Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Nu voorradig! Autoglym High Definition Wax Opties
Tim
#1 Gepost : woensdag 23 juli 2008 14:25:30
Rang: Moderator

High Definition Wax - Voor een perfecte afwerking

Autoglym heeft meer dan 40 jaar ervaring aangewend om je High Definition Wax te kunnen brengen, Autoglym's beste autopoetsmiddel ooit!

High Definition Wax bevat een zorgvuldig samengesteld aantal ingrediënten zoals duurzame polymeren, carnauba wax en microgekristalliseerde wax, gecombineerd met geselecteerde duurzaam verzadigde koolwaterstoffen en oliën.

Oppervlakken behandeld met High Definition Wax gaan enorm glanzen en krijgen een uitzonderlijk hoge weerstand tegen milieuvervuilende omstandigheden, zout, detergenten, UV licht, zure regen, industriële uitstoot, etc.

De wax wordt geleverd in een luxe doos, inclusief een grote en zachte microvezeldoek en twee speciale opbrengsponzen.

High Definition Wax is vrij van aggressieve schuurmiddelen, water en verdunners.
I'm the Master of Bling!
Snitser
#2 Gepost : woensdag 23 juli 2008 15:22:25
Rang: Lid

mmm,.ff kijken of we die er nog bij gaan bestellen. Lijkt mij het proberen waardlief
Tim
#3 Gepost : woensdag 23 juli 2008 16:12:47

De wax wordt internationaal door detailers goed gewaardeerd in ieder geval! ja
I'm the Master of Bling!
Phaeton W12
#4 Gepost : woensdag 23 juli 2008 18:29:45

Ik zal eens kijken of ik deze wax moet kopen, en of ik er dan meteen een potje Zymol moet bijbestellen, en een potje Natty's red, en een potje Collonil ja
Tibby
#5 Gepost : woensdag 23 juli 2008 21:24:59

Interessant ^^ Eerst maar is een potje Dodo Rubbish Boys proberen, daarna zal ik me hier is aan wagen.
Groet, Ludo
Tim
#6 Gepost : woensdag 23 juli 2008 21:28:27

Keuzes en nog eens keuzes blij
I'm the Master of Bling!
Roy
#7 Gepost : woensdag 23 juli 2008 22:41:55

Is deze wax HD-ready of Full-HD? LoL
Sven S8
#8 Gepost : woensdag 23 juli 2008 23:37:08
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ziet er mooi uit! Ik ben eerder benieuwd of hij easy on/easy off is... HD Ready doen we niet meer aan hè, it's Full HD or bust. hehe
Audi S8

"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
rodders
#9 Gepost : donderdag 24 juli 2008 12:32:35
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

heb vorige week deze wax gekocht en uitgeprobeerd op men focus.
Ik moet zeggen hij doet zen werk bijzonder goed,
hier een kleine review die ik geschreven heb:

Goed, om te beginnen, ik weet dat autoglym bij vele detailers niet echt hoog staat aangeschreven maar ik geef ieder merk een kans. Ik vind dan bijvoorbeeld de bumper care van autoglym of de wheel cleaner ook zeer goede producten. Nu dat autolglym uitkomt met deze nieuwe wax vond ik het tijd om deze eens uit te proberen. De wax staat aangeschreven als een betere wax en zou volgens enkele engelse reviews die ik heb gelezen moeten kunnen concureren met de dodo waxes.

Ik zelf heb enkel en alleen nog maar gewerkt met de NXT tech wax en de deep crystal carnauba wax. Niet echt uitgebreid en dus vergelijken is voor mij ook iets moeilijker.
De wagen waarop ik het heb uitgeprobeerd is twee weken geleden behandelt met het volledige stappen programma dus zag er nog zeer goed uit. Ik heb hem daarom ook enkel even gewassen en gekleid, dit respectievelijk met de gold class car wash en de milde Meguiar's klei. Om zo toch op een propere basis te kunnen beginnen.

De wax wordt geleverd in een vierkante doos met daarbij naast de wax twee aplicator pads en een microfiber towel.
De pads dienen licht nat te zijn alvorens te gebruiken. De autoglym hd wax is een harde wax en aangezien dit de eerste maal was dat ik een harde wax aanbracht was het even wennen. Maar met de bijgeleverde pads gaat dit zeer vlot en kan je hem ook zuinig aanbrengen.
Na tien minutjes curen en een geslaagde swipe test kwam het afnemen. Ook dit heb ik met bijgeleverde doek gedaan. Eeerst even de wax breken en daarna verder opblinken, gaat allemaal zeer gemakkelijk.

Nu het resultaat; het is voor mij veel beter dan de waxes die ik daarvoor ooit gebruikt hebt, een veel glanzender en dieper resultaat. Ook komen de flakes mooi naar boven in de lak.
In mijn ogen is deze wax dus vast en zeker een aanrader en uit mijn collectie al een favoriet. IK hoop hem snel te kunnen vergelijken tegen de dodo juice blue velvet en ik zal dan ook nog eens alhier mijn gedacht over deze wax neerpennen.

Hoe lang deze wax houdt en hoe de beading is zal nog moeten blijken maar ook daarvan zal ik jullie op de hoogte brengen.

Nu nog enkele foto's de wax, en het resultaat:
de doos:

de inhoud van de doos (en men trouwe helper, niet inbegrepen bij de wax):

en het resultaat:

en klik ==> hier <== voor meer foto's van het resultaat!

Hiermee hoop ik jullie wat info te hebben bij gebracht, mochten jullie nog opmerkingen of vragen hebben, dan hoor ik het graag.
meer info over deze wax op: http://www.highdefinitionwax.com/

greetings,
rodders

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
Phaeton W12
#10 Gepost : donderdag 24 juli 2008 13:14:40

rodders schreef:
De wagen waarop ik het heb uitgeprobeerd is twee weken geleden behandelt met het volledige stappen programma dus zag er nog zeer goed uit.

rodders schreef:
Ik heb hem daarom ook enkel even gewassen en gekleid, dit respectievelijk met de gold class car wash en de milde Meguiar's klei. Om zo toch op een propere basis te kunnen beginnen.

woeps Ik dacht altijd dat met het kleien alle wax eraf gehaald wordt. Dus waarom doe je dit als twee weken geleden de wagen behandeld is met het volledige stappenplan? Is toch zonde van de moeite van twee weken geleden? oeps
Sven S8
#11 Gepost : donderdag 24 juli 2008 13:30:32

Kleien haalt niet alle wax eraf hoor, slechts een toplaagje. Of het nodig was kun je zelf het beste bepalen dmv een testje, maar kwaad kan het zeker niet.

Mooi resultaat Rodders! Bedankt voor je review. cool

Even ter verheldering, is het echt een harde wax, of bedoel je een vaste wax (tegengesteld van vloeibaar)? Ik kreeg de indruk dat hij crème achtig was, maar ik kan me vergissen...
Audi S8

"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
rodders
#12 Gepost : donderdag 24 juli 2008 13:43:29
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

heb niet veel ervaring met andere waxen, maar is volgens mij van textuur vergelijkbaar met de harde waxen van dodo (blue velvet en dergelijke)
Precies beetje korrelig, en niet echt creme achtig.
Als je wil kan ik nog wel eens een detail foto van de wax maken nu ie gebruikt is, zie je echt dat het harder is.
Om nog duidelijker te zijn, je moet al goed met de bijgeleverde pad door de pot wrijven om wat wax op de pad te krijgen, bij een creme achtige wax lijkt me dit makkelijker te gaan.
Phaeton W12 schreef:

woeps Ik dacht altijd dat met het kleien alle wax eraf gehaald wordt. Dus waarom doe je dit als twee weken geleden de wagen behandeld is met het volledige stappenplan? Is toch zonde van de moeite van twee weken geleden? oeps

het kleien heb ik gedaan om met een ondergrond te beginnen die zeker en vast proper was. En ook omdat ik deze wax op zich wou testen, en niet met een andere laag eronder. Ook ben je dan zeker dat er niet nog kleine vast contaminaties op zitten.
En ach die moeite, ben toch graag bezig met men wagen te poetsen dus waarom niet jippie

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
Sven S8
#13 Gepost : donderdag 24 juli 2008 13:47:31

Dank je voor de opheldering! Een foto is altijd leuk om even te zien hoe de textuur van de wax is! cool
Audi S8

Tim
#14 Gepost : donderdag 24 juli 2008 15:26:53

Welkom op ons forum Rodders en meteen bedankt voor de uitgebreide review, leuk om te lezen. great

Geef je trouwe hulp maar een aai over zijn bolletje blij
I'm the Master of Bling!
rodders
#15 Gepost : donderdag 24 juli 2008 16:00:49

review is graag gedaan hoor,
zal straks nog proberen een fototje te posten van de textuur van de wax!

Tim
#16 Gepost : donderdag 24 juli 2008 16:03:24

Super! great
I'm the Master of Bling!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire