|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2008 Locatie: Hasselt
|
Als ik het goed begrijp zijn er een drietal finishing pads van Lake Country, blauw, zwart en roodIk vraag me dus af, waar zit het verschil buiten de kleur? Ze zijn alledrie geschikt voor het aanbrengen van sealants of vloeibare waxen en hebben geen cutting power. Welke pad zouden jullie gebruiken voor bijvoorbeeld het aanbrengen van Black Hole of EX-P? Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Zwart of blauw..  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Lelystad Haven
|
Blauw= zacht zwart= extra zacht rood= Ultra zacht Oud Japans Gezegde WAX ON - WAX OFF
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Ik moet je even corrigeren  De zwarte pad is de stevigste pad, maar heeft net als de andere twee cuttingfactor 0. Deze is bijvoorbeeld zeer geschikt om zeer milde abrasives af te breken. Goed geschikt voor een finishing polish, of iets met een cleaner erin. Zoals een cleanerwax, de step 1 pre-wax cleaner, professional polish, black hole (heeft ook een cleaner) etc. Blauw is een stuk zachter en kan je gebruiken als finishing pad voor pure sealants, waxen etc. Rood is nog wat zachter en heeft bovendien een minder zuigende werking dan de blauwe pad. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Lelystad Haven
|
Oud Japans Gezegde WAX ON - WAX OFF
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Fryslân
|
Hm, dan moet ik die rode ook nog maar eens bestellen. Tim, met welke van deze drie is de (beige) Meguiar's finishing pad het best te vergelijken eigenlijk? Behalve de diverse polishing pads heb ik dus een Meg's finishing pad en de LC black. Nou had ik zelf eigenlijk bedacht om de PB Pro-polish op een witte polishing pad te doen, en de Black Hole op de zwarte LC. Is het dan misschien beter om de zwarte LC voor de professional polish te gebruiken en de Meg's finishing pad voor de Black hole? Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: reuver
|
met de blauwe breng ik m21 aan en met de rode m26 zwart gebruik ik voor m7 en ook PB white en black(3 verschillende zwarte dan he )
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-8-2008 Locatie: Haarlem
|
en de groene ?... heb hem maar nog nooit gebruikt
|
|
|
|
Bedankt voor de antwoorden, weer wat bijgeleerd. Dan ga ik ofwel nog een rode of een blauwe erbij nemen. Misschien allebei, komt altijd wel van pas en kan ik ze alledrie eens vergelijken Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
|
Jeroen_gt schreef:en de groene ?... heb hem maar nog nooit gebruikt De groene is een light polishing pad, dus tussen de witte en zwarte in (denk ik  ) Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-5-2008
|
Nick22 heeft hem wel eens getest hij merkt niet veel verschil met wit dacht ik dat hij zei.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-6-2008 Locatie: Enschede
|
Deze heb ik uitgeprint en op de deur van de garage gehangen  Altijd makkelijk
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Is de kleurcodering voor de machinale pads gelijk aan die voor het handwerk (voor zover ze er allemaal zijn)? Vrienden noemen me Martin
|
|
|
|
|
|
|
|
Handige kaart! NB: als iemand weet met welke LC de Meg's soft buff finishing pad te vergelijken is.... Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
|
Sven, dit had ik nog tussen men favorieten staan, misschien heb je daar iets aan. http://thedetailinghandb...com/Foam_Pad_Chart.aspx
Die tabel vanuit men link lijkt wel niet echt volledig, maarja, dacht, zal het toch maar posten Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
|
Thanks! Dat roept echter weer de vraag op of de pads die Carclean.nl verkoopt de 'Classic' of de 'Hi-Gloss' zijn... Vroeg me ook af of iemand hier zowel de LC als de Megs finishing pads heeft gebruikt. Audi S8
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008 Locatie: Linter (B)
|
Ik merk op de site volgende pad op: Green Heavy Polishing Pad en via de zoekfunctie vind ik geen info erover. Waartussen mag deze gesitueerd worden op onderstaande tabel en wat is cuttingfactor ervan? 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Geloof na de Oranje..Stond ergens op het forum..  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Op volgende link: http://www.cleanyourcar....ry-ccs-pads/cat_45.html plaatsen ze hem tussen de witte en de oranje pad in en dus zou deze een cuttingfactor van 3/5 moeten hebben.
|
|
|
|
Niemand die dit kan bevestigen? Ik zoek nl. nog een pad die zich wat cuttingfactor tussen de witte en de oranje situeert omdat ik vind dat de oranje soms net iets te heftig is terwijl de witte dan te weinig resultaat oplevert.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Correct!
De schaal die hierboven gepost is, is van Autogeek.net. Voor Autogeek heeft Lake Country speciaal een aparte groene pad gemaakt, een light polishing pad, deze Autogeek versie van de groene hoort tussen zwart en wit in (dus lichter dan wit, zwaarder dan zwart).
De versie van Lake Country zelf is juist een heavy polishing pad. En zit tussen wit en oranje in (dus zwaarder dan wit, lichter dan oranje).
Ongelukkig genoeg zijn ze beiden groen, en hebben ze ook nog eens hetzelfde artikelnummer, écht onbegrijpelijk en uitermate verwarrden.
Wij hebben beiden versies op voorraad!
http://www.carclean.nl/products.aspx?search=ccs%20green
Hier het schema van Lake Country zelf (erg handig trouwens):
In deze link staan ze ook nog op een rij:
http://www.lakecountrymfg.com/foampads_ccs_dafoam.html
Duidelijk zo toch?! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-10-2008 Locatie: Beilen
|
Kijk, dit zijn overzichten waar je wat aan hebt. Top!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Hallo Tim, De Lake Country link werkt niet meer, maar zou deze (zie hieronder) misschien degende zijn die jij indertijd bedoelde? Dual Action kleurschema voor Lake Country padsMet vriendelijke groet, Aficior Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
|
Totaal vernieuwde site zo blijkt. Denk wel dat dat het overzicht is inderdaad. Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
De heavy green zit toch echt tussen de oranje en de gele hoor.
Heb hem zelf ook liggen en heeft echt meer cut dan de oranje, ziet er ook uit als een scotschbrite.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-12-2008 Locatie: Assen
|
TUFTED FOAM PADS zien er goed uit! krijgt Carclean.nl die ook in de shop?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
mis alleen de groene light polishing pads in het overzicht? Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Die krijg ik niet aan de praat. Bedoelde je DEZE ? // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Guest
|