|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-10-2010 Locatie: Winschoten
|
Hallo, een poos terug kwam ik deze handleiding tegen via google op een Belgische site. Als beginnend detailer kun je hier veel aan hebben, althans, ik wel. Klik hier voor de handleiding polijstenIk hoop dat anderen hier ook iets aan kunnen hebben! Seat Ibiza signo 1.4 16v
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Er zitten wat handige plaatjes ed tussen, maar zou het niet als bijbel gebruiken, daarvoor moet je toch de aangegeven middelen gaan aanpassen ( bv M80, is stenen tijdperk in vergelijking met de Monello's, dus moet je weer gaan uitzoeken wat je ervoor in de plaats moet gebruiken etc ) Daarbij zijn er zoveel mensen/zoveel wensen en heb gemerkt dat als je aangeeft dat 'normaliter' je na product-x deze moet nalopen met product-y er meteen gegild wordt dat je best kan stoppen na product-x etcetcetc "Dit soort krassen , kan men best te lijf gaan met een grove combinatie en een roterende machine" >>> niet echt voor een beginnende detailer! ( laat staan het stukje over wetsanden ) Er staat hier een sectie vol met how-to's etc, neem deze goed door Ga in de leer middels een clinic bij Carclean.nl of een lid met wat meer ervaring is mijn advies // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Er is zoveel theorie te vinden op het internet, incl foto's e.d. Het enige wat echt het beste is, is ervaring op doen, zelf doen dus en kijken wat welke pad/product combinatie werkt en hoe het werkt. De theoretisch opgedane kennis kan hierbij helpen, maar zoals mijn voorganger ook al aangeeft, ga deze kennis niet gebruiken als een bijbel, maar gebruik het als voorbeeld hoe het gedaan kan worden. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-10-2010 Locatie: Bij Rotterdam
|
Over het hoe is inderdaad erg veel theorie te vinden waardoor je altijd aan het testen zal blijven. Het geeft in elk geval wel een goed beeld van wat met welke machine onderandere mogelijk is.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Het is een hele mooie handleiding. Hoe meer informatie hoe beter... zou je denken. Alleen ik merk erg vaak bij mensen aan de telefoon en in de shop dat teveel informatie ook niet goed is. Mensen zien door de bomen het bos niet meer. In deze handleiding wordt er zeer uitgebreid op ingegaan tot roteren en wetsanding toe. Dat is voor een normale consument totaal niet van toepassing. Iemand die net komt kijken die schrikt van zo'n handleiding en dat is niet nodig. Nu heb ik het voordeel dat ik erg vaakt testspots kan maken en ik kan uit ervaring zeggen dat de meest gebruikte combinatie op een Dual action machine oranje met Mezzo en een groene/witte pad met Finale is. Heb je hele zachte lak dan Mezzo op wit maar dat is echt uitzonderlijk. Dat is vaak voldoende voor de swirls en dat scheelt al een hele boel bij het gros van de mensen. Wil je echt diepere krasjes geheel verwijderen dan is deze handleiding erg handig natuurlijk want het is schitterend gemaakt! Nogmaals, informatie is altijd welkom maar met zoveel howto's wordt het er voor een beginner niet simpeler op. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Handleidingen of how-to's bieden handvaten om iets gedaan te krijgen. Je kunt alle informatie gebruiken of een deel ervan. Mijn bedoeling van het posten was een handvat geven m.b.t. de uitleg van verschillende onderdelen. Het is aan een ieder of je het wel of niet gebruikt natruurlijk Ik ben het zeker met jullie eens dat je als beginner door de bomen het bos niet meer ziet. Dat heb ik ook... Er is zo veel informatie en er zijn zo veel verschillende producten op de markt waardoor (ik in ieder geval) in vele scenario's niet weet welke ik kiezen moet. Gelukkig is het Carclean.nl forum! Seat Ibiza signo 1.4 16v
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Ik snap je bedoeling en ik deel ook zeker je mening. De praktijk is echter dat mensen door de vele topics en handleidingen niet meer weten wat ze nou moeten nemen. Ludo (die het gemaakt heeft) is een giga fan van Meguiar's, niks mis mee maar hij benaderukt wel meestal producten van dat merk terwijl er vaak betere en goedkopere alternatieven zijn. Daardoor weten mensen niet meer wat ze moeten kiezen. Voor iemand die al ervaring heeft, een DAP heeft en wat meer diepgang willen is deze handleiding natuurlijk wel erg nuttig. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Zoals gezegd ben ik het met je eens. Voor degene die er wel baat bij heeft laten we maar zeggen dan. Seat Ibiza signo 1.4 16v
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2010 Locatie: Vroomshoop
|
Wat is eigenlijk dé juiste manier om handmatig de cleaner, glaze en wax aan te brengen? Klopt het dat je een cleaner na het te hebben opgebracht stevig moet inpoetsen in verschillende richtingen tot het al bijna niet meer zichtbaar is? En moet de glaze ook stevig worden ingewreven in diverse richtingen of alleen maar worden opgebracht. En de wax volstaat toch met opbrengen, curen, uitpoetsen? Niet dat ik ineens onzeker ben geworden maar ik wil graag de werkwijze die het meeste effect heeft toepassen.
Ik gebruik de volgende stappen: - Meg. DC step1 - Meg. DC step2 - Een wax/sealant (NXT, Collinite 845 e.d)
- PB prof. polish - White Diamond - EX-P, Natty's
Dus: hoe kan ik ze het beste aanbrengen?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
cleaner heb ik persoonlijk nog nooit "stevig ingepoetst", en een glaze al helemaal niet! Bij de meeste producten staat de correcte verwerkingswijze gewoon op de verpakking  De white diamond hoef je in elk geval NIET stevig in te poetsen, wel even laten "curen" (hazen  ) en dan afnemen... New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,254 seconden.