|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-7-2010 Locatie: Emmen
|
Mede detailers,
Ik ga ook maar aan de DAP. Nu lees ik veel goede berichten over kompressor pads, aangezien ik nu nog helemaal niks heb, dan wilde ik het eens proberen. Maar ik vond ook kompressor pads 7inch, passen deze wel op een Dap500?
Als ik de specs leest op Carclean.nl shop kwam ik in de verwarring:
- Geschikt voor 5.5", 6" en 6.5" pads
En verderop staat:
Technsche gegevens Polijstpad-Ø max. mm 190 (7,5inch)
Dus 7inch kompressor pads, gaan ze passen, en werkt het goed? Of kan ik als beginnen beter helemaal niet aan kompressors doen, maar "gewone" css pads?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Neem voor de DAP de 6" Kompressors, deze passen op de standaard plate. Voor de 7" heb je de 150mm plate nodig. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-3-2009
|
Haha luiwammes Dennis121 wilde het even niet checken en vroeg het aan mij  Ikzelf kwam ook de 7 inch tegen, maar vind de 6 inch ook goed werken. Je kan met 6 inch pad nog net langs de ruimte tussen het glas en de handgreep bij veel auto's. Een 7 inch zal dan net te groot zijn. De 4 inch pads zijn ook lekker om mee te werken. Deze zijn er alleen in CCS uitvoering, maar een kleine pad is erg gecontroleerd te gebruiken. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
Oke duidelijk,
Zoals Binnetie vast wel weet komt er een een dezer dagen een bestelling uit een shop in de UK, die hebben in hun shop alleen 7 inch kompressors. Anders is er keuze voor 6.5 inch CSS Of 5.5 inch Hex logic pads.
Dan het beste voor de 6.5 css gaan?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Of gewoon de 6" bij Carclean.nl bestellen // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
+1 6inch werken prettig! kompressors werken prettig! Hex-logic, daar is van bekent dat de kwaliteit wat minder is. groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
|
Dat was inderdaad de volgende optie  Geen idee of die kompressor pads echt lekker werken, maar zo te lezen her en der op het forum is zon beetje iedereen er tevreden over. Ik heb alleen 1 keer met css pads gewerkt met Dennis121 zijn dapje, dus echt vergelijkking heb ik niet 101526 Monello - Kompressor Cutting Pad - 6inch - Geel 101522 Monello - Kompressor Finessing Pad - 6inch - Zwart 101525 Monello - Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje 101524 Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit Deze heb ik er nu in staan. Hebben thuis een auto met vag lak, en mijn auto heeft zelf vrij harde lak.. Vandaar de gele erbij dacht ik..
|
|
|
|
Pak je de lichtgroene er ook nog bij, heb je een mooie set // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
je zou ook kunnen overwegen ipv de Gele een Woolpad te pakken. die hebben iets meer correctie (Afhankelijk van polijstmiddel) maar creëren minder warmte=minder kans op lakschade groeten Bart
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
|
Dus betere keuze zou geel weg, en light groen erbij, en die woolpad die Bartezzz noemde erbij?
|
|
|
|
En om af te maken: rode erbij voor vloeibare wax of sealant  // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Ik moet het denk ik nog ff in het aanwinsten topic zetten.. Maar heb nogal een huis gekocht  Ik kon een dap + pads +polijst en andere meuk nog net goed praten bij mezelf Moet ook wat hebben om naar uit te kijken, sinterklaas komt er weer aan haha. Een pad is een leuk cadeau
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-7-2010 Locatie: Emmen
|
Hey kerel! Je krijgt van mij sowieso nog die oranje en witte pad! dus je kan ff vooruit  Maar kompressor pad mag je bij mij wel ff testen maar is echt stukken fijner (vind ik dan!) Hopen dat je lief bent geweest en dan mag je vast bij die ouwe man op schoot zitten en je lijstje doorgeven Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
Niek_Gti schreef:Dus betere keuze zou geel weg, en light groen erbij, en die woolpad die Bartezzz noemde erbij?
correct! EDIT: wel de 5.5" woolpad nemen en niet de 4.8.. de 5.5 heet opeens Monello.. groeten Bart
|
|
|
|
Dennis121 schreef:Hey kerel! Je krijgt van mij sowieso nog die oranje en witte pad! dus je kan ff vooruit  Maar kompressor pad mag je bij mij wel ff testen maar is echt stukken fijner (vind ik dan!) Hopen dat je lief bent geweest en dan mag je vast bij die ouwe man op schoot zitten en je lijstje doorgeven Ach ik ga gewoon voor kompressor pads, kan niet meer wachten ben de ongeduld zelf  Ben elk jaar lief, echt niet normaal. Maar voor een paar pad ga ik niet bij een vieze oude man op schoot hoor Is ff kijken welke ik bij de eerste paar pads doe. Maar heb van Dennis al oranje en wit (wel ccs) Dan kan ik beter een Wool en zwart en groen kopen. En dan later weer nieuwe kompressors of iets dergelijks. Het moet in stapjes Maar jullie zijn allen welkom om het "help Niek aan een nieuwe inrichting" fonds te sponseren. Of het "help Niek aan een detail collectie" fonds.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2009 Locatie: Maas en Waal
|
Bartezzz schreef:+1
Hex-logic, daar is van bekent dat de kwaliteit wat minder is. Vind je ? Heb ik zelf geen last van , ook op de rotary niet (pro900 + milwaukee AP 12 E).
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2008 Locatie: Landgraaf
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
danielle leeg berichtje??! chost,leuke avatar,baby on pcp! VAG rules
|
|
|
|
wat betreft de hex-logic's ging ik uit van deze review!dat is snel een nieuwe avatar.. groeten Bart
|
|
|
|
zuidwest10 schreef: chost,leuke avatar,baby on pcp!
Blijf toch bij Audi hangen
|
|
|
|
Tekst uit de review genomen : - dunner dan een Lake Country CCS ??  
|
|
|
|
ik denk dat je daar de Smartpads hebt. de oorspronkelijke css waren dikker. Nicknameless. kom er maar bij wat betreft de hex-logics groeten Bart
|
|
|
|
Bartezzz schreef:ik denk dat je daar de Smartpads hebt. de oorspronkelijke css waren dikker. Het zijn de orginele Lake's en de Monello css pads zijn ook iets dunner. Ik heb ze beide
|
|
|
|
lijken idd gekromd als de smarts! Maar hoe dan ook, hier op Carclean.nl ( elders geen idee ) is elke gebruiker van de kompressor alleen maar positief ( tenzij verkeerd gebruikt uiteraard ) // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
mk-us schreef:lijken idd gekromd als de smarts! Maar hoe dan ook, hier op Carclean.nl ( elders geen idee ) is elke gebruiker van de kompressor alleen maar positief ( tenzij verkeerd gebruikt uiteraard ) Verkeerd gebruik? wat moet ik me daar ongeveer bij indenken?? aangezien ik nu ook aande kompressors begin :P bij vekeerde manieren kan ik zel bedenken: - pad ondersteboven monteren - pad in plastic laten :P maar wat is nu serieus verkeerd gebruik?  Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
veeeel te lang doorgaan zonder de pad tussentijds te wassen en daardoor de stukken om je oren vliegen bv maar geloof me nou maar, gewoon kopen, je zal me dankbaar zijn ( kado zie ik dan later wel verschijnen ). Absoluut niks mis met de CCS pads, maar de kompressors lopen gewoon soepeler over de lak heen, volgen de contouren van gebogen delen beter, je zal merken dat minder inspannend werken is! // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
mk-us schreef:veeeel te lang doorgaan zonder de pad tussentijds te wassen en daardoor de stukken om je oren vliegen bv maar geloof me nou maar, gewoon kopen, je zal me dankbaar zijn ( kado zie ik dan later wel verschijnen ). Absoluut niks mis met de CCS pads, maar de kompressors lopen gewoon soepeler over de lak heen, volgen de contouren van gebogen delen beter, je zal merken dat minder inspannend werken is! kompressor pads liggen al in de tas van me nieuwe dap900  beide nog in het plastic :P Had al ervaren dat het een stuk lekkerder werkten! Maar vroeg me af wat er fout kon gaan? :P Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
Niet veel dus  Net als de DAP, tenzij je er rare / heeeeeele verkeerde dingen mee gaat doen is ie foolproof // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Dus Niek! ff 5 kompressor pads kaufen jij! :P =D Werkt lekker Hoe zit het trouwens met de levensduur van een kompressor tegen een normale pad? =) Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
zelfde, hooguit iets minder als je heel intenties aan het detailen bent, maar als ik beetje inschat dan jij nog niet in die fase ( no flame ) // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
mk-us schreef:zelfde, hooguit iets minder als je heel intenties aan het detailen bent, maar als ik beetje inschat dan jij nog niet in die fase ( no flame ) je diept me kwets jongen  Snik snik! Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
Ik was al om voor de kompressor pads haha. Maar komt eerst ff setje kompressor pads + de witte en oranje css pads van Dennis. En volgende bestelling maar weer de collectie kompleet maken... Verlanglijst wordt alleen maar groter zo
|
|
|
|
Niek_Gti schreef:Ik was al om voor de kompressor pads haha. Maar komt eerst ff setje kompressor pads + de witte en oranje css pads van Dennis. En volgende bestelling maar weer de collectie kompleet maken... Verlanglijst wordt alleen maar groter zo dat noemen we hier het "detail virus" join the club Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
Guest
|