|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2009
|
Hallo forumleden, Wil graag een middel om de binnenkant van mijn ruiten te reinigen. Die zijn er natuurlijk genoeg te vinden bij Carclean.nl maar misschien kunnen jullie mij helpen met een paar opties. Nu doe ik het met een klein beetje allesreinger,sponsje en een zeem maar heb het vermoeden dat het beter kan Dit zijn volgens mij de opties: 1. Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner 2. Poorboys World APC 3. Spray en Wipe De ruitenreiniger moet ik dan aanbrengen met een handpad, is de rode van Lake Country een optie? Afnemen doe ik dan met een DJ mint Merkin of gewoon een Poorboys World Deluxe? Heb nog geen van de bovengenoemde reinigers, welk product zal mij de beste voldoening geven? Hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren want ik sta te popelen om wat te bestellen. Alvast bedankt! Toyota Aygo ''09
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Meg GCC + Mint Merkin // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Ik gebruik ook de Meg's NXT Generation Glass Cleaner. Volgens mij staat er hier ergens een how-to over ook... Progress is a slow process
|
|
|
|
Moest ff zoeken, maar Sherlock Holmes did it again >>> KLIK <<< // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
stoeptegel  en dan naar autototaal glas/carglass VAG rules
|
|
|
|
Virus en mk-us bedankt voor de snelle reactie. Er is inderdaad een how-to van de Meg's NXT maar daar wordt het aangebracht met een ECA die niet te verkrijgen is. Wat gebruiken jullie daarvoor? Toyota Aygo ''09
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
NXT opbrengen met een MicroFiber sponsje van de Hema of Xenos. Uitwrijven met de Dodo Mint Merkin of Supernatural. Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Leuk dat jullie zo behulpzaam zijn! Toyota Aygo ''09
|
|
|
|
Aanbrengen met de >>> ECA <<<Afnemen met de >>> Mint Merkin <<< // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
and Sherlock Holmes did it again.. Progress is a slow process
|
|
|
|
Bedankt Sherlock Holmes voor de mooie links! Toyota Aygo ''09
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-9-2010 Locatie: Lauwe (België)
|
Ik gebruik Chemical Guys Streak Free Window Clean en ben daar wel tevreden over. Detailing is geen hobby, het is een passie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-5-2010 Locatie: BE Limburg
|
Gebruik gewoon een ruitenreiniger. Zelf niet wild van de Meguiar's owv prijs. Ik heb oa die van ProVision en die is stuk goedkoper en werkt even goed. Voor aan te brengen een microfiber padje. Om af te nemen raad ik echt een glass doek aan, die van PB's werkt ook streeploos en is stuk goedkoper dan de DJ. Wel best dadelijk 2 doeken nemen. Voor streeploos resultaat is de doek bepalend. BMW 118 d: Freude am fahren
|
|
|
|
Hier ook de PB Velvet Smooth Glass Towel in gebruik en tevreden van. Over de Dodo glasdoek kan ik niet oordelen want heb ik niet. Progress is a slow process
|
|
|
|
Is de Lake country Badstof aplicator ook geschikt om aan te brengen? Toyota Aygo ''09
|
|
|
|
mothers wax applicators VAG rules
|
|
|
|
Normaal wel. Bij pads is het gewoon dat ze een beetje handig qua formaat zijn. En dat ze niet teveel opslorpen of smodderen. Ik heb nog paar liter ruitenreiniger van de Aldi staan en krijg het met mijn ruitendoeken streeploos. BMW 118 d: Freude am fahren
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Padjes van action gaat ook prima --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
De Blue Roo van Dodo Juice is ook erg handig voor glasscleaner, werkt heel lekker door het "Buideltje" Iets duurder, maar wel super ==> Glass Master Pro.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2010 Locatie: Almere
|
D-J schreef:Padjes van action gaat ook prima Zijn nu niet meer te koop,typisch Action...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-10-2009 Locatie: Den Helder
|
Hoewel de PB APC en Spray & Wipe zo z'n voordelen hebben, ben ik niet overtuigd geraakt van hun nut bij het reinigen van de binnenkant van de ruiten. Probleem is, wat je aanbrengt, moet er ook echt allemaal weer af. En bij de APC ben je dan even bezig omdat dat zelfs verdund erg geconcentreerd is. Toch ontvet die wel als de beste. Maar een beetje Dreft doet het dan net zo goed. Zou de APC dan evt. eerder voor andere zaken bestellen. Mooiste is ethanol o.i.d., dat hoef je niet na te vegen met water en zelfs ook niet eens droog te wrijven  . Of met een stoomapparaat, maar dan wordt het in de auto nogal vochtig. Was wat mij betreft ook dus geen suc6. Met de speciale droogdoeken als zo'n waffle geval of van microvezel trek ik de ruit vaak niet helemaal droog. Beste ervaring heb ik met keukenpapier (hoewel eigenlijk wat minder veilig) of katoenen theedoeken. Dodo Juice doekies zijn wel heel fijn voor het reinigen zelf en uitwrijven.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2010 Locatie: Almere
|
Pas wel op met ethanol in een afgesloten ruimte!Is giftig,ook de dampen....Buiten is dat geen probleem,binnen in de auto wel....
|
|
|
|
@cid: als je de cleaner met een padje aanbrengt kun je een auto de ruiten droog krijgen met die doek van PB's, twee als je binnen en buiten wilt doen. Zelf spray ik het buitenkant er gewoon op en dan kom je er met een doek niet altijd. BMW 118 d: Freude am fahren
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-10-2010 Locatie: De Krim, OV
|
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met het streeploos schoon krijgen van mijn ruiten. Heb APC, Spray & Wipe en de Megs GCC gebruikt. Meestal door rechtstreeks op de ruit te spuiten en dan met een doek afnemen. Daarna met een schone, droge doek nawrijven. Alle drie de middelstjes hebben bij mij nog nooit strepen achtergelaten. Ik denk dan ook dat de truc vooral in het nawrijven zit. Daar heb ik Eurow Terry Towels, Eurow Window Cloths, PB Deluxe Mega Towels en Cobra 600 doeken voor gebruikt. Bovendien op zowel getint als ongetint glas.
|
|
|
|
Met PB deluxe towels lukt het mij niet. Met de glass towel is het een fluitje van een cent. BMW 118 d: Freude am fahren
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2010 Locatie: Liessent
|
Ik heb een tijd geleden de mazzel gehad dat m'n (auto)dealer een bus Innotec Foam Glass Clean in de auto heeft laten liggen. Werkt ge-wel-dig. Chi va piano, va sano e va lontano!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-8-2010 Locatie: Groningen
|
Ik gebruik de NXT Glasscleaner, en de Dodo Juice Supernatural Window Waffle. Je kan ook wel een microvezel doek gebruiken maar de DJ SN Window Waffle glijdt net wat beter over je ramen. Mensen die werken maken fouten, Mensen die weinig werken maken geen fouten, Ik maak geen fouten
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-10-2009 Locatie: Den Helder
|
Nawrijven inderdaad is het sleutelwoord, maar dan ook met een middel dat zo weinig mogelijk residu achterlaat. Overdag ziet het er met de meeste producten na droogwrijven fantastisch schoon uit, totdat je 's avonds in deze tijd van het jaar in de auto gaat zitten; je ziet na korte tijd precies welke banen of cirkels met je doek hebt gemaakt (en dus zit er nog vuil, of meestal reinigingsproduct daarvoor in de plaats). Lang leve de airco natuurlijk, maar toch iedere keer een beetje een domper.
Misschien is dat schuim een goed idee om eens te gaan proberen, bedankt voor de tip! (Alcohol heeft ook niet mijn voorkeur, maar het viel me op dat het plekje dat ik voor Tom z'n nap had schoongemaakt, ook bij beslagen ramen mooi helder blijft c.q. later beslaat dan andere delen)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-6-2010 Locatie: Hoorn NH
|
Helaas is Innotec officieel niet te krijgen voor de consument. Zo uit mijn hoofd is het ook vrij prijzig.
Hier gebruik ik PB S&W + de DJ supernatural window waffle. sprayen op de doek, wrijven, doek omdraaien/hervouwen, uitwrijven.
Ik heb het ook geprobeerd met een PB Deluxe mega towel, maar deze laat een waas achter.
Gr. Menno
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2010 Locatie: Liessent
|
De Innotec Foam Glass Clean is inderdaad nogal aan de prijs. In gebruik is het spul wel erg zuinig. Chi va piano, va sano e va lontano!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-10-2010 Locatie: De Krim, OV
|
voor de prijs van twee van die busjes heb je een gallon van Meg's GCC. Die kun je 1:10 mengen, wat je bijna 42 liter glass cleaner oplevert. Wat mij betreft de betere koop. Just my 2 cents...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
een tijdje geleden vertelde me iemand dat hij een half litertje benzine in z'n ruitesproeierbakje deed en bijvulde met water Ik wil niet weten wat er gebeurt als dat pompje een vonkje maakt.... Volgens mij zal dat bakje + pompje er ook niet beter van worden evenals de slangetjes en dergelijke Ook zal het spul uit zichzelf wel ontsnappen uit het bakje door verdamping.... Groetjes, Wim
|
|
|
|
Guest
|