• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SLK Obsidianschwarz metallic

SLK

Detailing addict
24 jun 2010
898
65
Na een demonstratie DAP-pen op de achterklep door Bejabo (nogmaals dank) heb ik mijn eigen DAP900 gepakt en heb ik afgelopen week/weekend zelf de rest van de SLK onder handen genomen.
Het is er bij gebleven een compleet fotoverslag te maken :schaam maar ik wil jullie toch graag een paar foto's van het eindresultaat laten zien. In ieder geval respect voor degenen die een compleet verslag maken. Alleen het detaillen van een complete auto is al een mega-klus.

Allereerst natuurlijk de auto gewassen met Carbath van Swissvax met een Mothers Wash Mitt. Drogen met een PB Waffle Weave Drying Towel.

Na het kleien (Meguiars Clay Set) heb ik dak, motorkap en een (halve) achterklep met Inizio op een oranje kompressorpad gedaan. Daarna Mezzo op wit en tenslotte Finale op zwart. De zijkanten waren redelijk krasvrij en daar heb ik de Inizio op oranje overgeslagen.

Na het polijsten de hele auto behandeld met PB Black Hole en daarna in de DJ Purple Haze gezet met een kleine handpad van Meguiars en uitgewreven met die heerlijke PB Deluxe Mega-Mega Towel

De zwarte rubbers, de kunststof delen en de banden nog gedaan met PB Trim Restorer, de velgen behandeld met Wheel Wax (net gele vla :D ) en de ramen nog gereinigd met PB Spray en Wipe :)^


De foto's:

IMG_CC1563-1.jpg


IMG_1564-1.jpg


IMG_1568-1.jpg


IMG_CC1573-1.jpg


IMG_CC1575-1.jpg



Een paar reflectieshot's:

IMG_1578-1.jpg


IMG_1576.jpg



En tot slot nog een Nicknameless-je

IMG_1556-1.jpg



Niet gek voor een beginneling dacht ik zo....:)
 
Prachtig mooi, zeker die reflectie foto, van de beste die ik hier al ben tegengekomen, zeer scherp en mooi gemaakt , GRTZ !
 
Dat ziet er goed uit. Zwart is zo'n dankbare detailingkleur en is zo ontzettend mooi als hij net gedaan is. Jammer genoeg blijft dat meestal niet lang zo, een dagje weg met de auto en hij is weer vies
 
Dank voor de complimenten. Ik zou er haast verlegen van worden :schaam

Ik ben er zelf ook erg tevreden over al kan het altijd nog beter.


@Minieken: voor zo'n reflectiefoto van die boom met die wolken moet je naturlijk ook een beetje medewerking van moeder natuur hebben :ja

@henriant: inderdaad verwerkt die Purple Haze heerlijk. En dan die lavendellucht. Ben bijna geneigd dit potje open in ons toilet te zetten :D

@danny: inderdaad meer dan voldoende paardjes.......272 om precies te zijn :-b
 

Vergelijkbare onderwerpen