Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Volkswagen Golf SRP & BlackHole Opties
Boelewapper
#1 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 19:50:53
Rang: Lid

Beste lezer,

In dit topic kwam de vraag ter sprake of het zin heeft om een met SRP (Autoglym Super Reshin Polish) behandelde auto, na te behandelen met PBW's BlackHole.

Vandaag de proef eens op de som genomen.

Begonnen met een vieze auto:

Eerst velgen schoongemaakt met een sopje en de mothers velgenbostel. Daytona en Wheelbrightner achterwege gelaten.

Dan wassen:

Kleien achterwege gelaten, omdat dit onlangs nog gedaan is.
Paar drupjes SRP op zwarte pad, later op de gele pad maar hierin zie ik geen verschil.

Ik denk niet dat het toppen met de BlackHole heel veel uithaalt. Bij het zoek zijn van de blauwe tape, heb ik de motorkap in 3 stukken verdeeld.

Onbehandeld:

Alleen SRP:

SRP & BlackHole:

Het moeilijkste vond ik nog wel om het op foto te krijgen, maar op het oog leek het niet veel meer te maskeren. Daarbij: Als je dan toch met de DAP in de weer bent, ga dan eerst met wat SSR aan de gang, en maak het af met wat SRP, in plaats van SRP en dan BH.
Nu bedenk ik pas dat ook SRP OF BH het testen waard was geweest.Whistle

Maar toch lijkt de linkerkant van de motorkap (bovenste van de onderstaande twee foto's) veel beter te spiegelen dan het middenstuk van de motorkap. De linkerkant had nog een laagje BlackHole gekregen. Maar dit zag ik op de foto's pas, zou ook kunnen dat hij net uit focus was.

Wellicht kan iemand dit experiment nog een keer herhalen en zijn bevindingen ook met ons delen.

Na de gehele auto met SRP gedaan te hebben, en alles getopt te hebben met de Meguiar's M16 was ik zeker wel tevreden met het resultaat. Ook kregen de velgen een laagje PBW Wheelsealant.
Bandenzwart, trims, wielkasten, ramen, interieur en nog wel een paar dingetjes zijn niet aan bod gekomen, volgende keer weer een 'full detail'.

Nog wat resultaatjes:

En een paar 'koosnaamloosjes'hehehe

Dank voor het lezen, opbouwende kritiek of gewoon een comment is altijd welkom!great

Goed weekend,

Raoul

Nice!

Let's Hyve! ,
Fotoalbum

twitter.com/raoulraams
corsawim
#2 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 19:56:40
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

kritiek....die heb ik niet; ziet er weeral super uitgreat

Bedankt voor de test.
Groetjes, Wim
GMToyota
#3 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 20:33:06

Ziet er weer goed uit. En bedankt voor de vergelijking.

Citaat:
Maar toch lijkt de linkerkant van de motorkap (bovenste van de onderstaande twee foto's) veel beter te spiegelen dan het middenstuk van de motorkap. De linkerkant had nog een laagje BlackHole gekregen. Maar dit zag ik op de foto's pas, zou ook kunnen dat hij net uit focus was.

De tweede is idd niet scherp, maar ligt aan de foto/camera, waarschijnlijk ander scherpstelpunt.
mk-us
#4 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 20:40:24
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Ik heb wel kritiek ( mag nl ook positief zijn ( en niet zoals velen denken dat het ene negatiefs iets moet zijn )) knipoog :
1 - dank je zeer voor de test!
2 - de auto ziet er weer super netjes uit
3a - het kan zijn dat schijn bedriegt ( stand van de zon / afstand van de camera / flitshoek etcetcetc ), maar op het 1e oog lijkt het of met de BH erbij dat het wat donkerder is geworden / meer diepte ( en in mijn ogen wat mooier )
3b - zou je dit kunnen bevestigen of weg willen schrijven als mijn eigen interpretatie van het geheel
4 - goed om te lezen dat er nog een M16 liefhebber is

Resume: jippie great
RST-Smurf
#5 Gepost : zondag 25 juli 2010 12:12:50
Detailer zilver: Frequente detailerDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Mooi hoorglasses
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
Paulus de Boskabouter
#6 Gepost : zondag 25 juli 2010 22:40:50

Wat een glans! Toppie!$

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
D-J
#7 Gepost : maandag 26 juli 2010 10:22:57

Dat is erg netjes geworden!
--Fabia Greenline & VW Kever 1200 --

***Glanz oder gar nicht!***
cruiser
#8 Gepost : dinsdag 27 juli 2010 17:29:11

erg netjes!

wat je evt nog kunt doen is de SRP even (15min) laten intrekken.

hieronder ook een test met srp (links) en Black hole (rechts) 50/50

http://i598.photobucket....%20cruiser/DSCF3098.jpg

ik zie geen verschil.....
Acc_Focus
#9 Gepost : dinsdag 27 juli 2010 18:57:00

zeer mooi resultaat ten eerste al
MAAR...laat je de blackhole dan gewoon zo zitten? dan heeft hij toch geen nut? moet deze dan niet nog eens getopt worden met een sealant/wax?(ex, exp, natty's iets in die trend?)
ben ook maar een beginner maar ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat een glaze zoals blackhole geen enkele hechtingswaarde opzich heeft en altijd onder een laagje bescherming moet....

correct me if i'm wrong

btw: zo mooi die flakes in je laklief zeer mooie kleur(als ze mooi onderhouden word uiteraard en er niet uitziet zoals op de eerste foto's...is precies een werkauto van een boswachter LoL )
nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
Focusio
#10 Gepost : dinsdag 27 juli 2010 20:58:05

Deze is vrij van kritiek!
Heel mooi werk heb je daar geleverdcool
Ford focus Econetic Black Magic
cruiser
#11 Gepost : woensdag 28 juli 2010 15:35:14

keb ook geen kritiekoeps

enkel opbouwend....ik ben al jaren een srp gebruiker..vandaarWhistle
Boelewapper
#12 Gepost : woensdag 28 juli 2010 22:51:22

Acc_Focus schreef:
zeer mooi resultaat ten eerste al
MAAR...laat je de blackhole dan gewoon zo zitten? dan heeft hij toch geen nut? moet deze dan niet nog eens getopt worden met een sealant/wax?(ex, exp, natty's iets in die trend?)
ben ook maar een beginner maar ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat een glaze zoals blackhole geen enkele hechtingswaarde opzich heeft en altijd onder een laagje bescherming moet....

correct me if i'm wrong

btw: zo mooi die flakes in je laklief zeer mooie kleur(als ze mooi onderhouden word uiteraard en er niet uitziet zoals op de eerste foto's...is precies een werkauto van een boswachter LoL )

Hoi, zowel de SRP als de SRP+BlackHole heb ik getopt met de Meguiar´s M16.
Beetje ruig om uit te poetsen soms maar wel een "toppertje" (je snapt hemhehehe ).
Daarom werk ik per gedeelte met M16. Motorkap erop -> voorste schermen erop -> motorkap eraf -> voorste schermen eraf enzovoorts.

Dank voor jullie positieve reacties!

Vraagje over mijn voorbumper, daar zit her en der wat steenslag op. Ik heb een stifje van VW met groene lak en één met blanke lak.
Kan ik nu het beste eerst groene lak erop doen, dat uit laten harden, en dat glad polijsten? Of eerst de groene, dan de blanke lak erop en dat polijsten?
Wetsanden zie ik nog niet zo zittenknipoog

Raoul
Nice!

Let's Hyve! ,
Fotoalbum

twitter.com/raoulraams
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire