Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Foam vs Body Solvent Opties
Paulus de Boskabouter
#1 Gepost : woensdag 7 juli 2010 16:21:51
Rang: Lid

Ik zat weer eens in mijn favoriete webshop rond te neuzen. En kwam Mequair's Body Solvent tegen, dit middel als ik het goed begrijp spuit je voor het wassen op de auto en weekt alle vuil los. Afspuiten en wassen maar. Nu is dit zo'n beetje hetzelfde principe als foamen, of zie ik dit helemaal fout? Of stript Body Solvent je hele waxlaag? Wil binnenkort weer een bestelling doen en twijfel nu tussen een foamlans voor een Bosch of de Body Solvent. Zijn deze producten gelijkwaardig aan elkaar?

Alvast bedankt voor de reacties! great

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
stimpy68
#2 Gepost : woensdag 7 juli 2010 16:25:10
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Totaal verschillende producten!
De faom is een shampoo, Bosy solvent is een oplosser voor vet, insecten e.d.:

Citaat:
Body Solvent is a powerful chemical cleaner that breaks up bug splatter, tar, and sap in as little as 30 to 45 seconds. It makes no promises of working on contact because anything that strong might harm your clear coat. Instead, this solvent soaks the spot for several seconds so you can then wipe away grime easily. There’s no scrubbing involved and fewer VOC’s (Volatile Organic Compounds). So if you’ve got 45 seconds to spare, Meguiar’s Body Solvent is the answer you’ve been waiting for.

Als je van je waxlaag af wilt... dan neem je bodysolvent!
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Paulus de Boskabouter
#3 Gepost : woensdag 7 juli 2010 16:26:56

Bedankt, duidelijk! Komt een foamlans!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
rodders
#4 Gepost : woensdag 7 juli 2010 16:36:09
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Zoals stimpy al melde zijn het totaal andere producten, foamen doe je het liefste met een milde (ph neutrale) zeep oplossing die je wax laag niet aantast. Bijvoorbeeld met SSF, Maxi suds, Hyperwash, ...
Body solvent is er voor de plekken met echt zware vervuiling, het werkt ook perfect op teer, dit laat dus goed zien hoe krachtig dat spul is.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
tinus
#5 Gepost : maandag 12 juli 2010 20:45:22
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire