|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-7-2010 Locatie: Terneuzen
|
Mensen, Een vraag aan de kenners en iedereen die er verstand van heeft. Ik ben van plan de Meg APC aan te schaffen aangezien je die voor letterlijk alles kunt gebruiken. Nu vroeg ik me af of dit ook te gebruiken is in een extractor? Of schuimt het teveel daarvoor? Ik weet dat de APC Plus minder schuimt, maar doet dit verder hetzelfde als de normale APC? Ik vind het een beetje overdreven om 2 bijna identieke producten aan te schaffen. Alvast bedankt voor de tips! Zonder wrijving Geen glans
Audi A4 Avant 2.0 TFSi quattro '05 [Mauritius Blue] - Kawasaki Z750 '05 [Uni Black] - Suzuki GS500E '93 [Uni Black-Pearl White]
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2009 Locatie: De Meern
|
De APC + schuimt inderdaad minder en daardoor goed te gebruiken in een Extractor. De normale APC is hier niet geschikt voor anders krijg je een soort van schuimparty.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Voor een extractor 'moet' je de PLUS-versie nemen, anders zelfde effect als dreft in de vaatwasser 
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Behalve het schuimen zou er verder weinig verschil moeten zijn tussen APC en APC+ (behalve een geurtje en een kleurtje dan)
|
|
|
|
Ok bedankt voor de snelle reacties. Als het verder hetzelfde werkt lijkt de keuze makkelijker te worden. Het is ook gewoon te gebruiken om bijvoorbeeld moeilijke hoekjes (emblemen, raamrubbers, etc) in te spuiten en te laten weken zodat deze mooi schoon worden? Ik was in de veronderstelling dat het schuim juist ook een deel van het werk doet, net als bij foamen. Conclusie: Het schuimt wel, maar minder? Of heb ik het mis? Zonder wrijving Geen glans
Audi A4 Avant 2.0 TFSi quattro '05 [Mauritius Blue] - Kawasaki Z750 '05 [Uni Black] - Suzuki GS500E '93 [Uni Black-Pearl White]
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-5-2009 Locatie: Hoogvliet
|
Foam zoals SSF/Bilthammer en APC zijn 2 verschillende applicaties. Bij foamen doet het schuim zoals de naam zegt het werk, bij APC is het meer de vloeistof die voor de werkzaamheden zorgt. Dus APC+ schuimt minimaal, APC meer. Maar reinigen beiden even goed. Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus? Detailer in wording, tips zijn altijd welkom My life's a joke, they just got the punchline wrong!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Neem gerust de apc+; schuim voegt niets toe en is juist alleen maar onhandig. apc+ heeft een lichte sinaasappelgeur Glans is een keuze
|
|
|
|
Allen bedankt! De keuze wordt.....{tromgeroffel}....APC Plus bij de eerstvolgende bestelling Zonder wrijving Geen glans
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Wil je topic niet vervuilen, maar heb ook even een vraagje betrevende APC van PB. Is deze ook geschikt voor een extractor?  Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-3-2009
|
Mwah, ik heb deze gebruikt in de extractor maar als je heel lang doorwerkt dan heb je kans dat de machine overstroomt. De opvangketel loopt dan vol met schuim. Ik had dit dan wel toen ik het halve interieur gedaan had. Als je enkel alleen een vlek weghaalt maakt het niet zoveel uit. Het schuimt gewoon meer. Uiteindelijk hebt ik de plus versie gekocht omdat deze toen in de aanbieding was met Meg's Maandag. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
Dus extractor= Mequiar's APC Plus?  Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009
|
Ja Paulus, dat adviseren de meeste wel. Ik heb zelf weinig verschil ondervonden wat betreft de plus en normale versie, maar dat is mijn ervaring. Ik vind de plus wel iets lekkerder ruiken
|
|
|
|
Thanks!  Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Paulus de Boskabouter schreef:Wil je topic niet vervuilen, maar heb ook even een vraagje betrevende APC van PB. Is deze ook geschikt voor een extractor? Geen probleem, zo worden we allemaal geholpen toch? Zonder wrijving Geen glans
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Doetinchem
|
Ik vind de APC + niet lekker ruiken en daarbij vind ik hem minder fijn werken dan gewone APC. Met name voor het ontvetten van de banden vind ik gewone APC veel fijner werken, juist door de schuimvorming
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Mag dan wel zo zijn, maar de vraag is wat beter is als je het ook in de extractor doet en dan is ivm de mindere schuimvorming de plus versie een betere. Wil je voor een bepaald doel juist wel de extra schuim, dan heeft de reguliere versie de voorkeur. Je kan ook de APC+ nemen en een foamsprayer er op zetten voor het handwerk, dan heb je ook weer mee schuim Geur / kleur / smaak / gevoel is allemaal persoonlijk en zegt niks over het product. Ik gebruik de Meg's Super Degreaser voor de banden en de motorruimte, bevalt mij veel beter dan welke sterkte APC dan ook. APC voor de sponningen en bekleding vlekken. Maar goed, voor ik eigenlijk te veel off-topic ga: de meningen zijn verdeeld, hopelijk komt de TS er uit 
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,338 seconden.