Na een goed stukje te hebben getypt, voorbeeld drukken, wil je terug naar je stukje tekst, druk je op kruisje en is de site afgesloten... jammer maar helaas en dan mag je opnieuw typen. Moet volgende keer ook beter kijken, dat je gewoon onder je voorbeeld verder kan typen.. Dit keer iets minder dan maar:
Zo mijn eerst show-off dan maar!
Voor het eerst aan het werk geweest met de DAP, en was een beleving! Toch wel beetje bloed zweet en tranen, maar resultaat mag er zijn!
Na een tijdje in de weer te zijn met de DAP begon ik toch last te krijgen in de rug en armpjes....
Wat ik heb gedaan:
Foamen
Wassen + velgjes (SS: S +Poorboys World Spray and Rinse Wheel )
Kleien (Mothers clay kit)
DAP (mezzo/finale, oranje/licht groen)
Voeden (black hole
Waxen (natty's blue)
Trim restorer gebruikt
Ruiten + chrome (spray and wipe)
Uitlaat (Mag & Aluminum Polish)
+
Goede partij doeken!
Mijn eerste ervaring met DAPPEN was het opdoen van ervaring en een beetje de feeling erin krijgen. Het eindresultaat van vandaag is goed maar nog niet naar behoren. Zal volgende keer dan ook een stapje hoger gaan dan dat ik heb gedaan. Komt waarschijnlijk ook doordat de VAG lak kennelijk keihard wat is overal lees. Ben op de combinatie gekomen van oranje/mezzo, doordat 2 hits van wit/mezzo niet naar behoren was. Vind de lichtgroen/finale een geweldige combinatie!
Na het polijsten te hebben afgewerkt, heb ik de lak gevoed. Black hole samen met een zwarte pad is een goed combinatie. Zag een diepe zwarte kleur opkomen na de residu eraf te hebben gepoetst met een doek, wat een mooi product!
Na het voeden heb ik de DAP aan de kant gelegd. De feeling van de DAP drong al redelijk tot door tot mijn rug (had al wat last) en armpjes.
Heb de auto vervolgens gewaxed met een handpad en natty's blue.
Ben e.e.a. tegenkomen tijdens het detailen:
- Moet nog veel oefenen met de Brinkmann, had meer aan de zon dan aan de lamp. Stond een beetje aan te kloten met dat apparaat maar zal wel komen na een tijdje :P
- Let goed op je houding als je bezig bent, want op een gegeven moment krijg je er een hard hoofd in wanneer de rug begint te klagen..
- Neem de dag vrij(had ik ook, maar vriendin had nog andere plannen die dus niet door zijn gegaan), had mijzelf verkeken om het aantal uur dat je in de weer bent met de DAP. Neem niet weg dat geduld een schone zaak is en dat wanneer je alles goed doet, je een mooi resultaat krijgt.
- Zorg dat je een goede partij doeken hebt liggen. Worden veel gebruikt bij verschillende stappen en soms glipt er eentje door je hand op de grond...

(misschien zelfs 2

Omdat ik weet dat mensen zo graag foto's willen zien heeft mijn broertje en een vriend van hem wat kiekjes gemaakt:

Mijn gezicht na een hele dag (09:00-17:00) gewerkt te hebben aan de auto. Mening mens zal de detailers voor gek verklaren, want de wasstraat is toch om de hoek?

Zie graag de reacties/adviezen/tips tegemoet!
Groet,
Thijmen