Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Trim restorer regent er af Opties
JvG
#1 Gepost : woensdag 19 mei 2010 0:38:23
Rang: Lid

Mijn trims vertonen wat lichte plekken door onzorgvuldig met was omspringen tsja

Nu heb ik ze lekker in de trim restorer gezet en ik was zeer, maar dan ook zeer tevreden over het resultaat.
een paar regenbuien later leek de restorer echter wel weggespoeld en kwamen de wit uitgeslagen plekken weer tevoorschijn.

Heb ik nu teveel verwacht van de restorer en is het meer een vorm van maskeren?
Of heb ik een fout gemaakt?

Jeroen
Quod me nutrit, me destruit
aron225
#2 Gepost : woensdag 19 mei 2010 2:24:11
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

wel eerst de trims ontvet met bijvoorbeeld apc?
trim restorer trekt bij mij gewoon in de trims, en het laatste beetje veeg ik altijd na.

nog nooit problemen mee gehad
as for me no more sigs.. im not cool like that.
JvG
#3 Gepost : woensdag 19 mei 2010 4:33:01

Wel ontvet, maar niet met apc..
Ik zal het nog eens proberen dan...
alteaniels
#4 Gepost : woensdag 19 mei 2010 5:15:07

Wanneer heb je de Trim Restorer aangebracht?
JvG
#5 Gepost : woensdag 19 mei 2010 5:43:03

een week of drie vier geleden
mk-us
#6 Gepost : woensdag 19 mei 2010 8:23:50
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Hopelijk haal ik nu even geen dingen door elkaar heen, maar als goed ontvet is en je doet er TR op, dan korte tijd erna weer doen.
De TR zit dan 'in' de trims en is nog niet verzadigd genoeg. Als daarna nog keer gedaan hebt, dan kom je op het punt wat Aron bedoelt:laatste beetje veeg je weg >>> de overtollige toplaag zeg maar

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dibbuz
#7 Gepost : woensdag 19 mei 2010 10:31:24
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Inderdaad Marcus, realistisch gezien is het optimale resultaat na 3-4 weken wel weg, daarna wordt het minder. Hoe vaker je het aanbrengt hoe "voller" het kunststof vol zit met Trim Restorer en hoe langer het optimale effect blijft.
Ik zou sowieso je trims eerst goed schoonmaken met een APC met een borsteltje (tandenborstel of triple duty brush)

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
GdV42
#8 Gepost : woensdag 19 mei 2010 11:53:01

Hoi JvG

Ik heb het zelfde ooit gehad met mijn ford focus. Ook met de Wax over de trims gegaan. Dat waren van die zwart grijze trims met een oppervlaktestructuur. Dus niet echt glad. Die wax zit dan lekker in de poriën en het was er niet af te krijgen. Als ik ze net in de Meguiar's rubber en vinyl protectant had gezet zag het er een paar weken weer heel mooi donker uit maar na een tijdje kwanm het witte er weer doorheen.

De uiteindelijke oplossing was Black Chrome (van valma al ik het goed heb) Dit is bijna een soort zwarte acrylverf. Ik heb dit met een kwastje heel egaal en netjes tweemaal over elkaar aangebracht (tussendoor laten drogen). Je trims zien er dan weer als nieuw uit en omdat het een dekkende laag is die net als verf droogd spoelt het niet weg. Het is wel een beetje mat qua glans meer ik kon er zonder negatief effect gewoon de Meguiar's rubber en vinyl protectant over zetten en dat gav de gewenste glans. Die glans ging daarna ook niet meer snel weg. Het witte van de Wax is er nooit meer doorheen gekomen. Onnodig te zeggen dat dit wel een paardenmiddel is dat ik alleen zou aanraden als APC en dergelijke geen soelaas meer bieden.

Het is geen duur product en voor dit soort problemen een goede oplossing. Je moet wel oppassen dat je niet over je lak morst want als het droog is is het lastig van de lak te verwijderen.

Aangezien mijn huidig auto niet zoveel donkere trims heeft gerbuik ik het niet meer. Ik heb nog een halve fles dus als je geinteresseerd ben PM je me maar.

Groeten GdV
Eelco
#9 Gepost : woensdag 19 mei 2010 22:20:39

Black Chrome is idd wel geschikt daarvoor, standtijd is ook erg goed te noemen.

Niet op je lak knoeien en vervolgens laten drogenregels

T is idd een beetje een paardenmiddel, je moet t maar net nodig zijn.
mk-us
#10 Gepost : woensdag 19 mei 2010 22:26:53
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Idd niet mee knoeien en latexjes aandoen .... zooi blijft goed hangen.
In elk geval geld ook hiervoor dat een goede voorbereiding tot beter resultaat zal leiden.

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
GMToyota
#11 Gepost : donderdag 20 mei 2010 2:10:19

hmm. hebben we het over Black Chrome van Turtle Wax?
Of Plastishine, plasticolor van Valma?
Blamm
#12 Gepost : donderdag 20 mei 2010 8:41:16

Black Chrome heb ik in het verleden ook veelvuldig gebruikt!
De manier van werken staat me niet zo aan (kunstmatig zwart maken ipv het eigen zwart naar boven halen) maar eerlijk is eerlijk, het werkt wel Whistle

Vooral de volkomen ongespoten bumpers van mijn oude 106je waren er heel blij mee
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
mk-us
#13 Gepost : donderdag 20 mei 2010 9:23:24

Truttle versie knipoog

Heb mij altijd afgevraagd of die bende ook je banden kan ( nooit gedaan / nooit gedurft ( bang dat m'n band op zou eten HAHA ))

En ja, ook ik stam uit het trutle-commandant-krasstraat-tijderk niezoblij

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire