Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant
Vandaag bovenstaand produkt gebruikt.
De 206 heeft redelijk verweerde kunststof trims, stootbanden enz. Ik heb al van alles geprobeerd: Black Wow, PB Trim Restorer, PB Natural Look, Wolfgang Black Diamond (ja, echt
Volgens de gebruiksaanwijzing zou het product een standtijd moeten hebben tussen de 6 en 12 maanden 8o
Na 3 keer de gebruiksaanwijzing te hebben gelezen, ben ik aan de slag gegaan.
Voor.
Eerst de stootband van de achterbumper eens goed ontvet en schoon gemaakt. Immers, een produkt blijft veel beter zitten op een schone ondergrond.
Hiervoor heb ik PB Spray&Wipe, Meguiars Super Degreaser 1:4 en PB APC 1:4 oplossing voor gebruikt. Alles afgenomen met een goedkope mf doek.
De gebruikte spullen
Komt nog aardig wat zooi af met alleen APC
Maar nog meer met Super Degreaser 8o
Nadat alles goed schoon en ontvet is, even gekeken naar de staat van de stootband
Alles wat niet in aanraking mag komen met het product, heb ik zorgvuldig afgeplakt
Helaas heb ik geen 50/50 of een foto tijdens het aanbrengen omdat het product in 1 keer netjes en egaal aangebracht moet worden. Zodra het spul in aanraking komt met kunststof, begint het direct te werken.
Wel gelijk na het aanbrengen foto's gemaakt.
Tape verwijderd.
Zie het verschil tussen de stootband en de zwarte strip boven het kenteken.
Helaas begon het halverwege te motregenen ...
Beading van het product.
Verschil in kleur is duidelijk te zien
Tot slot nog een filmpje gemaakt tijdens het afspoelen van de auto.
Kijk eens goed naar het verschil qua beading tussen de stootband en de zwarte strip boven het kenteken.
Conclusie:
+
- makkelijk aan te brengen
- geeft een mooi zwart eindresultaat
- goedkoop, als het product het ook zolang volhoudt (lange termijn investering)
- zuinig
- standtijd = ?
-
- geur, echt dodo juice onwaardig :-&
- duur -> inhoud/prijs ratio
- standtijd = ?
Laatst bewerkt door een moderator: