|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Hier even een foto'tje van men collectie. Ben nog maar een jaartje bezig met detailen van men wagen en die van vrienden maar dit is wat ik tot nu toe heb:  wat er niet op staat zijn: - wat los spul zoals nog wat pads en kleinere doeken - de G220 aangezien ik die pas sinds gister heb - M83 - M80 wat er in de komende weken nog gaat bijkomen: - enkele spullen van dodo - nog wat lc pads - ... en nog maar eens een bewijs dat poetsen toch redelijk verslavend kan zijn Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-5-2008
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
Mooie collectie rodders. Uitbreiden zál je collectie, trust me! :P
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Fryslân
|
rodders schreef:en nog maar eens een bewijs dat poetsen toch redelijk verslavend kan zijn Nee toch? Flinke collectie hoor, en ja, hij zal vast nog wel verder groeien... Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Leuke spullen heb je daar.. Tevreden van die High Def Wax..?  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
ja zeer tevreden over, heb er zelfs een reviewtje over geschreven en die vind je hier: http://forum.carclean.nl....aspx?g=posts&t=687
@ de rest: idd collectie zal nog uitbreiden, ach geld moet rollen he Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
rodders schreef: @ de rest: idd collectie zal nog uitbreiden, ach geld moet rollen he En het liefst mijn kant op!
|
|
|
|
even eens een lijst uitgetypt van de producten die ik tot nu toe in men bezit heb: Mijn producten: Meguiar's Microfibre Wash Mitt Meguiar's Applicators (even coat en de gewone) Meguiar's Supreme Shine Microfibres Meguiar's #83 Meguiar's #80 Meguiar's Step 1 Paint Cleaner Meguiar's Step 2 Polish Meguiar's Step 3 Wax Meguiar's High Gloss Tyre Gel Meguiar's Tyre Gel applicator Meguiar's Slide Lock Brush (perfect om al die kleine kiertjes te doen) Meguiar's Wheel Brightner Meguiar's Microfibre Drying Towel Meguiar's Mild Clay Meguiar's Carpet And Interior Cleaner Meguiar's Quick Interior Detailer Meguiar's NXT Car Wash Meguiar's gold Class Car Wash Meguiar's NXT Speed Detailer Meguiar's NXT Tech Wax Meguiar's Slide Lock Brush Meguiar's Versa Angle Wheel Face Brush Mothers Mini Powerball Poorboy's SSR 1 Poorboy's SSR 2 Poorboy's SSR 2.5 Poorboy's SSR 3 Poorboy's Black Hole Poorboy's Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser Poorboy's Mist And Wipe Smartwax rimwax Smartwax Smart Dressing Smartwax Smart gel Smartwax Smart Carpet Smartwax Smart All-in-one Autoglym Fast Glass Autoglym Super Resin Polish Autoglym High Defenition Wax Lake country pads (orange, green, blue, white, black) Meguairs pads (w8006, w9006) Ez Detail Brush Ez Finger Pads Dodo Juice Born To Be Mild Shampoo Dodo Juice Blue Velvet Dodo Juice Lime Prime Dodo Juice Mister Pink - Interior Detailing Mitt (meerdere) Dodo Juice Mint Merkin - Microfibre Window Cloth (meerdere) Dodo Juice Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth (meerdere, de beste die ik tot nu toe ben tegengekomen) Nog een hoop dodo spullen die in bestelling staan Chemical Guy's Miracle Dryer Chemical Guy's Pete's 53 Chemical Guy's Pinacolada Scent Wolfgang Black Diamond Tire Gel Black WoW (superspul voor plastiek trims) Meguiar's G220 Buffing/Detailing Cloths (verschillende merken: Meguiar's , autoglym, poorboys, chemical guys, ...) 3M Masking Tape
Enkele van deze producten worden tegenwoordig wel minder gebruikt. Ik zal binnenkort nog eens trachten een foto van deze collectie te maken.
Wat zit er voor volgend detailing seizoen nog aan te komen: rotary foam kitje nog wat ander leuks Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Nu zou ik toch wel eens willen weten waarom je het volgende wil hebben: Chemical Guy's Pinacolada Scent Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
stimpy68 schreef:Nu zou ik toch wel eens willen weten waarom je het volgende wil hebben: Chemical Guy's Pinacolada Scent Ruikt lekker, paar pufjes in de wagen en hij ruikt weer fris. Ben die alledaagse geurtjes als vanille een beetje beu. Als je veel kilometers in de wagen doet kan het er nog wel eens muf in worden. Vandaar? Gebruik jij dan geen van dergelijke producten? Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 1-11-2008
|
rodders schreef:Gebruik jij dan geen van dergelijke producten? Niet echt nee. Al die luchtjes bhwa. Ik ben ook echt niet gecharmeerd van die luchtjes van o.a. de Poorboy's producten. Geef mij maar zoiets als bijvoorbeeld de Collinite wax. Lekker chemisch.
|
|
|
Rang: Gast Lid sinds: 16-8-2008
|
Haha, ik heb ook twee van die geurtjes van Chemical Guys besteld; leather & new car smell. M'n A8 ruikt nu weer duidelijk naar leer zoals het hoort bij een auto 'van stand'. Andere auto's geef ik een snufje 'new car smell'. Krijg leuke reacties als; "goh, hij ruikt zelfs weer schoon/nieuw". Ik zou m'n auto niet naar kokos, pina colada of aardbeien willen hebben ruiken, maar ja smaken (en geuren) verschillen...
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 1-11-2008
|
Je kunt zo wel je auto met stoffen bekleding voor een eurotje of 15.- van "leer"  voorzien.
|
|
|
|
even een update, dit is er nog bijgekomen:  Chemical Guys - Miracle Dryer Dodo Juice - Born Slippy clay lube Dodo Juice - Time to Dry - 500ml Dodo Juice - Sour Power gloss-enhancing shampoo - 250ml Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 500ml Cobra - Supreme Buff 530 Microfiber Towel - 40x40cm Brinkmann - MaxFire Dual Xenon Rechargeable Spotlight Dodo Juice - Supernatural Finger Mitts Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml Dodo Juice - Soft Touch Premium Drying Towel - 66x43cm ook is er nogbijgekomen maar niet op de foto: Mother's Mini Power Ball With Extention Smart gel mini (om eens te testen) CCS Black Finessing Foam Pad CCS White Polishing Foam Pad en nog wat andere pads en doeken, teveel om uit te typen en er staan weer al een aantal nieuwe dingen op men wishlist :D Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2008 Locatie: Hasselt
|
Leuke spulletjes he, heb je er al wat van geprobeerd? Die Dodo Juice droogdoek, is die nu niet geweldig zacht! Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
|
-Vanquish- schreef:Leuke spulletjes he, heb je er al wat van geprobeerd? Die Dodo Juice droogdoek, is die nu niet geweldig zacht! heb er nog niks van geprobeerd, droogdoek zit nog in de verpakking. Als ie zo zacht is als de fantastic fur Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
Ik vind hem zelfs zachter, maar belangrijker is natuurlijk of ie goed water opneemt, dat heb ik nog niet kunnen proberen. Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
|
Hebben jullie de Shampoo al geprobeerd..?(Sour Power)  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
B.K. schreef:Hebben jullie de Shampoo al geprobeerd..?(Sour Power) denk men wagen morgen te wassen, zal de sour power dan eens uitproberen Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
Super ,wil graag weten hoe hij zich houd tov de Born to be mild.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Heb hem ook nog niet kunnen gebruiken. Het ruikt naar appel. Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
|
'Granny Smith' om precies te zijn! Ik ruik aan alle Dodo's elke keer dat ik in de garage ben...
|
|
|
|
Hahaha, dat is exact waar het naar ruikt Xizer! Ja, de mannen van Dodo Juice weten in ieder geval hoe ze een product aantrekkelijk kunnen maken! Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-1-2009 Locatie: Nijverdal
|
Xizer schreef:'Granny Smith' om precies te zijn! Ik ruik aan alle Dodo's elke keer dat ik in de garage ben... Sorry dat ik het zeg hoor, maar "snuiven" aan chemische producten hoe lekker ze ook soms zijn. Kan toch niet gezond kan zijn??
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Daarom zitten hier ook zoveel gekken en poetsverslaafden Wat me wel opvalt is dat je van 3 a 4 merken spullen hebt. De meeste gaan voor 1 merk, soms 2.. .leuk om te zien! Gr. Arjan www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
|
Juffer1 schreef:Daarom zitten hier ook zoveel gekken en poetsverslaafden Wat me wel opvalt is dat je van 3 a 4 merken spullen hebt. De meeste gaan voor 1 merk, soms 2.. .leuk om te zien! Gr. Arjan Is miss een beetje raar, en toch gebruik ik ongeveer alle producten in mijn collectie. Ik vind dat je voor jezelf moet uitzoeken waarmee je graag werkt en waarmee jezelf de beste resultaten haalt en daar moet vanuit gaan bij het aanschaffen van producten. Ook probeer ik zo min mogelijk vooroordelen te hebben, autoglym bijvoorbeeld heeft niet zo'n goed imago, maar ik gebruik het toch want ze hebben gewoon enkele topproducten. Zoals Mike Philips van meguairs zegt: "Find something you like, and use it often", daar probeer ik ook vanuit te gaan. En zo nu en dan eens iets nieuws proberen, want nieuwsgierig blijven we :D Sonador schreef:Sorry dat ik het zeg hoor, maar "snuiven" aan chemische producten hoe lekker ze ook soms zijn. Kan toch niet gezond kan zijn?? Het snuiven aan de poetsproducten doen we toch allemaal? Misschien zit daar ook gewoon de verklaring voor onze poetsverslaving, ach we doen er niemand kwaad mee dus gewoon blijven gaan! Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
Sonador schreef:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar "snuiven" aan chemische producten hoe lekker ze ook soms zijn. Kan toch niet gezond kan zijn??
Natuurlijk wel, en mocht dit niet het geval zijn dan neem ik alle mogelijk gevolgen gewoon voor lief.
|
|
|
|
Vandaag even aan het opruimen geweest in mijn collectie en een gedeelte in een andere kast gestoken. Daarom ook maar even wat foto's gemaakt. Menzerna: Let niet op de labels op de flessen, die kloppen wel vaker niet bij menzerna Dodo Juice: Heerlijk toch die dodo spullen  de wookie :D Chemical Guy's Poorboy's World Meguiar's Smartwax: Van alles wat, maar wel goed: Nog een hoop spullen die altijd in de garage staan: De hulpmiddelen voor de velgen proper te houden: 2 Dozen met pads/doeken/machine en de padwasher: Pads, doeken, machine's, emmers, hd-spuit, en nog een aantal producten die uitgeleend zijn staan niet op foto. Maar het geeft toch al een idee. Als er vraag is kan ik nog bij iedere foto zetten welke product het zijn. Als machine's heb ik: - Meguiar's g220 DA - AEG PE150 rotary - Homemade hd - lakdikte meter Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Mooie spullen, Jan. Veel verschillende merken en producten voor allerlei doeleinden, zonder overdreven veel in huis te hebben.
|
|
|
|
Inderdaad, ben niet zo merk gebonden, gebruik van ieder merk de producten die ik het leukste vind. Wil nog een hoop bij hebben maar ben ook maar een student. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-12-2008 Locatie: Assen
|
leuke collectie! echt netjes hoor!
|
|
|
|
Even een update met wat spullen die er over de voorbije maanden zijn bijgekomen: Update 1: De megs spullen zijn grotendeels uit de collectie en dit is er in de plaats bijgekomen:  Dit alles is: 1 x Pinnacle Souveran Paste Wax 4 x Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm 1 x Monello Raffini Spruzzo - Inspection Spray 1 x Monello Raffini Finale Finishing Polish 1 x Monello Raffini Mezzo Polish 1 x Monello Raffini Inizio Compound 4 x Chemical Guys UFO applicators 1 x Chemical Guys Jetseal Super Acrylic 1 x Chemical Guys Rocket Polish 40 x grid 1500 schuurdiscs (voor het bijwerken van steenslag en andere kleine onregelmatigheden) 40 x grid 2500 schuurdiscs 1 x schuurklosje voor schuurdiscs en nog een extra foto'tje van de Souveran. Update 2:van het weekend nog wat nieuwe spulletjes gekocht:  Dit alles is: - Orange Babie Drying Towel (wil wel eens testen of ie echt zo goed is) - Daytona Speedmaster Wheel Brush (de gewone ez brush plooit me iets te snel) - Chemical Guy's Synthetic quick detailer (vorige is bijna leeg) - Chemical Guy's Fabric Guard (binnenkort mijn interieur eens extractoren en daarna hiermee behandelen) - Chemical Guy's Heavy Duty Orange Degreaser (om te testen) - Chemical Guy's Coconut Scent - Chemical Guy's Vanilla Scent Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
rodders schreef:- Orange Babie Drying Towel (wil wel eens testen of ie echt zo goed is) - Chemical Guy's Fabric Guard (binnenkort mijn interieur eens extractoren en daarna hiermee behandelen)
Naar beide producten ben ik zelf ook wel nieuwsgierig. De Fabric Guard staat al een tijdje op mijn verlanglijst. Ik heb eigenlijk dezelfde plannen v.w.b. extractor + behandelen van interieur.
|
|
|
|
Guest
|