|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-5-2010
|
Deze borstel heb ik net aangeschaft en heb gisteren mijn velgen eens schoongemaakt met deze borstel. Serieus toen ik klaar was zat ik helemaal onder de spetters. Had eigenlijk onderhand nog een veiligheidsbril nodig want als ik niet uit keek kwam de spray en rinse nog in me ogen terecht. Ik ben dus niet echt gecharmeerd van deze borstel, of doe ik iets verkeerd? Dacht dat het wel een handige borstel was voor tussen de spaken in, heb namelijk BBS LM velgen welke veel spaken hebben. Werkwijze: - velgen nat maken (schoonspuiten) - velgen insprayen met spray en rinse - enkele minuutjes laten inwerken - Velg schoongeborsteld met de EZ Detail Mini Brush - Velg afspuiten
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Dat is normaal. De haren bewegen nu eenmaal als je de borstel gebruikt. Ik gebruik altijd een veiligheidsbril als ik de velgen schoonmaak i.v.m. het spetteren. Rustig heen en weer bewegen verminderd het spetteren. Mijn werkwijze: - velgen afspuiten - velgen insprayen met velgenreiniger (als dat nodig is) - product laten inwerken - velg schoon bortselen met de borstel (eigenlijk gebruik ik hem alleen om het velgbed schoon te maken) - velg afsoppen met wheel mitt - velg afspuiten  Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Heb je de borstel in warm water gezet, voordat je ermee aan de slag ging? Als de haren wat natter en warmer zijn, dan zijn ze wat flexibeler en dat scheelt wat gespetter. Gewoon een emmertje water ernaast houden dus en elke keer onderdompelen voordat je naar de velg gaat.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Inderdaad warm water gebruiken met de EZ, de haren worden veel zachter en het vermindert spetteren drastisch.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
Kijk weer een goede tip.. Die wist ik ook nog niet. Toyota Corolla E11 bj'98 zwart 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Na gebruik de borstel weer in warm water en de haren staan ook weer netjes
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-1-2009 Locatie: Kwadendamme
|
Heb je veel ruimte tussen het velgbed en de remschijf? Dit kan het spetteren ook veroorzaken. Met mijn eigen velgen kan ik ongeveer m'n pols/vuist nog tussen de remschijf en de velg houden, dus de weerstand is veel lager waardoor het minder spettert Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Iedere borstel spettert, ook deze, alleen veel minder dan de wheelbrush van Meguiar's bijvoorbeeld, bij die zit je meteen helemaal onder. De kunst is ook om de borstel rustig te bewegen en niet als een gek tekeer te gaan Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2008 Locatie: Landgraaf
|
Mate van spetteren ligt aan de velg. Bij de Volvo velg kom ik er moeilijker tussen door de remschijf dan bij de Opel corsa velg. Gewoon met beleid borstelen en oude kleren aantrekken. De zwarte spettervlekken gaan bij mij niet uit de kleren.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
De EZ borstels spetteren, maar een heel stuk minder dan andere borstels. Dus als je met deze niet blij bent, probeer dan vooral geen andere borstel.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Ik doop de EZ altijd in een emmer heet water voordat de volgende spaak wordt schoongemaakt. Rustig heen en weer, en overdwars nog een keer. Spettert, maar daar valt niets aan te veranderen. Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-5-2010
|
Duidelijk, zal de truc met warm water eens proberen en wat langzamer bewegen. Verder nog een vraagje, is Poorboys spray & rinse veilig voor gepolijste randen/velgen? onder bij me gepolijste rand waar alle spray naartoe loopt blinkte niet meer zo netjes als de rest namelijk. Leek wel of het te chemisch is voor gepolijste randen/velgen. Heb hier namelijk nooit iets over gelezen, dus vroeg me af of ik de enigste ben die het me opvalt. Heb de spray&rinse 1:4 verdunt omdat mijn velgen wel regelmatig bijgehouden werden. Was dus al blij dat ik niet 1:1 heb gedaan.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-1-2009 Locatie: Kwadendamme
|
Als je de velgen toch regelmatig bijhoudt zou ik niet eens een velgenreiniger gebruiken! Shampoo + velgenborstel zou al voldoende moeten zijn Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2008 Locatie: Mijdrecht
|
Citaat: Had eigenlijk onderhand nog een veiligheidsbril nodig Bij het werken met dit soort stoffen is een veiligheidsbril voorschriftvelgenreiniger is bijtend en kan blindheid veroorzaken als het in je oog terecht komt Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
miikey schreef: is Poorboys spray & rinse veilig voor gepolijste randen/velgen? Niet zo eigenlijk; best agressief en laat inderdaad een 'doffe' indruk achter als je het te lang laat inwerken Glans is een keuze
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,335 seconden.