|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2009 Locatie: Omg Den Haag
|
Heren,
Ik heb een tijdje geleden Pro Vision Glass Scrub gekocht. Het spul doet wat het moet doen echter ik vind het effect zo snel verdwijnen.
Als ik mijn ruitenwissers gebruikt trekken ze een "waas" over mn ruit.....zal wel vet zijn. Als ik dan mn ruiten behandel met PV dat gaat het die dag cq 2 dagen goed om vervolgens weer terug te zijn....
Als het dan redelijk dooregend en er rijden constant tegenliggers dan zie je geen h&l....
Ik behandel mn ruiten na PV niet met iets anders......is dat de fout? Slaan mn ruiten weer vet door de wissers? of door mn ruitenwisservloeistof???
Graag advies hoe ik dit beter kan krijgen....
Gr, Danny.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Heb je alleen de Glass Scrub gebruikt? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dan is het niet zo gek natuurlijk, het is wel de bedoeling om daarna de Rain Clear aan te brengen: http://www.carclean.nl/products.aspx?search=rain%20clearDus eerst de Glass Scrub aanbrengen: -Ruit vochtig maken -Glass Scrub inwerken -Goed afspoelen -Ruit drogen Dan de Rain Clear aanbrengen: -Egaal en dun verdelen -Even laten drogen -Nawrijven met een schone microvezeldoek -Daarna NOG een keer nawrijven (met een andere schone doek) maar gebruik daarbij een detailspray (Spray & Wipe) of een spuitfles met water. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ok......
Ik heb hier Rain X staan dus dat zal ik wel gebruiken.....
Is machinaal opbrengen vd PV beter?
En mbt de rain x
Aanbrengen op een kurkdroge ruit? en met wat voor doek?
Ik kan me van vroegah nog herinneren dat je iets met een krant moest doen???
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2009
|
Wat Dibbuz hierboven zegt. Dan nog is het wel zoeken naar een goede ruitensproeiervloeistof! De een is vetter dan de andere. Vaak zijn de goedkoopste het vetst is mijn ervaring.. Kijk hier dus ook even naar!
|
|
|
|
Ja zo'n donkerblauw vermoeden had ik al.......
Zijn er Die Hards die hier zelf brouwen?
Ik dacht iets van
-Gedemineraliseerd water......(opvangen uit droger......5 ltr per week) -Scheut APC of Spray & wipe
Verder dacht ik ook nog aan een scheut spiritus of zo om te ontvetten.....
Danny.
|
|
|
|
Glass Scrub werkt anders dan APC en Spray & Wipe ontvet niet. Ook al ontvet je de ruit, vastzittend vuil verwijder je er niet mee. Uiteraard kan je het wel gebruiken voor Glass Scrub om de boel alvast goed te ontvetten. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ok Dennis.....
En werkt het beter dan RainX? En opbrengen?
krant?
ruitenwisservloeistof?
|
|
|
|
RainX ken ik helaas niet, ProVision ben ik heel tevreden over. Ik breng allebei aan met een microvezel of badstof pad, krant is geen goed idee. Gebruik zelf de ruitensproeier vloeistof van Autoglym Screenwash, prijzig goedje maar wel erg goed. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2009
|
Volgens mij gaan er nu een paar dingen door elkaar lopen... Dennis vergelijkt de APC met de scrub, maar puff heeft het over het zelf brouwen van ruitensproeiervloeistof.. Ik meen dat Carclean.nl zelf ook levert, in geconcentreerde vorm.. Helemaal zelf maken zou ik niet doen..
Ik heb zelf jarenlang RainX gebruikt. Erg prettig middel. Heb nu de ProVision staan, maar die moet ik nog gaan testen... Geen vergelijkend oordeel dus nog!
|
|
|
|
Zelf ruitensproeier brouwen is inderdaad geen goed plan. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
In de zomer gebruik ik de ruitensproeier vloeistof van AutoGlym en in de winter die van de Gamma, werkt prima, reinigt goed en tast je Pro Vision Rain Clear niet aan en is niet vet (en ook nog eens goedkoop) Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Dus rijden we vanmiddag maar even langs.....(of morgen voor wat aankopen.....:D)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-10-2010 Locatie: NH
|
Puff schreef:Ja zo'n donkerblauw vermoeden had ik al.......
Zijn er Die Hards die hier zelf brouwen?
Ik dacht iets van
-Gedemineraliseerd water......(opvangen uit droger......5 ltr per week) -Scheut APC of Spray & wipe
Verder dacht ik ook nog aan een scheut spiritus of zo om te ontvetten.....
Danny.
Opvangen uit droger?? bevat dat geen wasmiddel dan? dacht dat in het eerste deel van het programma water meestal niet verdampt maar er uit gecentrifugeerd wordt. ben wel benieuwd (voor mijn aquarium heb ik een osmose apparaat, maar dat is nog geen gedemineraliseerd water) groeten toine
|
|
|
|
Een droger centrifugeerd niet, daar draait ie simpelweg te weinig toeren voor, is gewoon door condensatie/verdamping. Maar dan nog zit er genoeg in dat water wat overblijft uit het wasgoed, het mag dan wel geen kalk meer in zitten, maar genoeg andere zaken waardoor ik het niet wil classificeren als gedemineraliseerd water Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Oh ok.......
Dus laat het zelf brouwen maar zitten dan...... Maar moet wel een goede niet vette RW vloeistof hebben.....
Ook wisserbladen maar eens goed ontvetten........ideeen?
|
|
|
|
Ik weet niet hoe oud je ruitenwissers zijn, maar deze kunnen ook het probleem zijn.... Volgorde voor je ruit: - Ruit goed reinigen met de Pro Vision Glass Scrub - Ruit voorzien van Pro Vision Rain Clear, belangrijk hierbij is om het juist aan te brengen: - Breng het aan met een badstof doek of pad, geen Microvezel doek in ronddraaiende bewegingen, als je de ruit gedaan hebt, nogmaals doen. - Product laten drogen (tot een waas), dit kan even duren bij de gel, de vloeistof is wat sneller droog. - spray de ruit nat met water of gebruik een natte doek om de ruit af te nemen en daarna droogmaken met een schone droge badstof doek of Microvezel ruitendoek. Als je nog vet residu ziet zitten nogmaals afnemen met een natte doek e.d. Vooral de laatste stap is belangrijk! Op de verpakking staat dat je het ook met een droge doek kunt afnemen, maar in de praktijk is gebleken dat dit niet de meest ideale methode is en dat daardoor een waas kan ontstaan bij het gebruik van de ruitenwissers. Zoals ik al eerder aangaf, de ruitenvloeistof van de Gamma is prima spul wat niet vet is. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Ahum: als er iets is wat er niet in mijn reservoir komt is het die bende van de Gamma e.d. .... 1 vieze vette smerige bende ( dus daar zijn de meningen over verdeeld helaas  ) // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-10-2009 Locatie: Den Helder
|
Da's toch onzin dat je ook een sealant moet gebruiken als je eenmaal gescrubt hebt... dat zou betekenen dat je met een scrub teveel weghaalt en dat dan later weer aan zou moeten vullen omdat het anders niet meer werkt zoals het glas als nieuw was.
Ik moet overigens wel bekennen dat ik hetzelfde fenomeen heb gehad na m'n laatste schoonmaakbeurt. Als dat daadwerkelijk door de scrub zou komen, zou je kunnen veronderstellen dat je de scrub geneigd bent niet grondig genoeg weg te spoelen (hoewel ik meestal rijkelijk water gebruik om af te spoelen). Of ik zou teveel water gebruikt hebben tijdens het boenen met de scrub?
Wijt de spoorvorming tot op heden echter aan gereinigde en gedressde ruitenwisserbladen. Ik veronderstel dat met die dressing sneller zand e.d. aan de bladen blijft kleven, hetgeen dan over de ruit blijft schuren. Kort daarop maar nieuwe ruitenwissers laten monteren met het voornemen ze niet meer te reinigen, heb ook de indruk dat het de duurzaamheid bepaald niet ten goede komt. En je doeken worden er smerig van, terwijl ze af blíjven geven, hoe vaak je ze ook afneemt.
Als het inderdaad krasjes zijn in het raam (vocht blijft hierin hangen, veroorzaakt ook zweem), zou Rain Clear dan dit kunnen verhelpen? Krijg door wat al op het forum geschreven is over Rain-X/Clear het idee, dat je met het aanbrengen een 'Point Of No Return' passeert; kan me althans zo voorstellen dat evt. computergestuurd polijsten van je raam daarna wat moeilijk zal gaan.
|
|
|
|
Citaat:Da's toch onzin dat je ook een sealant moet gebruiken als je eenmaal gescrubt hebt... dat zou betekenen dat je met een scrub teveel weghaalt en dat dan later weer aan zou moeten vullen omdat het anders niet meer werkt zoals het glas als nieuw was. Dat wordt hier helemaal niet gezegd. De TS heeft alleen de Scrub gebruikt en vond dat het waterafstotende effect snel weg was. Dat klopt, want de scrub heeft die werking helemaal niet. Het is een product om je ruit goed te reinigen en optimaal voor te bereiden voor de Rain Clear. De Scrub is een ruitenreiniger, verder niet. Dressing op je wisserbladen is een big no-no  Dat is vettig en dat wil je niet op je wissers en al helemaal niet op je voorruit hebben. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
+1 Dressen van wisserbladen Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Inmiddels een stukje verder......
De ruit opnieuw gedaan en de wisserbladen vervangen..... Resultaat is echt een stuk beter en zeer acceptabel echter zit ik nog wel met een waas.....
Heb zoals voorgeschreven door de kenners in dit topic met een natte doek afgenomen en drooggepoets. Daarna nog een keer natte doek en droogpoetsen.......
Waterafstotend is het zeker en het zicht is veel beter.......echter bij gebruik vd ruitenwisser op lage snelheden trekt de nieuwe wisser toch een beetje een waas over de ruit.... Die waas trekt wel zeer snel weg.....maar hoop eigenlijk dat die waas ook nog wegkan....
Gr, Danny.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
@Puff: op lage snelheid + wisser geeft bij mij ook een kortstondige lichte waas, tot op heden dit nog niet weten te verhelpen. Indien alleen stadritjes maakt dan is dit niet het beste middel daar je dan continue de wisser moet gebruiken en het dan tegen je gaat werken. Boven de 50 km/u dan is het echt perfect // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Zal ook wel een beetje aan de lijnen vd auto liggen denk ik....
Ik moet echt harder rijden om het gewenste effect te hebben. Maar maakt niet zo heel veel uit.
Die waas is heel goed mee te leven en is zeer kortstondig.
Danny.
|
|
|
|
Guest
|