Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Meguiar's Supreme Shine Microfiber (3 pak) echt goede doeken? Opties
Nici
#1 Gepost : vrijdag 3 september 2010 21:10:40
Rang: Lid

Nou deze vraag zat er natuurlijk aan te komen met de mooie aanbiedingen van carclean, ter gelegenheid van hun 3-jarig jubileum (nogmaals gefeliciteerd). Zijn de Meguiar's Supreme Shine Microfiber doeken echte goede doeken, of zou ik me beter bij de Deluxe Mega Towel van Poorboys kunnen houden?

Ik wil een "gegeven paard" (33,33% gegeven) niet in de bek kijken (de doeken zijn natuurlijk flink afgeprijsd ten opzichte van de normale prijs), maar voor de prijs van de 3 Meg's doeken heb ik natuurlijk ook 3 PB Mega Towels. De Fantastic Fur van Dodo vindt ik overigens ook erg goed, maar die vindt ik net wat aan de dure kant.
My heart yearns for something shining (Shaka Zulu +/- 1828)
zuidwest10
#2 Gepost : vrijdag 3 september 2010 21:38:37

Hallo ik heb de doeken 7 jaar in mijn bezit en zijn nog dteeds je van het,super doeken en die doeken zijn voorheen altijd "verkeerd"gewassen!dus top doeken maar das mijn meninggreat
De DJ Fantastics zij fantastic echt waar heb dr 4 wou dr wel 12hehehe
VAG rules
-Dries-
#3 Gepost : vrijdag 3 september 2010 21:51:34

Ik heb ze net besteld en ondertussen ook al binnen (DUHH)

Fijne doeken, lekker zacht. Doen zeker niet onder voor elkaar. Gewoon een kwaliteitsdoek. Maargoed ik heb nu een doek of 30, van alles wat. Vind ze allemaal prettig en zacht zat. Als ik de laatste keer polijsten wil afnemen pak ik meestal een gloednieuwe doek, vers uit verpakking om de kans op swirls zo klein mogelijk te houden.

Ze zijn trouwens iets groter (langer) als de PB doeken.
Surfingwizzkid
#4 Gepost : vrijdag 10 september 2010 17:26:48

Het zijn wel goede doeken, maar niet meer de kwaliteit van "vroeger".
Een aantal jaar geleden waren ze nog van een iets andere (betere) kwaliteit en hadden ze een gouden randje rondom.
Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus?
Detailer in wording, tips zijn altijd welkom
My life's a joke, they just got the punchline wrong!
DB9
#5 Gepost : vrijdag 10 september 2010 18:56:51

Heb ze ook besteld en vind de kwaliteit goed, maar heb ooit eens bij een bestelling van Carclean.nl de PB Mega Mega Plush (40x68cm) gekregen. Dat is pas een fijne doek! Lekker dik en groot. Als ik de twee met elkaar vergelijk, de Meg handig om vloeistoffen op te nemen (bv bij qd) en de PB echt om uit te poetsen, maar dat is mijn bescheiden mening ja
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
Virus
#6 Gepost : zaterdag 30 oktober 2010 20:47:18
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Ikzelf heb een probleempje met de Meguiar's doeken, heb er 6 en ze dateren van mijn pre-carcleanperiode om het zo maar te noemen.

Een jaar of 2 geleden wou ik eens mijn ruiten kleien en bij het afnemen het glijmiddel merkte ik dat de doeken allemaal piepkleine pluisjes/haartjes achterlieten die aan het glas plakten.

Nu ik dat opgemerkt had lette ik er sindsdien natuurlijk meer op en idd, als ik goed keek zag ik tijdens het gebruik op de rest van de auto hetzelfde: massa's kleine pluisjes. Vooral op zwarte lak was dit goed zichtbaar. Ik heb ze sindsdien niet meer gebruikt.

Vandaag tijdens het kleien wou ik de Meg's doeken nog es een kans geven en daar waren ze weer de pluisjes! grrr

Raar is dat dit alleen bij mijn Meg's doeken is, bij Dodo, Poorboy's, zelfs de goedkope Wibra doeken heb ik dit niet. Mijn Meg doeken liggen nu werkeloos in de kast en voor de prijs die ze kosten vind ik dit wel zonde.

Alle doeken worden trouwens op dezelfde manier gewassen: vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter en een scheutje azijn.

Iemand soortgelijke ervaringen? Tips of raad zijn zeer welkom...
Progress is a slow process
zuidwest10
#7 Gepost : zaterdag 30 oktober 2010 20:55:52

vreem ja,geen idee,maar was eens je doeken met poeder(persil,omo)kan je dr geen fotoke van makenn???
VAG rules
Virus
#8 Gepost : zaterdag 30 oktober 2010 21:04:37

Dacht dat poeder een "no-no" was? Ivm met residu in de doeken?

Heb geprobeerd maar is niet gelukt om het zichtbaar te maken op foto.....nu ik er aan denk: morgen es proberen op een ruit en dan foto maken van binnenin de auto. misschien dat het dan wel te zien is. Als het lukt plaats ik morgen een fotoke...
zuidwest10
#9 Gepost : zaterdag 30 oktober 2010 21:07:37

ik heb ooit eens doeken gekocht van iemand die altijd vloeibaar gebruikte die zagen dr niet uit!not done weet ik niet,maar ben lekker eigenwijs en eet iedere dag bijdehandjes dus....
VAG rules
Averechts
#10 Gepost : zaterdag 30 oktober 2010 22:01:36

Hmmm das wel vaag! Ik was speciale en delicate was altijd met vloeibaar oimdat dit de stof op meerdere terreinen ten goede komt... Het is dat de vloeibare was variant een stuk duurder is dan poeder anders waste ik alleen nog maar met vloeibaar....lief
DB9
#11 Gepost : zondag 31 oktober 2010 8:43:21

In mijn doeken collectie zitten ook een stuk of 6 megs doeken. Had laatst hetzelfde toen ik de ruiten met s&w behandelde: allemaal kleine pluisjes. Heb alleen nog niet getest of dit het geval is bij al mijn megs doeken.
Sinds ik wat PB mega plush en een paar DJ fantastic fur doeken heb, gebruik ik de megs doeken alleen nog maar tijdens het kleien of om m'n dj redmist op te brengen. Voor het uitwrijven gebruik ik dan de pb of dj doeken.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
Virus
#12 Gepost : zondag 31 oktober 2010 13:58:31

Vandaag het pluisgedrag van mijn Meg's doeken op foto vastgelegd. Heb dit op de ruit gedaan omdat het zo beter zichtbaar is dan op de witte lak van mijn auto. Voor alle duidelijkheid: op mijn ruiten gebruik ik normaal een daarvoorbedoelde glasdoek.

Beetje LT 1:1 op de ruit en uitgewreven met Meg's doek ziet er zo uit:

Van dichterbij ziet het er zo uit:

Nog dichter:

Zoals jullie zien zijn het allemaal miniscule pluisjes/haartjes...

zuidwest10
#13 Gepost : zondag 31 oktober 2010 20:19:27

Aaargh das wel apart,echt vreeemd ja!
VAG rules
Havanna
#14 Gepost : zondag 31 oktober 2010 20:57:37
Detailer goud: Detailer in optima forma!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ja, daar heb ik ook last van gehad met een meg's doek, maaaaaaaaar.... ook met een wat oudere poorboy's doek. Het stomme is dat zoiets bij mij alleen op glas gebeurde en niet op de lak. Heb de doeken inmiddels verbannen, maar vaag is het idd wel.
annet
#15 Gepost : zondag 31 oktober 2010 21:02:55

Nou ja, dat is appart ik heb de doeken vandaag op onze nieuwe auto gebruikt, had dus het zelfde probleem.
Wij zagen dit ineens toen de zon door kwam en op de ramen scheen allemaal mini pluisjes, stofjes niet normaal.
Deze worden dus niet meer op glas gebruikt.
mk-us
#16 Gepost : zondag 31 oktober 2010 21:10:04
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Nieuwe doeken doen het ook btw.
Beste is sowieso om ze eerst een keertje apart te wassen ( ivm afgifte van kleurstof ) zonder wasverzachter, en dan pas gebruiken.

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Virus
#17 Gepost : zondag 31 oktober 2010 21:12:26

Heb ik weer pech, bij mij pluizen ze dus ook op de lak, niet enkel op glas. cry

6 doeken aan 9 euro/stuk op non-actief...en geen oplossing in zicht. grrr

Binnenkort in subforum "Te koop": 6 Meguiar's Supreme Shine MF doeken....zo goed als nieuw....Whistle LoL
zuidwest10
#18 Gepost : zondag 31 oktober 2010 21:20:02

virus if the price is rightja
VAG rules
Virus
#19 Gepost : zondag 31 oktober 2010 21:41:25

@ zuidwest10 lijkt wel of jij een oplossing weet...misschien moet ik ze toch maar eerst eens proberen te wassen met poeder alvorens ze te verkopen...LoL
zuidwest10
#20 Gepost : zondag 31 oktober 2010 21:47:57

LoL u heeft een pm ViRuS
VAG rules
Eelco
#21 Gepost : zondag 31 oktober 2010 22:48:09

Ik heb er last van met mn Dodo Fantastic Fur doeken.

Soms als ik alle waxresidu weggenomen heb loop ik hem nog 1 keer na met een schone, en dan is het net of het statisch word en komen er ook pluisjes, heel vervelend.

Over het pluizen op glas: Komt het niet door het glas als materiaal, doordat dat sneller statisch word dan lak oidweetniet ?
zuidwest10
#22 Gepost : zondag 7 november 2010 11:33:54

@virus,dit is het product waar ik het overhad,super spul is hewt,ook van andere merken te verkrijgen dus....
deze is van Tim&Co
http://www.carclean.nl/p...ack_COBRA-QC_100979.aspx
VAG rules
Virus
#23 Gepost : zondag 7 november 2010 11:40:05

Cool, bedankt zuidwest10!
Als ik nog eens bestelling doe dan bestel ik die gelijk mee. Zo hoef ik niet "vreemd te gaan" ook. LoL
Thamoosio
#24 Gepost : zondag 23 januari 2011 21:25:54

Sorry voor de kick, maar dit ziet er érg bekend uit. Ik gooi de doeken niet in de droger, was met vloeibaar Sunil op 40 of 60.
Ik heb nog wat Biotex staan (poeder). Is dat een goede test om te kijken of het wasmiddel het probleem is?

*edit*
Sorry.. al gevonden http://forum.carclean.nl...F-doeken.aspx#post103204
Oscar Wilde: To assume makes an ass out of U and Me
Virus
#25 Gepost : zondag 23 januari 2011 21:59:00

Denk niet mijn bovenstaand probleem direct met het wasmiddel te maken heeft want ik was al mijn doeken (Meg's, PB en Dodo) op dezelfde manier met hetzelfde wasmiddel en heb enkel met de Meg's doeken dit pluisprobleem.

Toen ik dit probleem trouwens voorlegde aan een pro-detailer was zijn vermoeden dat er "iets" in de doeken zat (restant van een of ander product of stofdeeltjes van een of ander kledingstuk wat ooit eens per ongelijk zou kunnen meegewassen zijn)

Moet eerlijk toegeven dat ik dit doekenprobleem nog niet verder uitgepluist (heb je 'm? LoL ) heb omdat het winter is en er van detailing maar weinig in huis komt tegenwoordig.

Maar ben wel van plan dit proberen op te lossen, te beginnen met de oplossing aangereikt door zuidwest10....de cobra qc staat nog steeds op de verlanglijst te wachten tot het nog eens een bestellingstijd is.

Word dus vervolgd maar ik zet er geen termijn op...glasses
zuidwest10
#26 Gepost : maandag 24 januari 2011 11:32:03

Mister VirusLoL ben zeer benieuwd naar je bevindingen,eventueel nog een aanvulling wasdroger op de laagste warmte instellen en voor dat kje ze dr in gooit goed uitkloppen/losgooien.
VAG rules
Virus
#27 Gepost : maandag 24 januari 2011 23:33:28

Bedankt voor het aanvullend advies! great

Ik laat iets weten als ik het probleem eindelijk eens aanpak......geduld is een schone dinges...LoL
AMG
#28 Gepost : zondag 10 april 2011 23:10:02

heb enkel de Meguiar's supreme shine microfibers ( 20 st )
ben heel tevreden over de doeken en nooit geen problemen mee gehad
altijd uitgewassen met vloeibaar wasmiddel .
grtz johan
dachshound
#29 Gepost : maandag 11 april 2011 8:15:16

Probeer eens de ruiten te kleien en kijk dan nog eens of dit gebeurt.
Ik denk toch dat er een reden is dat de pluizen blijven "hangen".
Over het algemeen pluizen wel meerdere merken doeken (een beetje) , voor mij is daarom een echte glasdoek onmisbaar.

"Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg"
Virus
#30 Gepost : woensdag 13 april 2011 21:17:25

Hier even melden dat mijn Meguiar's-doeken-pluisprobleem opgelost is door de tip van zuidwest10, waarvoor mijn eeuwige dank! knipoog
Minieken
#31 Gepost : woensdag 13 april 2011 22:23:33

Ik heb ook 6 stuks van deze doeken, na een paar wasbeurten geen probleem meer met pluizen.
Maar na de Poorboys World Deluxe Mega Towel te hebben, 5 oranje en 5 grote groene, gebruik ik de Meg's bijna niet meer.
De poorboys hebben het grote voordeel dat ze echt 2 verschillende kanten hebben, mooi afgewerkt zijn en Supergoed uitpoetsen tov die Megs.
Probeer zo is eentje ? Dan ben je verkocht voor je hele collectie vrees ik.
Groetjes Mini.
Markie
#32 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 0:08:59

Das toevallig,

Ik heb vandaag 2 microfiber doeken gekocht van poorboys. Het dak van mijn auto is overgespoten en dit is niet 100% goed gebeurd. Er zitten miniscule puntjes in die met het blote oog niet te zien zijn. De lak voelt alleen niet spiegelglad aan, ook niet na het kleien. Na het afnemen van product met de poorboys doek allemaal miniscule pluisjes die aan de onneffenheden in de lak blijven hangen. Ik denk dat heel het dak beter gewetsand/gepolijst kan worden om dit weg te krijgen.
Met oudere Meguiar's doeken die al een aantal malen gewassen zijn bleven er juist geen pluisjes achter.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire