Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Finale vs Old skool M80 Opties
poetsertje
#34 Gepost : maandag 9 augustus 2010 0:26:26
Rang: Lid

Rolf schreef:
Wat betreft de prijs van Meq.: In NL is het belachelijk duur, maar hedentendage kun je overal dat spul vandaan halen voor een veel lagere prijs.
UK bijvoorbeeld.......kost het bijna de helft.............maar goed, daar gaat het nu niet om.

Het gebruik van IPA of Top Inspection of whatever heb ik altijd gezien om na een "polijst sessie" te controleren of echt alle swirls en krasjes weg zijn door de aanwezige fillers en olieen weg te halen.
Dat je dat doet na een Mezzo of sessie kan ik dat wel begrijpen, dat is het echte "polijst werk", maar niet na een rondje M80.
Daar zitten die "voedende olieen" en "fillers" er nu juist in om de laatste krasjes te verhullen om een mooie finish te verkrijgen om niet oneindig bezig te zijn met polijsten?

Yep, mooi spul he.

Ik vind het ook prachtig om zo te eindigen.
Uiteraard goed polijsten en dan voeden en verbergen wat je er (bewust) niet uit gekregen hebt.

Tuurlijk ligt de basis in goed polijsten.
Rolf
#35 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 19:58:21

Blijkbaar zijn wij dan de 1 van de weinigen gebruikers die na een M80 run de lak niet met IPA oid afvegen om de krasjes die er nog zijn tevoorschijn te halen en de door M80 ontzichtbaar gemaakte rest defectjes teniet te doen.
Er zijn hier toch een paar deskundigen die dat wel noodzakelijk vinden, blijf dat vreemd vinden........
mk-us
#36 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 20:10:45
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Ik vind niet zo vreemd: je weet dan toch zeker dat alles er uit is gehaald wat je voor ogen had.
Als je stopt met M80 en dan niet met IPA afneemt weet je dit dus niet.
Je kan dan alsnog kiezen om verder te gaan of niet ( dat is dan ieder zijn keuze, afhankelijk van wat je voor ogen hebt )
Wil of moet ( omdat er al bv weinig ruimte is tot meer ( lakdikte / tijd / geld )) je dan alsnog het laatste verhullen, dan kan je altijd nog kiezen voor een met filler gevulde glaze.

Kortom: is het noodzaak .... mijns inzien niet, hangt gewoon af wat je wilt bereiken ( even een soort van vergelijking: SRP of meerdere stappen .... wat je maar wilt )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dibbuz
#37 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 21:55:46
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Vind wel dat je een beetje aan het trollen bent met dit soort opmerkingen:
Citaat:
Lijkt wel of Meq. het een beetje afgedaan heeft bij sommige lieden, weet niet waarom, maar dat gevoel heb ik zo, Meq. is ouderwets dus bagger.
Omdat is al langer bestaat is het nog niet ouderwets of minder goed.
De Monello holkruiperij slaat hier en daar een beetje door..............vraag mij wel eens af hoe dat komt en waarom (mijn persoonlijk gevoel...gevoel heb ik in meerdere topics.)

Rolf schreef:

Er zijn hier toch een paar deskundigen die dat wel noodzakelijk vinden, blijf dat vreemd vinden........

Meguiar's maakt hele goede producten maar ook zeker wat minder goede producten.

Zelf gebruik ik nog heel veel Meguiar's. Enkele voorbeelden: detailerlijn producten zoals APC, Glasscleaner, Last Touch etc, M86, M105, M205, Even Coats, Ultimate Compound en diverste borsteltjes.
Ik heb toch al aardig wat M80 doorheen geduwd in de afgelopen jaren, geweldig product. Zeker om excentrisch mee te finishen blijft het een goed product.

Als ik naar mezelf kijk ben ik steeds meer met roterende machines in de weer en daar vind ik de M80 tekort schieten. Zelfs op een finishing pad krijg ik hologrammen (na IPA).
Waarom IPA? Omdat ik geen auto af wil leveren met hologrammen, ook al ze verborgen zitten onder fillers. Prima als je daar geen problemen mee hebt maar reken anderen daar niet op af.

Waarom heel de auto met IPA en niet een klein deel om te kijken? Omdat een motorkap anders is dan de onderkant van een deur, je kan er minder goed bij en is de kans op scheef houden groter en de kans op hologrammen.
Nog een reden om IPA te gebruiken is omdat je een pure glaze aan wilt brengen na een finishen polijstmiddel. Waar olien zitten van een polijstmiddel kan geen glaze meer zitten.(dat is het geval bij Finale)

Ik raad bijna altijd Monello Raffini aan omdat na de vele demo's die ik gegeven heb bij Carclean, dat product tot nu toe het snelst en goedkoopst het beoogde resultaat werd gehaald.
Omdat tegenwoordig het gros van de lakken krasbestendig is werkt Raffini gewoon het beste in mijn ogen.
Dat het dan gelijk holkruiperij vind ik dan weer erg vreemd.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Rolf
#38 Gepost : woensdag 11 augustus 2010 1:02:18

Dat mag jij vinden natuurlijk, maar ik kijk daar toch anders tegenaan, ik oordeel liever zelf over de producten die ik gebruik.

Lezen is voor sommigen nogal moeilijk, in mijn openings post heb ik het over het gebruik van de produkten met de DAP.
Met de DAP zijn hollogrammen helemaal niet ter sprake, dus wordt zo een topic dan daar weer mee vervuilt met zaken die helemaal niet toe doen.
Mijn uitgangspunt is dat er na de polijst sessie de lak acceptabel strak is (swirlvrij/krasvrij dan) en daarna afgewerkt wordt met M80 die de laatste kleine krasjes van de vorige sessie weg polijst en maskeert dmv de glaze en voedende olieen waarmee je een mooie diepe zwarte glans krijgt.
Om die dan weer te gaan wegvegen met IPA is in mijn ogen een beetje onzinnig.
Een absoluut krasjes vrije lak najagen kan, maar dat is in mijn ogen waanzin, dat blijft ie dan maar een paar dagen als je geluk hebt.
Twee jaar terug werd er nauwlijks over IPA gesproken, nu begint het een soort hype te worden lijkt wel. No IPA, no glory.
Dat het bij de pro's al jaren in gebruik is heb ik inmiddels ook wel ondekt.
Maar goed, ik ben nog maar een beginner, dus ik zal proberen om eens wat IPA te verkrijgen om wat te experimenteren, hoewel dat hier erggg moeilijk verkrijgbaar is zal het wel een soort final inspection van menzerna oid worden, die is hier wel verkrijgbaar.
Ben niet te beroerd om wat te leren en proberen.........nu ik met de Pro900 aan het experimenteren ben loop ik ook al wat onderzoek naar een lakdiktemeter te plegen.

Wat betreft de holkruiperij: Begrijp mij niet verkeerd, maar soms komen er topics voorbij waar m'n haren van overeind gaan staan.
Mij bekruipt dan bijna het gevoel of je bij een soort sekte beland bent, brrrrr, of er niets anders bestaat dan produkt X en winkel Y.
Hoe er dan bijv. over die Meg. bijeenkomsten gesproken wordt.......moet je niet doen, 90% van de luitjes hier is begonnen met een flesje Meguiar's en een foampadje of een oude onderbroek, om het dan zo onderuit te schoffelen.
Wat mij betreft mogen dat soort topics gelijk dicht als ze die richting opgaan.
Niets ten nadele van Carclean.nl hoor, is een prima tent met extreem veel keus en met een uitstekende service.

stimpy68
#39 Gepost : woensdag 11 augustus 2010 8:17:33
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Rolf schreef:

Mijn uitgangspunt is dat er na de polijst sessie de lak acceptabel strak is (swirlvrij/krasvrij dan) en daarna afgewerkt wordt met M80 die de laatste kleine krasjes van de vorige sessie weg polijst en maskeert dmv de glaze en voedende olieen waarmee je een mooie diepe zwarte glans krijgt.

Dat het acceptabel is voor jou, en wat voor jou acceptabel is, hoeft voor een ander niet zo te zijn, andere kunnen kritischer of minder kritisch zijn. Ik heb ook genoeg M80 gebruikt in mijn detailcarriere en dat het zaken maskeert was iets wat aan de ene kant leuk was, maar aan de andere kant ook niet. Ik ben dus blijkbaar kritischer dan jij. Ik wil een zo goed mogelijke afwerking en geen zaken maskeren.

Rolf schreef:
Om die dan weer te gaan wegvegen met IPA is in mijn ogen een beetje onzinnig.

Je zegt het meteen goed: in JOUW ogen is het onzinnig, voor anderen weer niet. Je wilt door het gebruik van IPA controleren of het polijstwerk wat je verricht hebt ook daadwerkelijk het effect heeft bereikt wat je voor ogen had. Ben je er tevreden mee dat het zaken gemaskeerd heeft? Prima! Dan gebruik je geen IPA

Rolf schreef:
Een absoluut krasjes vrije lak najagen kan, maar dat is in mijn ogen waanzin, dat blijft ie dan maar een paar dagen als je geluk hebt.
Twee jaar terug werd er nauwlijks over IPA gesproken, nu begint het een soort hype te worden lijkt wel. No IPA, no glory.
Dat het bij de pro's al jaren in gebruik is heb ik inmiddels ook wel ondekt.

Het is geen hype, en is het ook nooit geweest, feit is dat je als beginnende detailer een steeds beter resultaat wilt bereiken en zaken niet wilt maskeren. Dus wil je ZEKER weten dat je de beoogde lakcorrectie hebt bereikt. En dan gebruik je IPA/Final Inspection/Spruzzo

Rolf schreef:

Wat betreft de holkruiperij: Begrijp mij niet verkeerd, maar soms komen er topics voorbij waar m'n haren van overeind gaan staan.
Mij bekruipt dan bijna het gevoel of je bij een soort sekte beland bent, brrrrr, of er niets anders bestaat dan produkt X en winkel Y.

Rare gevoelens hou jij er dan op na.... Omdat er bijvoorbeeld Monello gebruikt wordt? En dat iedereen daar tevreden over is? Als je een product goed vindt, dan gebruik je het ook vaak en ga je het er over hebben, simpel, als dat bij jou een "sektegevoel" teweeg brengt? Als je de topics ook goed leest dan zul je ook vaak zien dat mensen heel veel producten hebben van allerlei verschillende merken. Er zijn maar weinig mensen die maar 1 merk hebben...

Rolf schreef:

Hoe er dan bijv. over die Meg. bijeenkomsten gesproken wordt.......moet je niet doen, 90% van de luitjes hier is begonnen met een flesje Meguiar's en een foampadje of een oude onderbroek, om het dan zo onderuit te schoffelen.
Wat mij betreft mogen dat soort topics gelijk dicht als ze die richting opgaan.
Niets ten nadele van Carclean.nl hoor, is een prima tent met extreem veel keus en met een uitstekende service.

Ook ik ben begonnen met Meguiar's, sterker nog, ben moderator daar geweest en maakte deel uit van het promoteam. En wat nu al veel vaker gezegd is: Meguiar's maakt goede producten en ik gebruik nog heel regelmatig Meguiar's, maar er zijn ook producten van andere merken die net zo goed en soms zelfs beter zijn, maar vooral goedkoper. Meguiar's maakt zich niet populair door hun prijsbeleid hier in Europa. En als we dan naar de portemonnee gaan kijken, dan wordt de keus redelijk simpel, dan kies ik op een gegeven moment voor een ander merk, lijkt mij vrij logisch. Feit is dat als je producten van andere merken gaat gebruiken, dat je tot de conclusie dat er niet alleen Meguiar's bestaat in de wereld en dat er producten zijn die net wat beter zijn in de verwerking of beter werken, en dan ga je voor die, en niet die van Meguiar's.
Als jij tevreden bent met Meguiar's, gewoon blijven gebruiken...
Zelf heb ik nu het idee dat verstolte Meguiar's gebruikers een soort sekte aan het worden zijn... geen slecht woord over Meguiar's en de andere merken zijn niet zo goed... Maar dat bedoel ik nu even cynisch knipoog
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Dibbuz
#40 Gepost : woensdag 11 augustus 2010 9:49:18
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Mee eens is met Adrie! De negativitieit rondom Meguiar's komt puur door het beleid van het bedrijf in Nederland en Belgie (en een groot deel van Europa) voert.
Vooral het prijsbeleid valt voor veel mensen niet uit te leggen, daar komt vooral die wrijving van.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
B.K.
#41 Gepost : woensdag 11 augustus 2010 10:13:42
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Rolf schreef:

Denk ook even aan dit : 2 jaar geleden waren er lang niet zoveel merken op de markt die een perfecte (polijst-olie & filler-vrije) ondergrond vereisen. Dus de alchol wordt dus niet enkel gebruikt om je werk te controleren, maar ook om er zeker van te zijn dat je lak bescherming optimaal kan hechten. Ik werk ook vaak genoeg met de M80 en ben er meer als tevreden van. En de eigenschappen van de vullende oliën zijn perfect als je daarna gaat afwerken met een product wat geen perfecte ondergrond vereist.

Maar moest je werken met de nieuwe generatie van sealants kan je niet meer zonder IPA. In dat geval is het wel "No IPA, no glory". Je zou gewoon je dure product aan het weggooien zijn.

Het is dus compleet normaal dat steeds meer mensen IPA aankopen, de product ontwikkeling gaat er op vooruit.

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
mk-us
#42 Gepost : woensdag 11 augustus 2010 11:31:17
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Maar waar gaat het nu eigenlijk om:
Je had een bepaald verwachtingspatroon voor ogen m.b.t. de Finale, deze heeft het in jouw ogen niet behaald.
Is erg jammer altijd als iets niet het niveau heeft bereikt wat men wilt ( ongeacht wat dan ook )
Je gaat dan overstappen naar een ander product wat wel het gewenst resultaat haalt.
Of dit rechtvaardig is:
Ja - je hebt je doel bereikt
Nee - je bent nu 2 totaal verschillende middelen aan het vergelijken ( appels vs peren )
De ene ga je nalopen met een glaze, bij de ander zit zoveel oliën in dat het niet hoeft

Je kan het dus gewoon niet met elkaar gaan vergelijken;
uitleg is meerdere malen gegeven, tevens de optie om je te laten zien betreffende het hoe en waarom:
hoe - met IPA ( of welk ander inspectiemateriaal )
waarom - om aan te tonen dat er er alsnog wat defecten achter kunnen blijven

Ik zou het zelf alleen maar prettig vinden omdat je dan de kennis mee kan nemen en de volgende keer eventueel kan gaan gebruiken ( of niet )
Je geeft aan dat je aan het experimenten bent met een rotary, is het dan juist niet verstandiger om een middel te pakken die je laat zien wat je hebt gedaan ?!

Anti Meg's of holkruiperij van Finale zijn in mijn ogen uit den boze!
Alle 2 hebben hun positieve sporen verdiend.
Ben je tevreden over iets, pak het de volgende keer weer en blijf er bij.
Wil je wat anders proberen of een stapje hoger op de detailladder >>> doen!
( maar als het tegenvalt behoort dit een ingecalculeerde fase te zijn en niet anti wat dan ook te worden )

Vanuit het pittoreske Hoorn wens ik iedereen een fijne dag verder en vanaf nu weer lief zijn tegen elkaar he lief

P.S.: wat mij betreft mag de topic gewoon blijven waar ie staat, zit genoeg info in voor iedereen denk ik zo
( maar als we niet lief blijven ..... knal er dan maar een dik hangslot op )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
stimpy68
#43 Gepost : woensdag 11 augustus 2010 11:35:27
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Zolang er respectvol en met goede onderbouwing gereageerd word, hoeft hier geen hangslot op knipoog
Tim
#44 Gepost : woensdag 11 augustus 2010 13:17:13

Kan je (over)enthousiasme mensen kwalijk nemen? Ik vind van niet en ik vind dat daar erg onaardig op ingesprongen wordt. Als je zelf niet zo bent, prima, maar laat het voor wat het is. Ik vind wel dat enthousiasme oprecht moet zijn en niet moet ontstaan uit meeloperij of het 'groepsgevoel'. Ik denk dat de meeste gebruikers op ons forum oprecht enthousiast zijn!

Iedereen moet gebruiken wat hij/zij fijn vindt werken, maar deze test is gewoon niet goed en daar kunnen geen juiste productconclusies aan worden verbonden. Niet aan de Monello kant, maar ook niet aan de Meguiar's kant. Je kan dan net zo goed Meguiar's Last Touch gaan vergelijken met QW+ van Poorboy's en dan zeggen dat je de bescherming van QW+ beter vindt en dat Last Touch dus tegenvalt. slecht

En alles dat je kan verhullen met een glaze (die bijvoorbeeld in de M80 zit), krijg je er met proper polijstwerk uit als je dat wilt. Wil je dat niet, dan is Finale inderdaad niet het product dat je zoekt. Prima, maar vooral de producten niet met elkaar vergelijken. Een matte en grijzige uitstraling door Finale, never en nooit. Een verkeerde voorbereiding en dat Finale dus te licht kan zijn om resultaat te halen, dat is goed mogelijk.

Finale is bedoeld om na medium polijstwerk de puntjes op de i te zetten en om micromarring (die je ook met een DAP kunt maken) weg te halen. Een zeer makkelijke en logische stap na medium polijstwerk en echt geen onbegonnen werk. En natuurlijk er zijn genoeg mensen die het mooi zat vinden zonder Finale te gebruiken. Ook helemaal goed, maar dat zegt juist meer over de wens en verwachting van de persoon zelf, dan over het product. En naar mijn mening is dat hier precies zo. Ons forum staat voornamelijk in het teken van detailing, dus alles tot in het kleinste detail. Er zijn mensen die dit doen uit perfectionistische overwegingen, enthousiasme, hobby of uitdaging. Heb je dat niet in je en vind je het maar onzin dan moet je dat ook helemaal zelf weten, maar respecteer de andere gebruikers.

Even een grove vergelijking:

Finale - SSR1 - M82
SSR2 - M80
Mezzo - SSR2.5 - M83
Inizio - SSR3 - M105

Dan kan je nog met je padkeuze de cuttingfactor van het product optimaliseren. Pak je M80 op wit en Finale op zwart, dan zit daar in correctiefactor denk ik zo'n 50% tussen en dat is erg veel.

IPA werkt goed en is voor een duurzamer resultaat zeker aan te raden. Als goed alternatief kan je Spruzzo of Final Inspection gebruiken. Zoals B.K. zegt is het voor de hedendaagse sealants geen gek idee om de lak écht goed te ontvetten, omdat de hechting dan optimaal kan zijn. Je lak lijkt stroef en schraal door IPA, daar was ik eerst ook sceptisch over, maar juist dat is een teken dat de lak echt schoon is.

Alles glazes voegen toe aan diepte, glans en het verbergen van microkrasjes, maar een glaze zal in bepaalde omstandigheden ook de duurzaamheid van de bescherming kunnen verkorten. Zoals Kruyff zegt, elk voordeel hep zijn nadeel.
I'm the Master of Bling!
stimpy68
#45 Gepost : woensdag 11 augustus 2010 13:28:51

great
Tim
#46 Gepost : woensdag 11 augustus 2010 14:00:10

miikey schreef:
Hmm beduidend net resultaat zeg. Wat nou Monello? De M80 blijkt wel weer een stuk netter te finishen ondanks al die lovende woorden over Monello finale, scheelt je ook gelijk de "voedende stap" wat tijdbesparend werkt. Eigenlijk zou je de M80 ook moeten eindigen met een lichtgroene of zwarte pad voor een nog beter resultaat dan dat je nu al had/hebt behaald.

Hier trek ik ook even aan de bel, ik had deze reactie nog niet eerder gezien.

Dit is 100% te kort door de bocht! Naast dat de vergelijking M80 op wit met Finale op zwart op knol slaat, finisht M80 helemaal niet netter, maar gooit er een sloot olie overheen. Dat is prima als je het wilt combineren, maar het heeft werkelijk niets met de finish te maken.

M80 is een twee-in-1 product en fopt het daadwerkelijke resultaat, zolang je je dat bewust bent is het prima. Maar de échte finish op een lak vind je pas terug als je het residu (olie, fillers etc.) verwijdert. Finale is een polijstmiddel, zonder glaze.

Niets ten nadele van M80, maar wat heeft iedereen toch met het vergelijken van appels met peren? Onvoorstelbaar.

I'm the Master of Bling!
poetsertje
#47 Gepost : vrijdag 13 augustus 2010 0:06:47

Na finale wordt je geacht de lak te voeden en te beschermen.
Voeden doe je met Blackhole bv,
Die zit toch ook vol met olie en fillers

De basis blijft echter het zelfde, een strak gepolijste lak.

Dan kun je eindigen met finale en je werk inspecteren.
Is dat ok, dan voed je met blackhole en bedek je de laatste onvolkomendheden.

Met m80 doe je de laatste 2 stappen in 1 keer.
Nadeel is dat je niet kunt inspecteren, voordeel is twee stappen in 1, maar je kunt wel fraai finishen.

Door de olieen werkt het best lekker die M80 en het is helemaal geen smokkel/freubel middel vind ik.

Eigenlijk zou je het vergelijk moeten maken met M80 en finale/blackhole Rolf
Ik denk dat je dan een beter beeld had gehad.

Tim
#48 Gepost : vrijdag 13 augustus 2010 0:23:49

Uit meerdere tests blijkt dat M80 na een wipedown laat zien dat deze veel minder strak finisht. De lak krijgt je veel strakker met keramische korrels zoals Menzerna of Monello.

Als je met Monello goed afbouwt dan hou je niets over dat je met een glaze hoeft te vullen! met M80 wel, die werkt veel minder goed af en dat zie je alleen als je de sloot aan olie verwijdert.

Heb je fillers of olie nodig om na het polijsten op te vullen, dan moet je weten dat dat helemaal niet nodig hoeft te zijn, alle imperfecties die je met een filler tijdelijk onzichtbaar maakt, kan je met een milde finishing polish daadwerkelijk verwijderen. Dat je dat niet elke keer wilt doen, dat snap ik. Maar als je gekozen hebt om te polijsten, werk het dan goed af met de juiste laatste stap. Ik ben meer een voorstander van het gebruiken van fillers tussen de polijstbeurten door. Niet na het polijsten om dat laatste stukje, wat je niet strak kunt krijgen (door gebruik van verkeerde producten bijvoorbeeld) dan maar op gaat vullen.

Als je de test als polijstmiddel wilt vergelijken dan moet er dus juist niets meer opzitten. En dan nog is het in deze test niet correct. De Finale is al lichter dan de M80 en met een zachte pad al helemaal. Een juiste test hier zou zijn:

M83 op wit en M82 (of M80) op licht groen vergelijken met Mezzo op wit en Finale op licht groen. Daarna een IPA of Spruzzo wipedown en je kan redelijk vergelijken hoe goed de polijstmiddelen zelf zijn. En daarna kan je wat mij betreft over het geheel een glaze zetten en kijken of je dan nog verschil ziet.
I'm the Master of Bling!
tinus
#49 Gepost : vrijdag 13 augustus 2010 10:59:40
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

1 ding is volgens mij duidelijk: M80 en Finale geven beiden een mooi glimmend resultaat als je het goed verwerkt.

De een deels door een goed polijstresultaat en deels met behulp van glimmende olie (m80).
De ander door een erg goed polijstresultaat (finale).

Er is wat mij betreft ook geen waarde-oordeel over welke keuze wordt gemaakt, en welke techniek of gedachtegang hier achter zit.
M80 heb ik erg veel gebruikt, en vind het een prima product qua gedachtegang. Net zoals ik ook vaak Blackhole of Whitediamond gebruik met z'n 'fillers', en TOCH een echte freak ben qua perfectie.

Perfectie versus fillers zou in theorie ook niet kloppen, maar toch werkt het zo voor de meesten onder ons... hehe

Ik stel voor om verder ieders gedachtegang qua productkeuze en techniek achterwege te laten in deze discussie, want iedereen heeft zijn/haar mening nou wel gegeven.

Nu terug naar wat gisteren gebeurde:

"Ben jij gek geworden? Gisteren net met Finale op zwarte pad gedaan! $%!&!"
Glans is een keuze wink2
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire