Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

*HELP* Witte benz in een halve dag klaarmaken als trouwauto Opties
Ron207
#1 Gepost : zaterdag 10 juli 2010 23:00:48
Rang: Lid

Zojuist het verzoek gekregen of ik een witte Mercedes A van een jaar of 5 in een halve dag "een beetje op kon knappen" om als trouwauto te fungeren.....
Dat ik consessies moet gaan doen aan de kwaliteit dat snap ik héél goed, de tijd laat het niet toe om de hele SSR of Monello serie op m'n gemak met de DAP af te werken, het goede nieuws is echter dat de auto Donderdagmiddag tot m'n beschikking is tot Vrijdagochtend en ik dus nog tijd heb om nog wat te bestellen knipoog

Er komen wel wat ideeën bij mij naar boven over de middelen die ik kan gebruiken maar het probleem is dat ik geen ervaring heb met het werken onder tijdsdruk en ik heb geen idee van Mercedes lakken........

Jullie input zou meer dan welkom zijn great
Beter duur dan niet te koop........
Peugeot 207 THP --> Pssssssssssssst power
Soepergrover
#2 Gepost : zaterdag 10 juli 2010 23:12:27
Rang: Moderator
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Willen ze een swirl- en krasvrije wagen of alleen een netjes gepoetste auto voor die dag?

In het laatste geval zou ik me niet teveel richten op het polijsten, maar gewoon zorgen voor een nette buitenkant
en een schoon interieur...
Peter Jansen
#3 Gepost : zaterdag 10 juli 2010 23:20:32

Donderdag middag tot vrijdagochtend... Ik zou zeggen: plan een nachtdienst.

Groet, Peter

Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet.

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
Ron-RS
#4 Gepost : zaterdag 10 juli 2010 23:30:25

tsja...moeilijk te zeggen. Iedereen heeft een ander tempo en de staat van de lak weet je niet.

In zulk soort gevallen zou je eventueel een all in one product kunnen gebuiken zoals Dodo Juice Need for Speed.

Wassen
kleien
all in one

En daarna de rest netjes maken. Ik weet niet of je dat in een middag red, het is maar een idee wink2
corsawim
#5 Gepost : zaterdag 10 juli 2010 23:45:43
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

alles hangt af van de staat van de lak.....maar met wat hulp kan je hier nog heel wat bereiken hoor....Wie woont er in z'n buurt en wil hem helpen?
Er moet toch iemand te vindeek met een extra Dappas op
Groetjes, Wim
SkyBuMp
#6 Gepost : zaterdag 10 juli 2010 23:46:41

Lekker opvullen met SRP of dat spul waar Dibbuz weg van is op dit moment van Mothers, http://forum.carclean.nl...vullen.aspx?find=unread

Ik denk dat je dan een nagenoeg strak resultaat moet kunnen behalen voor de dag in zo kort mogelijke tijd.
Ron207
#7 Gepost : zaterdag 10 juli 2010 23:55:59

Geen idee wat de schade is aan de lak...

Een AIO lijkt mij in eerste instantie ook de beste/snelste oplossing, ik heb alleen 0.0 ervaring met dit soort producten, wat is bijvoorbeeld de meest logische manier een AIO aan te brengen?

Ook vraag ik me af of een combi van white diamond met een laagje natty's ook een optie zou kunnen zijn, zelf hebben we nog een witte 107 welke binnenkort ook aan de beurt is, dan zou de white diamond weer te pas kunnen komen

En een nachtdienst zit er niet in, de volgende dag ben ik de hele dag uitgenodigd weg
Xsara Coupe
#8 Gepost : zondag 11 juli 2010 0:34:56

White Diamond en Natty's zou kunnen..
Ligt ook aan het resultaat wat je wilt behalen. Ik heb zelf ervarign met Autoglym SRP.

Wil je op korte tijd een mooi resultaat boeken, wat niet blijvend hoeft te zijn, ga dan voor de SRP. De nieuwe mothers wax van dibbuz zou ook kunnen, komt op hetzelfde neer..
Beide producten staan stijf van de fillers, waardoor je erg veel maskeert..

Succes!
GMToyota
#9 Gepost : zondag 11 juli 2010 2:36:20

De FX Synwax is een sealant met (blijkbaar) fillers en hele lichte cleaners. Toch net iets anders dan een AIO als Autoglym Super Resin Polish of Valet Pro Achilles prep, die beiden wel sterkere cleaners bevatten. Ook een glaze als WD of Black Hole bevat minder cleaners als SRP of VP's Achilles.

Ik zou kijken naar één van de 2 laatste opties. De meest logische manier om een AIO aan te brengen:
- met de DAP: lichtgroen of zwart, standje 3-4.
- met de hand: cutting foam ovalen handpad van LC (de witte) of een microfiber applicator pad (bijv van Poorboy's). En dan boen ik het liefst in rechte lijnen.
Dibbuz
#10 Gepost : zondag 11 juli 2010 10:22:11
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Detailer zilver: Frequente detailerReview zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Ik zou zeggen:
-Wassen
-Kleien (niet uitbundig)
-DAP+witte pad+Monello Mezzo
-Goede wax met fillers

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
HaroldV
#11 Gepost : zondag 11 juli 2010 10:52:26

Soepergrover schreef:
Willen ze een swirl- en krasvrije wagen of alleen een netjes gepoetste auto voor die dag?

In het laatste geval zou ik me niet teveel richten op het polijsten, maar gewoon zorgen voor een nette buitenkant
en een schoon interieur...

idd.
gewoon goed en grondig wassen, een detailingspray, en verder het interieur stofzuigen/ramen/kunststoffen behandelen
franssie
#12 Gepost : zondag 11 juli 2010 11:07:14

Voor snelle klusjes is deze Autoglym SRP erg geschikt makkelijk te verwerken en een net resultaatgeld
Blamm
#13 Gepost : zondag 11 juli 2010 11:21:44

Als het toch maar 1 dag ECHT mooi hoeft te zijn zal SRP inderdaad het meest doen in de tijd die je hebt. Belangrijker nog is denk ik om de auto echt te laten knallen qua uiterlijk, dus de trims weer goed zwart maken en de bandjes ook.

En als je nog wat tijd hebt daarna, een laagje Red Mist van Dodo, dat vind ik zelf altijd een mooie finishing touch geven en mocht het onverhoopt regenen (ik klop even af voor het echtpaar) een hele strakke beading en sheeting.

Succes, mooi doel in ieder geval!

(geen vrienden met dezelfde hobby toevallig? Vele handen maken licht werk knipoog)
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
Ron207
#14 Gepost : zondag 11 juli 2010 12:54:27

Als ik het goed begrijp raden de meeste mensen de combi kleien+SRP aan, iemand een tip hoe de SRP te verwerken?
Zelf gaat mijn gedachte uit naar een lichtgroene pad op de DAP maar ik heb totaal geen ervaring met dat spul.
cor707
#15 Gepost : zondag 11 juli 2010 13:07:04

Ben het met Blamm en andere forumleden eens, gewoon goed wassen en het interieur goed schoonmaken/stofzuigen ivm kleding bruid en bruidegom. Voor de foto's is het mooi dat de auto er netjes uitziet. Dus banden en trims mooi zwart. Verder lijkt mij de keuze van Autoglym Super Resin Polish wel gerechtvaardigd. Mooi resultaat met minimale inspanningen. Na gebruik van de SRP een detailer gebruiken om de glans wat te verhogen. Het gaat er hier om dat de auto er op de foto's mooi uitkomt en de bruid en bruidegom niet met vieze kleding uit de auto stappen. Langdurige bescherming en optimale lak behandeling is mijns inziens hier niet relevant.
nicknameless
#16 Gepost : zondag 11 juli 2010 13:23:27
Review goud: Topinzet voor het maken van reviews!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Ron207 schreef:
iemand een tip hoe de SRP te verwerken?
Zelf gaat mijn gedachte uit naar een lichtgroene pad op de DAP maar ik heb totaal geen ervaring met dat spul.

How to: het gebruik van Autoglym SRP

Whistle

- Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste
- Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
Ron207
#17 Gepost : zondag 11 juli 2010 14:48:39

Bedankt voor de tip, ik was er zelf net ook terechtgekomencool

Ben er alleen nog niet uit welke stand je +/- op de DAP moet gebruiken en hoever je het product uit moet werken maar mijn voorgevoel zegt dat het met een middel als SRP wel moet gaan lukken!
mk-us
#18 Gepost : zondag 11 juli 2010 15:20:40
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Schat standje 4/5 met als je met lichtgroene pad werkt. ( ivm polijstende functie )
Kan daarna afbouwen met bv een zwarte op standje 3 ( ivm glanzende / filler functie )
( mijn gevoel zegt dit, geen zekerheid )
HaroldV
#19 Gepost : zondag 11 juli 2010 19:43:12

srp heeft lang niet zo'n krachtige correctie als aangenomen, is een aardige cleaner + filler/glaze, daarom wordt voor de duurzaamheid ook ultra gloss protection als topping aanbevolen, iedere andere wax zonder cleaner kan ook.
smartwax all-in-one of chemical guys all-in-one doet het veel beter qua correctie (icm oranje pad voor max correctie)
mk-us
#20 Gepost : zondag 11 juli 2010 21:36:00
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Dan voor mij eigen kennis verrijking: hoe is mijn inschatting qua standen ?
nicknameless
#21 Gepost : zondag 11 juli 2010 23:43:16
Review goud: Topinzet voor het maken van reviews!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Harold,

Kijk eens in de link uit post #16 en oordeel zelf....

Volgens jouw en ik quote:
Harold-A1 schreef:
Gepost : zaterdag 12 september 2009 7:45:37
... ben een beetje verbaast dat er naar de Autoglym SRP is gegrepen.
is 'on-detailers-waardig' ...

Je gaat hier ook zelf op je plaat door te zeggen dat andere AIO produkten wél goed zijn...

Alle, in mijn ogen dan, zijn AIO produkten, om met jouw woorden te spreken: 'on-detailer-waardig'.

Maar nood breekt wet ... de TS heeft gewoonweg de tijd niet om een full detail te doen, dan moet je soms concessies doen.
In dit geval brengt de SRP uitkomst.

Kom eens met concrete voorbeelden, doe eens een vergelijk, maak een review, plaats foto's...

Beetje kansloos om in het wilde weg te lopen blèren dat SRP prut zou zijn en jouw 'merken' wel goed zouden zijn. nee

Aficior
#22 Gepost : dinsdag 13 juli 2010 15:11:05

Hmmmm. Nu weet ik dat Hagenaars soms wat straf en streng over kunnen komen, maar moet ook vriendelijker kunnen. Ik werk pas een jaar of 26 in Den Haag, dus weet er iets van.
Wat Patrick eigenlijk vanuit zijn lieve kleine Haagse hartje wilde zeggen is:

Bijvoorbeeld:
Je gaat hier ook zelf op je plaat door te zeggen dat andere AIO produkten wél goed zijn...
Hier bedoelt Patrick: Je lijkt jezelf tegen te spreken, door te stellen dat andere AIO producten wél goed zijn...

Kom eens met concrete voorbeelden, doe eens een vergelijk, maak een review, plaats foto's...
Hier bedoelt Patrick: Zou het misschien mogelijk zijn voor jou om eens een vergelijking of review te maken van de verschillende jou bekende AIO producten?

Beetje kansloos om in het wilde weg te lopen blèren dat SRP prut zou zijn en jouw 'merken' wel goed zouden zijn.
Hierbij wordt verwezen naar de opmerking: srp heeft lang niet zo'n krachtige correctie als aangenomen, is een aardige cleaner + filler/glaze, daarom wordt voor de duurzaamheid ook ultra gloss protection als topping aanbevolen, iedere andere wax zonder cleaner kan ook.
smartwax all-in-one of chemical guys all-in-one doet het veel beter qua correctie (icm oranje pad voor max correctie)
Hier bedoelt Patrick: Niet helemaal met je eens. SRP doet in mijn beleving niet onder voor de door jou gesuggereerde producten. Juist daarom zou een vergelijking wenselijk zijn en lijk jij mij de uitgesproken persoon te zijn om die in de toekomst eens te plaatsen.
Ik weet zeker dat iederen hier dat met veel belangstelling zal lezen, juist omdat soms AIO producten noodzakelijk zijn en wij juist hier elkaars ervaringen veelvuldig met elkaar delen, om elkaar te verbeteren.

Omdat er zoveel producten op de markt zijn en niet iedereen alles in huis heeft, is het juist zo onwijs leerzaam om met elkaar van gedachten te wisselen en elkaars ervaringen te delen. Daar leert iedereen van en als dat ook nog eens vriendelijk kan, dan is het helemaal super. Iedere lezer moet voor zichzelf bepalen wat zij/hij vindt dat waar is.

Volgens mij dragen zowel Harold als Patrick zonder uitzondering altijd positief bij aan dit forum.
Dus spreek ik uit (net als thuis), ophouden met kibbelen, anders gaan jullie allebei NU naar bed om te slapen en zet ik jullie PC's te koop op marktplaats!

Aficior

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
nicknameless
#23 Gepost : dinsdag 13 juli 2010 15:28:53

Aficior schreef:
Hmmmm. Nu weet ik dat Hagenaars Hagenezen soms wat straf en streng over kunnen komen, maar moet ook vriendelijker kunnen.

hehe

Ben nou eenmaal een flap-uit. Zeg het gewoon waar het op staat. knipoog

LoL

Bij nader inzien qua tijdstip posting, mocht het wat vrolijker inderdaad... Whistle

Persoonlijk blijf ik er bij dat AIO produkten het nét niet zijn en het bij lange na niet redden als alle stappen seperaat.

In sommige gevallen ontkom je er niet aan om ze te gebruiken (tijdsdruk, lak is gewoon een crimè, enz. enz. enz.)

En ja, ik zal eerlijk toegeven dat ik ook wel eens een AIO produkt gebruikt heb, maar om dat nou gelijk te betitelen als 'detailer-onwaardig', dat stoot mij tegen de borst. nee

Aficior
#24 Gepost : dinsdag 13 juli 2010 15:38:21

Oké Patrick. Je PC mag blijven staan en na tijdstip bekeken te hebben, Nederland-Spanje zat mij op dat moment ook nog in het systeem. En ik ben niet eens zo een grote voetballiefhebber als jij.

Nu snel schoonmoeder in Nootdorp ophalen en dan verjaardag van dochter vieren. 4-jaar geworden! (Jippie).

Daar gaat trouwens ook veel geld in zitten, maar doe dat nog nèt even liever, dan geld uitgeven aan detailing.
Inmiddels vervangen huis stofzuiger, omdat oude defect geraakte vind ik dan weer wel zonde. Had daarvoor liever super mooie wax gekocht.

Greetz,
Aficior

I am the King of bling!
Ron207
#25 Gepost : woensdag 14 juli 2010 21:01:22

Na alle (nuttige) posts goed doorgenomen te hebben heb ik een flesje SRP besteld en dankzij de superservice van Carclean.nl is deze ruim op tijd aanwezig cool

Ik heb m'n dap+pads al in de auto gezet, supersample kit van PB, + de SRP ingepakt en een box met doeken en washmitts, een overdekte detail plek, warmwater HD geregeld feest .... dat moet goedkomen lijkt me knipoog

Bedankt voor alle tips en aangeboden hulp en als ik nog tijd over heb dan schieten we natuurlijk nog wat pic's glasses
Xsara Coupe
#26 Gepost : donderdag 15 juli 2010 0:11:59

Let wel op dat je na het gebruik GELIJK je pads wast. Zeker na het gebruik van SRP.. Ik heb op de pijnlijke wijze gemerkt dat laten liggen betekent dat je pad behoorlijk aangevreten wordt...
Aficior
#27 Gepost : donderdag 15 juli 2010 0:47:30

Zo, dat is nog eens een waardevolle tip, want kan me voorstellen tijdens die drukke dag dat je juist dat vergeet en dan wordt je dus blijkbaar wakker met aangevreten schuimpjes....
Veel plezier en ook een fijne bruiloft gewenst.

I am the King of bling!
Xsara Coupe
#28 Gepost : donderdag 15 juli 2010 1:58:11

Binnetie
#29 Gepost : donderdag 15 juli 2010 16:19:56

Ennn? Hoe verlopen de werkzaamheden? Wat is je plan van aanpak?
-=Met Een Hamer Past Alles=-
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire