Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Ruitenwissers Opties
gcvanwerd
#1 Gepost : zaterdag 13 november 2010 8:59:31
Rang: Lid

Hoi allemaal.

Ik heb al 5 maanden het probleem dat de ruitenwissers van onze Seat Leon facelift 2010 over de ruit stuiteren en herrie maken en alleen bij het omhoog gaan is dat het geval . Bij constant wissen is het zowel binnen- als buiten de auto goed te horen en wordt ik er helemaal gek van. Zemen zijn al een keer vervangen en de motoren zijn goed na meting aan de VAGCOM. Ook zit er geen merkbare speling in de armen ( lijkt me ook sterk bij een nieuwe auto ).Achterwisser hetzelfde.
Ik heb al van alles geprobeerd van detailer tot Glasscrub, het probleem blijft helaas..boos
Iemand nog tips ????
Alvast bedankt voor het meedenken. cool
Groeten Gert.
Paulus de Boskabouter
#2 Gepost : zaterdag 13 november 2010 10:34:08

Toen wij de A2 destijds kochten hadden we hetzelfde probleem, zo erg dat de ruitenwisser gewoon over het raam stuiterde. De dealer heeft toen de ruitenwisserarm opnieuw gemonteerd, en afgesteld. Probleem was toen verholpen.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Mik
#3 Gepost : zaterdag 13 november 2010 10:37:16
Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Heb je flatblad wissers of zijn het de conventionele?
Heb je al eens de provision rain repellant op de ruit gedaan? Dat gaf bij mijn voorruit, als bijkomend resultaat, dat mijn ruitenwissers muisstil werden. Naast het feit dat de druppels gewoon van de ruit geleden vanaf een 50 km per uur.
gcvanwerd
#4 Gepost : zaterdag 13 november 2010 10:48:33

Dat ga ik dan maar eens voorstellen. Er moet nog een Injen geplaatst worden en dan kan meteen dit probleem meegenomen worden. Maar ik wil graag zelf een beetje meespeuren naar de eventuele oorzaak.

Mik: ik heb de flatbad wissers erop zitten. Ik heb alleen de Glasscrub nog maar geprobeerd, maar zoals gezegd maakt de achterwisser ook wel eens herrie en dat was gisteren met die regenval erg irritand. Alvast bedankt voor het meedenken. great
zuidwest10
#5 Gepost : zaterdag 13 november 2010 11:09:15

aerotwins even om hoog zetten,ramen af doen met thinner,daarna glasscleaner goed navrijven opboenen en,provision rain reppellent aanbrengen!en natuurlijk de ruitenwisser weer op het glas plaatsenLoL
VAG rules
RedCat
#6 Gepost : zaterdag 13 november 2010 13:17:04
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Stuiteren is het gevolg van weerstand tussen wisser en raam.
Schoonmaken van het raam kan de weerstand verhogen zeker als de wisers nieuw zijn (meer draagvlak)
Repellant oid maakt de ruit gladder, de weerstand minder, dus ook minder kans op stuiteren.
Wissers worden stiller, je hoort eerder de druppels botsen. sarcastisch

Hans

Edit, glasscleaner na thinner is overbodig als het om gewone vervuiling gaat. Thinner vervangen door alcohol (minder risico voor de lak) tenzij je een vervuiling hebt die speciaal om thinner vraagt.
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
gcvanwerd
#7 Gepost : zaterdag 13 november 2010 13:24:00

Ik ga daar mee aan het werk en de repellant bestellen. Bedankt weer voor de info great
zuidwest10
#8 Gepost : zaterdag 13 november 2010 13:40:02

@redcatty,weetniet
VAG rules
bloemie
#9 Gepost : zaterdag 13 november 2010 17:09:50

gewoon je armen van je ruitenwisers even afstellen ,dit is makkelijk zelf te doen met een bahco.

vergelijk het met een vloertreker onder een bepaalde hoek veegt die ook niet lekker
gcvanwerd
#10 Gepost : zaterdag 13 november 2010 17:16:13

Dank je wel voor deze tip. Er was hier nog iemand die vertelde dat dat misschien de oorzaak is. Nemen we mee als ie naar de garage gaat. Super! cool
Paulus de Boskabouter
#11 Gepost : zaterdag 13 november 2010 18:34:16

2de post:

Citaat:
Toen wij de A2 destijds kochten hadden we hetzelfde probleem, zo erg dat de ruitenwisser gewoon over het raam stuiterde. De dealer heeft toen de ruitenwisserarm opnieuw gemonteerd, en afgesteld. Probleem was toen verholpen.

Staat trouwens ook altijd op de too do list van de monteur: controleren op 'bibberen' van de wissers. Althans bij de VAG dealer dan.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Bartezzz
#12 Gepost : zaterdag 13 november 2010 20:16:46

+1
voor Redcat en Paulus cool
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
bloemie
#13 Gepost : zaterdag 13 november 2010 21:51:23

gcvanwerd schreef:
Dank je wel voor deze tip. Er was hier nog iemand die vertelde dat dat misschien de oorzaak is. Nemen we mee als ie naar de garage gaat. Super! cool

vaak heeft de dealer er een mal voor
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire