Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Vogelshit, hoe krijg ik deze plek weg? Geen resultaat met DAP + SSR. Opties
Galantg8
#1 Gepost : zaterdag 22 mei 2010 16:18:39
Rang: Lid

Ik ben een week geleden tegen een probleem opgelopen........ vogelstront. Het heeft er zeker weten niet langer als een drietal uur er opgezeten maar wel in de zon. Direct bij thuis komst eraf gehaald maar al te laat. Ik krijg de vlekken die het achter heeft gelaten op geen enkele manier meer weg. Je voelt de vlek niet en is de lak lijkt ook niet aangetast ( geen barstjes o.d.) Het zijn drie doffe plekken op mijn kofferklep.

Wat ik heb geprobeerd is met de DAP en SS2.5 en de oranje pad de witte met SSR1 Later met de hand en ScratchX 2.0, maar ik krijg het gewoon niet weg. Iemand nog een idee met welk middel wat te proberen zonder dat ik de kans loop het alleen maar erger te maken.

Paulus de Boskabouter
#2 Gepost : zaterdag 22 mei 2010 19:51:30

Heb ooit hetzelfde gehad, niets hielp. Ik heb toen m'n motorkap laten overspuiten, er zaten drie enorme meeuwen flatsen op. Vogels die vis eten hebben echt bijtende stront. Mischien met Monello? Vogelshit is echt shit!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
singer
#3 Gepost : zaterdag 22 mei 2010 21:20:45

vogelshit verwijderen,en niet meteen poetsen/polijsten,paar dagen wachten vaak trekt er nog een gedeelte weg.
Galantg8
#4 Gepost : zaterdag 22 mei 2010 22:36:54

Ik ben vandaag toch weer handmatig aan de gang gegaan met ScratchX 2.0. Echt hard poetsen op een klein plekje. Je verwacht dat je door de lak heen gaat maar het lijkt erop dat het vrijwel weg is. Ik juich nog niet te vroeg en wacht het even af of het weer niet terug komt.

Voor dit moment heb ik weer hoop
Roeland
#5 Gepost : zaterdag 22 mei 2010 23:19:51

Juich inderdaad niet te hard.
Ik dacht ook dat het weg was (van alle kanten goed bekeken) maar na een paar dagen was het toch weer beter zichtbaar geworden diablo
Vergeet niet na gebruik van ScratchX de plek in de wax te zetten!
Allemaal nieuwe pads, in alle kleuren., een heel klein beetje van de Wibra, een beetje van mezelf maar het meeste komt van Carclean.nl
<--------------------------------------
GMToyota
#6 Gepost : zondag 23 mei 2010 5:18:35

ScratchX 2.0, ik vind dat ook echt goed spul. blij Ik hoop dat het nu echt weg is, vogelpoep kan echt hardnekkig zijn.
HaroldV
#7 Gepost : zondag 23 mei 2010 9:57:26

bij dit soort lakdefecten moet je trouwens oppassen dat je met te grove producten de kans loopt om de lak onherstelbaar kan beschadigen. immers de lak is al door de poep zodanig aangetast dat het dof is geworden en er (on)zichbare kratertjes zijn gevormd.
te vaak iets uit proberen mer diverse middeltjes kan er toe leiden dat de plek alleen maar meer zichtbaarder zal worden.
vaak wordt er geroepen dat vogelpoepplekken met wetsanden er wel uit zal gaan maar dat is absoluut niet waar, soms werkt dat averrechts want zeker door het aansluitende polijsten kun je alsnog door de lak heen gaan.

17thEngineer
#8 Gepost : vrijdag 28 mei 2010 20:16:05

Even oude koei... ehh, topics, uit de sloot halen.

Bij mij precies hetzelfde, heeft er hooguit een nachtje opgezeten en gelijk 3 doffe plekken op m'n dak. Als morgen het weer lang genoeg mee zit ga ik kijken of ik er wat aan kan doen.

Wish me luck, moet er niet aan denken dat de lak na 3 maanden al naar de!@$#!@ is. tsja
jvacker
#9 Gepost : dinsdag 22 juni 2010 23:50:30

Shit, bij mij van de week ook prijs...... ff drie kwartier bij m`n zus binnen geweest en een enorme kwak stront op m`n motorkap; 3 plekken incl druipers!
Heb echt alles geprobeerd maar krijg het er niet meer af!
Ik snap het niet,m`n volvo v70 is 7 jaar oud en was sinds gisteren in perfect staat kwa lak,koop ik hem als poetsfreak krjjg je dit!
Zou er in al die tijd nog nooit door een vogel op gepoept zijn?
Misschien moet je het er inderdaad wel op laten zitten,ipv gelijk eraf halen en pollijsten?
Heb alles geprobeerd tot oranje en met ssr3,maakt niks uit,wordt wel iets minder en enigzins acceptabel maar je blijft het zien.
Overspuiten is toch geen optie,straks haal je hem op bij de spuiter en schijten ze er voor je deur weer op,kun je hem weer laten spuiten!
Ben er goed ziek van,altijd hetzelfde gedonder,ben je zuinig op je spullen zal een ander het wel verzieken,is het geen vogel dan is het wel de een of de andere op een parkeerplaats die het nodig vindt een flinke parkeerdeuk of kras erop te knallen met het verweer;je hoeft er toch alleen maar mee van A naar B.
Zo,ff m`n gal gespouwd,bedankt voor t lezen jongens,als er iemand nog nuttige tips heeft,ik hoor ze graag.(op de fiets gaan voortaan is geen optieLoL )
Galantg8
#10 Gepost : donderdag 24 juni 2010 13:41:02

Ik heb het helemaal weg gekregen met ScratchX 2.0, gewoon proberen!
Tim
#11 Gepost : donderdag 24 juni 2010 14:33:48
Rang: Moderator

Raffini Mezzo doet ook wonderen, meermaals succesvol gebruikt!
I'm the Master of Bling!
Martijn-GTi
#12 Gepost : donderdag 24 juni 2010 14:34:56

Het nut van een detailerspray achterin je auto lijkt me...
Op forum's als Martijn-GTi of CitroMarty, vrienden noemen mij gewoon Martijn...

Mijn fotosessie's en Autopoetsfoto's!

Dad: Citroën 2CV Club '82 | Citroën 2CV Charleston '87 | Citroën CX 2400 Pallas '78 | Citroën BX 19 GTi '91 | Citroën XM 3.0 V6 Multimedia '98
I: Citroën BX 19 GTi '92 | Citroën BX 14 Rallye '87
Christiaan
#13 Gepost : donderdag 24 juni 2010 15:55:33

Martijn-GTi schreef:
Het nut van een detailerspray achterin je auto lijkt me...

met een MF doek.... hehe
ivo's
#14 Gepost : donderdag 24 juni 2010 16:21:38

Standaard accecoire ondertussen... Busje spray and wipe en een MF doek ligt standaard in mn deur...
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

Nici
#15 Gepost : donderdag 24 juni 2010 18:48:17

Tim schreef:

Heb je dan direct de Mezzo gebruikt of nadat het niet weg ging met een detailer (bijvoorbeeld Spray & Wipe)?
My heart yearns for something shining (Shaka Zulu +/- 1828)
17thEngineer
#16 Gepost : donderdag 24 juni 2010 19:00:21

Even nog antwoord geven op mezelf: Ik heb het opgelost door te wachten! Had het voornemen om dus de volgende dag eraan te gaan beginnen, maar toen was de plek vanzelf gelukkig helemaal weggetrokken!
Berkant
#17 Gepost : donderdag 24 juni 2010 22:07:43
Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Vogelshit is echt shit, bij mij op het werk zie ik collega's wel eens raar kijken als ik met een doek de shit er even afhaal tijdens het roken, ik moet die zooi niet op de auto hebben en al helemaal niet in de brandende zon.
Goed schoonmaken en voeden is een betere oplossing in mijn ogen dan polijsten.
Roeland
#18 Gepost : vrijdag 25 juni 2010 9:14:22

Tim schreef:

Welke pad gebruik je daarbij Tim, ga je gewoon te werk zoals met polijsten, van groen naar wit en eventueel naar oranje?
Allemaal nieuwe pads, in alle kleuren., een heel klein beetje van de Wibra, een beetje van mezelf maar het meeste komt van Carclean.nl
<--------------------------------------
kootje
#19 Gepost : vrijdag 25 juni 2010 9:14:59
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

... ben toch zoooooo blij dat koeien niet kunnen vliegen.... hehehe

meuh meuh
A dirty mind is a joy forever, a dirty car is not....

Seat Leon TDI Sport-up Black Magic 2007
Peugeot 207CC Shark Grey 2010
Aprilia RSV 1000 Piombo Gris 2002
Rolf
#20 Gepost : vrijdag 25 juni 2010 10:14:35

Of olifantjes......... hehe
Rolf heeft de volgende plaatje(s) bijgesloten:
Joop.jpg 206 KB, aantal downloads: 352.
tee-dee-ie
#21 Gepost : vrijdag 25 juni 2010 11:44:59

Als je een flinke kwak op de auto hebt liggen, halen jullie het dan nog weg met een detailerspray en een MF doek? Dat geeft toch ook krassen? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dit dan doen.

Groeten,
Erik
H@RM
#22 Gepost : vrijdag 25 juni 2010 15:57:13

Als die vers ziek is wel ja.

Ligt die er al even en de auto is niet echt vies, dan leg ik er een washmit/bone op die helemaal doordrenkt is met warm water, om het los te weken. Daarna met een detailspray en een mf doek.

En anders heb je weer een rede om héérlijk auto te kunnen wassen jippie
sim
#23 Gepost : vrijdag 25 juni 2010 17:04:34

Word nu ook helemaal gek van die vogelshit.
Probeer eerst paar emmers water er over heen te gooien en dan veel S&W Eroverheen en voorzichtig met een mf doek.
tee-dee-ie
#24 Gepost : zaterdag 26 juni 2010 14:13:02

Gisteren dus een grote kwak op de motorkap van mijn bus. Hij zat er niet zo lang op maar na het weghalen zat er dus al wel een grote ingevreten plek in de lak grrr

Groeten,
Erik
-Dries-
#25 Gepost : zaterdag 26 juni 2010 16:59:23

Ik hoor het al, jullie stemmen niet op de partij van de dierenWhistle
tee-dee-ie
#26 Gepost : zaterdag 26 juni 2010 20:19:25

Ach, de buren hadden een nestje van mussen onder de dakpannen zitten. Eén van de jonge musjes zat gisteravond bij ons voor het huis op de grond. Dat kregen een paar buurtkinderen ook in de gaten en die waren het beestje aan het opjagen. Die kinderen even vermanend toegesproken dat ze het beestje met rust moesten laten.

Een poosje later het beestje weer langs maar dit keer helaas niet op eigen kracht. Het zat nu stevig tussen de kaken van zo'n diablo kat geklemd cry Dat ging me echt aan het hart nielief en kom bij mij aub niet aan met een uitspraak als "dat is de natuur". Maar ik ga nu behoorlijk offtopic en het is niet mijn bedoeling om een hele offtopic discussie op te starten.

Groeten,
Erik
Leon211273
#27 Gepost : zondag 3 oktober 2010 12:30:56

nou ik ben dr ook helemaal klaar mee met die scheitvogels!diablo
hiervoor 10 jaar een zilveren Bora gereden , daar kon je de stront wel paar dagen op laten zitten , nu een zwarte Audi als die klote vogel nog maar denkt dat ie moet schijten heb ik al lakschade!

Als 't niet gaat zoals 't mot, dan mot 't zoals 't gaat!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire