|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-7-2010 Locatie: Rotterdam
|
Sinds een paar weken heb ik een lelijke vlek op de bumper/grill waar ik geen raad mee weet. Ik heb hier naar diverse producten gekeken maar ik heb geen idee welk product het meest geschikt is om dit probleem op te lossen. Het lijkt alsof het "pigment" weg is. Elk advies is meer dan welkom. 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Lijkt eerder op wax restanten. Beetje APC daarna Trim Restorer. Of pindakaas!  Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Hoi thanks voor je snelle antwoord maar wat is APC als ik vragen mag?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-8-2008 Locatie: Budel-Dorplein
|
APC staat voor All purpose Cleaner,in normaal Brabants staat dat voor tjap dat alles schoonmaakt. Meguiar's APC linkje Opel Antara 2008 Festool 3M
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Bedoel je dat poetsvlekje onder die 'witte streep' of hetgeen erboven?
|
|
|
|
Het gaat om het horizontale gedeelte van de bumper waar je de uitgeslagen vlek ziet.
|
|
|
|
Dus boven de 'knik'? Ziet er uit als een doffe plek in de blanke laklaag. Heeft er weleens wat van troep op die plek gelegen?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
ontvetten en spuiten met spuitbus rallyblack matt.
|
|
|
|
Het gaat dus om deze plekken 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Lijnolie! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Zie topictitel; "zwarte kleur". Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is ie blauw. Staat in ieder geval nog een vraag open : Soepergrover schreef:...Ziet er uit als een doffe plek in de blanke laklaag. Heeft er weleens wat van troep op die plek gelegen? Ik deel vooralsnog de inschatting van Soepergrover Hans How wonderful it is that nobody need wait a single moment before starting to improve the world. Anne Frank
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Ik twijfel aangezien de gehele voorzijde ook de kleur weg is. Zou denken dat de lak weggesleten is oid
|
|
|
|
Ehm, ik ben er eigenlijk van uit gegaan dat grill + bumper in kleur zijn meegespoten, maar ik kan het echt vrij lastig zien op de foto. Is dit ook zo of is het stuk dat je aangeeft niet voorzien van een laklaag?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2009 Locatie: De Meern
|
Het lijkt een stukje wat inderdaad lakschade heeft zoals Soepergrover al aangaf. Anders zou het toch een verweerde plek kunnen zijn. Maar het ligt eraan of de gril en bumper zijn meegespoten.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
De grill van een 207 is niet meegespoten naar mijn weten. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
Dit heeft te maken met spanningen in het kunststof....probeer er eens heel voorzichtig met een verffohn over te gaan en kijk dan eens wat er gebeurt....
|
|
|
|
Beste forum leden, dank voor het meedenken maar ik zal jullie nog wat info verstrekken. Het gedeelte waar het om gaat, is het kunststof gedeelte met de pijlen. De grill en een deel van de bumper bij een 207sw is niet gespoten maar is gewoon zwarte kunststof. Een stuk kunststof is wit uitgeslagen zoals jullie zien waarbij het erop lijkt alsof er pigment uit het materiaal is verdwenen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
peu207sw schreef:kniper de knip knip.......Een stuk kunststof is wit uitgeslagen zoals jullie zien waarbij het erop lijkt alsof er pigment uit het materiaal is verdwenen. Lexusfreak schreef:Dit heeft te maken met spanningen in het kunststof....probeer er eens heel voorzichtig met een verffohn over te gaan en kijk dan eens wat er gebeurt....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-8-2009 Locatie: Maastricht
|
Als ik het goed begrijp gaat het dus alleen om ongespoten kunstof delen. Ik heb wel eens gehoord dat de kleur terug komt door het te verwarmen (wat Lexusfreak bedoelt, neem ik aan). Je kunt er ook Trim Restorer van Poorboys World op smeren, dat maakt het waarschijnljk ook weer zwart. Er zijn ook dergelijke producten van andere merken, maar de meesten hier zijn volgens mij het meest tevreden over Trim Restorer. Trim Restorer kun je overigens het beste aanbrengen met een katoenen doek of bijvoorbeel een washandje. Microfiber laat te weinig van het "product" achter, zodat het kunstof er niet veel van kan opnemen (en nee ik ben niet gek, Trim Restorer lijkt echt opgnomen te worden door kunstof  ). My heart yearns for something shining (Shaka Zulu +/- 1828)
|
|
|
|
Hoi allen, heb jullie advies opgevolgd en apc en trim restore gekocht. Helaas heeft het niet geholpen. APC maakt wel de bekleding mooi schoon dus dat is toch weer winst.
|
|
|
|
Trim restorer moet je meerdere malen aanbrengen, het trekt in het plastic, dus nog een paar keer aanbrengen. Werkt het dan nog niet, dan kun je wat anders gaan proberen. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
+1 Met "wat anders proberen" bedoelt Stimpy waarchijnlijk de middeltjes die van zichzelf al zwart zijn. Die werken natuulijk altijd, maar geven volgens mij een gigantische troep. Maar goed, als het echt niet lukt met de Trim Restorer zou dat nog een goede optie zijn. My heart yearns for something shining (Shaka Zulu +/- 1828)
|
|
|
|
Oke, bedankt. Ik heb geduld en zal het een paar maal aanbrengen.
|
|
|
|
Nog een tip, breng het aan met een badstof doek o.i.d. Geen Microvezel, dit zuigt teveel product op. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Nici schreef:Trim Restorer kun je overigens het beste aanbrengen met een katoenen doek of bijvoorbeel een washandje. Microfiber laat te weinig van het "product" achter, zodat het kunstof er niet veel van kan opnemen (en nee ik ben niet gek, Trim Restorer lijkt echt opgnomen te worden door kunstof  ). Op zo'n manier Adrie? (Geintje, stond ook een heel stuk hoger) My heart yearns for something shining (Shaka Zulu +/- 1828)
|
|
|
|
Guest
|