|
|
Rang: Lid Lid sinds: 13-9-2010 Locatie: Baal
|
Heb mijn dagelijkse wagen (2008 VW Touran) overgelaten aan mijn vrouw en eindelijk een LEUKE wagen aangeschaft voor de dagelijkse woon-werk-verplaatsingen. Al langer stond een Jaguar uiterst hoog op het verlanglijstje, maar het kwam er maar niet van ; was ook niet makkelijk te rechtvaardigen nog eentje bij te kopen als er al 6 wagens op de oprit staan  Heb via Leonneke (hier actief en op Jaguarforum.nl) een HELE HOOP voorafgaande uitleg gekregen over producten en werkwijzen, en hij heeft zelfs speciaal een ganse namiddag voor mij gereserveerd om een prive-detailing cursus te geven  Had ondertussen een ganse kit , inclusief een DAP900 en allerhande overige producten aangekocht bij Carclean.nl  Afgelopen vrijdag met Leon aan de slag gegaan, stukje van de kofferbak gedaan ; we hebben uitgebreid de tijd genomen om alle ste overlopen, en Leon is een geduldige leermeester die klaar staat voor mijn duizenden vragen  Alles uitgevoerd volgens een degelijk stappenplan, en hier alvast de resultaten ; bedoeling is om de wagen GANS te doen, weliswaar in stukken, want er zijn vierkante kilometers lak te behandelen! En na die wagen heb ik nog een gans wagenpark te doen, heb nog wat leuke sportkarretjes staan die dringend nood hebben aan een grondige detailing-beurt  Eerst gauw wat foto's, gedetailleerde uitleg volgt wat later  :     
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Gelderland
|
Prachtige auto en een mooie diepe glans zo te zien.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
mooi resultaat zeg!  ben benieuwd naar het totale resultaat als ik me niet vergis de 3e jaguar  (leon, redcat) groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
mooi gedaan; die kofferklep alleen is al groter dan vele motorkappen Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Bartezzz schreef:...als ik me niet vergis de 3e jaguar  (leon, redcat) ... er zijn er meer, en er komen er nog een paar bij Ik was dit weekend wat verkouden en trof zo'n dertig Jaguar eigenaren bijeen. En de door Carclean.nl geofferde folders deden de rest. @ Bart (die in het echt Hans heet); Mooie kleur, dito auto. Die Leon kan er wat van, en jij nu ook Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
 met maar een emmer VAG rules
|
|
|
|
RedCat schreef: ... er zijn er meer, en er komen er nog een paar bij Ik was dit weekend wat verkouden en trof zo'n dertig Jaguar eigenaren bijeen. En de door Carclean.nl geofferde folders deden de rest. @ Bart; Mooie kleur, dito auto. Die Leon kan er wat van, en jij nu ook Hans heb de meeting moeten missen (werk)  , was blijkbaar wel erg de moeite  Idd, Leon kan er wat van, en ik begin maar zal ook wel lukken  BTW : noem me maar gewoon Hans hoor Hans, Bart staat me niet zo @ zuidwest 10 : met 3 emmers, 2 buiten beeld  ! De kleur heet overigens "Carnival Red"
|
|
|
|
 was ook een geintje man VAG rules
|
|
|
|
zuidwest10 schreef: was ook een geintje man no problem, het is idd eigenlijk wel lachen : centraal op de foto slechts 1 emmer
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-5-2010 Locatie: Salland
|
Dat is nog eens een mooie wagen met een hele mooie kleur om te detailen, maar ook aardig wat meters die je moet maken om hem een full detail te geven
|
|
|
|
recentelijk ZEER weinig tijd gehad (overlijden in familie, veel werk, etc etc), dus al mijn plannen om mn Jag te polijsten vielen in het water  Maar, niet getreurd : bvinnenkort paar dagjes vrij, dus dan vraag ik mn vader om zijn garage leeg te maken zodat ik de Jag een lekkere goeie beurt kan geven ; zal weliswaar niet lukken in 1 dag (wil het dan ook echt grondig doen), maar ik post hier dan wel de vorderingen. Mijn plan : - achterklep + achtervleugels - voorklep + voorvleugels - dak - deuren links - deuren rechts - bumpers Al die onderdelen wil ik een volledige beurt geven vooraleer over te stappen naar de volgende, lijkt me het slimste  Nog even nalezen wat Leonneke me aanraadt wat betreft pads/Monello, want die Jag heeft KEIHARDE lak! Hier en daar wat krassen, maar vooral swirls (krasstraat), maar valt vrij goed mee 
|
|
|
|
inderdaad snoeihard die lak,mijn jag had daar ook zo'n lastn van,daarna lekker verwend met mothers carwax and topped met topcoat dit was hem  nog eentje dan!  VAG rules
|
|
|
|
Ik vind het tweede plaatje aantrekkelijker Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
Die XJ was echt een tijdloos model....de nieuwe is ook mooi maar mist volgens mij wat persoonlijkheid.... Groetjes, Wim
|
|
|
|
nou als ik het geld zou hebben wist ik het wel hoor VAG rules
|
|
|
|
Errug mooi Zuidwest10! Zeer mooie X308 
|
|
|
|
De Jag komt komende week aan de beurt! Als het weer het wat toelaat voorzie ik een dag of 3-4 om de Jag weer in topconditie te krijgen. En deze keer ook geen half werk : interieur is reeds gedaan (tijdje geleden), voorgrille zal verwijderd worden, etc etc, niks zal aan het toeval overgelaten worden  De nodige pads & het nodige gerief ligt al klaar, kan nauwelijks wachten om eraan te beginnen :P
|
|
|
|
Vandaag wat tijd vrij, dus de Jaguar met behulp van mijn 11-jarige dochter eerst gefoamd, afgespoeld, gewassen & afgedroogd. Toen viel me het vuile chroomwerk op, en vermits ik geen "zittend gat" heb, hebben we dus dat maar eventjes aangepakt (in afwachting van het grondiger werk komende week). Toestand VOOR :je kunt heel gemakkelijk zien dat het chroomwerk ZEER vuil is, en vermits je niet zomaar overal aankunt hebben we het een en ander verwijderd : - chroomranden rond de koplampen - plastic (koetswerkkleur) sierlijsten rond de koplamnpen - siergrille vanop de neus   Alle onderdelen gedemonteerd (koetswerkkleurige inserts van de grille nog niet) : Chroomwerk in eerste instantie gepoetst met 'een ordinaire' metaal-pollish (met korrel), vervolgens met Poorboy's Professional Polish, uitgebuft met een zachte Microfibre doek. Alles netjes teruggeplaatst, voor -en achterbumper opgepoetst met Poorboy's Professional Polish, uitgebuft met een zachte Microfibre doek. Idem voor de kofferklep-sierlijst. De plastic sierlijsten rond de koplampen heb ik nog niet teruggeplaatst, die zijn nogal moeilijk te verwijderen en ik hou ze er voorlopig liever af omdat ze anders deze week weer moeten verwijderd worden. En dit is het resultaat na een paar uurtjes werken met ons tweetjes :  
|
|
|
|
Jag is niet meer,koste teveel!belasting voor ons wegennet.en 1,96 per liter damn! VAG rules
|
|
|
|
zuidwest10 schreef:Jag is niet meer,koste teveel!belasting voor ons wegennet.en 1,96 per liter damn! Zeer jammer : de mijne ligt gelukkig op LPG (66 cent/L), wegentaks is jaarlijks 1100 EUR, verzekering 350 EUR. is mijn "daily driver", gewoon de ZALIGSTE auto die er is voor dagelijks gebruik  !
|
|
|
|
En de kattenkop heeft weer schone tandjes Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-3-2010
|
Heel belangrijk Keep the shiny side up!
|
|
|
|
Van zodra de Jag volledig gedetailed is komt er een leaper op ; some like it, some don't, maar ik ben er fan van 
|
|
|
|
In afwachting van de komst van een Audi A5 (zie andere thread) deze voormiddag de tijd genomen om het motorcompartiment van mijn Jaguar proper te maken. Heb helaas geen 'VOOR'-foto's, was er te snel bij om aan de slag te gaan  Heb ook de beschermkap van de uitlaat-collector afgenomen, die was zeer vies : spatjes, warmtebestendige laklaag niet meer mooi, dus die heb ik ook aangepakt : opgeschuurd, ontvet, 3 laagjes warmtebestendige zilvergrijze lak  Laten uitharden en teruggeplaatst Toestand beschermkap VOOR :  En het motorcompartiment NA een uitgebreide poetsbeurt met APC 1:5, afgespoeld met water (met draaiende motor), nagedroogd, laagje Trim Restorer. Je kunt ook duidelijk de nette beschermkap zien (onderaan de motor, laatste foto)  
|
|
|
|
Vandaag dan wat verderdoen aan de Jaguar : is een heeeeeeele grote auto, dus dat zal zijn tijd nodig hebben ; voor mij geen probleem  Wagen eerst en vooral gefoamd met Supa Snow Foam & Autobrite Foam Lance  Wat laten weken en vervolgens afgespoeld & afgedroogd met Delirium. Vervolgens de neusgril verwijderd, en de achterlichten ; op die manier kan ik overaal aan bij het polijsten  De sierlijst op de achterklep kon ik niet verwijderen, kon ik te moeilijk aan    Auto gekleid, vervuiling viel erg mee, de Jag is immers al 15 jaar oud en blijkbaar steeds goed onderhouden geweest   Dan een rondje rond de wagen om de schade vast te stellen : - wat 'veeg'-krassen - afwaterings-markeringen - ingebakken vogelpoep - her en der wat swirls     Dan afgetaped, hele klus maar is wel nodig ; her en der nog wat zo gelaten (spiegels enz), die komen later aan bod  Het is duidelijk te zien dat er al wat meer glans is na het kleien.  
|
|
|
|
Gisteren & vandaag dus de eerste polijstronde afgewerkt : het was al vrij duidelijk dat het Inizio & Geel moest zijn : op de motorkap, kofferklep, dak en wat specifieke plaatsen 2 hits nodig gehad! Op de deuren en flanken volstond 1 hit. Wagen vervolgens in foam gezet (had nog een flesje Supernatural), afgespoeld met hogedruk-reiniger en afgedroogd. Dit is het voorlopige resultaat :  Heb de grille vooraan teruggeplaatst, nummerplaten ook, straks de achterlichten terugplaatsen, want we hebben morgen de wagen nodig  . Maandag doe ik verder met Mezzo & Oranje 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2010 Locatie: Maasbree
|
Wat een sloep zeg, maar wordt een erg mooie wagen, ook oog voor detail...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-2-2010
|
Zeer mooie wagen, zo'n Jag! Wat voor auto is dat onder dat doek erachter? Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark Business Pro - 2007
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-10-2009 Locatie: Bergen op Zoom
|
Blijven mooie auto's... [droommodus aan] .....ooit... [droommodus uit]...Ook mijn ervaring dat van die snoeiharde lak. Heb ooit een Jag XK8 gedaan (moest in 1 dag, o.a. hele auto 3 hits geel en Inizio)..had achteraf niet eens meer zin om een showoff te schrijven. Maar wat zijn Jag's toch mooie auto's...  "Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2008 Locatie: regio Margraten
|
E-Jan schreef:Zeer mooie wagen, zo'n Jag! Wat voor auto is dat onder dat doek erachter? Gokje: een Matra A dirty mind is a joy forever, a dirty car is not....
|
|
|
|
kootje schreef:Gokje: een Matra bijna juist : heb ooit nog een Matra gehad, maar dit is een TVR Tasmin 280i 
|
|
|
|
Guest
|