Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Wie durft deze schade op te lossen? Opties
emiel10
#1 Gepost : woensdag 13 oktober 2010 13:53:24
Rang: Lid

Is er iemand die een schade als onderstaande op kan lossen (of verminderen) zonder het geheel te spuiten?

Zit namelijk op mijn achterscherm en anders moet ik het gehele scherm laten spuiten, ideeen ed zijn welkom, zal ook eens spotrepair informeren, daar iemand nog een goed adresje voor lieft in limburg of ze moeten op lokatie komen...

Plekje is ongeveer 0,5 bij 0,5 cm
corsawim
#2 Gepost : woensdag 13 oktober 2010 13:58:41
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

de foto is niet echt duidelijk....is het door de lak heen; een schaafplek,...?
Groetjes, Wim
emiel10
#3 Gepost : woensdag 13 oktober 2010 14:19:30

Wat het precies is durf ik zo niet te zeggen, het lijkt net alsof iemand er met iets tegenaan heeft gestoten, maar er zit geen deukje in of iets dergelijks, het is wle een keer bijgetipt, heb gisteren mijn dap erop losgelaten maar beter als dit krijg ik het niet, jammer omdat het net achter de eur zit en ik er dus elke keer tegenaan kijk als ik in wil stappen...
Marijn
#4 Gepost : woensdag 13 oktober 2010 15:03:31

Lijkt een beetje op wat wij bij onze vorige auto op de motorklep hadden. Bij ons was een stukje blanke lak weggespoten met de hogedruk spuitoeps

In dat geval moet je het laten repareren.
bartr123
#5 Gepost : woensdag 13 oktober 2010 15:22:16

Als het bijgetipt is,dan zou je het kunnen wetsanden,en vervolgens oppolijsten.
Moeilijk te zeggen zo van een foto.
Opel Antara 2008
Festool
3M
emiel10
#6 Gepost : woensdag 13 oktober 2010 15:35:46

Bedoel je wetsanden??? Het is bijgetipt maar moet veel dikker wil het gelijk worden... Heeft de oude eigenaar gedaan, dus moet eerst zelf eens een lakstift halen en dan kijken hoever ik kom...
bartr123
#7 Gepost : woensdag 13 oktober 2010 16:49:03

Bedoel inderdaad wetsanden,valt niet mee een bericht typen op mn gsm....
Nu ik de foto op een groter scherm zie lijkt het alsof er een laksplinter vanaf is wat door de vorige eigenaar is op gevuld.
Als ik jou was zou ik bij de dealer een lakstift op kleur halen en de plek laagje voor laagje opvullen,tot je iets boven de orginele lak zit.
Vervolgens wetsanden en met polijsten naar hoogglans brengen.
Ik weet niet of je ervaring hebt met wetsanden,maar dit is niet zonder risico's.
Je kan ook een spotrepairder vragen,die komt het op locatie spuiten,droogt het met lampen en polijst er een keer overheen(ivm spuitnevel)
Ik ken eventueel wel een spotrepairder als je wilt...
Opel Antara 2008
Festool
3M
emiel10
#8 Gepost : woensdag 13 oktober 2010 16:50:49

Als je mij die spotrepairder ff door wil geven, heb namelijk ook nog een bumper waar wat aan mag gebeuren...

Heb (nog) geen ervaring met wetsanden, maar wil dit wel gaan leren... al lijkt me op een zijscherm niet gelijk de beste positie om dit te doen, wou eerst een een steenslagje bij gaan werken en wetsanden, maar als je een adresje voor me hebt graag, wil de 2 minpuntjes van mijn audi graag bijwerken, dan is de auto perfect...
bartr123
#9 Gepost : woensdag 13 oktober 2010 17:29:33

Ik heb je een PM gestuurd met zijn gegevens.
Opel Antara 2008
Festool
3M
emiel10
#10 Gepost : woensdag 13 oktober 2010 17:39:02

En ik heb hem gemaild, dan hoor ik het wel, moet goedkomen
emiel10
#11 Gepost : vrijdag 15 oktober 2010 17:38:19

Volgende week woesdag komt colourworks op locatie mijn auto spot-repairen, en is mijn bumper en achterschem als het goed is weer als nieuw.... Ben benieuwd, zal de pics hier ff plaatsen als het zover is...
bartr123
#12 Gepost : vrijdag 15 oktober 2010 19:51:41

Top!
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met hem.
Hou me op de hoogte.
Opel Antara 2008
Festool
3M
Aficior
#13 Gepost : maandag 18 oktober 2010 6:19:22

Bedoel je niet colorworks?

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
mk-us
#14 Gepost : maandag 18 oktober 2010 10:53:20
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

potaatoo / pohtheeto knipoog

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
emiel10
#15 Gepost : woensdag 20 oktober 2010 13:44:23

Is idd colorworks, ze zijn net geweest, en het ziet er goed uit, ze hebben de hoek van mijn bumper (waar ooit een paaltje geraakt is) perfect bijgewerkt. De strip die boven de kentekenhouder zit op de achterklep had ook wat beschadigingen, deze had ik gisteren gedemonteerd en gevraagd aan mijn pa (die thuis was) of ze die bij konden tippen als ze wat verf over hadden. Deze hebben ze dus geplamuurd en volledig overgespoten als extra service...

Het achterscherm blijkt dus gewoon een deukje te zijn waar iemand met een lakstift bijgestift heeft... Hij heeft de lak eraf geschuurd met korrel 2500 en morgen komt de uitdeuker om het deukje eruit te halen... Hij neemt dan gelijk 2 andere hele kleine deukjes op de auto mee, dan is de auto volledig kras/deukvrij, op wat steenslag na. Dit alles tegen een vooraf vastgestelde prijs...

Maar de beste man was zo aardig om mijn een aantal vellen 2000/2500 en een goede lakstift achter te laten, zodat ik hiermee zelf aan de slag kan. Hij verbaasde zich overigens over de staat van de auto en had zelden een A3 van 10 jaar oud gezien die er zo goed uitzag...

Ik heb dus voor de bumper en het putje een prijs afgesproken, en de overige 2 putjes en kofferstrip zijn dus voor nop meegepakt.

Kortom ik ben er heel erg blij mee en voor mij niks dan lof over de service van colorworks...

Zal vanavond/morgen proberen wat foto's te plaatsen... Zaterdag heb ik ook de rest van de auto volledig gedetailed, maar die foto's volgen in een ander topic knipoog

bartr123
#16 Gepost : woensdag 20 oktober 2010 14:49:06

Fijn om te horen/lezen dat alles perfect is opgelost. Kijk uit naar de foto's.cool cool
Opel Antara 2008
Festool
3M
mk-us
#17 Gepost : woensdag 20 oktober 2010 16:15:00
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

+1
Ook super service van colorworks, nice!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
emiel10
#18 Gepost : woensdag 20 oktober 2010 17:03:43

Zeker goede service, en de kosten vallen ook alles mee... Heb bij diverse schadeherstelbedrijven gevraagd en prijzen tussen € 650 en 800 excl btw gehad..

Nu ben ik nog veel minder als de helft kwijt en heb ik nog veel meer gerepareerd...
sublime308
#19 Gepost : vrijdag 29 oktober 2010 19:33:36

Welke colorworks heb je benaderd en mag ik vragen wat je in totaal kwijt was? Heb ook nog steeds een plek zitten op mijn vrijwel nieuwe Peugeot 308 (zie deeltopic op dit onderdeel)
emiel10
#20 Gepost : zaterdag 30 oktober 2010 8:01:48

Ik heb gewoon het contactformulier op de site ingevuld. Dan krijg je vanzelf reactie en je krijgt toch de mensen het dichst bij je in de buurt wonen...
bartr123
#21 Gepost : zaterdag 30 oktober 2010 9:24:20

Bij jou is Colorworks uit Sterksel geweest of niet?
Opel Antara 2008
Festool
3M
emiel10
#22 Gepost : zaterdag 30 oktober 2010 18:57:13

Nee. Vanuit Valkenswaard zijn ze bij mij geweest. En de jongen zelf woonde in Roermond.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire