|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Omdat er zo ophef word gemaakt over de Poorboys World Natty's Paste Wax Blue en de Poorboys World Natty's Paste Wax Red , heb ik ze vandaag allebei getest op het dak aangezien deze het meest bloot staat aan de elementen. Aangezien ik ze allbei een eerlijke kans wilde geven, heb ik eerst de auto gewassen, het dak gekleid (trouwens de gehele auto maar dat terzijde), daarna machinaal met PB SSR1 i.c.m. een zwarte LC pad. Daarna de PB Black Hole aangebracht met een rode LC padAls sealerwax heb ik de Meguiar's M21 gebruikt. De Natty's heb ik 20 minuten laten curen. Het dak in 2 helften verdeeld met een stuk tape en elk een kant gedaan met Red en Blue Uiteraard heb ik voor beide soorten wax een nieuwe applicatorpad en schone droge microfiber gebruikt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Blue makkelijker vindt aanbrengen dan de Red, vraag me niet hoe het kan, het zal wel aan mij liggen, maar dat is mijn bevinding Deze zijde is behandeld met de Blue.  En de andere kant met de Red Afgenomen met een schone droge Cobra Deluxe Jr. doek Enkele reflectieshots. Links zijn geen vlekken, maar wolken, en die waren er genoeg vandaag   En Nederland zou Nederland niet zijn als het daarna ging regenen. Uiteraard een beadingshot, maar ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen welke nou een betere beading heeft.  Even wat dingen op een rijtje: - Blue brengt lekkerder aan (mijn ervaring) - Allebei een bitch wat betreft afnemen, indien te lang curen (vergelijk het met M16) - Potjes net te klein waardoor je met enig 'geweld' het applicatorpadje erin moet doen met het risico teveel aan te brengen - Red en Blue ruiken heerlijk Persoonlijk staan ze niet erg hoog op de lijst van favoriete waxen. Bovenaan voor mij persoonlijk nog altijd de M21. Uiteraard is het wel leuk om een collectors item in bezit te hebben (doet het leuk op verjaardagen!). Ik zal over een tijdje een update doen om te kijken hoe het er voor staat met de waxen. Patrick
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Een bitch met afnemen? Werkelijk nooit last van gehad! Enne de M21 is geen wax, maar een sealant. EX of EXP eens proberen?  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
ik zie iig geen verschil tussen de Red en de Blue op de foto's. Ziet er in beide gevallen goed uit. Patrick, heb je de Black Hole met de rode LC pad ook machinaal aangebracht? Ik gebruik een witte LC pad voor de BH, maar dat is dan wel met de hand. Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-5-2008
|
Tim schreef:Een bitch met afnemen? Werkelijk nooit last van gehad! Ik wel. Het was een crime om de Natty's Blue af te nemen na drie kwartier kuren. Misschien had ik te dik opgebracht, kan dat ervoor zorgen dat het afnemen bijzonder lastig wordt Tim?
|
|
|
|
Te dik dan wordt 't een bitch inderdaad  Ik heb er echt nog nooit last mee gehad. Wij geven er wekelijks demo's mee zonder problemen. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Tim schreef:Enne de M21 is geen wax, maar een sealant. EX of EXP eens proberen?  Als sealerwax heb ik de Meguiar's M21 gebruikt. Tim, Wat is het verschil tussen de EX en EXP behalver dat er in de EXP een carnaubawax zit? Patrick
|
|
|
|
Dat ie in de EX-P niet zit! Nee hoor de EX-P is koeler, maar duurzamer! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-5-2008 Locatie: Zaanstad
|
DKBM schreef:ik zie iig geen verschil tussen de Red en de Blue op de foto's. Ziet er in beide gevallen goed uit.
Patrick, heb je de Black Hole met de rode LC pad ook machinaal aangebracht? Ik gebruik een witte LC pad voor de BH, maar dat is dan wel met de hand. Ik breng black hole/white diamond ook met een rode LC pad machinaal aan. Werkt perfect! Groet, Jori.
|
|
|
|
Nog wat beadingshots gemaakt. Motorkap gedaan met PB Natty's Blue  Dak 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Fryslân
|
Ziet er prima uit, zie je zelf nog iets van verschil qua kleur/diepte/glans of zo? Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
|
Sven S8 schreef:Ziet er prima uit, zie je zelf nog iets van verschil qua kleur/diepte/glans of zo? Dank je. Nee/nee/nee. Heel misschien als je een "verse" auto hebt die nog nooit onder handen genomen is dat je daar enig verschil op kunt zien. Maar voorzover ik kon oordelen, was er geen verschil tussen beiden. Tenzij je bijvoorbeeld een glansmeter o.i.d. er op los laat. Patrick
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Leuke Test.. Wagen ziet er trouwens weer Top uit..!  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Nijmegen
|
FF lekker topic vevuilen, aan deze post hebben jullie niet veel, maar vond het wel een mooie foto... Helaas geen detail foto, maar toch een mooie glans op het zijscherm... deze foto is van de zomer gemaakt na polijsten. Wax is natty's blue. 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Oosterhout/Barendrecht
|
Citaat:- Allebei een bitch wat betreft afnemen, indien te lang curen Snap ik niet echt. Gebruik zelf de Naty's Red en is echt ongelooflijk hoe simpel je deze afneemt. Laat de wax normaal zo'n uurtje curen en dan is het een kwestie van heel lichtjes er overheen om de boel op te wrijven. Zelfs Ms Red (dochterlief) zweert bij de Natty's Red Als zij de wagen waxed kiest ze altijd voor de Natty's Red en dochterlief brengt de wax nog steeds zo dik aan dat het net is alsof er boter op de wagen zit Moet wel toegeven dat het potje inderdaad aan de kleine kant is waardoor er aan de zijkant van je pad van die lekkere klodders komen te zitten
|
|
|
|
Welke pad gebruik je? Als je een ronde Meguiar's pad gebruikt, heb je die klodder ellende inderdaad! Gebruik je een rode euro handpad (Lake Country), dan heb je dat probleem niet! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2008 Locatie: Hasselt
|
Jep, ik gebruik de handpads van LC ook, geen enkel probleem om de Natty's te verwerken! Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-9-2008 Locatie: NL
|
Tim schreef:Welke pad gebruik je? Als je een ronde Meguiar's pad gebruikt, heb je die klodder ellende inderdaad! Gebruik je een rode euro handpad (Lake Country), dan heb je dat probleem niet! Ik vind jullie huismerkpads, die gele, erg fijn werken. Komt minder materiaal 'in de pad' waardoor je economischer kan werken. Die rode handpads vind ik eigenlijk te groot voor het aanbrengen van wax.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Oosterhout/Barendrecht
|
Tim, Gebruik normaal de Carclean.nl pads (die gele) De handpad is toch groter dan de Carclean.nl pads ? Maar zal het eens met de rode handpad proberen, tenminste als je deze bedoelt : 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-7-2008 Locatie: Zeist
|
Dat is idd de rode LC hand pad. Ligt een stuk lekkerder in de hand. Z'n geld zeker waard
|
|
|
|
A6-Red schreef:Tim,
Gebruik normaal de Carclean.nl pads (die gele)
De handpad is toch groter dan de Carclean.nl pads ? Maar zal het eens met de rode handpad proberen, tenminste als je deze bedoelt :
De gele handpads van ons hebben inderdaad hetzelfde probleem, omdat deze ook dat randje hebben. De handpad is groter, maar het uiteinde is er makkelijk in te doen. Ik vind het prima werken. Even de pad een paar keer draaien en gaaaaaaan. En inderdaad, die rode handpad bedoel ik  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Ik heb een paar van die rode handpads. Makkelijke pads om vast te houden, veel beter dan de gele, ronde pads (meg's, Carclean.nl ). Ik vind de pad voor gebruik van de Natty's overigens wel iets makkelijer dan voor gebruik van de EXP. Doordat de EXP vloeibaar is, wordt deze meer in de pad opgenomen. Dus bij het aanbrengen lijkt het op een bepaalde moment net of je opnieuw de EXP-fles moet pakken, terwijl - als je de pad bekijkt - er nog het nodige in de pad zelf zit. Vooral in de 'gaatjes' blijft het zitten. Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2008 Locatie: De Bilt
|
Maar om (na een aantal maanden) terug te komen op de producten zelf: het maakt dus voor de glans/wetlook/diepte van de lakkleur niet uit of je Natty's red of Natty's blue gebruikt? Hebben meer mensen deze ervaring?
Ik heb een metallic donkergroene lak waar de Natty's blue lijkt mij uitermate geschikt voor lijkt maar daar kan ik dus eigenlijk net zo goed de red voor gebruiken?
|
|
|
|
In principe zorgt een wax niet voor de glans, dat doet namelijk de voorbereiding. Smeer maar eens een goede (goedkoop en/of duur) op een smerige onbehandelde lak, deze lang niet zo glimmen als een behandelde lak. Zoal een forumlid ooit in zijn onderschrift had: waar vuil zit, zit géén glans Met Natty's, welke dan ook, is niets mis mee. Gewoon een goede wax voor relatief weinig centen. Patrick
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-10-2008 Locatie: Berkel en Rodenrijs
|
Om deze discussie even een korte wending te geven. Onlangs een knap rode nissan Almera van me zwager een beurt gegeven. Hele ratteplan met wassen, kleien, dapje, glaze, sealent, en volgens een enorme wax laag aangebracht. DJ Orange Crush en Banana Armour en M16. Vervolgens een maandje later, na het wassen eens een laagje Natty's Red en M16 erop gezet (heerlijke combi overigens) en wat denk je, wordt die vervloekte ***** Alemera gewoon NOG beter / dieper rood. Of ik snap het niet meer, na het polijsten was die van vaal rood naar mijn inziens mooi rood, de DJ versterkte dat. MAar de Natty's Red ging nog een standje verder. Dus op een gewone auto maken ze misschien geen verschil, maar de Natty's Red (it's in the name) doet dat op een rode auto WEL.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2008 Locatie: De Bilt
|
nicknameless schreef:In principe zorgt een wax niet voor de glans, dat doet namelijk de voorbereiding. Smeer maar eens een goede (goedkoop en/of duur) op een smerige onbehandelde lak, deze lang niet zo glimmen als een behandelde lak. Zoal een forumlid ooit in zijn onderschrift had: waar vuil zit, zit géén glans Met Natty's, welke dan ook, is niets mis mee. Gewoon een goede wax voor relatief weinig centen. Patrick Het gaat mij uiteraard om het verschil tussen de red en de blue. De Carclean.nl -site vermeldt bij de blue: Citaat:Een iets andere samenstelling van de gewone Natty’s, gemaakt om donker gekleurde auto’s een extra opleving in diepte en glans te geven. Vandaar dat ik mij afvraag of de red dezelfde opleving geeft als de blue of dat ik voor een donkere lak toch echt de blue moet hebben. Bij de omschrijving van de red staat dat namelijk niet.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-7-2010 Locatie: Sassenheim
|
Heb je al verschil ondervonden in standtijd? Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Koen, topic is meer dan 2 jaar oud hè  Denk dat de standtijden mekaar niet veel ontlopen in de praktijk hoor....  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-7-2010 Locatie: Sassenheim
|
ivo's schreef:Koen, topic is meer dan 2 jaar oud hè  Denk dat de standtijden mekaar niet veel ontlopen in de praktijk hoor....  Oeps! Sorry! Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2011 Locatie: Belgie
|
The Volvoboy schreef:Oeps! Sorry! Klein foutje
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Kan gebeuren, zie het zo 123 niet in het topic staan vanaf mijn telefoon maar Nattys Red bevat meer carnauba dan de witte en blauwe Nattys. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-12-2008 Locatie: Heerhugowaard
|
Koen gebruikt tenminste de zoekfunctie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2010 Locatie: Bij 't gooi
|
wat ik wel opvallend vind is dat ik op de onderstaande foto geen verschil in beading zie op de plek waar oorspronkelijk de afplaktape zat... 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2011 Locatie: Belgie
|
Reny schreef:Koen gebruikt tenminste de zoekfunctie Dat is een feit
|
|
|
|
Guest
|