|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-12-2008 Locatie: gelderland
|
Aangezien ik de pro900 wil gaan proberen, zit ik te twijfelen welke pads ik wil hebben.Ik heb veel gelezen over de 6"pads van monello, maar zijn deze dan ook geschikt voor de pro900?In de Carclean.nl shop staat namelijk dat ze geoptimaliseerd zijn voor de dap.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Ze zijn geoptimaliseerd voor de dap omdat op de dap nog grotere pads niet zo goed werken. Maar met de juiste backingplate passen ze ook op de PRO900 Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
6" backing+ 6" kompressorpad = klaar voor rotary polishing met de PRO900 met andere woorden, JA het past  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Eehh, zou je voor een 6" pad niet beter een 4,75" backing plate nemen? Ik heb voor de Festool 7" Kompressors en een 6" plate, en de 6" backingplate is volgens mij te groot voor de 6" Kompressorpads...
|
|
|
|
nope, past precies op elkaar... de backing ligt dan PRECIES gelijk met de rand van de pad...! 4.75" backing zal ook zeker wel passen, daar niet van, maar met een 6" backing pas het ook..!  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-10-2008 Locatie: Rotterdam
|
ivo's schreef:nope, past precies op elkaar... de backing ligt dan PRECIES gelijk met de rand van de pad... Klinkt mij gevaarlijk in de oren als ik eerlijk ben.. Als je in een welving van het plaatwerk met de rand dan de lak raakt is de schade enorm! Het past dus wel, maar een 4.75" lijkt mij veiliger Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Je kan toch beter een 4.75" backingplate nemen, dan heb je minder kans dat je plate de lak raakt. Ik ben totaal geen fan van een backingplate die net even groot is als de pad. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
hoho, ik zeg niet dat het ideaal is.... ik zei alleen dat het PAST...! ik heb zelf 1x geprobeerd op een motorkapje, 6"backing met 6"plate, het gaat, maar ik vind sowieso de kompressor's niet fijn op de rotary  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Waarom zijn de kompressor's niet fijn op een rotary?
|
|
|
|
IK vind ze niet fijn... bijna alle andere mensen wel, maar IK vind het persoonlijk niet zo fijn werken... waarom? ik kan mn vinger er niet precies op leggen  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Kompressors horen inderdaad op een 4,75" plate en ik vind ze rustiger werken en beter bestuurbaar dan normale pads op een rotary. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
De 4,75"backingplate lijkt mij ook wat veiliger,zeker voor een beginner zoals ik.De kompressor pads is dus een kwestie van persoonlijke smaak maar vind het ook wel handig als ze zowel op de dap en de pro900 kunnen.
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,368 seconden.