloads: 314.
IMG-20111007-00133 (Large).jpg 79 KB, aantal downloads: 311.
Groeten wilco
wilco
#29 Gepost : vrijdag 10 februari 2012 22:04:36

maar.... na 'n aantal weken rondgereden te hebben met de Irmscher grille, wat ik echt de mooiste grille vind voor de astra G, vond ik het toch tegenvallen. Het is de mooiste grille voor op een donkere astra, dan komt de rvs rand mooier over.

omdat ik m'n vauxhalle grille ook nog steeds mooi vond, maar dat ik toch m'n opel logo miste, heb ik m'n vauxhall grille een kleine modificatie laten ondergaan. nu is het nog steeds origineel, maar toch 'n beetje custom. en dit heeft niemand zo......

ze is wel erg smerig nu! maar ik hoop binnen afzienbare tijd m'n nieuwe foamgun binnen te hebben en zie graag de temperatuur naar boven gaan.....

Ook heb ik 'n nieuw lederen stuur klaar liggen wat er dit weekend als het goed is in gaat komen.. deze is wel erg aan het verslijten, het leer is glad en er beginnen lelijke plekken op te komen. maar dat is niet gek na bijna 283.000 km
wilco heeft de volgende plaatje(s) bijgesloten:
IMG-20120202-00020%20(Small).jpg 33 KB, aantal downloads: 303.
IMG-20120202-00022%20(Small).jpg 64 KB, aantal downloads: 303.
Groeten wilco
rGilio
#30 Gepost : vrijdag 10 februari 2012 23:10:01

Die irmscher grille vind ik niet verkeerd staan om eerlijk.
Holden Astra G 1.6 16V Sport
wilco
#31 Gepost : vrijdag 16 maart 2012 22:52:30

inmiddels weer e.e.a. aangepast aan de auto:

oude lederen stuur was behoorlijk versleten.

het nieuwe stuur

oude en nieuwe nog even naast elkaar

uit de groupbuy nog 'n aanvulling:

de zomerwielen voorzien van nieuwe michelin bandjes en in de wax gezet:

en de wielen eronder, de zomersetup!

en last but not least, een nieuwe einddemper, een RVS van Skytune. een mooi donker geluid, maar niet TE

Groeten wilco
Juffer1
#32 Gepost : vrijdag 16 maart 2012 23:07:54

Mooi stuurtje Wilco, die update had ik gemist op ATC ?
casperpeek
#33 Gepost : zaterdag 17 maart 2012 2:07:55

Ben eigenlijk niet zo gecharmeerd van Opel, voornamelijk door mijn bedrijfs Vivaro. Maar moet zeggen dat deze er na meer als 280 k km. zeer netjes bijstaat!
Ook de aanpassingen vind ik hem wel staan, niet te overdreven, maar net mooi. Stuurtje doet hem echt goed, mooie update.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire