Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Mengverhoudingen Poorboy's World Biodegradeable APC Opties
Tim
#1 Gepost : donderdag 7 augustus 2008 23:09:03
Rang: Moderator

Zoals sommige weten is de APC (All Purpose Cleaner) van Poorboy's een geconcentreerde vorm. Je kan het flink verdunnen en is daardoor economisch in gebruik.

1:100 - Te gebruiken om je ramen mee schoon te maken of als ruitensproeiervloeistof (handig!)
1:30 - Lichte vervuiling. Bijvoorbeeld onderhoud aan kunststof, het reinigen van leer etc.
1:15 - Normale vervuiling. Vlekjes / strepen op kunststof, lichte vlekken op leer, wielkasten, velgen etc.
1:7 - Stevige vervuiling. Vlekken in bekleding. Ontvetten van motoronderdelen etc.
1:1 - Hardnekkige vlekken in tapijt en andere bekleding. Ontvetten van zwaar vervuilde onderdelen

I'm the Master of Bling!
nicknameless
#2 Gepost : donderdag 7 augustus 2008 23:25:38
Rang: Lid
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Tim schreef:
1:100 - Te gebruiken om je ramen mee schoon te maken of als ruitensproeiervloeistof (handig!)

Tast het de waxlaag niet aan dan? weetniet
Tim
#3 Gepost : donderdag 7 augustus 2008 23:39:00

Nee hoor, met de 1:100 verhouding niet!
I'm the Master of Bling!
nicknameless
#4 Gepost : donderdag 7 augustus 2008 23:42:14
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Geldt het dan ook voor de Megs APC?
Ik ben altijd voorzichtig met dat spul in de buurt van gewaxte plaatdelen.

Patrick
Jeroen
#5 Gepost : donderdag 7 augustus 2008 23:45:47

Nou Tim,

Nu nog een handeltje beginnen in Maatbekers waar van er ook de milliliters in de kleinere verhoudingen worden aan gegevenLoL

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

Tim
#6 Gepost : donderdag 7 augustus 2008 23:46:02

Als je dat 1:100 gebruikt denk ik dat ook daar veilig gebruik van kan worden gemaakt. Je maakt dan van 1 litertje 101 liter eindproduct, dus uitermate verdund en veilig.
I'm the Master of Bling!
Sven S8
#7 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 0:34:50
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Is misschien inderdaad geen gek idee Tim, om een maatglas in de collectie op te nemen!

Wie er nu een zoekt: in de betere kookwinkels kun je ze wel vinden.

1:100 voor de screenwash is inderdaad voordeliger dan de reguliere ruitensproeiervloeistoffen. Dan hoeft er maar 50cc in m'n vijflitertank.

Zo te zien is hij dan een stuk méér geconcentreerd dan de Meg's APC.
Audi S8

"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
nicknameless
#8 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 0:42:28

Ik gebruik bijna geen ruitenvloeistof. knipoog+tong

Ooit in november 2007 eens een flesje Holts One Shot Concentrate gekregen van Tim,
aangemaakt met water. Tot op de dag van vandaag zit dat spul nog in het reservoir...

jippie
Sven S8
#9 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 0:53:15

Maak jij je ramen nooit schoon, of was je de auto zo vaak dat de ramen geen kans krijgen vuil te worden? LoL

Heb zelf net deze besteld op aanraden van Tim. Moet ook erg goed zijn.

Audi S8

"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
nicknameless
#10 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 1:43:20

Sven S8 schreef:
Maak jij je ramen nooit schoon, of was je de auto zo vaak dat de ramen geen kans krijgen vuil te worden? LoL

Correct. Elke week. De auto wordt 90% van de tijd alleen gebruikt in de stad.
En goed zorgen dat er een beschermlaag op zit in de vorm van dit produkt.

idee
Sven S8
#11 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 1:48:08

Ken het effect, gebruik zelf Rain-X maar het resultaat is hetzelfde. knipoog
Audi S8

B.K.
#12 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 8:45:31
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Dus een Gallon geeft je 400 L ruitenreinigerfeest

Tim kloppen deze mengverhoudingen ,ik dacht altijd dat het het zelfde was als de Megs..?

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
Tim
#13 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 8:46:29

Sven S8 schreef:
Is misschien inderdaad geen gek idee Tim, om een maatglas in de collectie op te nemen!

... Zoek eens op de site op maatglas.. blij
I'm the Master of Bling!
nicknameless
#14 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 9:01:48

Tim schreef:

Iedere keer ben ik verbaasd...surprised

Binnenkort ook de normale dagelijkse boodschappen te vinden op de site? LoL
Xizer
#15 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 10:46:43

Tim schreef:

Tim,

Ik was deze maatbekers al eens tegengekomen maar vond ze er wat wazig uitzien. De kleine is zowieso niet voorradig zie ik op de site, maar ik vroeg me af hoe de schaalverdeling van de grote is. Gewoon per ML ? Heb je er misschien niet nog een duidelijkere foto van zodat ik me er een iets betere voorstelling van kan maken?
nicknameless
#16 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 16:26:16

Ik heb wat foto's gevonden en een soort van gebruiksaanwijzing...

Meguiar's verkoopt ook een heel mooi mengstation. De DSM 3000.

Product Description
3-button selector dial dispenses up to six different concentrates. Metered, accurate dilutions minimize waste and reduce labor costs by eliminating mixing. Faster fill at 5GPM fill for car wash product. Includes tubes, metering tips and label kit. Stainless steel case.

Ik heb alleen geen idee wat ie hier zou moeten gaan kosten.
Op Amazon worden ze verkocht voor $ 179,00 dollar.

Tim?
Patrick
#17 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 16:41:37

1 op 100 verdunnen dan is het nog eens goedkoop spul
Sven S8
#18 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 20:06:19

Tim schreef:

Weer wat nieuws... LoL

Geen idee dat je die had...

Heb ook een beschrijving gevonden:

This clever device saves you the trouble of trying to measure out concentrated products and pour them into another bottle. The Proportioner does it for you. Simply twist the Proportioner onto a bottle of your favorite product. Twist the black top to raise or lower the green regulator to the desired amount of liquid. Squeeze the bottle and watch the reservoir fill. Measurements in ounces and milliliters are marked on the side of the reservoir. Release the bottle and the liquid will drain down to the amount you selected. Flip the pop-top and pour the precisely measured liquid into another bottle. No dripping, spilling, or waste!

Dat Meguiar's mengstation lijkt me heel leuk voor in m'n volledig betegelde garage van 200m2 met vloerverwarming, vrijstaande brug en stofvrije verwarmde spuitcabine. Zolang ik die nog even niet heb doe ik het nog wel even met zo'n maatbeker... hehe

Tim: welke maateenheden staan er bij beiden versies op (ml +ounces?) en klopt het dat je er een nodig hebt voor gallon flessen en een andere voor 473 en 946 flessen?
Audi S8

Jeroen
#19 Gepost : vrijdag 8 augustus 2008 20:09:43

Oeh, wat is dat voor eigenwijze coole maatbeker? feest

Tim, zorg eens dat ze op voorraad komen! :P Oh en wacht Sven zijn vraagjes nog even af weetniet

Of of of, maak er even een mooie Review van met alle mogelijkheden erbij! :D

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

Citroën DS
#20 Gepost : woensdag 13 augustus 2008 8:39:49

Misschien een domme vraag, maar als je het 1:15 of zwaarder verstuift op je dashboard en zo, moet je dan naspoelen? Of mag je het gewoon met een microvezeldoek afvegen?
ladybug
#21 Gepost : woensdag 13 augustus 2008 9:02:57

Klinkt als een middel wat het ook niet gek gaat doen in het keukenkastje.
Sommige auto's hebben van die lichte zonnekleppen met kunststof overtrokken. Staan dan van die grauwe vingers op.
(heb dit al in 2 auto's gezien). Dit heb ik ook in m'n leasebak en dat laat zich nergens mee verwijderen. Dat soort kunststof is op de 1 of andere manier heel porieus.
Welke mengverhouding zou je dan moeten gebruiken? En naspoelen... jawel toch? Zou dat altijd wel doen anders blijft product inwerken (en verkleuren wellicht icm UVA?)
Alle gekheid op een stokje... Doe mij gewoon een lollie
stimpy68
#22 Gepost : woensdag 13 augustus 2008 9:04:44
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Mijn Meguiar's APC en Safe D-Greaser gebruik ik regelmatig ook in huis. Geweldig spul! ja En niet duur in de mengverhoudingen die je nodig hebt, zaker als je het vergelijkt met andere schoonmaakmiddelen voor in huis.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
blazer
#23 Gepost : woensdag 26 januari 2011 19:22:02

met welk water vermeng je het best de APC ?

kraanwater ?
ontkalkt water ?
water uit de droogtrommel ?
flessenwater ?

mk-us
#24 Gepost : woensdag 26 januari 2011 19:34:56
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Demi-water,
maarrrrr vraag me af of het boeit gezien je het met de APC doet
( IPA zou ander verhaal zijn gezien je bezig bent om zo schoon mogelijk te krijgen )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
stimpy68
#25 Gepost : woensdag 26 januari 2011 20:04:49
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Bij APC maakt het niets uit, gewoon kraanwater is prima!
Dibbuz
#26 Gepost : woensdag 26 januari 2011 20:11:10
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Niet helemaal met je eens Adrie, als je het voor bekleding gaat gebruiken is ontkalkt water volgens mij beter om vlekken te voorkomen.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
blazer
#27 Gepost : woensdag 26 januari 2011 20:17:10

dus voor APC zou ik kraanwater ( heb toch al een ontkalker tussen de hoofdleiding zitten ) gebruiken .

voor Iso propanol alcohol ( is IPA zekers he ) neem je daar dan best demi water voor ?
mk-us
#28 Gepost : woensdag 26 januari 2011 20:33:48
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Spray&Wipe .... ramen reinigen .... demi
APC .... Vuile klussen .... kraan

Maar een liter demi kost iets van €0,50 dus je kan altijd zeggen: baad het niet, dan schaad het niet >>> alles met demi

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
RedCat
#29 Gepost : woensdag 26 januari 2011 20:34:56
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Met onthard water kan je met een aanzienlijke hoeveelheid MINDER schoonmaakmiddel toe.
Dus voor een APC is onthard water als aanvulling te prefereren omdat de werking dan sterker blijft.

Onthard water bevat andere zouten dan calciumzouten die normaal kalkaanslag geven.
Demin water bevat bijv. door het verdampen en condenseren zeer weinig zouten e.d.

Gezien de concentraties zijn het geen schokkende verschillen, maar je kan er rekening mee houden

Hans
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
Fouke
#30 Gepost : woensdag 8 juni 2011 13:13:12

Ik heb de APC van Poorboy's World. Het reinigen van rubbers, sponningen etc. met een kwast vóór het wassen van de auto is nieuw voor mij maar dat wil ik nu wel gaan doen. Welke verhouding is daarvoor het beste?
stimpy68
#31 Gepost : woensdag 8 juni 2011 13:17:35

Afgaande op het lijstje:

1:30 - Lichte vervuiling. Bijvoorbeeld onderhoud aan kunststof, het reinigen van leer etc.
1:15 - Normale vervuiling. Vlekjes / strepen op kunststof, lichte vlekken op leer, wielkasten, velgen etc.
1:7 - Stevige vervuiling. Vlekken in bekleding. Ontvetten van motoronderdelen etc.
1:1 - Hardnekkige vlekken in tapijt en andere bekleding. Ontvetten van zwaar vervuilde onderdelen

Zou ik 1:15 nemen anders 1:10
sj0ertum
#32 Gepost : donderdag 13 oktober 2011 18:06:39

De APC van Meguiar's kan zeker niet hetzelfde verdunnen met ongeveer dezelfde resultaten omdat dit geen concentraat is?

Deze verdun ik 1:4 voor de sponningen, rubbers en banden etc....en verder gebruik ik hem nog niet echt ergens voor.
En 1:10 voor wat interieurdelen enzo.
mk-us
#33 Gepost : donderdag 13 oktober 2011 18:22:38

Wel een concentraat alleen minder en zal dus er op aangepast dient te worden.
Persoonlijk vind ik meer dan 1:10 niet echt juh-van-het, dan het gevoel dat net zo goed met puur kraanwater aan de slag kan gaan

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire