|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-3-2009
|
Ik wist zo snel niet waar ik dit berichtje het beste onder kon neerzetten, ik heb uiteindelijk besloten om hem in het Glas, rubber en kunststof gedeelte te plaatsen. Een vriendin van me vroeg hoe je nu het beste je helm en vizier kan behandelen. De helm is een kwestie van goed wassen, eventueel kleien en met de hand de krasjes weghalen. Ik zit alleen met het vizier. Ik dacht zelf aan een laagje Provision Rain Clear te gebruiken, maar iets zegt me dat je dit beter niet op plastic kan gebruiken i.v.m. dof uitslaan. Waar kan je het vizier het beste mee behandelen? Een laagje wax misschien zodat de drubbels eraf vliegen tijdens het rijden en vliegen makkelijker te verwijderen zijn? -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-8-2009 Locatie: In een boomhut
|
Wat voor een merk is de helm en het vizier. Ben er achter gekomen dat de Rain Clear op mijn Arai super werkt en op mijn AGV is het helemaal ...... Allemaal vage strepen tijdens het in de regen rijden. De NXT glass cleaner werkt overigens ook super.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2009 Locatie: De Meern
|
Mothers Wax Power Plastic misschien iets?
Moet je even RedCat vragen op dit forum, heeft er meer ervaringen mee
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Komt ie weer, ..... testspot! Pas op dat er geen coatings op zitten. En niets aan de binnenkant smeren als je ook Pinlock gebruikt. De Pinlock binnenvisier is van een hydrofiel kunststof, neemt het een beetje vocht op waardoor het niet beslaat. Buitenkant met een polymeer, geeft niet welk merk als de ondergrond maar zuiver is. Die van Mothers werkt wel lekker en zuinig. Provision is niet bedoeld voor plastic, dus goed mee oppassen. Een wax, zou ik niet doen, meer kans op prismavorming (zie je steeds regenboogjes) Buitenschaal ook voorzichtig behandelen. Geen echt chemische middelen, ga voor Monello en een natuurlijke wax als laatste. En als laatste, een motorhelm heeft een beperkte houdbaarheid. Dus geen decennia mee doorrijden. Hans How wonderful it is that nobody need wait a single moment before starting to improve the world. Anne Frank
|
|
|
|
Oke ik zal eens navragen wat voor merk helm het betreft. Redcat, bedankt voor het informatieve antwoord. Zo blijkt maar weer dat je toch spullen ervoor kan gebruiken die er speciaal voor ontwikkeld zijn. Als je de Power Plastic aanbrengt na het wassen dan heb je een goede bescherming? Ik zal weer iets moeten bestellen. Ik heb zelf geen verstand van motoren en helmen, maar zal haar ook de info laten lezen. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Ik maak mijn motorhelm altijd schoon met een vochtige MF doek en droog deze met een badstof doek, eens in de zoveel tijd een waxje er op, het vizier doe ik op dezelfde manier. Je moet altijd oppassen met het vizier, hier kan een coating op zitten, ik heb nooit rain clear o.i.d. gebruikt. Het enige wat ik er op doe is Meg's Ultimate Quick Detailer of een laagje wax. Maar ja, ik rij nooit in de regen, ben een mooi weer rijder  Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
@ Binnetie. De Mothers is een polymeer, die hechten het best op zeer zuivere ondergrond. Licht polijsten heeft de voorkeur, daarna goed ontvetten (bijv. spiritus, GEEN Glassex! dat maakt dof) Na het polijsten de polymeer gebruiken (ook al polijst die zelf ook een beetje) Voor een helmvisier heb je niet meer dan een paar druppels nodig. Hans How wonderful it is that nobody need wait a single moment before starting to improve the world. Anne Frank
|
|
|
|
Oke, ik zal eens kijken of ik het bestel, hoe lang kan je met een flesje doen? Mn broertje heeft ook een motor en die wil ongetwijfeld zijn helm gaan doen. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
Heb de helm laast schoon gemaakt met spray and wipe.. En vizier met glascleaner van meg. Toyota Corolla E11 bj'98 zwart 
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,230 seconden.