Beste lezer,
In
dit topic kwam de vraag ter sprake of het zin heeft om een met SRP (Autoglym Super Reshin Polish) behandelde auto, na te behandelen met PBW's BlackHole.
Vandaag de proef eens op de som genomen.
Begonnen met een vieze auto:

Eerst velgen schoongemaakt met een sopje en de mothers velgenbostel. Daytona en Wheelbrightner achterwege gelaten.
Dan wassen:

Kleien achterwege gelaten, omdat dit onlangs nog gedaan is.
Paar drupjes SRP op zwarte pad, later op de gele pad maar hierin zie ik geen verschil.

Ik denk niet dat het toppen met de BlackHole heel veel uithaalt. Bij het zoek zijn van de blauwe tape, heb ik de motorkap in 3 stukken verdeeld.
Onbehandeld:

Alleen SRP:

SRP & BlackHole:

Het moeilijkste vond ik nog wel om het op foto te krijgen, maar op het oog leek het niet veel meer te maskeren. Daarbij: Als je dan toch met de DAP in de weer bent, ga dan eerst met wat SSR aan de gang, en maak het af met wat SRP, in plaats van SRP en dan BH.
Nu bedenk ik pas dat ook SRP OF BH het testen waard was geweest.
Maar toch lijkt de linkerkant van de motorkap (bovenste van de onderstaande twee foto's) veel beter te spiegelen dan het middenstuk van de motorkap. De linkerkant had nog een laagje BlackHole gekregen. Maar dit zag ik op de foto's pas, zou ook kunnen dat hij net uit focus was.

Wellicht kan iemand dit experiment nog een keer herhalen en zijn bevindingen ook met ons delen.
Na de gehele auto met SRP gedaan te hebben, en alles getopt te hebben met de Meguiar's M16 was ik zeker wel tevreden met het resultaat. Ook kregen de velgen een laagje PBW Wheelsealant.
Bandenzwart, trims, wielkasten, ramen, interieur en nog wel een paar dingetjes zijn niet aan bod gekomen, volgende keer weer een 'full detail'.
Nog wat resultaatjes:

En een paar 'koosnaamloosjes'

Dank voor het lezen, opbouwende kritiek of gewoon een comment is altijd welkom!
Goed weekend,
Raoul
Nice!
Let's Hyve! ,
Fotoalbumtwitter.com/raoulraams