|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Fryslân
|
Zeker met zo'n snelle kar!  Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-7-2008 Locatie: Cuijk
|
afspraak gemaakt ,dinsdag ga ik bij Tim langs.
Romano
|
|
|
|
Dinsdag bij Tim geweest ,nu is alles me een stuk duidelijker geworden.
Wat ik al had is: Meguiar's Gold Class Car Wash Meguiar's NXT Generation Tech Wax Metabo SXE 450 Duo (even geleend)
Bij Tim aangeschaft: Poorboys World SSR2.5 Medium Super Swirl Remover Poorboys World Professional Polish Poorboys World Spray and Wipe Poorboys World Natural Look Dressing Poorboys World Poly - Elastic Clay Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch Orange Light Cutting Pad Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch White Polishing Pad Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel - Groen -40x68cm Poorboys World Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm Poorboys World Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm Poorboys World Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm Cobra 'The Bone' Spons Lake Country Red UltraSoft CSS Euro Foam Hand Polish Applicator
Nu kan ik van de week aan de slag dacht ik zo.
als volgt: auto wassen kleien SSR2.5 met orangje pad SSR2.5 met witte pad Professional Polish met groene pad Tech Wax met de handPolish Applicator
Romano
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
Wat bedoel je met 'reinigen met spray and wipe' ??
Ik zou overigens de 2.5 nabewerken met de 1 om een net iets betere finish te verkrijgen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Xizer schreef:Wat bedoel je met 'reinigen met spray and wipe' ?? Gewoon de resten (SSR stof, vingerafdrukken enz.) er mee weg halen. Citaat:Spray & Wipe is a waterless car wash you can use as quick 15 minute solution for your dirty vehicle. If you have heavy dust or road spray, simply wash with Spray & Wipe without dragging out a bucket or hose. Just spray on and wipe clean. Does not contain any wax or abrasives. Patrick
|
|
|
|
Ik zou overigens de 2.5 nabewerken met de 1 om een net iets betere finish te verkrijgen![/quote]
Professional Polish is me aangeraden door Tim zo wil ik het ook gaan doen
|
|
|
|
dus na het kleien met de ssr2.5 beginnen??
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2008 Locatie: wol vegas (fryslan)
|
kun je doen ja.. volgens mij heeft de professional polish ook micro abrasives erin zitten dus je zou eerst kunnen proberen of je daarmee resultaat behaalt op een kleine testspot op bijv je motorkap. indien dat niet het gewenste resultaat behaalt kun je dan evt de SSR 2.5 gebruiken
|
|
|
|
turbulence schreef:kun je doen ja..
volgens mij heeft de professional polish ook micro abrasives erin zitten dus je zou eerst kunnen proberen of je daarmee resultaat behaalt op een kleine testspot op bijv je motorkap.
indien dat niet het gewenste resultaat behaalt kun je dan evt de SSR 2.5 gebruiken dit hebben we ook gedaan conclusie eerst ssr2.5 daarna professional polish
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
De Professional Polish heeft geen abrasives, maar is een chemische polish. Deze polish gebruikt dus de cutting van je pad. Machinaal kan je zelfs flinke defecten ermee weg krijgen (werkt een beetje zoals de Solo van Meguiar's). Gebruik je een lichte pad dan is hij erg geschikt voor nabewerking. Het gaf op de mini in ieder geval een mooi resultaat. Bovendien kan hij hem daarna gewoon als Paint Cleaner / Pre-Wax Cleaner gebruiken. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Tim is de volgorde zoals ik hem er nu heb staan ok?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Volgorde is correct! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2008 Locatie: wol vegas (fryslan)
|
weer wat geleerd maar je kunt dus de perfect polish op elke pad gebruiken en hoe groffer de pad hoe groffer de uiteindelijk cut is.. waar kun je qua grofte/cut deze dan bijv mee vergelijken op een oranje pad? of op bijv een witte pad?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-6-2008 Locatie: Apeldoorn
|
Correct me if I'm wrong: De witte LC pad (cutting factor 2) icm de Perfect Polish (die standaard lichter is dan een SSR 1) zal op een witte pad dus ook een fijner polijsteffect hebben dan de SSR 1. I.c.m. de oranje pad (cuttingfactor 4) zou de cutting factor zo maar is gelijk staan aan een wat een SSR 2 compound met een witte pad zou kunnen doen. Vergelijk het met schuren van een plank hout. De polijstcompound is nu ff je schuurpapier. Wat geeft het gladste en mooiste effect? Schuren met een handpad gemaakt van spons of een handpad gemaakt van hout? Dus er zijn veel combi's mogelijk eigenlijk
|
|
|
|
Havanna schreef:Dus er zijn veel combi's mogelijk eigenlijk Yup, daarom heeft het ook wel zin om daar wat mee te testen. Reden waarom ik de SSR 2.5 bijvoorbeeld eerst op de oranje en daarna nog een keer op de witte pad heb gebruikt. Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
|
romano schreef:
als volgt: auto wassen kleien SSR2.5 met orangje pad SSR2.5 met witte pad Professional Polish met groene pad Tech Wax met de handPolish Applicator
Romano
ik ben er nog niet aan toe gekomen om te beginnen. ik heb nog wel veel gelezen. en ben nu eigenlijk van plan om na de proffesional polish niet de : Meguiar's NXT Generation Tech Wax : te gebruiken maar toch de black hole aan te schaffen. en daarna twijfel ik tussen de volgende 3: -Poorboys World Natty's Paste Wax -EXP pure sealant van Poorboy's of -Poorboy’s World EX Sealant with Carnauba. de black hole wil ik met een Black Finishing Pad aanbrengen. en de wax of Sealer met de handPolish Applicator.
|
|
|
|
Eerst PB Blackhole, dan EX-P en dan een wax, bijvoorbeeld Natty's Blue of Red.
|
|
|
|
Ik sluit me volledig aan bij m'n voorganger.  Audi S8
|
|
|
|
oké dat is dan duidelijk. de wax kan ook" Meguiar's NXT Generation Tech Wax" zijn ??? die heb ik staan.
Romano
|
|
|
|
De nxt tech wax is een sealent, net als de PB EX-P. Je kan deze prima gebruiken. Wil je een combinatie van langdurige bescherming en een diepe wetlook, top de sealent af met een wax op carnauba basis. Er zijn tal van goede carnaubawaxen: Pete's 53 PB Natty's Red en Blue DC Step 3 Keuzes, keuzes, keuzes...
|
|
|
|
nicknameless schreef:Eerst PB Blackhole, dan EX-P en dan een wax, bijvoorbeeld Natty's Blue of Red. dus dit kan Eerst PB Blackhole, dan De nxt tech wax en dan een wax, bijvoorbeeld Natty's Blue of Red. ja ik blijf maar vragen tot ik het weet..! Romano
|
|
|
|
Ehm, het zou kunnen, alleen hoor ik wel verhalen dat de NXT soms wat kan vlekken op zwarte (donkere) lakken. Maar als de NXT er op zit en het resultaat is mooi, dan zou je hem in principe moeten kunnen toppen met een carnauba wax. Ik ben wat terughoudend omdat ik het zelf niet heb geprobeerd met NXT. Van de EX-P weet ik zeker dat het kan, omdat ik het zelf heb geprobeerd en er in de beschrijving nadrukkelijk staat dat deze sealant er uitstekend geschikt voor is. Niet elke sealant geeft een goede hechting voor een wax heb ik begrepen... Vandaar dus ook mijn keuze voor EX-P.  Audi S8
|
|
|
|
oké het is me duidelijk bedankt voor de info.
Romano
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2008 Locatie: Hasselt
|
Sven S8 schreef:Ehm, het zou kunnen, alleen hoor ik wel verhalen dat de NXT soms wat kan vlekken op zwarte (donkere) lakken. Ik heb het 1 keer voorgehad met de NXT. Toen had ik het niet lang genoeg laten curen. Heb momenteel de wagen nog in de NXT staan, motorkap getopt met Natty's, en het verschil in beading is gigantisch, dus NXT is zeker te toppen met een carnauba wax volgens mij. Al zal ik de NXT op mijn wagen niet meer gebruiken nu ik de EX-P heb Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
|
romano schreef:afspraak gemaakt ,dinsdag ga ik bij Tim langs.
Romano
oh ja dit nog even! ik was dus 5 aug. bij Tim geweest. ik had beter wat meer spullen kunnen kopen , en wat rustiger kunnen rijden. kreeg vandaag een bekeuring binnen. STOM STOM STOM!
|
|
|
|
Fcuk!  Er staan nogal wat van die sluip-tax palen met fotografisch geheugen daar in de buurt heb ik begrepen. Audi S8
|
|
|
|
ja ik heb het gemerkt.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-8-2008 Locatie: Maldegem (BE)
|
En wanneer ga je nu aan de slag...? En remember we willen graag foto's zien. Voor, na en 50/50...
|
|
|
|
ja dat komt goed ga ik voor zorgen.
Romano
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2010 Locatie: Vroomshoop
|
We hebben als tweede auto een nieuwe Nissan Pixo gekocht (zwart metallic). Ik heb zaterdag de auto gewassen (2-emmer systeem met SS&S) en ik schrok me rot hoeveel lichte krasjes/swirls er al op zitten...De dealer heeft de auto denk ik niet zo gewassen/gepoetst als wij gewend zijn. Maar ik heb nu goed spul in huis dus kan ik deze krasjes gemakkelijk aan. Er wordt steeds gezegd: "begin met de lichtste combi" (testspot). Is Finale op zwart (DAP 900) de lichtste polijst combi? En is Spruzzo noodzakelijk om wazen te voorkómen? Of kan je ook zonder dat spul.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-8-2010 Locatie: Almere
|
Finale op zwart is prima om mee te beginnen. Spruzzo is geen noodzaak voor afnemen van polijstmiddel, het kan wel handig zijn bij met name Inizio.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Tijdens het opbouwen van je testspot is het afnemen met spruzzo noodzakelijk. Hierdoor verwijder je alle polijstresten en -oliën, zodat je optimaal het resultaat kan zien van je polijststap, zonder dat overgebleven polijstresten swirls/krasjes opvullen.
|
|
|
|
Guest
|