Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Glaze gebruiken zonder te kleinen? Opties
Binnetie
#1 Gepost : vrijdag 23 juli 2010 19:48:39
Rang: Lid

Ik heb nu een aantal keer een auto helemaal met 5 stappenplan gedaan. Hier gaat erg veel tijd in zitten.
Ik wil nog even snel de auto van mijn ouders wassen (goed onderhouden altijd).
Even wassen, blackhole erop en daarna de wax.

Maar is dit verstandig om te doen i.v.m. zandkorreltjes. Ook wil ik voor het eerst de black hole met de DAP500 gaan aanbrengen. Kan dit zonder de kans op megaveel krassen?
-=Met Een Hamer Past Alles=-
mk-us
#2 Gepost : vrijdag 23 juli 2010 20:18:44
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Je wast de auto toch goed, dan behoren er geen losse zanddeeltjes meer op te zitten.
Als je dan de BH + wax aanbrengt is daar niks mis mee.

Draai het eens om: zou je dan altijd de auto moeten polijsten voor je een glaze + wax aan zou gaan brengen .... knipoog
Danielle
#3 Gepost : vrijdag 23 juli 2010 20:22:08

Als de auto goed onderhouden is zal er met kleien niet veel vanaf komen. Ik doe ook wel eens tussendoor glazen, sealen en/of waxen. Glazen met de Dap doe ik op een zwarte of blauwe pad.
Binnetie
#4 Gepost : vrijdag 23 juli 2010 20:50:49

Hij is veel gewassen en in zijn 9 maanden bestaan 1x gekleid. Ik ga het proberen. Hoe zat het met BH aanbrengen met een DAP? Zwarte pad wist ik. 3 dotjes BH is genoeg voor een hele motorkap ongeveer toch? Aanbrengen op standje 3? En ga je dan 1x over de lak of meerdere keren heen en weer?
-=Met Een Hamer Past Alles=-
corsawim
#5 Gepost : vrijdag 23 juli 2010 21:23:23
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Binnetie schreef:
Hij is veel gewassen en in zijn 9 maanden bestaan 1x gekleid. Ik ga het proberen. Hoe zat het met BH aanbrengen met een DAP? Zwarte pad wist ik. 3 dotjes BH is genoeg voor een hele motorkap ongeveer toch? Aanbrengen op standje 3? En ga je dan 1x over de lak of meerdere keren heen en weer?

Ik gebruik 3 dotjes voor een halve motorkap en breng aan op stand 3. Ik ga er één pas vertikaal en één pas horizontaal over (dit hoeft niet zo nauwkeurig te zijn dan bij het polijsten; ik beweeg dus vele malen sneller met de dap en zet bijna geen druk op de machine). Als je pad wat verzadigd is na een tijdje , dan heb je veel minder produkt nodig.
Het neemt met een microvezeldoek erg gemakkelijk af. Ik laat het meestal niet langer dan een minuutje curen.
Ik gebruik voor de lichtere kleuren White diamond van Poorboys en voor de donkere kleuren, Blackhole van Poorboys.

suc6...ja

Ps : vergeet daarna geen waxlaag aan te brengen hé..Whistle
Groetjes, Wim
Aficior
#6 Gepost : vrijdag 23 juli 2010 23:25:41

Poorboys adviseert te laten curen (drogen) totdat het echt niet meer vochtig is.
Dus afhankelijk van weersomstandigheden na een minuut of tien checken met behulp van de SWIPE-test of het gedroogd is en dan afnemen.

Het opbrengen hoeft absoluut niet hard of intensief gedaan te worden. Voornaamste van dit product is dat het het vooral overal opbrengt en laat intrekken.

Auto vooraf goed reinigen en wellicht ook met serieuze Dreft Afwasmidel reinigen, opdat je andere restanten van wax en glaze eerst verwijderd, alvorens opnieuw te glazen en te waxen.

Succes,
Aficior

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
albert
#7 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 7:53:09

Aficior schreef:
Auto vooraf goed reinigen en wellicht ook met serieuze Dreft Afwasmidel reinigen,

Kan dit ook met APC?? lijkt me toch veiliger?
Mercedes Benz 220 cdi C classe Avantgarde 170pk bouwjaar november 2008 palladium silver metallic
corsawim
#8 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 8:32:56

albert schreef:
Kan dit ook met APC?? lijkt me toch veiliger?

APC is inderdaad prima....het is voor auto's ontwikkeld.
Groetjes, Wim
corsawim
#9 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 8:35:12

Aficior schreef:
Poorboys adviseert te laten curen (drogen) totdat het echt niet meer vochtig is.
Dus afhankelijk van weersomstandigheden na een minuut of tien checken met behulp van de SWIPE-test of het gedroogd is en dan afnemen.

Het opbrengen hoeft absoluut niet hard of intensief gedaan te worden. Voornaamste van dit product is dat het het vooral overal opbrengt en laat intrekken.

Auto vooraf goed reinigen en wellicht ook met serieuze Dreft Afwasmidel reinigen, opdat je andere restanten van wax en glaze eerst verwijderd, alvorens opnieuw te glazen en te waxen.

Succes,
Aficior

Als je het in de zon doet is de swipetest van de glaze na een minuut meestal ok. Aficior heeft wel gelijk dat de swipetest ok moet zijn. Ik heb meestal gedetailed bij zonnig weer. Als je het erg dun machinaal aanbrengt dan droogt het erg snel.
Groetjes, Wim
mk-us
#10 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 10:56:20
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Dreft je auto wassen, kom op lui dacht dat we die fase voorbij waren?
Gewoon een sterke verhouding shampoo en je wax is ook gestript.

Je laat de BH niet curen maar hazen, het idee is zga zelfde maar laten we de beestjes goed bij hun naam noemen.
Idd na opbrengen eventjes wachten en dan wrijven.
Daarna de wax en hoppa
RST-Smurf
#11 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 10:59:45
Detailer zilver: Frequente detailerDetailer brons: Plaats regelmatig details.

+1 @ mk-us
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
Paulus de Boskabouter
#12 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 11:36:20

+1 mk-us. Als je van je wax laag af wilt gewoon Valma Wash & Shine gebruiken sarcastisch

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Nici
#13 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 15:43:29

Om van je vorige waxlaag af te komen, zou ik net dat ene stapje toevoegen: behandelen met een paintcleaner, dan weet je zeker dat de oude waxlaag weg is. Met de DAP is dit toch eigenljk zo gebeurt.

Het kleien achterwege laten kan denk ik niet zoveel kwaad zolang je niet gaat polijsten: ik heb zo het vermoeden dat eventueel vastzittend vuil (teerspettes e.d.) niet snel loskomt als je er met de DAP op stand 1 of 2 overheen gaat. Ik vind kleien ook altijd een tijdrovend klusje. Ik heb we ontdekt dat het met Spray & Wipe (1:1 verdund) veel sneller gaat (teerspettes lossen beter op) dan met de Quick Detailer van Meguiar's . Dit zal wel zijn doordat de Spray & Wipe ook reinigt.
My heart yearns for something shining (Shaka Zulu +/- 1828)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire