Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Krassen op ruiten Opties
emiel10
#1 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 10:57:25
Rang: Lid

Nu de zon weer lekker laag staan, vallen ze weer extra erg op, de krassen op de ruiten van de auto, van wissers en noem maar op. Is hier nu iets aan te doen, polijsten of iets dergelijks??

Kun je er bijvoorbeeld met een dap en mezzo overgeen of zeg ik nu hele rare dingen?
Bartezzz
#2 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 10:59:51

ja dat kan.
gewoon even meenemen met je dap.
hou er rekening mee dat glas keihard is LoL en zich niet makkelijk laat corrigeren.
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
mk-us
#3 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 11:15:38
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Diamondite

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CTR-Asch
#4 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 11:15:44

Je kunt het gerust proberen maar ik betwijfel of je daar krassen mee kan verwijderensceptisch .

本田 宗一郎...
stimpy68
#5 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 11:22:53
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Met de Daimondite heb ik bij mijn vorige auto redelijke diepe putjes kunnen verminderen in de achterruit. Dus het werkt wel. Maar dit hebben we gedaan met een rotary en een speciaal schijfje van Diamondite.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
emiel10
#6 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 11:23:31

Ik kan het altijd proberen met mij wol en forza, mocht het niks uithalen kan ik altijd die daimond eens proberen...
l-roy
#7 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 11:27:16

google eens op "ruit laten polijsten Glasgarage"

kost je €35,= doen ze je volledige ruit machinaal polijsten.

Groetjes!
*fiat 500 metallic zwart*
emiel10
#8 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 13:59:09

Voor 35 euro per ruit probeer ik het liever zelf... Dan koop ik de daimonite wel, en kijk wel of ik daarmee progressie maak..
l-roy
#9 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 14:09:40

oke.

een nieuwe ruit(of eigen risico) is iig duurder! en veelal wordt het polijsten van de ruit ook nog vergoed door je ruitenverzekering!
*fiat 500 metallic zwart*
stimpy68
#10 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 14:25:25
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Hoeft niet duurder te zijn, weet ik uit ervaring, 3 ruiten in 2 jaar pfrlt Binnenkort gaat er weer een nieuwe in ohoh
Hangt helemaal van je verzekeringsmaatschappij af, bij centraal beheer achmea heb je geen eigen risico, zij hanteren een 10% extra korting als je geen ruitschade claimt in een jaar, doe je dat wel, dan ben je het jaar er op die extra korting kwijt, verder geen gevolgen op je no-claim e.d. Perfect geregeld dus! great In mijn geval hebben we het over 61,- euro wat ik "kwijt" ben.
emiel10
#11 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 17:24:37

Ik heb het nu niet specifiek over de voorruit, maar over de zij-achterruiten. Voorruit kan ik laten vervangen, werk zelf op een verzekeringskantoor, en ken wel garages die me het ER kwijtschelden. alleen als ik alle ruiten ga laten vervangen dan gaan ze natuurlijk wel vragen stellen....

Vandaar dat ik het zelf wil proberen, plus dat ik het gewoon leuk vind nieuwe dingen te proberen...

@ stimpy, bedankt voor het advies om een wolletje/forza te kopen op de dap clinic, die heef bij mijn a3 zijn geld al opgeleverd, zie show-off (ik was overigens de bijrijder van de A4 avant S-line)
Dave
#12 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 20:04:49

Probeer het anders met cerium oxide, dit is een slijpmiddel wat men gebruikt voor glas. Recentelijk gebruikt voor krassen op de woonkamerruit welke wat krassen had opgelopen nadat de schilder was langsgeweest. Als je googled is er genoeg te vinden op het internet.
mk-us
#13 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 22:28:22
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Naam van diegene even kwijt, hopelijk vult hij het aan of wellicht een ander forumlid:
iemand hier tijdje geleden aantal van die zakjes gekregen van sterrenwacht, wellicht dat hij er wat over kwijt

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
nicknameless
#14 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 23:07:26
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Dibbuz
#15 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 23:20:13
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

stimpy68 schreef:
Met de Daimondite heb ik bij mijn vorige auto redelijke diepe putjes kunnen verminderen in de achterruit. Dus het werkt wel. Maar dit hebben we gedaan met een rotary en een speciaal schijfje van Diamondite.

Even vergeten dat je wel een "deuk" in je ruit zag. Nu was het je achterruit maar zou het bij mijn voorraam niet willen hebben.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
RedCat
#16 Gepost : vrijdag 22 oktober 2010 7:10:45
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Hé riep er iemand ? LoL

Sorry jongens, ik heb teveel spullen om ze allemaal al gebruikt te hebben.
En ik had tot gisteren niets aan de auto waar ik het echt voor nodig had.

Nu zit er een kras in de ruit van de voordeur.
Maar dit weekend eerst een nieuwe Mercedes
En er wacht nog een forumlid met een Volvo knipoog

Bedenk wel dat de cerium oxide een echt slijpmiddel is, dat je zelfs kunt hergebruiken.
Het is knoepertje hard, daarom heb ik ook de hele reeks met aflopende korrel.
Met de machine zal je vreselijk op moeten passen dat alles gelijkmatig gaat.

Het fijnste poeder is in ieder geval 100x beter dan wat dan ook om kalk van de douchewand weg te halen.

Hans
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
stimpy68
#17 Gepost : vrijdag 22 oktober 2010 7:28:05

Dibbuz schreef:
Even vergeten dat je wel een "deuk" in je ruit zag. Nu was het je achterruit maar zou het bij mijn voorraam niet willen hebben.

Klopt, maar wilde aangeven dat je krasjes er mee kunt verwijderen, mijn achterruit was extreem omdat er echt diepe putten in zaten.
emiel10
#18 Gepost : vrijdag 22 oktober 2010 11:37:37

Ik heb geen putjes erin, alleen krassen (lijken veel op swirls) dus zoveel hoef ik niet te polijsten... Maar ik heb weer een hoop info gekregen en ga ermee aan de slag...
The Musicman
#19 Gepost : vrijdag 22 oktober 2010 11:43:07

RedCat schreef:
En er wacht nog een forumlid met een Volvo knipoog

Wie zou dat kunnen zijn? LoL

Ik heb zelf eens de voorruit van een Volkswagen Passat gedaan met de Poorboys Serie. Het ging hier om hele lichte krasjes (waarschijnlijk van de ruitenwissers) Het was een hele opgave en met behoorlijk wat geduld waren ze toch voor 80-90 %verdwenen.

Ik ben overigens wel benieuwd naar dat spul van Redcat.
bs
#20 Gepost : maandag 27 december 2010 21:33:40

als je bij een autospeciaal zaak bent, moet je eens kijken naar system, dit is een goede glascleaner die ook de krasjes er een beetje uithaalt, maar verwacht geen wonderen!weetniet
emiel10
#21 Gepost : maandag 28 maart 2011 0:05:48

Om dit topic weer even wat leven in te blazen, vandaag mijn ruiten gedaan met Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleaner op een witte pad met de dap, alleen lijkt het nu alof er meer "swirls" te zien zijn. Ook lijkt het of de krassen die erin zaten (bijvoorbeeld de ronde krassen die de achterruitenwisser gemaakt heeft) veel beter te zien zijn...

Wel moet ik zeggen dat alle aanslag ed die er op de zwarte delen van de ruiten zaten weg is.

Heb ik wat fout gedaan of let ik nu veel teveel op mijn ruiten, als ik een auto tegenkom (in het donker met verlichting dus) zie ik een en al swirl door de desbetreffende ruit...
RedCat
#22 Gepost : maandag 28 maart 2011 7:13:17
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Heb je de Rain repellant ook gebruikt ??

De fijne schade aan het glas haal je met een softpad er niet uit
Je maakt ze wel erg goed schoon en daardoor zichtbaar
De Repellant laat de krassen er wat minder "wit" uitzien ...

Hans
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
emiel10
#23 Gepost : maandag 28 maart 2011 9:10:17

ik heb puur en alleen glass scrub gebruikt, en op een raam wollen pad met forza geprobeerd, maar dat haalt ook niks uit (maar het ging me even om de proef)

Lijkt inderdaad of alles nu veel beter zichtbaar is...

Moet er echt een keer iets aan laten doen want het ziet er echt niet uit zo..
mk-us
#24 Gepost : maandag 28 maart 2011 9:12:23

+1: je moet zien als autolak, ga je de lak echt heel goed schoonmaken dan haal je het vuil e.d. ook uit de krasjes.
Dan valt het ineens meer op ( zeker bij een donkere lak ).

emiel10
#25 Gepost : maandag 28 maart 2011 10:02:00

dan moet ik maar eens iemand gaan zoeken die er wel wat aan kan doen.. Iemand tips?
Paulus de Boskabouter
#26 Gepost : maandag 28 maart 2011 12:16:33

Nieuwe ramen knipoog+tong wink2 Ik meende hier ooit eens ergens gelezen te hebben dat er bedrijven zijn die een speciale glas polijstrobot hebben of iets dergelijks.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
emiel10
#27 Gepost : maandag 28 maart 2011 12:23:04

nieuwe voorruit gaat er wel komen, zitten zoveel kleine putjes in dat ik gewoon een nieuwe ga proberen te krijgen, alleen dan blijven er nog 5 ramen over, en dan gaat het me voornamelijk over de voorste 2 en de achterruit, die zou ik gewoon graag gepolijst hebben, zal eens wat gaan googlen
Quincy
#28 Gepost : maandag 28 maart 2011 12:38:16

Kunnen zij bij een glasgarage of kun je zelf ook de binnenkant van de ruit polijsten ?

Bij de Passat heb ik een aantal vervelende krassen in het gezichtsveld aan de binnenkant, polijsten zal niet makkelijk gaan aangezien je de "bobbel" van de kmteller daar hebt zitten.
Thegame1512
#29 Gepost : maandag 28 maart 2011 13:09:20

@ Quincy

Van wat ik begreep komt er bij dat polijsten ook een halve sloot water aan te pas. Dus of het aan de binnenkant lukt. Dan zou ik een sterretje door laten scheuren op je voorruit....
Zieron
#30 Gepost : dinsdag 5 april 2011 2:27:08

Liep ik even gezellig op de kermis...

Ik moest nog snel iets uit m'n wagen halen in de ondergrondse parking en wat zag ik door de weerspiegeling van het licht! Jawel een kras op de zijruit cry
Nooit eerder gezien in de maand dat ik de wagen in mijn bezit heb en ik was er echt emotioneel van... Waarschijnlijk heb ik hier dan ook gewoon over gekeken omdat je daar nu eenmaal niet op let.

Verder de wagen dan maar eens geïnspecteerd en gelukkig het is de enige kras ( behalve dan de voorruit door ruitenwissers en achterruit waar al een lange kras in zat bij aankoop )

De kras die ik heb gevonden op de ruit is eentje van 10cm lang niet diep maar je kan ze wel voelen als je er met je nagel overgaat ( helaas geen foto ).

Ik had al mijn oog laten vallen op de kit van Diamondite ( 4 pulletjes ) en heb deze dan ook besteld inclusief 3 bijhorende pads.

Nu is de vraag kan je hiermee effectief lichte krassen wegkrijgen en diepere krassen verminderen??

Ik heb al een paar reviews gelezen en reacties van mensen maar ben hier echter niet wijzer uit geworden.

( Sorry als het een dubbelpost zou zijn )

E-Jan
#31 Gepost : maandag 11 april 2011 12:55:20

Als ik zo door dit topic en andere lees kan ik dus concluderen dat het geen zin heeft om met een DAP en polijstmiddel krassen in ruiten weg te halen.

Je hebt Diamondite, speciale pads en dergelijke nodig om iets hiermee te kunnen bereiken. Andere alternatieven zijn glasgarage of nieuwe ruiten.

Heb ik bovenstaand goed samengevat?
Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark Business Pro - 2007
ivo's
#32 Gepost : maandag 11 april 2011 13:03:59
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

yup great
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

stimpy68
#33 Gepost : maandag 11 april 2011 13:12:02

E-Jan schreef:

Je hebt Diamondite, speciale pads en dergelijke nodig om iets hiermee te kunnen bereiken. Andere alternatieven zijn glasgarage of nieuwe ruiten.

En een rotary...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire