Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Krasjes na monteren dakdrager, wat te doen? Opties
chrisgt
#1 Gepost : maandag 22 november 2010 19:17:40
Rang: Lid

Ik ben een week in gelukkige bezit van een rode punto, tot ik dit weekend wat dakdragers ging monteren. De stalen steunen schoven een paar opzij en daardoor zitten er nu aardig wat krassen op de dakrand.
Als ik met mijn nagel erover heen ga voel bij een aantal krassen duidelijk dat deze behoorlijk diep zijn.

Mijn vraag is nu, wat is verstandig om te doen en is er iemand die me daarbij kan helpen ?

Paulus de Boskabouter
#2 Gepost : maandag 22 november 2010 19:26:26

Als je er met een natte vinger overheen gaat, zijn de krasjes dan weg? Zo ja, dan kan polijsten een uitkomst bieden.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
rickk
#3 Gepost : maandag 22 november 2010 19:34:27

Wat de boskabouter zegt, maar het ziet eruit alsof het (machinaal!) wel (een eind) weg te poetsen valt.

Beetje tricky plek misschien zo op de bolling van het dak en wellicht ook nog een daklijst oid in de buurt, maar m.i. wel een poging waard.

Sterkte!
chrisgt
#4 Gepost : maandag 22 november 2010 20:49:43

Dank voor de reacties! Ik zal morgen even kijken bij daglicht wat de 'natte vinger' test doet.
chrisgt
#5 Gepost : dinsdag 23 november 2010 8:23:23

'Natte vinger' test laat alle minder diepe krassen wel aardig verdwijnen. De wat diepere blijven toch zichtbaar.

Ik denk dat het het verstandigst is om dit machinaal te polijsten. Echter heb ik daar zelf geen mogelijkheden toe, zijn er mensen in omgeving rotterdam/zuid-holland die bereid zijn om dit voor mij te doen ?
The Musicman
#6 Gepost : dinsdag 23 november 2010 12:05:07

Allereerst: Welkom op het forum....

Ik ben het met de kabouter eens, ik denk dat je met "machinaal poetsen" een aardig eind komt.
Rotterdam is een beetje te ver uit de richting voor mij dus wie weet dat er iemand in jouw omgeving je kan helpen.
Succes!
Mark1986
#7 Gepost : vrijdag 26 november 2010 12:59:32

Chris,

Stuur me maar een PM, ik wil best wel een keertje naar die krasjes kijken.
Als het zo zie denk ik dat we met machinaal polijsten wel een heel eind kunnen komen.

Volkswagen Polo 6n2 GTi - Black Magic
mk-us
#8 Gepost : vrijdag 26 november 2010 15:25:33
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Afspraak met Carclean.nl -HQ maken, dan krijg je het beste advies mee, en kan je de benodigde spullen meteen aanschaffen blij

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
chrisgt
#9 Gepost : vrijdag 26 november 2010 17:17:38

Mark1986 schreef:
Chris,

Stuur me maar een PM, ik wil best wel een keertje naar die krasjes kijken.
Als het zo zie denk ik dat we met machinaal polijsten wel een heel eind kunnen komen.

Thnx voor het aanbod, maar ik heb donderdag een afspraak bij Carclean.nl om het daar te laten doen blij
bloemie
#10 Gepost : zaterdag 27 november 2010 20:19:52

Hey dat heb ik ook gehad met orginele renault dakdragers ,gelijk dakdragers verkocht
chrisgt
#11 Gepost : donderdag 2 december 2010 12:04:54

auto is vanochtend gepoetst @ Carclean.nl HQ. Alle oppervlakkige krasjes zijn weg en alleen de diepe zijn nog licht zichtbaar. Wat mij betreft prima opgelost.
mk-us
#12 Gepost : donderdag 2 december 2010 12:52:41
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

jippie Ze kunnen wel wat daar op Carclean.nl -HQ! jippie

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire