Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Mitsubishi Galant 8G Opties
CvW
#1 Gepost : donderdag 29 juli 2010 13:45:08
Rang: Lid

Bijna 2 maanden geleden heb ik een "nieuwe" auto aangeschaft. Als detailer jeuken je handen natuurlijk vanaf het moment dat je hem ziet en aanschaft, maar ...............
..... het lijstje dat ik in gedachten had was nogal lang. Dat redt je dus niet in een paar dagen, daar heb je tijd voor nodig. Die tijd heb ik genomen. Na bijna 2 maanden ben ik op het punt dat ik zeg: "Hier wil ik in eerste instantie naar toe werken". ja

De auto:
- Mitsubishi Galant 8G van bouwjaar 2000;
- Kilometerstand: ruim voldoende om een full-detail te verantwoordenWhistle

Materialen:
- Doeken, washmitt etc. van Meguiar's , PoorBoys en Carrand;
- Middellen van Meguiar's , Monello, Dodo Juice, Gliptone, en Autoglym;
- Dap500 als vertrouwde metgezel. lief

In totaal heb ik nu zo'n 84 foto's van deze detailjob. Die ga ik echt niet allemaal in dit topic plaatsen. knipoog
Daarom heb ik er een slideshow van gemaakt die je kunt bekijken via onderstaande link. Iedere foto is voorzien van een korte opmerking zodat je in ieder geval enige info krijgt over die foto.

Mitsubishi Galant 8G (klik!)

Veel kijkplezier.

Cees
cor707
#2 Gepost : donderdag 29 juli 2010 14:13:19

WAUW, de auto heeft wel een verzorging gehad die zo'n auto verdiend. Hij ziet er weer schitterend uit, zowel van buiten als van binnen. Hier ben je volgens mij wel echt minimaal drie dagen mee bezig geweest. Maar....het resultaat is er dan ook naar. De glans is weer terug en de krassen heb je echt mooi weg gekregen.

Je mag best trots zijn op je bereikte resultaat, je hebt weer een schitterende wagen terug waar je mee voor de dag mag komen. Lijkt wel in nieuw staat. Niets dan lof voor je werk great .
Lexusfreak
#3 Gepost : donderdag 29 juli 2010 14:29:32
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Carclean.nl oftwel Complimenten Cees great
cruiser
#4 Gepost : donderdag 29 juli 2010 16:36:58

+1

Paulus de Boskabouter
#5 Gepost : donderdag 29 juli 2010 17:09:07

Erg mooi resultaat, toppie! Knap stukje werk. Leuke diashow.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Aficior
#6 Gepost : donderdag 29 juli 2010 20:43:06

Erg mooi resultaat.

Veel plezier met je nieuwe auto gewenst!

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
CvW
#7 Gepost : donderdag 29 juli 2010 22:35:57

Dank, dank. great

Ik heb niet exact bijgehouden hoeveel uurtjes er in zitten, maar ik denk dat het er minimaal 60 zijn. T'is wel een goede manier om je auto te leren kennen, zeker als je ieder hoekje ondertussen gezien hebt. hehe
Uiteindelijk maakt het ook allemaal niet uit als je constant resultaat ziet bij de klus die je uitvoert. glasses
En ja, genieten doe ik zeker met deze zijdezacht lopende "wolf in schaapskleren". lief

Voor de leerverzorging heb ik veel profijt gehad van de info op het forum (was voor mij de 1e keer). Gliptone heeft prachtige produkten voor leerverzorging, niets dan lof van mijn kant daarover. Het leer was alleen na het cleanen met Gliptone nog steeds vuil in die kleine randjes. Dus ben ik nogmaals aan de gang gegaan met APC 1:10. Toen kreeg ik wel het vuil uit die dunne leerrandjes en merkte ik ook dat de Gliptone Conditioner beter in het leer trok. Vervolgens heb ik iedere week daarna (in totaal 3x) het leer met conditioner verzorgd. Nu merk ik dat het leer voor de komende tijd genoeg "voeding" heeft. Het is weer helemaal soepel en ruikt naar nieuw leer. Precies zoals het volgens de handleiding van Gliptone hoort te zijn.

Cees

Paulus de Boskabouter
#8 Gepost : donderdag 29 juli 2010 22:40:52

Gliptone is gewoon toppie! Probeer eens de Gliptone Maintenance Spray Cleaner. Werkt en reinigd fantastisch. Colourlock heeft ook een geweldige cleaner.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
mk-us
#9 Gepost : donderdag 29 juli 2010 22:43:51
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Jij hebt er nog eens werk aan gehad.
Resultaat is in elk geval om trots op te zijn.
Interessant om te lezen dat meerdere behandelingen pas goed zijn voor een top resultaat.
Laat zien dat jij je idd goed hebt ingelezen in de how-to's en dat je de tijd en liefde hebt gestoken in je project .... petje af!
( bewijst maar weer dat je niet te snel moet opgeven als een product niet in 1x het beoogde resultaat behaald )
RST-Smurf
#10 Gepost : vrijdag 30 juli 2010 13:04:08
Detailer zilver: Frequente detailerDetailer brons: Plaats regelmatig details.

je hebt er echt werk van gemaakt zeg.Toppie mangreat glasses
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
corsawim
#11 Gepost : vrijdag 30 juli 2010 14:03:40

+1 : proficiat mangreat
Groetjes, Wim
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire