|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2009 Locatie: eindhoven
|
Beste detail vrienden, Ik wil aan jullie volgende vragen. Kan ik een airbrush gebruiken om diepe krassen wegwerken. Ik ben geen autospuiter en wil volgende werk wijze toepassen(als ik ooit een koop).
Kras schoonmaken, Afplakken, Opvullen met plamuur, Glad opschuren, Opspuiten met airbrush pistool (even laten drogen en paar lagen) , Als ik dat gedaan heb goed laten drogen. En vervolgens wetsanden en polijsten.
Is dat iets? Is er kans voor een kleurverschil? Wat is jullie reactie hierop? De groeten omer
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Plamuur is voor deuken, niet voor krassen. Krassen zijn delen waar de lak weg is, daar moet lak terug. Teken maar eens een dwarsdoorsnede van wat je wilt gaan doen. Dan kom je tot de conclusie dat je over een groter vlak er een laag overheen gaat zetten. Dat heeft qua glans en kleur veel risico's omdat het nooit zo mooi aan gaat sluiten. Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-4-2010 Locatie: Grave
|
heb het voor de visualisering even voor je uitgetekend!  wellicht dat het dan wat duidelijker wordt. *fiat 500 metallic zwart*
|
|
|
|
beste i-roy, bedankt voor je reactie, bij de eerste stelling; nadat overgespoten is kan nog ge-wesand en gepolijst worden.blijft nog zichtbaar? bij de tweede stelling;kan kras opgevuld worden mbv airbrush pistool? de groeten omer
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Als je gaat airbrushen, dan breng je heel dun een laagje lak aan, niet echt gericht in de kras. Persoonlijk vind ik dat een airbrush niet echt hiervoor geschikt is en gebruik ik liever een heel dun kwastje om de reparatie goed te doen. Zie ook het topic over de detail van mijn Audi : http://forum.carclean.nl...Audi-A4-Full-Works.aspx
Hoe gedaan: Je vult de kras o.i.d. op met de lakstift, je kunt hier het kwastje voor gebruiken wat erbij zit, je moet het alleen HEEL voorzichtig doen, het kwastje goed langs de randen van het flesje afstrijken zodat er niet veel verf meer aan zit en dan met de punt van het kwastje lak in de kras deppen, de lak moet IN de kras, niet er naast, niet smeren! Aangezien de lak indroogt moet je dit 1 of 2 maal herhalen zodat na het drogen de lak echt de kras opgevuld heeft, eigenlijk iets er boven ligt. Wij hebben een zogenaamde schuurkurk van 3M gebruikt, daar zitten zelfklevende wetsand schuurpapiertjes bij tot 4000 gritt, hiermee schuur je voorzichtig met ronddraaiende bewegingen de overtollige lak terug tot het niveau van de normale lak. Hierna polijsten om de schuurkrassen te verwijderen, klaar! Helaas werken de foto's op dit moment niet omdat Dibbuz zijn bandbreedte heeft overschreden van photobucket Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
als je goed kijkt zie je dat je de kras helemaal opgevuld hebt met plamuur (dit kun je niet gericht uitschuren) dus dan krijg je eigenlijk een "bobbel" met kleurlak op je blanke lak.. airbrush lijkt me ook niet de oplossing. opvullen met het ouderwetse lakstiftje? *fiat 500 metallic zwart*
|
|
|
|
hallo stimpy68 en i-roy, bedankt voor reacties. ik ga proberen met lakstift en wetsanden en polijsten. bedankt de groeten omer
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
@l-roy, Geweldig dat plaatje, precies wat ik bedoelde. Mag ik 'm op een ander forum gebruiken ? Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
zoals reeds verteld in de PM natuurlijk mag je die gebruiken, daar zijn forums toch voor? Groetjes,, leroy *fiat 500 metallic zwart*
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,197 seconden.