Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Wat finisht het best? Opties
Rob_accord
#1 Gepost : dinsdag 15 juni 2010 23:50:05
Rang: Lid

Hallo, ik ben gewoon van met de poorboys producten te werken en die werken prima ja
ik finish altijd met lichtgroen en prof polish.
nu lees ik dat veel mensen finishen met witte pad en Monello Raffini Finale Finishing Polish

Krijg je van de Monello producten een zo veel mooiere finish dan met prof polish?
want als ik eindig met PP en wit,... woeps Krijg ik toch een mooier resultaat met een pad zonder cutting (licht groen, zwart, blauw) en PP

Wie heeft bijde producten en kan me toelichten, ander schaf ik mij ook Monello Raffini Finale Finishing Polish aan feest
Honda Accord 2.0i 16v VTEC Sport
mk-us
#2 Gepost : woensdag 16 juni 2010 11:04:56
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Denk dat er 2 zaken spelen:
1 - de padkeuze
2 - het polijstmiddel

1 - wit is een polishingpad en daar kan je dus eigenlijk niet mee eindigen ( owkee, sommige doen het wel, maar is niet zoals het hoort )
Beter is om een lichtgroene of zelfs zwarte pad te nemen, dat zijn immers finishingpads.

2 - Niks mis met de SSR serie, alleen de Monello reeks is zeker voor de harde lakken een betere keuze. Daarbij komt ook nog eens dat men overtuigd is dat de Monello nét even wat mooier strak maakt

In jouw straatjeL Monello Finale + finishing pad naar keuze gaat een topper worden.

Los hiervan: vreemde is dat men altijd mega enthousiast was over Menzerna ( was de duurdere variant maar o zo goed etc ), toen kwam Monello, wat niks meer of minder is dan Menzerna in een eigen jasje,
en komen de twijfel ( soms komt het bij mij over als een anti ) verhalen naar boven.

Niks van aantrekken, gewoon de de Monello kopen en je zal meer dan tevreden zijn!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
tinus
#3 Gepost : woensdag 16 juni 2010 19:06:44
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

finishen met een witte polishingpad en een finishing product vind ik een suffe keuze; medium grove pad met een ultra fijne polijst klopt gewoon niet (al zou het resultaat echt niet slecht zijn hoor). Groene light polishing pad is het zwaarste wat ik zou gebruiken met een finishing product.

Prof. Polish is erg ondergewaardeerd onder velen, en dat is jammer.

Menzerna was hip een tijdje, tot velen er achter kwamen dat geen enkel product perfect is en men echt wel techniek nodig heeft om goede resultaten te halen. Menzerna is voor velen niet perfect gezien de kritische omstandigheden die je nodig hebt om het optimaal te gebruiken (niet te warm/koud/vochtig/etc). Gebruik van Menzerna met een rotary is absoluut aan te raden; met een DA kom ik niet eens in de buurt van de resultaten als met de rotary.

SSR van Poorboys blijft voor de meesten DE practische keuze; doet het altijd goed, werkt eenvoudig, is goedkoop jippie

Voor de meest strakke finishes gebruik ik op duitse lakken meestal Menzerna PO85RE met zwarte pad op de rotary met lage toeren (nee, geen 'jewelling'....), maar dat is mijn mening.

Glans is een keuze wink2
H@RM
#4 Gepost : donderdag 17 juni 2010 0:12:06

+1

Monnello word ook gehypt. No offence!

Maar ik denk dat voor velen PB's SSR-serie toch gewoon het meest praktische keuze is.
aron225
#5 Gepost : donderdag 17 juni 2010 1:01:17
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

monello is gewoon prima spul..
alleen kan je het niet in de volle zon gebruiken, en ik zie mezel ook geen SSR3 in de volle zon op een hete lak gebruiken.

je zal dan al een parasol nodig hebben, en onder de parasol kan je prima monello-en.
as for me no more sigs.. im not cool like that.
Paulus de Boskabouter
#6 Gepost : donderdag 17 juni 2010 10:34:15

Heb zelf erg lang SSR gebruikt, erg goed product. Maar sinds ik Monello heb wil ik niet anders, vooral als je Finale gebruikt na het polijsten. Wat een glans! Veel meer dan SSR1 os Prof.Polish. Maar PB SSR zijn zeer zeker geen slechte producten.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
mk-us
#7 Gepost : donderdag 17 juni 2010 11:09:55
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@TinusL je doet op het feit dat bv een ProfPolish op zwart als laatste stap gebruikt kan worden voor nóg een mooier resultaat!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rob_accord
#8 Gepost : vrijdag 18 juni 2010 0:50:39

Bedankt voor de snelle antwoorden, ik ga me een flesje aanschaffen en eens testen.
krijg je dan nog een netter resultaat om nog eens na te lopen met pp na finale?
Welke pad gebruiken jullie het liefste om te finishen? blauw, zwart, concorso of de light green?
Honda Accord 2.0i 16v VTEC Sport
aron225
#9 Gepost : vrijdag 18 juni 2010 3:46:11

extra hit pro polish is weer een extra stap..
als je een hele auto doet met het hele riedeltje:
ssr2 / ssr1 / pro polish

ben je gewoon meer kwijt als dat je:
mezzo / finale neemt.

@rob_accord.
nee, ik verwacht niet dat je meer glans krijgt als je pro polish na finale gebruikt.

finishen met welke pad ligt aan de vorige combi en jou lak.
meestal neem ik light green inderdaad
tinus
#10 Gepost : zaterdag 19 juni 2010 20:17:15
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

+ 1 voor MK-US en Aron225; beiden gelijk.

Blijft het feit dat de weersomstandigheden belangrijk zijn voor Monello, en minder voor SSR.

Scenario Monello:
- 12-25 graden, droog weer en lage tot middelmatige luchtvochtigheid, liefst niet in de (zwakke) zon.
- werkt sneller en strakker af dan welk product dan ook

Scenerio SSR:
- 8-35 graden, droog weer en lage tot hoge luchtvochtigheid, niet in de volle zon.
- 1 stap meer nodig om Monello-resultaten te halen (1/2-1 uur meer werk)

Begrijp me goed; ik ben mr Menzerna, maar gebruik m'n flesjes SSR steeds vaker.... lief hehe
Overigens: ik DENK dat Monello iets gebruiksvriendelijker is dan de meeste Menzernaproducten; weet niet exact waarom.
Glans is een keuze wink2
hondafreak
#11 Gepost : zaterdag 19 juni 2010 21:10:17

Misschien even off topic. Maar ik lees net dat tinus schrijft. 1 stap meer is 1/2 - 1 uur extra werk. (wat ik vrij snel vind, maar ik ben ook niet zo een pro blij )
Ik ben eens benieuwd hoe lang jullie bezig zijn om je hele auto te doen met 1 product en pad. DA en rotary.

Grtz Kevin
mk-us
#12 Gepost : zaterdag 19 juni 2010 21:33:36

@Tinus: thx, ik heb de PP in bezit, ga het toch een keer uitproberen om als laatste stap te gebruiken!

aron225
#13 Gepost : zaterdag 19 juni 2010 22:21:06

hondafreak schreef:
Misschien even off topic. Maar ik lees net dat tinus schrijft. 1 stap meer is 1/2 - 1 uur extra werk. (wat ik vrij snel vind, maar ik ben ook niet zo een pro blij )
Ik ben eens benieuwd hoe lang jullie bezig zijn om je hele auto te doen met 1 product en pad. DA en rotary.

Grtz Kevin

incl wassen en clay-en.
denk ik een uurtje of 10 tot 12 met 2 stappen polijsten, glazen en waxen.
incl curen, en alles, van begin tot einde..

op een middelgrote wagen (renault megane / golf 5 / mazda 3)
hondafreak
#14 Gepost : zaterdag 19 juni 2010 22:38:48

thx aron.
Ik dacht ook aan zo een tijd. Maar dan kom je toch nog voor een rondje polijsten aan een 2-3 uur volgens mij. Dan is die tinus toch verdomd snel of ik ben traag blij

Grtz Kevin
Ron-RS
#15 Gepost : zaterdag 19 juni 2010 22:52:27

Tinus beschrijft dat werken met SSR van Poorboys ongeveer een half uur tot een uur langer werk is om de Monello resultaten te behalen.
Oftewel, met Monello zou je sneller resultaat kunnen hebben.

Hier wordt dus niet gesproken over dat 1 stap een half uur duurt (zoals ik het lees) knipoog
michelv.
#16 Gepost : zondag 20 juni 2010 6:58:01

Tinus zegt anders letterlijk dat je 1 stap meer nodig hebt met PB om monello resultaten te krijgenWhistle , dus 1/2 tot 1 uur langer.
Gr, Michel
hondafreak
#17 Gepost : zondag 20 juni 2010 11:19:25

jep idd dus hieruit begrijp ik dat het een 1/2 - 1 uur duurt voor een volledige stap polijsten.
Ron-RS
#18 Gepost : zondag 20 juni 2010 13:12:57

...dan zal ik het wel verkeerd lezen. En buiten dat vind ik dat erg snel. Dat zou betekenen dat als ik mezzo, finale en lime prime nodig heb ik binnen 1.5 uur klaar zou kunnen zijn.....applaus voor mezelf dan als dat lukt! wink2
Fouke
#19 Gepost : donderdag 16 juni 2011 11:23:37

Ik was van plan alsvolgt te werk te gaan. Wassen en kleien is dan al gedaan...

Qashqai (100% swirlvrij) Dus geen cutting vereist, denk ik.
- PB Prof. Polish (op zwart)
- PB Black Hole (op zwart)
- Natty's (handmatig, concorso handpad)

Cuore (uni-rood) lichte tot middelmatige swirls
- Monello Mezzo (op wit)
- Monello Finale (op zwart) Hierna is Prof. Polish toch OVERBODIG? Of niet?
- 'PB Black Hole (op zwart) Dit doet het enorm goed op deze kleur. Op de Qashqai zie ik geen verschil.
- Natty's (handmatig, concorso)

Hoe lijkt jullie dit?
GMToyota
#20 Gepost : donderdag 16 juni 2011 11:48:22

Sodeju.. even een kick van een jaar. maar goed, er is maar één zinnig woord over te zeggen: weetniet
Testspot!

Wie weet heb je een zachte lak en is Finale op zwart genoeg om de middelmatige swirls weg te halen? Misschien heb je Mezzo op oranje nodig? Of Inizio op oranje? Dat weet jij niet en dat weten wij ook niet van tevoren.

Altijd! Testspot dus! regels

De volgorde daarentegen ziet er goed uit, eerst polijsten, daarna glazen en daarna beschermen. Prima. cool
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire