Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Verschil tussen Lake Country finishing pads Opties
-Vanquish-
#1 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 14:08:13
Rang: Lid
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Als ik het goed begrijp zijn er een drietal finishing pads van Lake Country, blauw, zwart en rood
Ik vraag me dus af, waar zit het verschil buiten de kleur?
Ze zijn alledrie geschikt voor het aanbrengen van sealants of vloeibare waxen en hebben geen cutting power.

Welke pad zouden jullie gebruiken voor bijvoorbeeld het aanbrengen van Black Hole of EX-P?
Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
B.K.
#2 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 14:12:27
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Zwart of blauw..great

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
goku3
#3 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 15:43:57

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Blauw= zacht
zwart= extra zacht
rood= Ultra zacht
Oud Japans Gezegde WAX ON - WAX OFF
Tim
#4 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 16:00:00
Rang: Moderator

Ik moet je even corrigeren blij

De zwarte pad is de stevigste pad, maar heeft net als de andere twee cuttingfactor 0. Deze is bijvoorbeeld zeer geschikt om zeer milde abrasives af te breken. Goed geschikt voor een finishing polish, of iets met een cleaner erin. Zoals een cleanerwax, de step 1 pre-wax cleaner, professional polish, black hole (heeft ook een cleaner) etc.

Blauw is een stuk zachter en kan je gebruiken als finishing pad voor pure sealants, waxen etc.

Rood is nog wat zachter en heeft bovendien een minder zuigende werking dan de blauwe pad.
I'm the Master of Bling!
goku3
#5 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 17:10:24

surprised great
Oud Japans Gezegde WAX ON - WAX OFF
Sven S8
#6 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 17:34:52
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Hm, dan moet ik die rode ook nog maar eens bestellen.

Tim, met welke van deze drie is de (beige) Meguiar's finishing pad het best te vergelijken eigenlijk? Behalve de diverse polishing pads heb ik dus een Meg's finishing pad en de LC black. Nou had ik zelf eigenlijk bedacht om de PB Pro-polish op een witte polishing pad te doen, en de Black Hole op de zwarte LC. Is het dan misschien beter om de zwarte LC voor de professional polish te gebruiken en de Meg's finishing pad voor de Black hole?

Audi S8

"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
nick22
#7 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 19:46:21

met de blauwe breng ik m21 aan en met de rode m26
zwart gebruik ik voor m7 en ook PB white en black(3 verschillende zwarte dan he )
Jeroen_gt
#8 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 21:28:05

en de groene ?... heb hem maar nog nooit gebruikt Whistle
-Vanquish-
#9 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 21:37:58
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Bedankt voor de antwoorden, weer wat bijgeleerd. Dan ga ik ofwel nog een rode of een blauwe erbij nemen. Misschien allebei, komt altijd wel van pas en kan ik ze alledrie eens vergelijken blij
Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
-Vanquish-
#10 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 21:39:00

Jeroen_gt schreef:
en de groene ?... heb hem maar nog nooit gebruikt Whistle

De groene is een light polishing pad, dus tussen de witte en zwarte in (denk ik pfrlt )
Patrick
#11 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 22:17:41

Nick22 heeft hem wel eens getest hij merkt niet veel verschil met wit dacht ik dat hij zei.
Appelsappie
#12 Gepost : zaterdag 16 augustus 2008 1:33:30

Deze heb ik uitgeprint en op de deur van de garage gehangen blij

Altijd makkelijk
Patrick
#13 Gepost : zaterdag 16 augustus 2008 1:44:59

DKBM
#14 Gepost : zaterdag 16 augustus 2008 1:48:07

Is de kleurcodering voor de machinale pads gelijk aan die voor het handwerk (voor zover ze er allemaal zijn)?
Vrienden noemen me Martin
Patrick
#15 Gepost : zaterdag 16 augustus 2008 1:52:27

Volgens mij wel
Sven S8
#16 Gepost : zaterdag 16 augustus 2008 2:07:01

Handige kaart!

NB: als iemand weet met welke LC de Meg's soft buff finishing pad te vergelijken is....
Audi S8

"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
-Vanquish-
#17 Gepost : zaterdag 16 augustus 2008 6:06:16

Sven, dit had ik nog tussen men favorieten staan, misschien heb je daar iets aan.
http://thedetailinghandb...com/Foam_Pad_Chart.aspx

Die tabel vanuit men link lijkt wel niet echt volledig, maarja, dacht, zal het toch maar posten pfrlt
Sven S8
#18 Gepost : zaterdag 16 augustus 2008 14:12:58

Thanks! Dat roept echter weer de vraag op of de pads die Carclean.nl verkoopt de 'Classic' of de 'Hi-Gloss' zijn...

Vroeg me ook af of iemand hier zowel de LC als de Megs finishing pads heeft gebruikt.
Audi S8

megane_cc
#19 Gepost : vrijdag 14 november 2008 15:31:04

Ik merk op de site volgende pad op: Green Heavy Polishing Pad en via de zoekfunctie vind ik geen info erover. Waartussen mag deze gesitueerd worden op onderstaande tabel en wat is cuttingfactor ervan?

B.K.
#20 Gepost : vrijdag 14 november 2008 16:26:53
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Geloof na de Oranje..Stond ergens op het forum..weetniet

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
megane_cc
#21 Gepost : vrijdag 14 november 2008 20:25:43

Op volgende link: http://www.cleanyourcar....ry-ccs-pads/cat_45.html plaatsen ze hem tussen de witte en de oranje pad in en dus zou deze een cuttingfactor van 3/5 moeten hebben.
megane_cc
#22 Gepost : zaterdag 15 november 2008 10:21:24

megane_cc schreef:
Op volgende link: http://www.cleanyourcar....ry-ccs-pads/cat_45.html plaatsen ze hem tussen de witte en de oranje pad in en dus zou deze een cuttingfactor van 3/5 moeten hebben.

Niemand die dit kan bevestigen? Ik zoek nl. nog een pad die zich wat cuttingfactor tussen de witte en de oranje situeert omdat ik vind dat de oranje soms net iets te heftig is terwijl de witte dan te weinig resultaat oplevert.
Tim
#23 Gepost : zaterdag 15 november 2008 10:32:25
Rang: Moderator

Correct!

De schaal die hierboven gepost is, is van Autogeek.net. Voor Autogeek heeft Lake Country speciaal een aparte groene pad gemaakt, een light polishing pad, deze Autogeek versie van de groene hoort tussen zwart en wit in (dus lichter dan wit, zwaarder dan zwart).

De versie van Lake Country zelf is juist een heavy polishing pad. En zit tussen wit en oranje in (dus zwaarder dan wit, lichter dan oranje).

Ongelukkig genoeg zijn ze beiden groen, en hebben ze ook nog eens hetzelfde artikelnummer, écht onbegrijpelijk en uitermate verwarrden.

Wij hebben beiden versies op voorraad!

http://www.carclean.nl/products.aspx?search=ccs%20green

Hier het schema van Lake Country zelf (erg handig trouwens):

In deze link staan ze ook nog op een rij:

http://www.lakecountrymfg.com/foampads_ccs_dafoam.html

Duidelijk zo toch?! great
I'm the Master of Bling!
maja158
#24 Gepost : zaterdag 15 november 2008 13:53:45

Kijk, dit zijn overzichten waar je wat aan hebt. Top!
Aficior
#25 Gepost : vrijdag 7 augustus 2009 3:47:16

Hallo Tim,
De Lake Country link werkt niet meer, maar zou deze (zie hieronder) misschien degende zijn die jij indertijd bedoelde?
Dual Action kleurschema voor Lake Country pads
Met vriendelijke groet,
Aficior

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
-Vanquish-
#26 Gepost : vrijdag 7 augustus 2009 8:16:08

Totaal vernieuwde site zo blijkt. Denk wel dat dat het overzicht is inderdaad.
ThaBird
#27 Gepost : vrijdag 7 augustus 2009 18:44:33

De heavy green zit toch echt tussen de oranje en de gele hoor.

Heb hem zelf ook liggen en heeft echt meer cut dan de oranje, ziet er ook uit als een scotschbrite.
ThaMystery
#28 Gepost : vrijdag 7 augustus 2009 19:06:12

TUFTED FOAM PADS zien er goed uit! krijgt Carclean.nl die ook in de shop?
tinus
#29 Gepost : vrijdag 7 augustus 2009 23:08:43

mis alleen de groene light polishing pads in het overzicht? sceptisch
Glans is een keuze wink2
mk-us
#30 Gepost : vrijdag 7 augustus 2009 23:41:39
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Tim schreef:
In deze link staan ze ook nog op een rij:http://www.lakecountrymfg.com/foampads_ccs_dafoam.html

Die krijg ik niet aan de praat.
Bedoelde je DEZE ?

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire