|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Ik heb het foldertje nog ergens, ik heb iets van 36 taal- en spelfouten geteld destijds. Ik wilde zeggen dat zojuist een paar blikjes van de gelimiteerde 5050 wax zijn binnengekomen: http://www.carclean.nl/p..._Wax_WAC_302_101503.aspxI'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Ik zag dat de Chemical Guys CGC-polijstmiddelen in de aanbieding zijn (net als een heleboel andere producten; uitverkoop ofzo?). Ik heb eigenlijk alleen nog maar SSR1 en nu leek me de CGC-2 een mooie aanvulling. Hoe verhouden de CG polijstmiddelen zich t.o.v. de Poorboy's producten? Zijn deze enigszins vergelijkbaar? Is de combinatie SSR1 + CGC-2 een goede of kan ik het beter bij de Poorboy's lijn houden? [edit] van Pinnacle staan ook de XMT3 en 4 stevig afgeprijsd. Ook eventueel een alternatief?
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 4-3-2009
|
De CG polijstmiddelen zijn vergelijkbaar met de SSR serie. Combinatie SSR1 + CGC-2 kun je probleemloos gebruiken.
|
|
|
|
De CGC2 leek het meest op de vorige versie van de SSR2, de nieuwe versie van de SSR2 is beter, maar ook duurder. We hebben ontzettend veel voorraad staan en daar moet een beetje omloopsnelheid in gebracht worden.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
hamsteren! KLIKGlans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Doetinchem
|
De 50/50 wax is een erg prettige wax  je auto glimt als een tiet
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-6-2008 Locatie: Zevenaar
|
Quincy schreef:De 50/50 wax is een erg prettige wax  je auto glimt als een tiet Ik wil iets zeggen over glans en voorbereidingen. Maar ik zeg het niet. Groet, Peter  Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet. Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
toch kan een wax toevoegen (zo heb ik een bepaalde sealant glans toe zien voegen) en niet iedereen is in staat/heeft zin, om zijn auto elke keer te polijsten, en op een "minder" goed voorbereidde wagen, maakt in mijn optiek een wax wel degelijk iets uit uiteraard zit het grootste gedeelte in de voorbereiding as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Inderdaad, grootste hoop wordt bepaald door het polijsten maar een goede glaze en wax voegt wel degelijk iets toe. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Doetinchem
|
Peter Jansen schreef:Ik wil iets zeggen over glans en voorbereidingen. Maar ik zeg het niet. Groet, Peter Natuurlijk weet ik wat je bedoeld, maar mijn ervaring met de 50/50 is dat het een hele aparte gloed over je wagen legt, beetje raar om uit te leggen eigenlijk... Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt met een wax moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb dan ook geen ervaring met Dodo waxes muv Bleu Velvet en Wolfgang Fuzion, de Concorso etc
|
|
|
|
en... er is een nieuwe wax.. ze zijn helemaal gek gegaan, en brengen een wax uit van een beschamende 1200 euro! word geleverd in 2 versie's 1 voor donkere en 1 voor lichtere voertuigen..  is toch wel een abnormaal duur product.. als je na gaat dat bijvoorbeeld z****'s vintage 2300 euro moet opbrengen, en gewoon levenslang zonder kosten hervult wordt... of dat een z**** royale dubbel zoveel wax bevat (en ook voor lichte EN donkere wax gekozen kan worden) en ook gratif gevuld word, levenslang voor 8700 zijn dat eigenlijk koopjes vergelijken bij de chemical guys varianten. as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Wel mooi, het zal meer een imagebuilder worden denk ik. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Ach, Chemical Guys heeft mooie producten, maar die alu 7050 pot met wax zal niet bij mij in de kast komen. Zal zeker geen verkeerd spul zijn, maar is imho toch meer iets om mee te kunnen patsen. Ik heb de genoemde sites ook gezien en dat kan inderdaad beter. De schaars geklede dames hadden wat stijlvoller gemogen. Overigens nog altijd beter dan de Nederlandstalige Smartwax folder, waar ik gelijk al een dertigtal spelvaute uit heb kunnen halen. Heeft mede hierdoor mijn enthousiasme voor Smartwax een tijdje geleden flink getemperd.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Ik vind het design van de nieuwe pot wax wel netjes, maar ik had de kostprijs nog niet gehoord. Die gaat er dus niet inkomen... Voor de rest vind ik CG leuke producten hebben die goed werken, maar de site is er inderdaad een beetje over naar mijn idee. Al vind ik ze wel beter dan die van bijvoorbeeld poorboy's world, die vind ik zelf ook wel iets te amateuristisch door een totaal gebrek aan ook maar iets wat design te noemen is. Ach zo heeft ieder merk zijn plus en minpunten. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
Ja de USA site van Poorboy's is om te janken, maar binnenkort is er dan eindelijk de Nederlandse site. Die heeft maar 1 jaar vertraging opgelopen  I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
@ Tim en Bert: ik ben benieuwd, jullie kennende zal het wel goed komen! Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
aron147 schreef: of dat een z**** royale dubbel zoveel wax bevat (en ook voor lichte EN donkere wax gekozen kan worden) en ook gratif gevuld word, levenslang voor 8700
zijn dat eigenlijk koopjes vergelijken bij de chemical guys varianten.
Kleine correctie...... verzekerings en verzendingskosten beraamd tussen de 250 en 400 pond..... Citaat:The Refill of wax excludes shipping, insurance and tax charges to and from the USA which are approx £250 to £400 per round trip*
|
|
|
|
ook oplichterij dus.. zoiezo.. de kore wax van 1200 euro, gewoon waanzin, al moet ik eerlijk zeggen, dat de verpakking toch wel erg geslaagd vind, maar dat is persoonlijk.. zoiezo de hele marketing strategie van smartwax / chemical guys snap ik niet helemaal. kijk maar eens naar het "mysterie shoppen bij smartwax".. dat ging toch echt totaal nergens over.. verder heb ik wel 1 heel product van hun.. de new car smell as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Smartwax en chemical guy's zijn nog wel twee totaal verschillende merken, laten we dat niet vergeten. Okay ze hebben dezelfde verdeler en daar hangt de marketing veel van af. Laten we het hier trouwens on-topic houden over chemical guys, aron ga je trouwens een heel merk beoordelen op één product? Ik gebruik zelf redelijk veel chemical guys producten en ben er tot nu toe zeer tevreden van. Als er mensen zijn met vragen over bepaalde producten wil ik daar graag mee helpen (voor zover ik er zelf ervaring mee heb, en er niet heb over gelezen!) Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
nee hoor. ik ga niet een heel merk beoordelen op 1 product.. neem bijvoorbeeld de roze smartwax.. deze zou identiek zijn aan de very wet cherry wax.. en verder komen de producten van smartwax.. gewoon bij chemical guys vandaan, en in sommige gevallen directe kopie's zijn! een wax a 1200 euro neerzetten is gewoon waanzin.. hij kan het nooit waard zijn in termen van glans e,d, en negatief over cg ben ik niet hoor! alleen die scent meurt verschrikkelijk! verder heb ik wel interesse in de droogdoek/kiss off apc/ diablo wheel cleaner e.d. alleen vertik ik die bij een bepaald persoon te kopen, puur door het handelen van die jongens hier. as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Dat Smartwax in veel gevallen een 1 op 1 kopie is van wat Chemical Guys producten, dat is iedereen wel duidelijk. Maar dat is de discussie hier niet dus laten we het over hier het over de Chemical Guys tak hebben. En voor wat betreft de prijs van deze exclusieve wax, iedereen is vrij om het wel of niet te kopen. De pot is supergaaf in ieder geval. Kortom, ontopic maar weer. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-9-2009 Locatie: St-Truiden, belgië
|
Same here Jan, heb er zeer veel producten van en ze zijn gewoon goed New car smell, ja waarom koop je dat als iedereen bijna zegt dat het echt stinkt? Ik heb die ook staan, en vind die ook enorm stinken.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Sowieso, hoe ruikt een nieuwe auto??? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 4-3-2009
|
Een nieuwe auto ruikt nu niet bepaald naar bloemetjes. Hij stinkt best wel. Laatst de New Car Smell geroken en uit de fles is het vies. Erg geconcentreerd natuurlijk. Als je het opbrengt in je auto bootst het de geur van een nieuwe auto enigszins na. Voor de rest deel ik het gros van de opmerkingen in het topic niet. Chemical Guys heeft over het algemeen erg goede producten. Er zijn mindere producten bij, maar die zitten in elke lijn. Het is de kunst om ervaringen van onbevooroordeelde gebruikers op te pikken en dan gewoon kopen die producten. Je zult niet teleurgesteld worden. Ik spreek uit ervaring....
|
|
|
|
Topic weer open en opgeschoond. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
mooi! ik had namelijk een vraag over de verschillende sealants van CG...?! WIE heeft er ervaring met WELKE sealant...? bijvoorbeeld vergelijkbaar met de PB EXP..? (zie ook mijn andere topic, CG Wet Mirror Finish vs. PB EXP) New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Heb zowel de Ex-P als Jetseal al eens gebruikt. Zijn zeker aan elkaar gewaagd, jetseal had wel één voordeel, het nam makkelijker af als Ex-P.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Ondergetekende heeft ervaring met Jet Seal 109. Na de positieve reviews hiervan een fles gekocht en ik moet zeggen dat het prima spul is. Pas geleden voor weinig ook nog een bijna volle fles over kunnen nemen, dus hier voorraad zat.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Tim, komt de Jet-seal nog terug..? New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-1-2009 Locatie: Stiens
|
En komt de Pete's 53 ook terug All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009
|
Heeft er iemand ervaring met deze producten......... Zijn dit goede glazes? Chemical Guys Crystal Wet Glaze Chemical Guys Extreme EZ-Creme Glaze Ik heb alleen de Black Hole van PB en zoek er nog iets bij.....
|
|
|
|
Dan zou ik naar Lime Prime kijken. Wellicht minder makkelijk in gebruik, maar wat mij betreft een onverslaanbaar resultaat. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009
|
Dat geloof ik graag, maar de dodo juice serie ga ik na de zomer bestellen. Van shampoo tot wax. Tot die tijd wil ik gewoon dingen verzamelen. Dus begin ik met de iets goedkopere producten. Raar ben ik he.......
|
|
|
|
Guest
|