Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Verbruik Quik Detailer, hoeveel verbruik je gemiddeld voor het kleien van een auto? Opties
DB9
#1 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 13:18:37
Rang: Lid

Hallo,

Ben hier pas forumlid en ben nieuw in de wereld van detailing. Ik heb van de week mijn auto gekleid en heb hiervoor de Meguiar's Smooth Surface Clay Kit gebruikt. Nu is de fles al voor 3/4 leeg en vraag me af of ik een beetje te enthousiast ben geweest met het gebruik van de spray. Mijn vraag is dus hoe vaak kan je een auto behandelen met een fles quick detailer?

Ps. De auto is pas 3 maanden oud, maar wat er al niet voor zeuk in de klei zat surprised, niet normaal
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
Dennis121
#2 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 13:22:06

ik gebruik precies dezelfde clay kit..
en ik heb dezelfde fles nu nog voor MINSTENS de helft vol..
en heb al een auto of 5 er mee gekleid.... boos

gewoon er voor zorgen dat overal WAT spray zit... niet overal een lading spray =p
Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
Dibbuz
#3 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 13:32:54
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Dan gebruik je echt te weinig... Ik verbruik minstens 500ml per auto.
Te weinig sprayen kan marring veroorzaken.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
DB9
#4 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 13:35:12

hmm, 5 auto's al mee gedaan en nog voor de helft vol. Je kan dan wel stellen dat ik iets verkeerd heb gedaan
rodders
#5 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 13:39:55
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

+1 voor dennis, je kan beter wat teveel quick detailer gebruiken dan te weinig. Te weinig quick detailer veroorzaakt micro krasjes (marring). Om deze krasjes te verwijderen moet je dan weer gaan polijsten. Door meer quick detailer te gebruiken vermeid je het ontstaan van marring en hoef je erna dus ook niet te gaan polijsten.
Ik zelf gebruik ongeveer 750ml per auto, dus je doet helemaal niets mis.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
Dennis121
#6 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 13:45:40

hmm ik heb altijd alles mooi ingespoten hoor boos
echt overal zit er bij mij wel al QD
rodders
#7 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 14:03:28
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Er zal wel overal quick detailer zitten, maar is het genoeg om de klei goed te laten glijden? Daar heb ik toch mijn twijfels over.
Ik zou zeggen bekijk zeker en vast eens volgend topic met bijhorend filmpje: HOW TO kleien

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
Dennis121
#8 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 14:04:36

Naar mijn weten is het toch gewoon zo dat je de spray hebt om de klei over je lak te kunnen laten glijden..
loopt je klei stroef/aan op de lak heb je te weinig spray gebruikt?
zal het filmpie zo is eem bekijken ^^
DB9
#9 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 14:05:38

Heb als leidraad genomen dat de klei lekker over de lak moet glijden, dus dat hou ik maar aan. Maar goed, ben dus niet de enige die er in een keer bijna een hele fles doorheen jast knipoog
Jeroen
#10 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 14:06:29

Mmmh, dan gebruik ik ook te weinig haha..

Kwam meestal op een halve fles uit (250ml)

Maar dit mag dus ietsjes meer zijnoeps

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

Dennis121
#11 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 14:08:38

heb het filmpje even bekeken..
die gast gebruikt zoveel quick detailer dat het eraf loopt woeps
heb je toch ook niks aan....weetniet
rodders
#12 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 14:12:09

Je kan echt beter wat teveel gebruiken, anders heb je kans dat hij op delen van de klei gaat drooglopen en dus marring veroorzaken. Hier wordt je helemaal niet gelukkig van, ik raad echt aan meer quick detailer gebruiken, het mag best wat van het paneel aflopen. Je kan de quick detailer ook gewoon 1:1 aanlengen met water moest het je anders te duur worden. Als je enkel wat nevel verspreid over het paneel heb je echt te weinig.

mk-us
#13 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 14:20:27
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Die 'gast' is Havanna / Patrick; snor ff op wat hij al inmiddels heeft staan achter zijn naam qua show-offs en uitleg ( zowel tekst als video ) knipoog
Denk dat je dan er wellicht anders over gaat denken .... niet de 1e de beste minkukel die effies wat doet blij

Maar goed, de oefenkap staat schuiner dan je reguliere motorkap dus dan gaat het sneller naar beneden.
Daarbij is het een werkje wat ook op je gevoel gaat, dat hij dus bij sprayd zal niet voor niks zijn, zeker als je kijkt hoe het stukje klei er uit ziet na gebruik van slechts 1 motorkap!

Zoals Rodders aangeeft: beter wat meer dan minder, anders ga je 'stuiterend' over de kap heen ipv lekker glijdend

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Surfingwizzkid
#14 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 14:30:08

Dus als je vaker gaat kleien, dan raadt ik je aan om naar de grootverbruikverpakkingen te gaan kijken zoals Born Slippy of Last Touch of Spray and Wipe om maar een paar voorbeelden te geven.
Scheelt weer in de kosten hehehe
Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus?
Detailer in wording, tips zijn altijd welkom
My life's a joke, they just got the punchline wrong!
zuidwest10
#15 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 14:51:38

Ik heb vandaag een cordoba gedaan en 2x de last touch bottle moeten bijvullen met Citrus BlinQ,wat is die lekkahcool
VAG rules
tinus
#16 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 15:28:46
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Met zo'n flesje van 473ml doe ik krap 2 auto's met kleien; liefst 1 hele fles hehe

Gaat anders inderdaad schuren, en het moet 'glijjjjjjjjjjjden'
Glans is een keuze wink2
Acc_Focus
#17 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 15:41:38

Ja zeker 2/3 de van een fles van 500ml... Vond het in het begin ook veel te veel... Maar het is nu eenmaal de echte manier mo het proper en zonder schade te doen. Nu juist aan mijn fles born slippy begonnen en dat geeft een veel beter gevoel omdat je het zo hard verdunt dat je niet echt let op kostprijs en hoeveel gebruikt. Prijs zal wel overeen komen maar het gevoel is beter wink2
nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
DB9
#18 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 17:03:15

Ik heb inmiddels door dat ik niks fout doe knipoog+tong . Maar er zijn dus genoeg goedkopere alternatieven. Zijn er nog meer alternatieven dan de reeds genoemde en wat is jullie ervaring daarmee/ (bv meg 1:1verdunnen)
PT Cruiser
#19 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 17:44:08
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

't hangt natuurlijk ook af van welke auto je gaat kleien. Is dat een Citroën C1 dan lijkt 350ml me voldoende, is het een Mercedes Vito dan zal dat vlug 800ml zijn.

Voor mijn PT Cruiser gebruik ik ongeveer 500ml.

Wil je goedkopere kleivloeistof, dan zou ik je Poorboy's spray and wipe aanraden. Die mag je verdunnen tot 1/1 voor het kleien.
There is no replacement for displacement!
==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
H@RM
#20 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 18:01:56

Ieder zo zijn eigen ding. Maar ik vind spray&wipe 1:1 verdunt niet lekker werken.
Doen mij maar het pure spul dronken
dannydehert
#21 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 22:00:04

Ik gebruik Last Touch 1:1 verdund, maar ik ben er enthousiast mee, geen idee van het verbruik.
Ik heb een bus van 5 liter, dus eigenlijk 10 liter detailer spray...beter teveel dan te weinig gebruiken ja
Als de klei blijft "plakken" op de lak ben je niet goed bezig
Surfingwizzkid
#22 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 23:05:43

Ik gebruik ook Last Touch met veel plezier (ruikt lekker, glijdt goed) en als deze op is wil ik Born Slippy of Spray & Wipe gaan proberen.
De laatste wil ik toch al halen voor mijn ruiten hehehe
Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus?
Detailer in wording, tips zijn altijd welkom
My life's a joke, they just got the punchline wrong!
jim
#23 Gepost : zaterdag 28 augustus 2010 0:15:25
Detailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Vroeger altijd met last touch 1:1, dat werkte altijd prima.
Nu gebruik ik VP citrus bling, dat glijd echt veel beter en prijs/verbruik is lager.

Voor 1 wagen gebruik ik toch ook wel meestal vlotjes 700 a 1000ml, afhankelijk van hoeveel vervuiling er aanwezig is.
Danielle
#24 Gepost : zaterdag 28 augustus 2010 6:33:27

Ik gebruik de Meguiar's Last Touch 1:1.
Ik ben er niet zuinig mee, gebruik minstens een halve liter. Ik heb het in de rode megs sprayfles zitten waar eerst de detailerspray in zat en die moet ik altijd tijdens het kleien bijvullen. Ik heb ook de clay lube van Race Glaze gehad, daar ben ik erg tevreden over. Zeer goed reinigend. Alleen wordt die niet meer verkocht bij Carclean.nl .
DB9
#25 Gepost : zondag 29 augustus 2010 13:25:42

Ik heb een mazda 3, dus als ik het zo in kan schatten is 3/4 van de fles normaal. Als de meg op is zal ik es de born slippy gaan proberen. Ga gewoon een beetje experimenteren met het een of ander en zie dan wel wat ik het prettigst vind werken
blazer
#26 Gepost : vrijdag 14 januari 2011 22:25:46

mensen , ik ga achteréén ook kleien met het setje van mothers .

nu de kleivloeistof uit het setje dacht ik is klaar voor gebruik dus hoef ik niet te verdunnen .

nu ik heb ook van pb de spray and wipe deze lees ik dat ze hem verdunnen 1 op 1 om te kleien , moet je dit verdunnen om te kleien of mag je het ook puur gebruiken om te kleien ?

indien verdund heb je dan meer kans op marring of heeft dit er niets mee te maken ?
ivo's
#27 Gepost : vrijdag 14 januari 2011 22:29:03
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Mothers mag ook 1:1 verdunt...
Spray & Wipe MAG ook, MOET niet...
maar ik persoonlijk vind dat je dan een dief van je portemonnee bent als je t niet doet...

just my 2 cents...
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

bartr123
#28 Gepost : vrijdag 14 januari 2011 22:29:04
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

De Mothers kleikit is ready to use, de spray en wipe kan je 1:1 verdund gebruiken,puur gebruik van s&w zal niets afdoen wat betreft marring,dit is afhangkelijk van de hardheidsgradatie van de te gebruiken klei en hardheid van de lak.
Met de Mothers kleikit zit je goed,dit is een milde klei,en zal geen marring achterlaten.
Opel Antara 2008
Festool
3M
zuidwest10
#29 Gepost : vrijdag 14 januari 2011 22:42:45

@bartje6 toch wel kan je met mothers clay een marring krijgen(chevrolet suburban ltz black)ja
VAG rules
ivo's
#30 Gepost : vrijdag 14 januari 2011 22:43:38

durf te wedden dat als je m op mijn lupo gebruikt ook...
mja, wat wil je.....

(SOLD!)

bartr123
#31 Gepost : vrijdag 14 januari 2011 22:46:15
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

ikzelf schreef:
en hardheid van de lak

Maar als ik Blazer zn avatar bekijk,zal hij nog geen marring krijgen,al gooit hij de klei ertegen aanLoL
Opel Antara 2008
Festool
3M
ivo's
#32 Gepost : vrijdag 14 januari 2011 22:49:24

Go Bart LoL

(SOLD!)

zuidwest10
#33 Gepost : vrijdag 14 januari 2011 22:52:15

die oranje clay uit england wel hoor teringzooiLoL ,je gallon al leeghLoL
VAG rules
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire