|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-7-2010 Locatie: Emmen
|
Jaja vandaag is het dan eindelijk zo ver! er ligt al de hele dag een mooi laagje ijs op me auto en die zie ik dus ook zo 1 2 3 niet meer wegsmelten vandaag ben ik bang! Nu heb ik zelf ook 2 flessen IPA, en wou deze gaan verdunnen met 2 liter gedistileerd water! Nu heb ik nog een leeg flesje over van de flessen groupbuy... Kan dit flesje IPA Aan? en dat je het dan op de ruit sprayt om het ijs weg te halen?? dit lijkt me namelijk wel de makelijskte manier? en daarna ff met een goedkope action MF doek navegen ofzo??? OF is er een betere/andere manier? Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
IPA zal best effect hebben op het ijs, maar als er iets op je ruit zit gaat dat ook gelijk voor een groot deel mee. Dus het is kiezen; Provision erop en geen IPA gebruiken of niets erop en dan wel IPA. De mijne staat strak langs het huis, vriest het niet echt door de nastraling van de muur (die overdag wel wat opwarmt) Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Op het moment zijn mijn ruiten nog niet bedekt met een mooi laagje anti regen spul!  Dus moet dan denk ik wel kunnen ;O altijd beter dan krabben! :P Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Gewoon lekker een de-ice spray gebruiken 
|
|
|
|
hmm okeej zonet ff IPA 1:1 geprobeerd.. werkt voor geen meter :P Dus idd maar een de-ice spray gejat van me ouders Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Standkachel...... Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Standkachel is duur  "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Niet als hij al in de auto zat toen je hem kocht..... Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-10-2010 Locatie: De Krim, OV
|
hier zit wel Pro Vision op de ruiten, maar het nadeel van de beading van dat middeltje is dat de ruit wat langer nat blijft bij stilstand. De ruiten bevriezen dus ook eerder. Vanmorgen zaten alleen m'n gesealde ruiten dichtgevroren. En ik moest hárd krabben. Viel me echt vies tegen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
Gewoon een emmer Koud water er over kieken en droog trekken met een aftrekker.
Wrm moeilijk doen als et makkelijk kan toch.
|
|
|
|
Warm=krak! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-2-2009 Locatie: Harderwijk
|
ik zet onze voorruit tijdens de vorst periode vaak in een laagje Tech2 wax (moet je dr anders mee  . Schoonkrabben is echt een peuleschil, het ijs vliegt eraf en de ramen blijven mooi schoon. www.astratuningclub.nl
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
Action eigenmerk de ice.. Werkt prima.. Of krabben, heb een krabber van 1 meter met hanekam borstel om sneeuw weg te schuiven as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-9-2009 Locatie: Venlo
|
ThaBird schreef:Gewoon een emmer Koud water er over kieken en droog trekken met een aftrekker.
Wrm moeilijk doen als et makkelijk kan toch. Zo doe ik dat ook, maar dan in een maat beker en 1 min in de magnitron. Doe het al jaren no problems. Mijn vader liet vroeger het water koken. Gebruikte oplos koffie, wat over was kiepte hij over de ruit. Maar kan me wel voorstellen als je steenslag of barstje in de ruit dit niet moet doen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-10-2010 Locatie: Winschoten
|
aron225 schreef:Action eigenmerk de ice..
Werkt prima..
Of krabben, heb een krabber van 1 meter met hanekam borstel om sneeuw weg te schuiven Met de de-icer's heb ik altijd dat de ijsvorming naar binnen slaat. De binnenkant van de ruit opeens bevroren... Seat Ibiza signo 1.4 16v
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Auto aanslingeren, blower op 10, voor- en achterruitverwarming aan, zoef en weg // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Wat is er mis met old-skool krabben? (met uiteraard een goeie krabber) Al dat water/de-icer meuk is makkelijk, maar geeft zo een bende vind ik altijd. Ik doe altijd, hoe slecht ook voor het milieu gewoon de auto starten. Daarna blowers op zijn voor/achter ontwaseming. Stap ik weer uit, en ga ik een rondje krabben beginnen met eerst de achterste zijruiten, ga ik naar de voorste zijruiten. En begin ik aan het voorraam. Wanneer ik daar beland ben, is het ijs op het raam al een stuk zachter door de ontwaseming van de auto. Echter wel snel krabben, sowieso want anders is het veelste koud  Want anders beslaat je binnenkant van het autoraam, en dat is ook niet zo prettig. Naja ga je rijden, en heb je vrijwel hartstikke goed zicht Of je zet hem zo neer, dat die de volgende ochtend in de zon staat, toenstraks was autootje nog helemaal bevroren. Nu is die inmiddels door de zon bijna ijsvrij. "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Ben bezig de garage even op te ruimen,.en dan gaat het beestje lekker naar binnen 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-5-2009 Locatie: 't Groene hart
|
De mijne staat binnen, hoef bijna nooit te krabben  ja of het moet zo koud zijn dat het overdag 's op mijn werk weer dicht vriest.. Hoe zijn de ervaringen met de mensen die Ford rijden met elec vooruit verwarming ? als dat net zo werkt als de achteruit is dat natuurlijk super! Trotse eigenaar van: Opel MV6 (Omega) 3.0 V6 Opel Senator A 3.0E Opel Corsa B GSI 16V
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-4-2010 Locatie: Spijkenisse
|
Ik gooi altijd zo'n Halfords folie ding van een euro over de voorruit. De zijruitjes krab ik dan eventjes en de achterruit doe ik met de verwarming...
Heb alleen nog het probleem dat de voorruit daarna nog wel eens wil beslaan, maar er is een tube Fog Clear onderweg die daar een einde aan zou moeten maken!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-7-2010 Locatie: Zuid Holland
|
Voorheen liet ik mn auto altijd een paar min warm draaien terwijl ik lekker warm in huis zat... Nu met de pro vision vliegt het ijs eraf als ik er met een doekje overheen ga... Onze andere auto is hier niet mee behandeld en dat verschil merk je goed, hoop vloeken, tieren en krabben..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Sjors-V6 schreef:De mijne staat binnen, hoef bijna nooit te krabben  ja of het moet zo koud zijn dat het overdag 's op mijn werk weer dicht vriest.. Hoe zijn de ervaringen met de mensen die Ford rijden met elec vooruit verwarming ? als dat net zo werkt als de achteruit is dat natuurlijk super! Vooruit verwarming werkt geweldig, knopje induwen, even de twee zijruitjes schoonvegen met een doek en de voorruit is proper. Werkt sneller dan die van de achterruit bij mij, zitten ook meer draadjes in de voorruit, deze zijn wel veel kleiner. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Same here met de voorruitverwarming op mijn Focus. Ideaal.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
+2: werkt zelfs nog beter dan de achterruin daar die maar een paar horizontale strepen heeft, en de voorruit heleboel kleine verticale ( en werkt dus sneller )! // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-4-2009
|
IbizaSigno schreef:Met de de-icer's heb ik altijd dat de ijsvorming naar binnen slaat. De binnenkant van de ruit opeens bevroren... Hmm, was dat het probleem wellicht dat ik vorig jaar steeds had. Nooit zo over nagedacht. Normaal gebruik ik wel een de-icer, vorig jaar die van Autoglym. Werkte prima, al ruik je dat spul de rest van de rit wel. Ik heb net een nieuwe voorruit, dus met een krabber erop vind ik zonde. Binnenkort toch maar die standverwarming in laten bouwen. Opel Omega 2.0 16V Onyx Opel Omega 3.0 V6 Executive Irmscher
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
17thEngineer schreef:Ik gooi altijd zo'n Halfords folie ding van een euro over de voorruit. De zijruitjes krab ik dan eventjes en de achterruit doe ik met de verwarming...
Heb alleen nog het probleem dat de voorruit daarna nog wel eens wil beslaan, maar er is een tube Fog Clear onderweg die daar een einde aan zou moeten maken! Gebruik ik ook, zo'n dekentje van de halfords, kosten een drol, enkele euro's, goedkoper dan de-icers. Simpel even op de voorruit doen, klaar, 's morgens wegjhalen, ruit ijsvrij, geen geklooi, alleen even de zijramen doen en je kunt weg. Ik moet wel toegeven dat ik de auto start, en dan pas de ramen doen... ja sorry eco mensjes onder ons, start de auto, zet de climate control op de defrost stand en achterruitverwarming/spiegelverwarming aan, 1 minuut later ben ik weg. Simpeler dan een de-icer gebruiken Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-8-2008 Locatie: Budel-Dorplein
|
Dank U lieve heer voor mijn verwarmde garage  Opel Antara 2008 Festool 3M
|
|
|
|
+1! En de standkachel als hij toch een keer buitenstaat als het vriest. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-10-2009 Locatie: Vught
|
Paulus de Boskabouter schreef:Standkachel...... Dat, op timer. Heerlijk, nooit meer krabben, sneeuw schuiven of wat dan ook. Gewoon aan laten springen, en zie de buren jalours kijken Audi-Man: A8, Q5, A3, A4, A8
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-6-2010 Locatie: België antwerpen
|
Hier een focus met voor,achter en spiegel verwarming, auto starten, op max stand verwarming, binnen al le spullen pakken en nog een peuk roken naast de auto en voila ijsvrij  en natuurmensen moet niet zagen, anti ijs spullen zijn ook alles behalve goed voor het milieu, evenals krabben aan je raam en na x aantal tijd een nieuwe raam steken. Die nieuwe raam is ook niet echt milieu bewust. Dus... Laat ik men diesel wel lekker warmdraaien voor ik vertrek. nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
|
|
|
|
Om even een kleine misvatting uit de wereld te helpen: als je de auto start en "warm laat draaien" dan is dat niet goed voor de motor... en het opwarmen duurt vreselijk lang. Een motor wordt pas goed warm als deze een last heeft (rijden dus), bij stationair lopen heeft de motor nullast.... Ik start de motor niet om deze warm te draaien maar om de defrost stand aan te zetten van de Climate Control, deze blaast dan wel koude lucht, maar hierdoor beslaan mijn ramen niet. Ik ga binnenkort even iemand bij mij in de straat even vragen of hij gewoon zijn Mercedes busje normaal wil ontdoen van ijs op de ramen... hij is het toppunt van luiheid, starten, minimaal een uur laten draaien, en dan wegrijden. Probleem is dat dat klote busje een pokkeherrie maakt en dat om 5 uur in de ochtend.... Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
+1 stationair laten warm draaien is heel erg slecht. De cilinders + een klein deel van de kop worden warm. Hier door onstaan er grote spanning in het blok door de warmte verschillen. Zeker als je daarna gaat rijden. Gewoon ramen krabben of sprayen of wat dan ook, motor starten en rustig warmrijden. Ik kom met dit weer nooit boven de 2000 tpm. Pas als de temperatuur meter op 90 graden staat gaat het gas er wat op. De trucks op ons bedrijf moeten helaas wel warm draaien, maar dat heeft weer te maken met de luchtdruk e.d. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Bij mijn truck deed ik het ook, had ook met de luchtdruk te maken  Anders kwam ik af en toe niet weg. Maar Paulus, de koelvloeistof temp is minder belangrijk dan de olietemp, als de tempmeter van de koelvloeistof aangeeft dat ie warm is, dan is je olie nog alng niet bedrijfstemp, heb dit al eens uitgezocht met VAGCOM terwijl ik reed. Koelvloeistof was op temp, maar olie was nog niet op de helft van de bedrijfstemp. Dit duurt ongeveer 2 maal zo lang. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Guest
|