Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Welke klei voor slijpspetters Opties
GTS DTI
#1 Gepost : zaterdag 15 mei 2010 19:40:39
Rang: Lid

Bij 1 van de voertuigen (B-Vectra) in ons huishouden was er bij de laatste APK slijp- en laswerk noodzakelijk aan de C-stijl.
Ik rijd zelf niet in deze auto, maar de vaste bestuurder zal de komende maanden geen gebruik van de auto maken en dus is het plan om volgende week de auto kompleet schoon te maken en dan te stallen.
Nu heb ik vandaag de binnenkant gedaan en het voertuig gewassen.
Nu ben ik erachter gekomen dat tijdens deze slijpwerkzaamheden tijdens de APK het voertuig niet goed afgedekt geweest is. met name het dak zit onder de metaaldeeltjes.
Ik heb nu Mothers gele klei, maar is deze wel hard genoeg of kan ik beter een agressievere klei kopen?

Welke klei moet ik voor deze ´vervuiling´ hebben?

wesje
#2 Gepost : zaterdag 15 mei 2010 20:03:25

Realiseer je wel dat slijpspetters vaak geheel door de lak heen branden. Dus zonder overspuiten zal het altijd beschermen blijven. En als je Mothers al in huis hebt waarom niet ff proberen?
the fox
#3 Gepost : zaterdag 15 mei 2010 20:16:55

Dit krijg je er nooit meer uit dit brand volledig door de lak.
opnieuw spuiten is de enige oplossing.
GTS DTI
#4 Gepost : zaterdag 15 mei 2010 20:27:22

ok. twee reacties in dezelfde richting. Ik moet toch wat proberen.

ik heb ooit eens een auto gedaan die te lang doorgereden had met versleten remblokken (remmen waren ijzer op ijzer) en de hele rechter zijkant en de achterkant zaten onder vergelijkbare spetters.
Dit heb ik weggekregen met de Meguiar's consumenten klei alleen het was ontzettend veel werk en het ging heel moeizaam.
ik wil dus eigenlijk weten welke klei de zwaarste vervuiling zoals dit aan kan.
Eelco
#5 Gepost : zaterdag 15 mei 2010 21:35:28

De Paarse Carclean.nl klei in volgens mij een van de zware kleisoorten, met veel "bite"great

Wat ik heb ondervonden was wel dat de klei dermate veel microkrasjes achterlaat dat een lichte polijstbeurt achteraf wel gewenst is.
Ik heb hem inmiddels een aantal keren gebruikt, naar tevredenheid, maar alleen in de wetenschap dat ik toch moest polijsten.

Ik gebruik altijd 2 stukken, en heb er altijd een halve emmer lauw-warm water bij staan, en daar licht altijd eentje in, zo blijven ze nog enigsinds kneedbaar.

http://www.carclean.nl/p...00gr_P100238_100238.aspx
bartr123
#6 Gepost : zaterdag 15 mei 2010 23:47:33
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Mn Combo heeft eens vol gezeten met slijpspetters,dit is door een bedrijf met een of ander chemisch goedje behandeld,dit bedrijf werkte vooral voor klanten die veel bij het spoor stonden,vraag me alleen niet meer wat of hoe dat het was.
Opel Antara 2008
Festool
3M
GTS DTI
#7 Gepost : zondag 16 mei 2010 11:16:27

[quote=Eelco]De Paarse Carclean.nl klei in volgens mij een van de zware kleisoorten, met veel "bite"great

Wat ik heb ondervonden was wel dat de klei dermate veel microkrasjes achterlaat dat een lichte polijstbeurt achteraf wel gewenst is.
Ik heb hem inmiddels een aantal keren gebruikt, naar tevredenheid, maar alleen in de wetenschap dat ik toch moest polijsten.

Ik gebruik altijd 2 stukken, en heb er altijd een halve emmer lauw-warm water bij staan, en daar licht altijd eentje in, zo blijven ze nog enigsinds kneedbaar.

http://www.carclean.nl/p...0gr_P100238_100238.aspx[/quote]

ik zie dat deze klei pas eind juni weer voorradig is en ik wil volgende week met deze auto aan het werk.

wat is een alternatief met dezelfde eigenschappen?

http://www.carclean.nl/p...200gr_C2100_100999.aspx

Deze?
Soepergrover
#8 Gepost : zondag 16 mei 2010 11:22:41
Rang: Moderator
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

De paarse klei van Dodo Juice zou hetzelfde moeten zijn als de paarse klei van Carclean.
HaroldV
#9 Gepost : zondag 16 mei 2010 11:23:13

kleien? gewoon even testen, je merk snel of het werkt of niet.
paarse klei zou ik hiervoor gebruiken en niet een zachtere variant.
de paarse klei is idd erg bijterig, heb goede resultaten qua verwijderen van bovenleidingaanslag.
kost wel een paar uurtjes kleien en aansluitend polijsten want marring zal het zeker achterlaten.

in de autopoetserij moet het allemaal snel dus er is ook een chemische verwijderaar, maar niet te krijgen in de consumentenvariant.
ik kan je wel zeggen dat het echt geen goedje is om zonder ervaring te gebruiken

daarom ga ik je niet via pb benaderen zonder dat ik daarvoor toestemming van Carclean.nl krijg.
GTS DTI
#10 Gepost : zondag 16 mei 2010 11:33:05

allen dank voor de reactie, ik ga het met deze paarse klei proberen.
Ik heb goede hoop, wanneer het niet lukt meld ik mij hier weer!
Coen
#11 Gepost : zondag 16 mei 2010 11:39:42

Gisteren een nieuwe witte Audi A6 gedaan die welke na het strippen van de teflon wax ook vol onder de roestpitten zat van transport.Aaargh nee Ik heb dit zelf gedaan met de klei van poorboy's met spray en wipe. Ging redelijk makkelijk alleen op de achterbumper waren ze wat hardnekkig. SUCCES
- Mild thing, you make my car BLING -
Rolf
#12 Gepost : zondag 16 mei 2010 13:11:56

nicknameless
#13 Gepost : zondag 16 mei 2010 17:07:04
Review goud: Topinzet voor het maken van reviews!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Ik ben vandaag bij de VW Golf clinic geweest bij Carclean.nl . Daar stond ook een zilveren VW Golf met ingevreten slijpsel spetters.
Eigenaar werkt bij een metaalbedtijf...

De lak voelde compleet glad aan, maar de roestplekjes zaten in/op/onder de lak, gewoon niet voelbaar,maar wel zichtbaar!

Adrie heeft met een witte LC handpad en Monello Mezzo de slijpspetters weggekregen, maar hoorde dat de spetters na verloop van tijd weer terug komen.

Zit dus echt ín de lak sceptisch

- Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste
- Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
stimpy68
#14 Gepost : zondag 16 mei 2010 19:51:49
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Ik heb de spetters inderdaad verwijderd, weet nog niet of ze terugkomen, de eigenaar had het nog niet gepolijst, ik dus wel, tijd zal het leren!
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Erik
#15 Gepost : zondag 16 mei 2010 20:38:06

Eigenaar meld zich feest

Zal het in de gaten houden.
nicknameless
#16 Gepost : zondag 16 mei 2010 20:39:44
Review goud: Topinzet voor het maken van reviews!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

great

- Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste
- Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
GTS DTI
#17 Gepost : zondag 16 mei 2010 20:53:09

ik ga gewoon kijken wat het resultaat wordt en hoe duurzaam dit resultaat is. Op dit moment zitten de stipjes er op, daar valt nu niks meer aan te veranderen...
GTS DTI
#18 Gepost : zaterdag 22 mei 2010 20:34:11

Vandaag auto compleet gepolijst en gepoetst.
De slijpspetters gingen er vrij eenvoudig af met de paarse klei. Op dit moment is er niets van de spetters terug te vinden, de delen waar de spetters op zaten zijn net zo glad als de rest van het voertuig.
Ben benieuwd of er roeststipjes voor in de plaats komen.
Leon211273
#19 Gepost : zondag 23 mei 2010 20:30:06

ik heb het zelfde gehad op mijn vorige auto, de auto was 3 mnd oud en een stel collegas vond het niet nodig om te vragen of we de auto's even wilden verplaatsen ivm slijpen!
Een andere collega kwam toen met de oplossing die voor mij toen werkte, een speciale vloeistof verkrijgbaar bij de VW welke je in je water deed ,waarna je de auto moest wassen , er ontstond een soort ijslaag over de auto welke je even moest laten zitten en dan de auto kon afspoelen en normaal wassen .
De beschermlaag van de auto was wel weg dus moest weer in de wax gezet worden maar ik heb de auto bijna 10 jaar gehad en ik was zeer tevreden over resultaat.
De kleur was Zilver dus roest was wel goed zichtbaar voor de wasbeurt met vloeistof.

Ik denk trouwens dat carrosseriebouwers hier ook wel een goedje voor hebben aangezien zij ook veel slijp en zaagwerkzaamheden aan auto's verrichten.

Als 't niet gaat zoals 't mot, dan mot 't zoals 't gaat!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire