|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2010 Locatie: noorden
|
@cyruzzz zie dat je ook verslaaft bent Mooie collectie [Mod]Forumregel 3. We waarderen correct Nederlands taalgebruik. Let op een juiste spelling, hoofdletters en interpunctie. Niet iedereen is hier even goed in, maar doe in ieder geval je best!
Zie ook de onderschriften van de moderators![/mod]
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-10-2010 Locatie: Reuver
|
@ bloemie --> heb ik die PB spullen van jou gekocht :P haha Heb niets hier op het forum te koop zien staan. Vrijdag avond komt mn vriendin naar limburg en neemt ze de flesjes voor me mee. En dan maar hopen dat t weer zo goed blijft en ik wat tijd over heb om te poetsen :P @Wouter76 --> u heeft het correcte antwoord geraden! @ sorrydatikbest --> ja verslaafd kan je het wel noemen. Al mn geld wat "over" is gaat naar Carclean.nl . Er zijn ook nog wat andere spulletje meebesteld: -DAP500 met raffini lite startersset (monello mezzo, finale, oranje, witte en zwarte pad) -2 PB spray flessen (voor de APC) -3m 19 en 38mm tape en als laatste een dodo fantastic fur 3 pack. Was 5 euro afgeprijst en kon ik niet laten liggen. Ben benieuwd naar t Foto's volgen. Ohja dit weekend ook nog maar even een nieuwe curver bak erbij halen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Van de DAP ga je geen spijt krijgen! Mooie aanwinsten. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
@bloemie: kuch // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-2-2010 Locatie: anna paulowna
|
wat is er jongen last van de hoest [Mod]In post 32: Onnodig lange quote ingekort: http://forum.carclean.nl...n-de-quote-functie.aspx [/mod]
[Mod]Forumregel 3. We waarderen correct Nederlands taalgebruik. Let op een juiste spelling, hoofdletters en interpunctie. Niet iedereen is hier even goed in, maar doe in ieder geval je best!
|
|
|
|
hahaha denk t  of hij doelt misschien op het feit dat je "verkeerd" quote :P maar ben jij nou de man waarvan ik de SSR 1 + SSR 1+ SSR 2,5 en BH van heb gekocht ??
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Nee last van post#32  // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Cyruzzz
ik was het niet ,zag ze ook op marktplaats staan en had contact met hem gehad ,maar vond de prijs iets te duur.
|
|
|
|
mk-us schreef:Nee last van post#32  ja en wat is het probleem? [Mod]In post 32: Onnodig lange quote ingekort: http://forum.carclean.nl...n-de-quote-functie.aspx [/mod]
|
|
|
|
Ik weet niet wat jij dan geboden hebt... hij heeft ze naar mijn vriendin gebracht (die woont in Groningen en neemt de flesjes morgen voor me mee). Koste me 16euro voor alle 4 de flesjes (incl de "breng service" 
|
|
|
|
dat is niet duur ging mij 25 euro excl verzenden kosten
[Mod]Forumregel 3. We waarderen correct Nederlands taalgebruik. Let op een juiste spelling, hoofdletters en interpunctie. Niet iedereen is hier even goed in, maar doe in ieder geval je best!
|
|
|
|
Volgend weekend ga ik de auto eens flink aanpakken met al de nieuw aangeschafte spullen. Mijn auto heeft last van plaatselijke krasjes en zit flink onder de swirls. 1. Wassen 2. Kleien 3. Polijsten: ik heb SSR 1 en 2,5 en Mezzo en Finale. Wat pads betreft heb ik de oranje, witte en zwarte. Nu was mijn idee om te beginnen met SSR2,5 op oranje en daarna met SSR1 op wit. 4. Glaze: Black Hole op zwart 5. Wax: met het handje 6. Trims, ramen, binnenkant Het gaat mijn eerste keer met ene DAP worden. Ga samen met een vriend detailen die ook hier op het forum zit en ook geen ervaring heeft met n DAP. Wat adviseren jullie? Misschien ipv Black Hole op zwart, de zwarte pad gebruiken voor SSR1 en de BH met de hand. Of toch de monello gebruiken ipv SSR??
|
|
|
|
De nieuwe aanwinsten!  Alle producten bij elkaar:  Alle doeken, pads, tape en DAP:  Opgeruimd staat netjes! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-10-2010 Locatie: Oost-Vlaanderen Belgie
|
He Cyruzzz jouw collectie groeit ook snel als ik het zo zie . En een vraagje , die stickers op je boxen met pads en doeken waar kan je deze verkrijgen ? it's better to live for something then to die for nothing
|
|
|
|
Dag Picasso, ja groeit erg snel. Ben wel behoorlijk verslaafd. Die stickers zijn eigenlijk geen stickers... Heb ze zelf gemaakt, net als de etiquetten op de rode PB spray flessen zoals hierboven te zien. Hoe: uitprinten wat je wilt, boeklon (doorzichtig plak plastic) erover plakken maar dan net rondom 2 cm overhouden. En dit zo dan op de bak/ fles plakken. Werkt super en ziet er netjes geordend uit 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-10-2010 Locatie: Oost-Vlaanderen Belgie
|
He Cyruzzz bedankt voor die tip , dat ga ik ook eens maken dan . it's better to live for something then to die for nothing
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
ziet er goed uit man! mooie collectie hoor. ook lekker snel gegroeit ben benieuwd naar een volgende show-off groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
|
Jij gaat lekker Cyruzzz! Van de DAP ga je heel veel plezier beleven! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Tx allemaal, volgende week zondag komt de volgende show off... ga er aan denken om veel foto's te maken 
|
|
|
|
Zo weer een kleine update van mij, is alweer een hele tijd geleden sinds ik iets aangeschaft heb (maar dat was voor mijn doen een flinke: de DAP + toebehoren) Mijn moeder is bijna jarig en ze wilde graag een droogdoek. Onze oranje vriend voor haar besteld, en ach als ik dan toch aan het bestellen ben, dan moet ik wel zorgen dat ik geen verzendkosten hoef te betelen  Gelijk Monello Inizio, de Gele 5,5 inch polijstpad en een fles (500ml) DJ BtbM! Ruikt super! Moeders mag ook de fles BtbM gebruiken trouwens. Ohja en een PB MF doek als  TOPPIE Carclean.nl! Foto's heb ik nog niet. Maar dat hoeft ook niet voor deze kleine aanvulling vind ik zelf. Moet wel zeggen mijn: "wish list" wordt steeds korter. Tijd om deze dus eens aan te vullen. Zie hierboven wat ik allemaal heb, wishlist: -Nieuwe wax -Velgenreiniger (waarschijnlijk IronX) -Black Hole (mijn fles is bijna leeg) -Glasreiniger Wie helpt mij verder aan mijn verslaving en vult dit lijstje aan :P
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-10-2010 Locatie: Ede
|
Ziet er goed uit Pascal! Ben benieuwd naar de BtbM. Ik heb zelf onlangs de Wash&Wax van Meguiar's gekocht. Ook echt een top product  Keertje samen detailen? p.s. IronX is een top product, maar geen velgenreiniger. Daarvoor gewoon APC gebruiken en daarna de IronX. Idee voor je wishlist: Rimwax! Wil ik ook 
|
|
|
|
APC is ook geen velgenreiniger! Mooie aanwinsten! Mijn verlanglijstje is inmiddels alweer aardig gegroeid, binnenkort alles maar eens bestellen. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Dag mensen, het is een heeeeeele tijd geleden dat ik hier iets gepost heb. Wel veel gelezen en hier en daar bij andere wat gereageerd maar het was even "stil" rond mijn eigen collectie. De afgelopen tijd ook veel te weinig mn eigen auto gedaan. Vorige week weer even grondig gewassen, laagje verse wax, trims en interrieur. Bling bling bling! Wat is het detailen toch leuk om te doen! Maar nu ben ik bijna jarig, en ben ik weer aan t kijken om de collectie weer wat uit te breiden... En nu zijn er een paar dingetjes die ik wel wil: 1: ik heb geen velgenreiniger, maar gebruik altijd APC en een goed sopje waarmee ik mijn 17 (zwarte) inches wel schoon mee krijg. Als toevoeging wilde ik toch maar een keer ironX gaan aanschaffen. 2: Mijn fles Meguiar's carnauba wax is bijna op, en zie door de bomen het bos niet meer. Mijn auto is zwart, mijn budget is klein en heb geen voorkeur voor vloeibaar of vast. Wie o wie!? 3: Dan heb ik nog het idee om misschien een wheelwax aan te schaffen zoals van PB. Om mijn velgen toch wat beter te beschermen. Maar hoeveel toegevoegde waarde heeft dit vergeleken met "gewone" wax? Ohja ik heb een setje winterbanden erom liggen tijdens de... winter. Heb ik nog iets gemist?? Andere suggesties om wat geld aan te spenderen?? Haha
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
1. Als je met APC de velgen altijd al wel schoon krijgt, is Iron-X een leuke toevoeging. Bedenk wel dat het zelf geen velgenreiniger is. 2. Natty's of Natty's vloeibaar, Mothers FX SynWax (aanbieding), Collinite 476s / 845 / 885 (aanbieding). 3. Je kunt in principe iedere goede wax gebruiken op je wielen. Velgenwaxen zouden naar zeggen beter tegen hitte kunnen.
|
|
|
|
Gister avond nog maar eens even uitgebreid naar een wax zitten zoeken... en heb besloten om geen wheelwax te kopen en dan misschien een duurdere wax te kopen. (ironX komt er zeker) Heb even in de waxen hoek een nieuw topic gemaakt met wat vraagjes.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-1-2011 Locatie: Roermond
|
Mocht je willen proberen kun je bij mij een keer de natty's blue en red komen lenen.
|
|
|
|
Het is uiteindelijk de 476s geworden! Hopelijk ben ik nog tevreden met die keus na de eerste wax beurt  haha Tevens ironX besteld zodat ik wanneer het een keer niet zo lekker weer is, de zomerwielen een grondige beurt kan geven. @ Petrol Bedankt voor het aanbod, heb het erg druk maar ik denk dat ik de natty's wel een keer wil vergelijken...
|
|
|
|
Vrij recent weer een paar dingen toe kunnen voegen aan mijn collectie. Hieronder even een nieuw lijstje, en aangezien ik deze week waarschijnlijk weer een kleine bestelling wil plaatsen... probeer ik wat suggesties uit te lokken: hahaha 1) Ik wil een cone om mijn velgen te polijsten. Ik zie er op de site 3 staan, alle drie van monello, een zwarte, blauwe en een gele. Om te polijsten kan ik het beste de gele nemen. En de wax wil ik gewoon handmatig doen. 2) Monello heeft mooie doekjes en daar wil ik er wel eens eentje van proberen. Eigenlijk heb ik voor nu al genoeg doeken maar toch. (de piccolo nero) 3) Aangezien ik nogal wat moeite heb om Monello Inizio van mn auto te krijgen na het polijsten, wil ik Spruzzo aanschaffen. Hiermee gaat het makkelijker toch?? 4) Suggesties? ... 1 WassenMeguiar's Gold Class Car Wash Meguiar's Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) Sorbo Microfiber Wash Mitt Poorboy’s World Waffle Weave Drying towel CSF Delirium Orange Drying Towel Dodo Born to be Mild 2 Reinigen & voorbereidenMeguiar's Quik Clay Detailing System Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' 3 PolijstenPoorboys World SSR1 Poorboys World SSR1 Poorboys World SSR2,5 Monello Raffini Finale Polish Monello Raffini Mezzo Polish Monello Raffini Inizo Polish Meguiar's ScratchX 2.0 4 GlazePoorboys World Black Hole Meguiar's Deep Crystal Polish 'Step 2' 5 Wax & beschermingMeguiar's Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' Collonites 976s 6 OnderhoudC.Pro IronX Poorboys World Trim Restorer Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser OverigeDAP500 Dual Action Polisher 3M 3434 afplaktape 3M 3434 afplaktape DoekenDodo Fantastic Fur 3x Poorboys World Deluxe Mega Towel – Geel 2x Poorboys World Deluxe Mega Towel – Koraal 1x Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel 3 x Handpads Dodo Juice Supernatural Plush Microfibre Applicator Pad Poorboy’s World Microfiber Applicator 2x 2 stuk Meguiar's Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) 3x Monello Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator Monello White Polishing Euro Foam Hand Applicator MachinepadsMonello SmartPads CCS Yellow Polishing Pad Monello SmartPads CCS Orang Polishing Pad Monello SmartPads CCS White Polishing Pad Monello SmartPads CCS Black Polishing Pad
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
aangezien je roterend werkt met een cone is de blauwe of zwarte echt een prima keuze! je kunt er heftig mee polijsten, maar ook mooi mee finishen. geel is erg zwaar! en moet je nog nabewerken met zwart of blauw  de Nero is een fijne doek, maar als je een fijne doek van monello wilt proberen zou ik de verde nemen om inizio wat beter van je auto af te krijgen werkt spruzzo idd wel iets beter, maar spray en wipe werkt ook fantastisch hoor! en soms zelfs beter  heb je al leuke dingen om je trims en banden mee te dressen? het is leuk daar ook in te verdiepen  velgenwax? groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
|
Mooi, dan wordt het geen gele cone. Wat is exact het verschil tussen de blauwe en de zwarte? Welke zouden jullie adviseren? Denk dat ik dan voor S&W van PB ga. ipv spruzzo. Aangezien deze volgens mij iets breder inzetbaar is. @Bartezzz : het wordt dan de Verde... en ik heb PB trim restorer voor de trims. Bandenzwart is niet echt mijn ding, vind het er te "showroomachtig" uitzien. Een goed schoongemaakte band vind ik net zo mooi.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-9-2010 Locatie: Lauwe (België)
|
Ook hier nog eens de vraag. Wat is juist het verschil tussen de blauwe en zwarte cone? Detailing is geen hobby, het is een passie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-10-2010 Locatie: almere
|
Uit de produktbeschrijving bij de zwarte cone staat semi-zacht, en bij de blauwe cone staat zacht. Met de zwarte zou je dus nog wat polijstende werking kunnen hebben, terwijl de blauwe alleen voor het aanbrengen van sealant/wax geschikt is. Dat is tenminste wat ik eruit kan halen k'Heb zooooo'n hekel aan bumperklevers, vooral als ze vóór me rijden
|
|
|
|
Lijst groeit gestaag! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Guest
|