Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Ibiza FR 2007 Opties
Thijmen
#1 Gepost : woensdag 28 juli 2010 1:27:25
Rang: Lid

Na een goed stukje te hebben getypt, voorbeeld drukken, wil je terug naar je stukje tekst, druk je op kruisje en is de site afgesloten... jammer maar helaas en dan mag je opnieuw typen. Moet volgende keer ook beter kijken, dat je gewoon onder je voorbeeld verder kan typen.. Dit keer iets minder dan maar:

Zo mijn eerst show-off dan maar!

Voor het eerst aan het werk geweest met de DAP, en was een beleving! Toch wel beetje bloed zweet en tranen, maar resultaat mag er zijn!

Na een tijdje in de weer te zijn met de DAP begon ik toch last te krijgen in de rug en armpjes....

Wat ik heb gedaan:

Foamen
Wassen + velgjes (SS: S +Poorboys World Spray and Rinse Wheel )
Kleien (Mothers clay kit)
DAP (mezzo/finale, oranje/licht groen)
Voeden (black hole
Waxen (natty's blue)
Trim restorer gebruikt
Ruiten + chrome (spray and wipe)
Uitlaat (Mag & Aluminum Polish)
+
Goede partij doeken!

Mijn eerste ervaring met DAPPEN was het opdoen van ervaring en een beetje de feeling erin krijgen. Het eindresultaat van vandaag is goed maar nog niet naar behoren. Zal volgende keer dan ook een stapje hoger gaan dan dat ik heb gedaan. Komt waarschijnlijk ook doordat de VAG lak kennelijk keihard wat is overal lees. Ben op de combinatie gekomen van oranje/mezzo, doordat 2 hits van wit/mezzo niet naar behoren was. Vind de lichtgroen/finale een geweldige combinatie!

Na het polijsten te hebben afgewerkt, heb ik de lak gevoed. Black hole samen met een zwarte pad is een goed combinatie. Zag een diepe zwarte kleur opkomen na de residu eraf te hebben gepoetst met een doek, wat een mooi product!

Na het voeden heb ik de DAP aan de kant gelegd. De feeling van de DAP drong al redelijk tot door tot mijn rug (had al wat last) en armpjes.

Heb de auto vervolgens gewaxed met een handpad en natty's blue.

Ben e.e.a. tegenkomen tijdens het detailen:

- Moet nog veel oefenen met de Brinkmann, had meer aan de zon dan aan de lamp. Stond een beetje aan te kloten met dat apparaat maar zal wel komen na een tijdje :P
- Let goed op je houding als je bezig bent, want op een gegeven moment krijg je er een hard hoofd in wanneer de rug begint te klagen..
- Neem de dag vrij(had ik ook, maar vriendin had nog andere plannen die dus niet door zijn gegaan), had mijzelf verkeken om het aantal uur dat je in de weer bent met de DAP. Neem niet weg dat geduld een schone zaak is en dat wanneer je alles goed doet, je een mooi resultaat krijgt.
- Zorg dat je een goede partij doeken hebt liggen. Worden veel gebruikt bij verschillende stappen en soms glipt er eentje door je hand op de grond... engel (misschien zelfs 2 clown

Omdat ik weet dat mensen zo graag foto's willen zien heeft mijn broertje en een vriend van hem wat kiekjes gemaakt:

Mijn gezicht na een hele dag (09:00-17:00) gewerkt te hebben aan de auto. Mening mens zal de detailers voor gek verklaren, want de wasstraat is toch om de hoek?

Zie graag de reacties/adviezen/tips tegemoet!

Groet,

Thijmen

Aficior
#2 Gepost : woensdag 28 juli 2010 3:31:23
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Voor tips over aanmaken show-off
http://forum.carclean.nl...ff-pagina-aanmaken.aspx

Auto ziet er weer mooi uit en mooi dat je enkele leermomenten hebt gehad. Heeft iedereen hier gehad en zo leren we allemaal weer bij.

Het lijkt er op dat je de velgen ook gedaan hebt, aan de schijven aan de voorzijde te zien. Ben je dat wellicht (bij je tweede poging) vergeten te vermelden?

Greetz,
Aficior

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
Binnetie
#3 Gepost : woensdag 28 juli 2010 9:15:06

Ik heb dezelfde auto maar dan uit 2004. Mooi resultaat heb je bereik! Mooie wetlook ook. Ik gebruik Mezzo op oranje, finale op wit en dan nog een keer finale op zwart. Dat finished erg mooi!
Hoe heb je de bumper gedaan? Met 5,5 inch pad of kleiner?
-=Met Een Hamer Past Alles=-
rodders
#4 Gepost : woensdag 28 juli 2010 9:54:03
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

- Moet nog veel oefenen met de Brinkmann, had meer aan de zon dan aan de lamp. Stond een beetje aan te kloten met dat apparaat maar zal wel komen na een tijdje :P
Je moet de Brinkmann op enige afstand van het lakwerk houden, dan werkt hij het beste. Ook is het vaak goed even een stapje terug nemen om dan het resultaat te beoordelen met de brinkman

- Let goed op je houding als je bezig bent, want op een gegeven moment krijg je er een hard hoofd in wanneer de rug begint te klagen..
Het kan inderdaad zwaar zijn voor de rug, probeer dan ook heel de dag erop te letten dat je je rug niet al te zwaar belast. Dus goed door de knieën gaan, en voor de zijkanten een stoeltje nemen op hoogte.

- Neem de dag vrij(had ik ook, maar vriendin had nog andere plannen die dus niet door zijn gegaan), had mijzelf verkeken om het aantal uur dat je in de weer bent met de DAP. Neem niet weg dat geduld een schone zaak is en dat wanneer je alles goed doet, je een mooi resultaat krijgt.
Als je een volledige auto wil doen heb je zeker en vast een hele dag nodig, er kruipt gewoon veel tijd in. Maar achteraf kan je dan ook weer lang genieten van het reusltaat.

- Zorg dat je een goede partij doeken hebt liggen. Worden veel gebruikt bij verschillende stappen en soms glipt er eentje door je hand op de grond... (misschien zelfs 2)
Zoals een wijs man ooit vertelde, er is geen betere raad dan voorraad. Dit geldt zeker en vast ook voor doeken, stiekem gebruik je er veel meer dan je zou verwachten.

Maar je hebt een mooi resultaat bereikt, cool

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
Thijmen
#5 Gepost : woensdag 28 juli 2010 10:24:05

Aficior schreef:
Voor tips over aanmaken show-off
http://forum.carclean.nl...ff-pagina-aanmaken.aspx

Auto ziet er weer mooi uit en mooi dat je enkele leermomenten hebt gehad. Heeft iedereen hier gehad en zo leren we allemaal weer bij.

Het lijkt er op dat je de velgen ook gedaan hebt, aan de schijven aan de voorzijde te zien. Ben je dat wellicht (bij je tweede poging) vergeten te vermelden?

Greetz,
Aficior

Heb wassen en de velgen bij elkaar staan in de post knipoog

Binnetie schreef:
Ik heb dezelfde auto maar dan uit 2004. Mooi resultaat heb je bereik! Mooie wetlook ook. Ik gebruik Mezzo op oranje, finale op wit en dan nog een keer finale op zwart. Dat finished erg mooi!
Hoe heb je de bumper gedaan? Met 5,5 inch pad of kleiner?

Voor de bumper heb ik 5,5 inch pads gebruikt.

bedankt voor de reacties, heb je als beginner toch het meest aan :D
Paulus de Boskabouter
#6 Gepost : woensdag 28 juli 2010 10:26:23

Erg mooi resultaat! Toppie! Mooie wagen.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Abarth
#7 Gepost : woensdag 28 juli 2010 10:59:13

Mooie glans en je mag zeker tevreden zijn met het resultaat.great
RedCat
#8 Gepost : woensdag 28 juli 2010 11:14:25
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Prima resultaat. cool

Voor het opdoen van ervaring is het ook leuk eens met anderen samen aan de slag te gaan.
Voor wat de Brinkman betreft, naast de lichtvlek kijken, geldt ook voor de zon geek
Combinatie zon, Brinkman en TL geeft echte zekerheid. Tankstation heeft vaak mooi TL licht.

Hans
How wonderful it is that nobody need wait a single moment before starting to improve the world. Anne Frank
tamer
#9 Gepost : woensdag 28 juli 2010 11:56:32

Die eerste fotorofl ,

wel goed gedaan voor de eerste keerknipoog

Paulus de Boskabouter
#10 Gepost : woensdag 28 juli 2010 12:19:12

Detailen is hard werken...

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
tamer
#11 Gepost : woensdag 28 juli 2010 13:46:45

Twas een geintje, thijmen weet datknipoog

cruiser
#12 Gepost : woensdag 28 juli 2010 15:41:43

mooie klus! en mooi resultaatgreat

soms heb ik ook weleens na zo'n 4 uur detailen...pffff waar ben ik weer aan begonnen...
maar als tie dan nog eens 4 uur later klaar is... en je ziet het resultaat waarvan je bijna een strakke pl.sser krijgt.....geek

tja daar doe je het dan voor...jippie
RST-Smurf
#13 Gepost : woensdag 28 juli 2010 17:37:30
Detailer zilver: Frequente detailerDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Mooir esultaat voor een eerste keergreat glasses
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
Mark1986
#14 Gepost : woensdag 28 juli 2010 19:19:03

Ziet er strak uit!
Zwart is ook zo'n heerlijke kleur op zo'n moment knipoog
Volkswagen Polo 6n2 GTi - Black Magic
Thijmen
#15 Gepost : woensdag 28 juli 2010 19:35:24

zo bedankt allemaal voor de leuke reacties! Voelt toch goed om te horen dat je voor de eerste keer toch een goed resultaat weet neer te zetten blij

Een vraagje voor iedereen:

Regenplekken/druppels en andere vlekjes kan je gewoon weg poetsen met een beetje spray and wipe + microvezel doek? tast dus niet de wax aan? Zo ja, dan is een klein flesje altijd handig in de auto blij

Valt me op dat ik gister de auto heb gedaan en graag weer verder wil met poetsen. Betekent dit een verslaving in opkoming?

ps. doeken/pads etc gewassen met cobra micro restore, wat een geweldig spul! doeken als nieuw :D
dachshound
#16 Gepost : woensdag 28 juli 2010 20:03:00

S&W is daar inderdaad perfect voor (voor bijv. insecten kan je de S&W zelfs nog ff iets laten inwerken). Gebruik bij voorkeur de lange-vezel kant van een goede MF-doek.

En inderdaad: als je lekker bezig bent met detailen en je denkt al aan de volgende keer dat je dit of dat net nog iets beter kan aanpakken of als je bij Carclean.nl op de website een kwijlgevoel krijg; yep ook jij bent verslaafd...Whistle

Welkom bij de CCA (Car Clean Anonymous)....LoL

"Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg"
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire