Afgelopen maandag het exterieur van een Peugeot 307 SW van 2003 gedaan. De eigenaar gebruikt de auto intensief en dat was te zien ook. Door dit intensieve gebruik en een verkeerde wastechniek zat de auto onder de krassen en swirls. Vooral de dorpels zagen er erg slecht uit.
Onderstaand de doorlopen stappen:
VelgenDe velgen heb ik afgespoten met een HD. Vervolgens heb ik ze ingespoten met Meguiar's Wheel Brightner met een mengverhouding van 1:7. De remstof heb ik vervolgens los gewerkt met de
Carclean.nl Daytona Speed Master Wheel Brush.Deurposten en scharnierenDe deurposten en scharnieren heb ik ingespoten met de
All Purpose Cleaner van Meguiar's met een mengverhouding van 1:6. De APC heb ik opgespoten met de
Meguiar's Foam Sprayer. Het vuil heb ik losgewerkt met de
Meguiar's Slide Lock Detail Brush. Na het loswerken van het vuil heb ik de deursponningen voorzichtig uitgespoten met de HD. De auto heeft de dag na het detailen een onderhoudsbeurt gehad waarbij de schanieren voorzien zijn van nieuw vet.
Wassen en drogenDe auto heb ik gewassen met de
Meguiar's Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) in combinatie met de
Slick & Suds van Poorboys. De auto heb ik drooggemaakt met de
Chemical Guys Miracle Dryer.KleienMeestal klei ik de auto alvorens ik deze afdroog. Nu eerst de auto afgedroogd en vervolgens met de klei aan de slag gegaan. Als glijmiddel heb ik water met autoshampoo gebruikt icm de gele Paintrubber van Swissvax.
Polijsten met de DAP500Stap 1:Poorboys World SSR 2 icm
Monello Kompressor Cutting Pad - 6inch – GeelStap 2:Poorboys World SSR 1 icm
Monello Kompressor Polishing Pad - 6inch – WitStap 3:Poorboys World Professional Polish icm
Monello Kompressor Concorso Finishing Pad - 6inch – GoudDe moeilijk bereikbare plaatsen heb ik bewerkt met diverse 4” pads van Lake Country. De reden waarom ik de SSR producten gebruikt is dat deze beter werken bij hogere temperaturen. Ik had eigenlijk de Monello reeks willen uitproberen, dat wordt dus een volgende keer.
VoedenPoorboys World Black HoleBeschermenPoorboys World EXP Pure SealantVoor de glans en een beetje extra bescherming heb ik na de sealant Swissvax Onyx opgebracht.
TrimsPoorboys World Trim RestorerBandenWolfgang Black Diamond Tire GelVoor:

Na:

Bij het wassen heb ik de bumper gereinigd met APC, daarna gekleid en vervolgens gepolijst met de kleinere 4" pads van LC. Werkte super!

Ondanks dat ik de slijpgraad van grof naar minimaal afgebouwd heb, zitten er nog steeds haar krasjes in de lak. Ik had verwacht dat de Black Hole deze zou opvullen, helaas niet. Wat kan er beter om ook deze laatste haarkrasjes weg te halen? Zou de stap tussen de SSR 2 en SSR 1 te groot zijn?