Sireon gebruikt producten van Porzelack, als huismerk. Porzelack is een heel oud bedrijfje uit Duitsland. Levert voor al in Duitsland en het oosten van Europa professionele producten, maar hebben ook een consumentenlijn.
Die is niet goed verkrijgbaar in Nederland. Google maar eens in Duitsland, dan vindt je wel wat.
Ik gebruik wel veel producten van Porzelack, omdat een goede vriend van mij daar werkt. Hij is productchef/beheerder van het filiaal waar spuitbussen worden gevuld. Verf in allerlei kleuren zoals Matt-zwart en Velgen Zilver, maar ook Cockpitspray. (niet echt gezond werk, mag ik erbij zeggen...)
Hij kan natuurlijk vrij makkelijk aan waxen e.d. komen voor mij. Ik ben erg tevreden over de Shampoo en de O-Wax (harde Carnauba Wax), beide zijn eigenlijk hele ouderwetse producten, maar werken geweldig, met een schoon en glad resultaat. Ze hebben tegenwoordig ook een hele fijne "snelle" vloeibare wax: "Perfect" heet dat.
Die gebruikt Sirion ook. De mannen van Sireon kunnen ook aan O-Wax komen, heb ik begrepen.
Het zijn gewoon goede spulletjes, maar geen top. Vooral voor de snelle poetsbedrijfjes, denk ik.
"Even een autootje showroom klaar maken, in een uurtje"