|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-10-2010 Locatie: Den Burg Texel
|
Zoals van de week al gezegd hier op het forum aangeland met een duidelijke passie voor "poetsen". Heb nog meer passies hoor zoek maar eens op Fok! onder de zelfde username.... Altijd al al mijn auto's met het handje gewassen, een wasstraat is een no-go area voor mij zogezegd. Van de week een week vrij van de baas gehad, dus de stoute schoenen aangetrokken en een "basis" bestelling bij Carclean.nl gedaan. Inmiddels heel wat euro's armer, veel ingelezen hier op het forum moest het er dan maar eens van komen: In de afgelopen paar dagen: Auto eerst afgespoeld met de tuinslang(warm water) Ingefoamd met de hd spuit Afgespoten met de tuinslang Weer gefoamd Weer afgespoten Gewassen middels two buckets systeem, wat een openbaring voor zoiets simpels....(pb super slick & suds, fijne shampoo) Overnacht laten drogen Volgende dag: Gekleid met mothers kleikit (iemand een appeltje? Kunnen we de geur van appeltaart namaken....  ) Afgeplakt met 3m tape paar proef spots gezet op de motorkap(waren de meeste krassen in de lak nl.) Next day: gepolijst met de oranje pad en mezzo op de dap 500(dak, en motorkap hadden de meeste krasjes dus daar alleen deze behandeling) gepolijst met finale op de lichtgroene Rest van de auto met ssr 1 op oranje pad PB prof polish op zwart PB black hole eropgezet (complete auto) laten curen en uitgepoetst met Pb mega towel( heeft echt mijn voorkeur nu, wat een fijne doeken zeg!) 'S avonds laat nog met de handpad de wax(pb liquid natty's blue ) erop gezet, en laten curen. Uitgepoetst. En toen was mijn batterijtje ook wel eens leeg........ Vandaag: Tweede laag wax aangebracht, laten curen tijdens de koffie, en uitgepoetst Banden in de PB bold & bright gezet (niet te gek, hou niet van een overdreven glimmende look, nieuwe banden hebben die ook niet ) Glas gecleaned glas in de coating gezet (Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel) En zo stond hij er toen bij, had even niet op zitten letten, wou nl. ook nog een laagje ex-p doen maar toen had ik de wax er al op zitten. Vandaar mijn vraag gisteravond laat op het forum, en mijn actie van vanmorgen om de twee laag wax dan maar te doen. Erg fijne wax zeg! Als je niet beter weet dan turtle wax etc en valma wash&shine gaat er met het gebruik van deze producten wel een wereld open.... Morgenochtend om een uur of 11 gaan we aan de gang met de binnenkant, niet te gek hoor. Maar wel alles even zuigen uitkloppen(zie mijn voorsteltopic, das dus wel nodig  ) en afnemen. Glas aan de binnenkant afnemen etc. Verder vanmiddag nog een buurman geholpen met zijn auto te wassen, heb mezelf even twee uurtjes kostelijk vermaakt en heb nu al weer een klussie voor het voorjaar. En daarvoor heb ik vanmiddag alleen maar gewassen(wel gefoamed e.d en gewassen met pb super slick & suds) daarna gedroogd en dit keer wel een sealant gebruikt(pb ex-p) Morgen neem ik de buurman zijn wagen ook nog even onderhanden qua raamwerk, en de trims middels pb trim restorer. De platen:      Hij staat er weer mooi bij , al zeg ik het zelf En ja die zwarte opel kan ook wel een detailbeurtje(BEURT) gebruiken Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-11-2009 Locatie: lelystad
|
Hij staat er stralend bij. Wel jammer dat er geen foto's vooraf gemaakt zijn. Waarom heb je hem trouwens 2 keer in het schuim gezet??
|
|
|
|
Nou, dat zit zo ik werk op het strand van Texel. Zand wind, zout etc etc das niet best voor de lak als er her en der nog wat zand zit zeg maar. Ben dus eerst bezig geweest met het zandvrij maken van de wagen. En dat neem vanwege bovengenoemde reden wat meer tijd in beslag. Reden waarom ik geen vooraf , of tussendoor foto's heb gemaakt is omdat de wagen voor het grootste deel aangepakt is in mijn garage en daar heb je niet zo veel ruimte om om de auto heen te lopen. Dus qua foto's maken wordt dat ook niet echt veel(je kunt immers maar kleine stukjes van de wagen op de foto zetten omdat je er niet ver genoeg van af kan staan Vandaag is het knap weer, dus dan rijd ik hem voor de deur op de oprit en is er veel meer ruimte ter beschikking. Eerst ff een bakkie , broodje en we gaan met de binnenkant bezig Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
prachtig resultaat  Het is daar blijkbaar al 4x4 wat de klok slaat....en het zijn nog echte terreinwagens met terreinreductie...geen SUV's. Groetjes, Wim
|
|
|
|
Dank je Wim, Ja idd 2 terreinwagens, suv vind ik ze niet echt. Staat nl. zijn mannetje in het terrein soms echt wel (lees het strand oprijden, en met een kar door de blubber heen) Als waar detailer kan je dan ff maar beter de anfdere kant op kijken, maar heb nu eenmaal niet de finanviele middelen om twee wagens aan te houden. Anders had ik wel een 4x4 gehad, en een mooie coupe of zo. Feit is wel dat ik echt reuzeblij ben met deze wagen, vooral afgelopen winter was het appeltje eitje voor mij om overal te komen. De mate van sneeuwschuiven ligt hier anders dan in de randstad. Je mag hier al blij zijn als er om 09:00 een baan tussen boot, en de verschillende dorpen "open"is geschoven. Dan heb dus ook echt wat aan je 4x4 en m+s banden. Ik ben overigens nu begonnen omdat we met het idee spelen om voor een andere te kijken(medio begin 2007/eind 2006, nieuw model dus) en je nu dus alvast even kan "oefenen"met de dap en zo. De volgende wordt op zeker een zwarte , de Mrs vind een groen/zilveren welke wij hebben niet zo 100% mooi  Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2010 Locatie: Rotterdam e.o.
|
Die ziet er weer fraai uit  . cybersijp schreef:Morgen neem ik de buurman zijn wagen ook nog even onderhanden qua raamwerk, en de trims middels pb trim restorer. Erg sympathiek dat je ook de buur helpt ( van die Frontera neem ik aan? Wel feest om die te behandelen met de trim restorer; ongelakte kunststof zat  )
|
|
|
|
Hebans schreef:Die ziet er weer fraai uit  . Erg sympathiek dat je ook de buur helpt ( van die Frontera neem ik aan? Wel feest om die te behandelen met de trim restorer; ongelakte kunststof zat  ) Ja je moet wat over hebben voor je buurman he? Nee buurman is ziek en heeft de ziekte van lyme. Altijd al goed contact met hem en zijn vrouw gehad hoor. Samen een kerstboom in de tuin met kerst etc af en toe een bakkie. Samen de tuin doen etc . Na wat uitleg van mijn kant was hij echt verbaasd wat alleen al wassen kan doen. Zijn auto (mercedes 300e automaat van 1989....) was al een hele tijd niet meer gewassen vanwege eerdergenoemde reden. Kwam gisterenmiddag nog een man voorbij en die had al meteen interesse in die wagen haha! De frontera is van mijn schoonzusje, mijn schoonvader en moeder rijden een honda cr-v, mijn zwager een range rover sport, mijn andere schone zus een kia sorento, heb alleen nog een andere schoonzus en die hebben een volvo s60 als wagen. Hoop suv/terreinauto hier De frontera kan idd wel wat liefdevol restoren gebruiken denk ik...... Staat nu in de verkoop , maar zo zal het niet storm lopen qua geïnteresseerden denk ik Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
|
cybersijp schreef:Dank je Wim, Ja idd 2 terreinwagens, suv vind ik ze niet echt. Staat nl. zijn mannetje in het terrein soms echt wel (lees het strand oprijden, en met een kar door de blubber heen) Als waar detailer kan je dan ff maar beter de anfdere kant op kijken, maar heb nu eenmaal niet de finanviele middelen om twee wagens aan te houden. Anders had ik wel een 4x4 gehad, en een mooie coupe of zo. Feit is wel dat ik echt reuzeblij ben met deze wagen, vooral afgelopen winter was het appeltje eitje voor mij om overal te komen. De mate van sneeuwschuiven ligt hier anders dan in de randstad. Je mag hier al blij zijn als er om 09:00 een baan tussen boot, en de verschillende dorpen "open"is geschoven. Dan heb dus ook echt wat aan je 4x4 en m+s banden. Ik ben overigens nu begonnen omdat we met het idee spelen om voor een andere te kijken(medio begin 2007/eind 2006, nieuw model dus) en je nu dus alvast even kan "oefenen"met de dap en zo. De volgende wordt op zeker een zwarte , de Mrs vind een groen/zilveren welke wij hebben niet zo 100% mooi  Ik heb zelf nog een suzukietje van 27 jaar oud...echt degelijk spul. suzuki SJ410De opvolger van jou grand vitara is al wat meer SUV en wat minder "terreinwagen". Ik zou dat prachtexemplaar van jou nog niet direct vervangen! Groetjes, Wim
|
|
|
|
corsawim schreef:Ik heb zelf nog een suzukietje van 27 jaar oud...echt degelijk spul. suzuki SJ410De opvolger van jou grand vitara is al wat meer SUV en wat minder "terreinwagen". Ik zou dat prachtexemplaar van jou nog niet direct vervangen! Jaaa zo'n sj/ jimny van nu zijn echt leuke karretjes hoor. Ben er wel eens echt het terrein in geweest op een afgesloten terrein, en die komt heel heel veel verder dan de grand vitara doet hoor! Maar de "nieuwe"komt er wel hoor. Heb al proefgereden met eentje(foute kleur en interieur helemaal vernaggeld) en die kan prima voor hetgeen ik een auto aanschaf. Later zou ik voor de Mrs en ook een beetje voor mezelf wel een jimny voor erbij willen. Maar eerst maar weer eens sparen heb nog een heleboel wensen........  Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Ziet er weer top uit! Leuke wagen. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
cybersijp schreef:(mercedes 300e automaat van 1989....) was al een hele tijd niet meer gewassen.....De frontera kan idd wel wat liefdevol restoren gebruiken denk ik...... kortom.... mogelijke leuke uitdagingen voor een detailer nietwaar! En aan een 300e zit ook zat ongelakte kunststof  . Als je de kans hebt: foto's zijn altijd leuk/leerzaam!
|
|
|
|
Buurman is weer hartstikke happy! Auto had al even geen wasonderhoud / poetsonderhoud meer gehad, en ziet er nu met een beperkt aantal handelingen al weer en stuk beter uit. Verder vandaag ook voor het eerst echt eens bezig geweest met de dap 500. Ik heb nl. de motorkap van een 24 jaar oude bordeauxrode volvo 340 onder handen mogen nemen. Kostte heel wat passes met de dap, heb de pads echt wel 10 keer uit moeten spoelen, man man wat een slijpsel kwam hier vanaf. Had eerst middels wat testspotjes wat geprobeerd qua pads in combo met de juiste polijstmiddel(heb niet grover dan mezzo nu). Kwam uiteindelijk op oranje met mezzo uit. Hier moest ik drie passes mee maken eer ik eens een (beetje) toonbaar resultaat had. Daarna met finale op lichtgroen, en prof polish van pb op zwart en polijst klus geklaard. Je kon nog genoeg zien in de lak, maar je moet wel in de gaten houden dat de buurvrouw(haar volvo immers het al lang goed vond. Maar ik dus nog niet). Daarna glaze en ex-p erop gezet. En dit keer wel afgetopt met een wax (pb blue natty's. Voordat ik begon heb ik de auto ook nog maar eens even een grondige sopbeurt gegeven, auto was al in 5 jaar niet gewassen zei de buurvrouw Heel keurig resultaat, gevolg was wel dat de geplande binnen behandeling van mijn wagen naar morgen is doorgeschoven...... ( je hebt maar een hoeveelheid tijd natuurlijk  ) Heb afgesproken dat ik de hele auto onder handen ga nemen, maar dan wel in delen. Had nu dan weliswaar een week vrij. Maar ben een druk baasje en heb de komende tijd niet al te veel vrije tijd. Stukkie bij beetje dus de boel aanpakken. Volgend stukje op de lijst is het dak, en hoewel de kleur bordeauxrood is lijkt hij wel roze, en de glans die is er niet meer. ja op de motorkap natuurlijk wel .......... Had geen fototoestel bij me, hoop de volgende keer er eens aan te denken tussendoor foto's te maken. Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
foto's zeggen meer dan woorden,maar oke vergeven.Kan als nog natuurlijk vandaag een buitje regen dr over nice beading shot zou ik zeggen gr zw10 VAG rules
|
|
|
|
Heb van de week weer wat vrij, dus de planning om nu dan toch echt de binnenkant te gaan doen die staat. In inmiddels is de buitenkant ook wel wat smeriger geworden, dus daar een "simpel"sopbeurtje voor bedankt. Daarna een laagje qd+ ? (als vraag naar de profi's hier? ) En hopelijk nu niet de camera in de tas bij Mrs Cybersijp Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
|
Nou op de kop af een maand verder en zoals bij het ff voorstellen topic van ondergetekende gemeld de nieuwe wagen in aantocht. Vanmorgen de groene vitara "leeg"gehaald, zonnebril , ontheffingen, wat losse zooi, een mf doek, ruitenvloeistof etc etc eerst maar eens in een krat gedaan. Daarna de bank plat en konden de zomervelgen ingeladen worden. Die waren meegenomen in de deal van de "nieuwe". Verder de dakdragers kompleet gemaakt(misschien iets voor de nieuwe eigenaar, ik heb ze in ieder geval nooit gebruikt....) (kreeg ze er ook maar "bij" toen ik de auto kocht vorig jaar  Enfin naar de garage gereden, bakkie gedaan met de mannen, wat uitleg over de meest bijzondere functies van de wagen. Hoe je de stoppelbaard trekhaak monteert etc (nu een ander merk, dus ff anders weer) Wagen naar huis gestuurd, en samen met de Mrs even de auto bekeken, dat had ze nog niet gedaan. Want we waren laatst al een rondje geweest met een andere vergelijkbare auto, alleen een andere kleur..... Mooi he vrouwen???? Dat zou mij nou ff niet gebeuren, ik moest en zou ff rijden , kijken, de look en de "feel"ervaren zeg maar... Maar goed daarom zijn man en vrouw ook verschillend nietwaar? Auto goedgekeurd, naar mijn maat gereden die ff bekeken, baas komt langs gereden met zijn wagen. Ook ff kijken. Kortom genoeg bekijks. Na de middag naar de verzekering geweest(had ik al doorgebeld, plus kopie van de papieren hadden ze al gehad van me hoor, voordat jullie me afbranden  Dat geregeld. Toen maar naar een van onze schuren van het werk, moest wat ophalen, en daar ligt me een partij blubber nu de dooi is ingezet..... Dus beter nu door de blubben, dan straks pas. Wou de wagen nl wassen Hd klaar gezet, slangen aangesloten, foamfles gevuld met autobrite foam. Begonnen met afspuiten, daarna foam, afspuiten, weer laag foam, weer afspuiten. Daarna met de emmerkes aan de slag gegaan. ss& s did the trick weer. Kwam weer plenty of glans tevoorschijn  T liep al tegen het eind van de middag dus boeltje weer ingepakt. wagen naar binnen gereden, spul opgeruimd en ik? ik bedacht dat ik weer geen foto's had gemaakt  Dus toen het al ff donker was met de camera naar buiten om er nog maar een paar te maken. Van een afstandje zie je het niet maar de wasstraat heeft deze veelvuldig gezien hoor! Maar goed oude poetser die ik er ben, komt dat wel goed  Morgen het plan om de auto te kleien, een begin te maken met polijsten. Maar als het nu erg veel werk wordt(en ik ben n bitje bang van wel) Dan hou ik het polijsten nog ff achter de hand, eerste week Januari heb ik nog een paar dagen vrij dus dan zou het bijv. kunnen. Dus als het polijsten met de dap morgen "niks"wordt. Wordt het black hole, en een laagje natty's gok ik. We zien wel ff. Ik zal zo ff nieuwe foto's uploaden. Tot zo! Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
|
Veilig in de garage: Donkere plekken zijn van dooiwater van de auto afgelopen week(zeg maar die "plakken" die in je wielkuipen blijven hangen, al haal ik voordat ik hem binnen zet het meeste er al af)  Je ziet in de reflectie van de flits al het een en ander aan opkuiswerk.....  Stukje motorkap:  Plenty te doen dus  maar t is voor de "goede"zaak  Linker zijspiegel, ook hier hele fijne krasjes Ach het kan alleen maar mooier worden, we gaan ervoor! Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Nog wel wat werk, maar gezien de methode die al gehanteerd is, gaat dit goedkomen!  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Aanrader; zet de vloer of in de betonverf (goedkoop) of in de epoxy (iets duurder maar vele malen beter) Als het vocht zo in de vloer trekt blijft het zo lang in de garage hangen. Anders ff een pak kranten eronder en die na een uurtje weggooien. Benieuwd naar de verdere aanpak. Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
hehe ja red betonverf is overwogen, maar in het achterste gedeelte(hobbyhok) heb ik dat al zitten. T word dus epoxy. Heb al een prijs gehad van de schilder(enkel materiaal, kan het zelf aanbrengen overigens) Zal denk ik ergens van het voorjaar worden. Je hebt wel wat temperatuur nodig natuurlijk  Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
|
Nou vandaag gedaan wat de garage volgens afspraak overigens niet gedaan had. De auto poetsen We zijn begonnen met kleien van de lak met dodo born slippy. Fijn spul om mee te werken. Dat had ik aangemaakt in een 250ml. spuitflesje, spuit niet te veel niet te weinig. Foto's maken van de klei(vrij standaard) ik foto's gemaakt weer verder. Auto afgenomen met een mf doek, weer fotoke. Zie ik ineens dat de geheugenkaart er nog niet in zit..... Ja die zat nog in de pc(gisteravond laat nog foto's gemaakt, geüpload, en kaartje vergeten..... Maar ff naar binnen, broodje eten, kaartje pakken, en weer verder. Hoewel boven nul vandaag nog wel erg koud. Ik heb terwijl de auto in de garage stond de motorkap een polijstbeurt gegeven. Had oranje met inizio (2 hits), daarna finale op zwart met de dap. leek een knap resultaat te gaan geven maar nu zag ik net toen ik beter keek dat er zeker nog wat diepere krasjes/swirls nog gewoon zitten. Volgende keer dus als ik de hele auto aan ga pakken qua polijstwerk daar maar eens even goed voor gaan zitten  Blackhole ex-p natty's liquid blue Waren de volgende lagen voor de rest van de wagen, lakwerk is niet al te slechte staat, en geen beschadigingen gezien waar ik nou ff hoofdbrekens over heb of zo. Is toch altijd ff spannend als je de eerste keer met je giechel 5 cm van een lak vandaan staat te hangen natuurlijk Wagen glimt weer knap nu, dus dan maar ff foto maken dacht ik,....... na twee foto's batterij leeg  Ding zit me niet echt mee vandaag zeg! Hop aan de lader. En dan vanavond maar foto's maken. en aldus geschiedde :  zijkant staat al aardig te glimmen, getuige de reflectie van de tl bakken op de muur  Zelfde stukje motorkap als gisteravond:  Spiegel, nu in de poets. Gisteravond nog niet:  Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
|
Mooi resultaat  En natuurlijk een mooie auto! Maareh... is twee hits met oranje en inizio en dan direct finale op zwart niet een te grote stap? Heb het zelf nooit geprobeerd, heb altijd nog een tussenstap met mezzo op wit en lichtgroen voor de finale (en LP op zwart). Maar ik als "pas 6 maanden detailer"  . Op de foto van de motorkap ziet het er goed uit.
|
|
|
|
Je hebt ook helemaal gelijk hoor! een hit mezzo op wit is er nog tussendoor gekomen(tussen inizio en finale that is...) kwestie van gevalletje t was laat denk ik? Verder gaat ik van het voorjaar (gok ergens in februari) weer de hele auto te grazen nemen qua polijst werk. Nu nog een aantal projecten @ work afmaken en dan maar 2 dagen vrij per week. De groene Vitara heb ik ook aangepakt toen ik een week vrij was. Is ruim dat beken ik, maar je kan t beter over een paar dagen uitsmeren(  ) anders sta je op je vrije dagen echt 24/7 te poetsen..... Er zit aan het dak(veel swirls) en de motorkap echt nog wel wat werk hoor. Makkelijkste gaat dat als ik buiten kan staan(en ja ik heb nou al spijt dat ik mijn garage niet een meter breder heb gebouwd(zelfbouw overigens  ) maar heb achter de garage ook nog een hobbyhok van 4x3 mtr. En je mag niet meer dan 40 vierkante meter aan bijgebouwen hier  Dus kiezen of delen. Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-8-2010 Locatie: Berchem
|
en jouw hobby is toch niet springstoffen ? mag ik hopen ? Mooi resultaat zover, nu maar hopen op een snelle lente ...
|
|
|
|
nee hoor, maak je niet ongerust..... :P T is klussen Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
|
Nu de drukke tijd dus voor ons weer voor even achter de rug is, en mijn langverwachte vakantie een begin heeft gevonden. Was het tijd geworden om na al die pekel/ijs en andere winterse ellende mijn auto weer wat op te halen.... Gistermiddag begonnen met het afspuiten, het wassen (2 washmitts en twee buckets systeem, gesopt met ss&s ) Gedroogd met een delirium towel. Maar omdat het al wat later in de middag was, was de rest eigenlijk al verkeken(dauw was er al zeg maar) 's avonds de wagen in de garage gereden en daar een klein elektrisch kacheltje aangezet. Vanmorgen weer verder gegaan met e.e.a: Dodo redmist opgezet Trims gedaan met pb trim restorer Velgen gedaan met pb spray & rinse Afgespoten Pb apc sterke oplossing op de rest losgelaten van de velgen.(had ik nog niet echt aangepakt sinds aanschaf wagen) Al te veel werk ga ik er ook niet aan wagen, omdat ze 90 % zeker van het voorjaar gespoten gaan worden. er zit een gepolijste laag op met blanke lak en die wordt gewoon weg erg lelijk. Plan is zoals al eerder gemeld om ze black chroom te spuiten) Velgen gedroogd Pb wheel sealant erop gedaan, laten curen en gebuffd Rvs bullbar, sidebars, embleem suzuki gedaan met : Meguiar's NXT Generation All Metal Polysh Banden in de pb bold & bright gezet Zou ook het glas nog doen met pro vision producten, en de binnenkant van de wagen stofzuigen en behandelen met: pb naturel look dressing maar mijn vingers waren een beetje "dood"aan het gaan. Was weliswaar 3 graad celsius maar met een pittig windje was het niet echt fijn om nog langer buiten te zijn. Dat pakken we dus morgen maar even op Vond deze "kouwe klauwwe"wel best, morgen weer een dag. Ik heb wel foto's gemaakt (alleen "after"  en die zal ik zo ff uppen brb     T ziet er allemaal keurig knap uit, totdat je met je neus op de lak gaat staan kijken:  Vandaar ook dat we als het straks in het voorjaar warmer weer wordt, we de wagen maar even van voor tot achter aan gaan pakken met de Dap Motorkap is al ff snel gedaan en gaf dit als resultaat: met flits:  zonder flits:  T komt wel goed met me denk ik ..... Ik ben in ieder geval harstikke blij met mijn nieuwe wagen! Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Voor de omstandigheden al een hele verbetering. Misschien dat je op de motorkap nog wat voorzichtig bent geweest ? Niets aan de hand en ook lastig te beoordelen vanaf één foto. Tevredenheid is waar je het voor doet. Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
ziet er al erg netjes uit....laat inderdaad de lente maar komen.....terug lekker detailen buiten bij een heerlijk temperatuurtje Groetjes, Wim
|
|
|
|
Thx mannen, Vandaag bezig geweest met de provision aan de buitenkant van de ramen/spiegels, plus uitzuigen van de binnenkant. Plus her en der wat klussen voor hulpbehoevende familieleden gedaan(klusjesdag klusjesdag klusjesdag, ja het is klusjesdag Op refrein van k3 "kusjesdag"......  Leuk kleine kinderen Morgenochtend naar de dealer toe, auto wordt uitgelijnd, en ik zal Rob de dealer eens de dap demonsteren. Heb er zin an! Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Ziet er goed uit! We zitten geloof ik allemaal reeds te wachten op het voorjaar om eens lekker aan de slag te kunnen gaan met polijsten. Progress is a slow process
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Ziet er inderdaad al goed uit! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Zo met een paar vrije dagen voor de deur (tot en met aanstaande dinsdag vrij) gaan we een begin maken met het polijsten van de vitara! Morgen even kleien en dan Maandag een begin maken met de dap. Hoop dat maandagavond klaar te krijgen , dan kan er een laagje dgps op, en de purple haze pro dinsdag opbrengen en laten hazen. Heb er zin in. Hoor je denken Morgen kun je toch wel meer doen dan alleen kleien van je wagen? Ja klopt maar ben al zo veel thuis de laatste tijd....... (not) en morgen een verjaardag en het terrasvlonder in de olie zetten staat ook op de klussen lijst........ Soms is het jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten ..... Enfin: Update! Vanmorgen kennis gemaakt met een forumlid hier op het forum "Dani"a.k.a Jeroen, kon hem al maar wist niet dat hij ook verslaafd was.......  Wel leuk om nou eens een keer niet uit te hoeven leggen wat alles is etc, hoe het werkt. Geweldig dus. We hebben het al ff gehad over een team-up dus dat zit al in het vat(en verzuurd dus niet) En dan woont hij ook nog slechts twee straten verderop Verder: Na gekleid te hebben met pb klei en born slippy, de dap gepakt en de hele wagen rondom aangepakt. Was wel ff een werkje. Motorkap had had vier passes nodig.2x inizio op oranje, een keer mezzo op oranje, een keer finale op zwart. Rest van de wagen behalve het dak 1x mezzo op oranje, 1x finale op zwart. Viel me alles mee! Dak drie passes, 1x inizio op oranje, 1x mezzo op oranje, 1x finale op zwart. Zit nog wel "wat"in maar dat zijn erg diepe krassen, en dat ga ik sowieso niet met de dap 500 winnen. Verder twee plekjes van onze gevleugelde vrinden, erg mijn best op staan te doen maar krijg ze niet 100% weg, zeg maar 30% wat over gebleven is. Zaten er overigens al in dat ik de auto kocht hoor  Maar omdat ik de auto op een van de koudste momenten van het jaar kocht werd de dapbeurt bij aanschaf weinig..... Morgenochtend gaan we weer vrolijk verder, eerst de wolfgang glaze, dan dgps, en aftoppen met purple haze pro. Raampjes, trims, banden , velgen in de wax, ben nog wel ff bezig. maar het arbeidsintensieve heb ik nou ff gehad Verder kwam een voormalige baas van mij langs rijden met een bmw 520, was erg geïnteresseerd in wat ik deed. Dus wie weet straks maybe een 520 te doen op de vrije dagen . Verder staat er een range rover sport te wachten. Had ik al gedaan, maar hij ging de greppel in laatst met een glijpartij....... Dus als hij straks bij de schadehersteller weg komt, een week of drie wachten en dan kan ik die ook nogmaals doen . Mooie wagen maar wel ff een "lappie "he! Foto's ? eh ja wel aangedacht maar vergeten te maken, morgen? Okay beloofd! Bak een poets of doe het niet, poets je wagen anders zie je het niet! 
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-8-2010 Locatie: Berchem
|
Supermooie glans! Toffe wagen ook... Leuk om te zien, maar bij ons vliegt er deze dagen zoveel stof, dat ik m'n auto wel elke dag zou kunnen wassen ...
|
|
|
|
Guest
|