Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Krassen op een Golf V.. Pain in the ass! Opties
Ome Robert
#1 Gepost : woensdag 29 september 2010 14:55:48
Rang: Lid

Het is inmiddels bij iedereen duidelijk, maar krassen verwijderen van een VW Golf... Daar moet je echt stevig materiaal voor hebben!

Heb getracht de krassen zoveel mogelijk te verwijderen en/of te maskeren. Had monello mezzo en SSR2 tot mijn beschikking. Qua pads heb ik bijna alle kleuren behalve geel en paars wol. En die laatste had ik makkelijk kunnen gebruiken. Niet normaal!

Al met al blij met de ervaring en het resultaat. Mijn collega, bestuurder van de auto, was in ieder geval zeer content met het resultaat. Het is niet 100%, maar gezien de algehele staat van de auto is het nu het mooiste stukje plaatwerk.

Effect van een schuurspons... ja echt, een schuurspons!

Even snel gereinigd, gekleid en direct oranje met mezzo erop. Geen testspot omdat ik al eerder aan de auto heb gewerkt. 1e pass met mezzo op oranje.

Niet het gewenste resultaat, maar stukje beter. Vervolgens 3 of 4 passes gedaan met SSR2 en mezzo (pad steeds uitgespoeld).

Nogmaals, niet 100% krasvrij, maar na het aanbrengen van een cheap ass autowas waren de krassen nog veel minder zichtbaar. Dit na alle tevredenheid van de bestuurder. Auto wordt over 3 maanden verkocht aan de handel..

Wat heb ik geleerd?
* VW/Audi lakken staat gelijk aan overwerk
* Goeie krassen verwijderen doe je niet even..
* Monello Inizio behoort tot de standaard in je pakket evenals een gele pad
* DAP500 is voor beginners :-(

Groeten,

Robert
danny
#2 Gepost : woensdag 29 september 2010 16:20:40

Toch ondanks dat je niet de goede middelen ter beschikking had, een mooi resultaat behaaldja
Renault Laguna 2.2 dci Dynamique
Marijn
#3 Gepost : woensdag 29 september 2010 18:02:15

Ik vind het ook een goed resultaat, denk dat menig mens het niet eens ziet, als je hem er niet op wijst.

Met een schuurspons heb ik idd ook vroeger wel eens een lak van onze auto verpestoeps , jaartje of 6 en toen me moeder helpen met de auto wassen, en tja die vogelpoep wilde er maar niet af, en toen dacht ik: 'hey! Er zit ook een schuurkant op mijn spons'.....LoL
Centoquarantasette
#4 Gepost : woensdag 29 september 2010 20:03:06

Citaat:

Hiermee ben ik het absoluut oneens. Aangezien veel zelfbenoemde Pro´s niet hologramvrij kunnen finishen blijft de DAP500 een onmisbaar stuk gereedschap.

Ik ken zelf maar drie misschien 4 mensen die echt een flawless finish kunnen bereiken met alleen een rotary. Helaas hoor ik daar zelf niet bij.

Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute
Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
stimpy68
#5 Gepost : woensdag 29 september 2010 20:23:42
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Citaat:

Inderdaad: onzin! ja
Zelf met een DAP500 kun je heel ver komen, een gevleugelde uitspraak hier is: het ligt nooit aan de spullen, maar aan de gebruiker.

Oftewel: het heeft voor een heel groot deel te maken met de techniek die je toepast!
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Ome Robert
#6 Gepost : donderdag 30 september 2010 8:54:32

Correctie..

Een DAP500 is niet voor beginners, maar voor een VW of Audi is meer power/cut wel gewenst. Gelukkig heb ik de gele pads en inizio niet nodig en ben ik het harde werken "niet gewend". Denk dat dit beter is omschreven.

Daarbij weet ik ook wel dat krassen iets anders zijn dan swirls. Al met al een goede ervaring van hoe het ook kan.

Robert
dannydehert
#7 Gepost : donderdag 30 september 2010 14:53:10

Ik kan ook verzekeren dat:
DAP500 + paarse/gele pad + Inizio = doffe lak wink2

Ik vind het resultaat toch wel goed omdat dit echt diepere krassen zijn op een harde lak.
En de glans heb je sowieso terug great
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire