|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2010 Locatie: Oosterbeek
|
Zoals eerder al aangegeven stond het in de planning om mijn Cuore onder handen te nemen. Was zowel voor mij, als voor mijn DAP500 als voor de auto een doop. - Voor mij omdat ik nu met m'n eerste echte detail bezig ben. - Voor de DAP omdat ie nog helemaal nieuw is. - Voor de auto omdat ie nog nooit gepoetst/gedetaild is geweest (afgezien van dat ik ooit de motorkap heb mishandeld met Commandant 4 en een oud t-shirt maar dat was in the time I didn't know better). Heb de hulp van Cees ingeroepen om me op weg te helpen. Cees heeft m'n Colt gedetaild en mij zo besmet met het detail virus. Ondertussen al een kleine collectie opgebouwd (de laatste aanvulling staat nog niet op het forum). Maargoed met de aanwijzingen van Cees gisteravond begonnen aan de Cuore. Heb geen foto's van het foamen, wassen en kleien. Foamen -> Autobrite Supa Snow Foam met Autobrite foam lans. Wassen -> Meguiar's NXT Shampoo Kleien -> Meguiar's consumenten klei Vanwege tijd gebrek niet de hele auto gewassen maar alleen de delen die we gingen poetsen. Dus als je nog vuil ziet zitten kan dat kloppen op de niet gepoetste delen. Kon ook niet de hele auto doen gisteravond ga gewoon een andere avond verder. Maargoed. Het polijsten. Dit is na inschatting van de lak geworden. Inizio op Oranje op DAP500. Redelijk hardnekkig maar dat kon de lak wel gebruiken. Er kwam gelijk glans voor terug al leek de lak er nog wel een beetje rozig uit te zien.   De volgende hit werd Finale op Zwart op de DAP. Hierbij werd de kleur gelijk dieper en roder. (maargoed dat hoef ik jullie niet te vertellen natuurlijk)  Wat is dat nou? Heb ineens allemaal wolken en vliegtuigen op m'n motorkap.  Hier een paar soort van 50/50's   Hierna de motorkap en de bovenkanten van de zijschermen in de Meguiar's NXT Tech Wax 2.0 gezet. Op de Gouden pad op de DAP. Maar toen.... En toen sloeg de meligheid toe. Kwamen op het idee van Detail striping. Dus de tape er bij gepakt en aan de gang gegaan. Kon toch niet het hele dak doen omdat toen we klaar waren de avond dauw in kwam zetten. Maar het idee is aardig gelukt ondanks dat ik wat over het tape ben geschoten. En er een beetje 3 strepen staan in plaats van 1.   Uiteraard gaat het dak nog verder helemaal gedaan worden net als de rest van de auto. Krijgt allemaal de zelfde behandeling als de motorkap. Toch nog even een foto'tje van de motorkap geNXT't en wel.  Cees enorm bedankt voor de instructie en natuurlijk de lol met o.a. het strepen trekken. Bedankt voor het lezen. Driving a: Twilight Blue Metallic '91 Mitsubishi Colt C52 1.5 12V GLXi Super TopDriving a: Sophia White '89 Mitsubishi Lancer C77 1.8 8V GLXi 4WD
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-7-2010 Locatie: Herentals - België
|
Schitterend (half) resultaat
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Blijft fantastisch om te zien hoe goed het bij een verweerde rode lak er uit ziet. Resultaat is echt verbluffend. Wederom top van Cees dat hij je zo heeft bijgestaan, geeft je ongetwijfeld een meer zeker gevoel, en kan je op gemak de rest weer net zo blinkend krijgen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2009 Locatie: De Meern
|
Mooi projectje, En wat komt die kleur mooi terug. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Altijd geinig, die kleine roze autootjes die je weer helemaal netjes krijgt.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Erg gave detail van het dak! Moest er zeer om lachen. Beneuwd hoe mooi deze weer zal worden... Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-3-2010 Locatie: Vlaardingen
|
Jammer dat ik niemand ken met een verweerde rode auto.. Dit is echt eehh harde p****werk! Laat gerust nog wat foto`s zien! Robert
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Tevens nieuwsgierig wat je te zijner tijd met de wieldoppen gaat doen? Die zijn volgens mij detail technisch niet meer te redden en denk dat daar toch het betere spuitwerk aan zal moeten worden verricht. Nogmaals, erg goede foto's. Ook die vanaf dak genomen foto van de motorkap. Zeer sterk contrast. Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
 Wat een verschil zeg! Prachtig. Veel succes verder!  Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-9-2008 Locatie: Gelderland
|
Zo die is opgeknapt! Hij is nu tenminste brandweerrood.  Goed werk! Alfa Romeo 155 2.0 TD - Kleur Blue Spazio
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-7-2010 Locatie: Emmen
|
zoooo das een vette sportstreep op het dak :P jammer dat mijne blauw is, anders wou ik dat ook wel! Net resultaat kerel! Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Goed bezig Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2008 Locatie: waalwijk
|
In plaats dat we allemaal een doekie op de auto leggen, gaan we nu detail striping aan brengen Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Of figuurtjes tekenen met wax.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-3-2009 Locatie: Brabant
|
ericon schreef:In plaats dat we allemaal een doekie op de auto leggen, gaan we nu detail striping aan brengen Wat een fantasisch resultaat boek je hier! keep on the good work, ben benieuwd naar het resultaat van de hele wagen Mercedes C180 Kompressor AUT 5 ELEGANCE - Lava metallic
Volvo s60 2.4 -Edition- Black Sapphire
Volkswagen Golf MK4 1.6 16V -Master Edition-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-5-2010 Locatie: Salland
|
Wat fantastisch zo een rode wagen, ben benieuwd hoelang hij zo rood zou blijven ?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2008 Locatie: waalwijk
|
Oww, was ik vergeten NICE JOB Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-4-2009 Locatie: Westervoort
|
Als je begint met je 1e detailklus dan is er geen dankbaarder project dan deze Daihatsu. Resultaat: absoluut haalbaar en perfect zichtbaar Moeilijkheidsgraad: Goed te overzien, geen extreme beschadigingen en niet al teveel kleine randjes Er komt in ieder geval weer een prachtige en diepe kleur rood tevoorschijn. Veel plezier met de rest van de klus Super Top. Het was een gezellige avond. Cees
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Complimenten! Mn vrouw heeft ooit een rode Daihatsu Charade gehad, me daar helemaal kapot op gepoetst....maar zeker niet dit resultaat. Maar goed, dat was het pre-dap-tijdperk (historici weten waar ik het over heb) --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
|
Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties! @ Aficior Wieldoppen hebben inderdaad een andere aanpak nodig. Dat wordt een gevalletje spuitbus denk ik. Bovendien staan er op de wieldoppen nog Suzuki logo's (oude wieldoppen van mijn Swift GS die ik gehad heb). Dan kunnen er mooi ook Daihatsu logo's op. @ Angelique Dat heb je goed onthouden! Een keertje vragen of ze toevallig nog de bekende blauwe en witte strepen over hebben. (zal wel niet) Doet de kleur van de auto de bordjes weer eer aan tenminste. @ Dennis121 Met blauw kan het ook hoor. Heb wel eens blauwe auto's gezien die echt heel erg verweerd en verschoten waren. Dan kan het ook en zo'n project is misschien nog wel dankbaarder dan een rode. Maar jouw lak zal al in perfecte staat verkeren anders zat je hier niet al en was je vaders auto al niet al aan de beurt geweest. @ Berkant Was wel de bedoeling dat ie echt rood gaat blijven. Zeker zolang ik hem heb. En daarna willen m'n ouders hem wel van me kopen en zal ik m'n moeder wel leren omgaan met de DAP. Ze laat wel een klein beetje doorschemeren dat ze het ook wel wil leren. @ D-J Ben echt wel blij met de DAP. Met de hand lijkt het me toch een stuk minder leuk. Respect voor de genen die het ouderwets met het handje doen hoor echt waar. Jammer dat het bij de Cuore van je vrouw toen niet is gelukt. Mijn Cuore is van bouwjaar 2000. Wel altijd buiten in de zon gestaan. @ Cees (CvW) Absoluut. Was na de eerste hit al verbaast wat er voor terug kwam. Ga dit weekend ermee verder. Dan komen er zeker meer foto's. Dank je wel! Vond het ook enorm gezellig en lekker gelachen. Als de gelegenheid er is zeker voor herhaling vatbaar. Als ik je ooit ergens bij kan helpen geef maar een seintje. Er komt nog wat jou kant op... Groeten Tjalling Driving a: Twilight Blue Metallic '91 Mitsubishi Colt C52 1.5 12V GLXi Super TopDriving a: Sophia White '89 Mitsubishi Lancer C77 1.8 8V GLXi 4WD
|
|
|
|
Dennis121 schreef:zoooo das een vette sportstreep op het dak :P jammer dat mijne blauw is, anders wou ik dat ook wel! Marcus loop nu naar zijn DHZ-kluskast, pakt wat verf + dikke witselkwast en mompelt: nou beste kerel, waar staat uw bolide geparkeerd ?
|
|
|
|
@Super top.. mijn lak is dus niet in perfecte staat (roest + slecht behandelde roestplekken door vorige eigenaar) wist niet dat blauw ook zo erg kon verweren dan  @ Mk-us Emmen staat ie geparkeerd :P wel witte strepen doen hah! wit + blauw = sexy! Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
@ Dennis121 Ben voordat ik de Colt kocht (mijn blauwe auto). Op zoek geweest naar een Suzuki Swift mk2 GTi en 1 exemplaar was een blauwe. Hij hoorde uni donkerblauw te zijn. Maar leek wel een melkweg en helemaal dof en licht(er)blauw. Kennelijk ook weinig of slecht pigment. Nou was dat het punt nog niet zo. Maar hij was zo rot als een mispel zoals al die Swiftjes van die generatie. Dus die werd het niet en andere niet afgeragd lijkende exemplaren waren er niet. En tijdelijk een jaartje een Astra F GT gehad. Driving a: Twilight Blue Metallic '91 Mitsubishi Colt C52 1.5 12V GLXi Super TopDriving a: Sophia White '89 Mitsubishi Lancer C77 1.8 8V GLXi 4WD
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-3-2009 Locatie: roosendaal
|
hee wat leuk! morgen heb ik er ook 1 te doen!
|
|
|
|
Super Top schreef:@ Dennis121 Ben voordat ik de Colt kocht (mijn blauwe auto). Op zoek geweest naar een Suzuki Swift mk2 GTi en 1 exemplaar was een blauwe. Hij hoorde uni donkerblauw te zijn. Maar leek wel een melkweg en helemaal dof en licht(er)blauw. Kennelijk ook weinig of slecht pigment. Nou was dat het punt nog niet zo. Maar hij was zo rot als een mispel zoals al die Swiftjes van die generatie. Dus die werd het niet en andere niet afgeragd lijkende exemplaren waren er niet. En tijdelijk een jaartje een Astra F GT gehad. zooo... nou echt nog nooit gezien dat een blauwe auto dit ook zo erg kan vertonen! ik hoop echt binnenkort is een leuk verweerd autotje te mogen poetsen :D nu ik hier op Carclean.nl forum geregistreerd staat beginnen de handjes weer te jeuken en wil ik weer poetsen! :P alleen me ouders worden al knetter gek dat ik me wagen zo vaak doe! Nou je bent er sowieso goed op vooruit gegaan super top! Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
Dank jullie wel voor de positieve reacties! Vandaag verder gegaan. Nadat ik eerst een Mazda 323 van een vriend en vriendin van me, de Colt en de Cuore heb gewassen. Aangezien de auto hier de hele dag in de zon staat kan ik pas tegen de avond beginnen met m'n Monello producten. Zodoende nog niet heel erg opgeschoten. Na het wassen de trims schoongemaakt met Megs APC. Daarna het linker voor spatbord, linker deur en het dak gekleid. Na het kleien zag de zijkant er zo uit. Ze zijn er mee door een wat te smal bospaadje gereden dus over de hele zijkant staan deze krassen, ook aan de andere kant. Verder zag ik nog wat krassen die op deze foto's niet te zien zijn. En heb ik heel veel teer pikkels erop zitten. Maar hier heb ik nog geen product voor om het te verwijderen. Iemand een suggestie voor een goed middel?    Vervolgens werd het tijd om de streep te verwijderen en het hele dak de zelfde kleur te maken. Hier na het halve dak met inizio op oranje.  Daarna maakte ik een foutje. In plaats van dat ik de finale pakte op de zwarte pad. Heb ik per ongeluk de mezzo gepakt. Stomme is dat ik er pas achter kwam nadat ik het halve dak gedaan had en het al aardig donker aan het worden was. Dus het dak maar afgemaakt met mezzo op zwart. En morgen nog maar eens overheen met finale op zwart en dan de NXT eroverheen. Omdat het ondertussen donker was geworden zijn het wat nighttime pic's geworden van het dak. Hier dus de reflectie van de maan op mezzo op zwart.    Goed dus vandaag in elk geval weer een leermomentje gehad. Morgen weer verder. Bedankt voor het lezen. Groeten Tjalling Driving a: Twilight Blue Metallic '91 Mitsubishi Colt C52 1.5 12V GLXi Super TopDriving a: Sophia White '89 Mitsubishi Lancer C77 1.8 8V GLXi 4WD
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-4-2009 Locatie: Westervoort
|
Dat is iedereen een keer overkomen Tjalling. Gelukkig kon deze combi niet al teveel kwaad. Nou ja, misschien heb je nu een stukje dak dat NOG mooier is als de rest. Gewoon lekker afwerken met Finale op zwart, en dan komt het helemaal goed. T'is wel apart die nighttime pics van een gedetailde auto. Nog niet eerder gezien.
|
|
|
|
Poe poe, de kunstwerken ontpoppen hier zich steeds vaker ... petje af! Voor je teer: gebruik bv Teer-Verwijderaar
|
|
|
|
Goed waar waren we gebleven... Ohja. Mijn foutje van gisteravond. Als eerst vanavond het dak met quick detailer afgenomen. Zodat het weer stof en vuil vrij is. (schiet maar als ik het verkeerd doe) Zodat ik een foto kon maken bij daglicht waar ik gisteravond gestopt was.    Dus toen maar wel finale op de zwarte pad gedaan en verder gegaan met het dak. Nadat ik het hele dak gedaan had zag het er zo uit.     Hierna het dak ik de NXT gezet en tijdens het curen het linker voorspatbord met inizio op oranje gedaan. Na 1 hit waren de krassen nog niet helemaal weg en zag ik nog 2 vlekjes zitten.   Hier had ik de macro stand moeten gebruiken zie nu dat het niet zo goed zichtbaar is.  Na de 2e hit waren de 2 vlekjes weg en de krassen waren nog minder zichtbaar. Maar als je weet waar ze zitten kun je ze nog zien. Hier nog even een paar foto's van het resultaat tot nu toe. Motorkap (t/m NXT), Dak (t/m NXT), Voorspatbord (alleen inizio).   Nog even een foto van de lucht van vanavond...  ...in m'n dak. Bedankt voor het volgen van dit topic. (alle foto's in dit topic zijn gemaakt met m'n telefoon -Nokia N82- behalve in de eerste post die zijn met Cees z'n telefoon gemaakt. Dus mijn excuses voor de mindere kwaliteit) Driving a: Twilight Blue Metallic '91 Mitsubishi Colt C52 1.5 12V GLXi Super TopDriving a: Sophia White '89 Mitsubishi Lancer C77 1.8 8V GLXi 4WD
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-7-2010 Locatie: Hier
|
En nu wordt het toch hééél snel tijd voor een goede camera om ons eens wat kwaliteitsfoto's te laten zien! Het is i.i.g. een enorme vooruitgang, maar da's het voordeel van dat rood wat roze is geworden. Daar hoef je nog niet eens álles voor uit de kast te halen om al een enorm resultaat te halen wat niemand onopgemerkt voorbijgaat.
|
|
|
|
Guest
|