Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Marring door klei Opties
Soepergrover
#1 Gepost : dinsdag 30 november 2010 16:32:15
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik zat net een ander topic te lezen over Bilt Hamber klei en al snel ging het over marring.
Nu snap ik best dat een grove/agressieve klei marring kan veroorzaken, maar soms zie ik bij
show-offs weleens van die enorm ranzige klei om te laten zien dat de zojuist behandelde motorkap
ofzo toch echt wel smerig was.

Nu zit ik me af te vragen of die marring/krasjes in zulke gevallen ook niet gewoon kunnen komen door
de troep die je inmiddels op je klei hebt opgepikt en die je vrolijk over je lak aan het raggen bent.

Ik ben zelf niet een van de snelsten met detailen en zeker niet wat kleien betreft.
Ik zit voortdurend te kijken of het raakoppervlak van de klei niet al teveel vuil bevat en zonodig wil ik
de ergste troep van mijn klei af hebben (al dan niet met een klein spraytje detailerspray), voordat ik
de boel weer ga kneden (des te minder vuiligheid ik in mijn bolleke klei heb zitten).

Overdrijf ik nu (en kost het me mede daarom zoveel tijd) of is dit wel een aardige gedachtengang?
vectraroels
#2 Gepost : dinsdag 30 november 2010 16:36:03
Rang: Lid

het is altijd goed om je klei regelmatig te kleien.
Maar detailerspray zorgt er niet voor dat het vuil van je klei gaat. Het is geen oplosmiddel zoals dreft ofzo.
wel zorgt het er voor dat je klei soepeler blijft, en dat het vuil ingekapseld word
Iedereen mag mijn kont kussen, behalve die van mijn vec
RedCat
#3 Gepost : dinsdag 30 november 2010 16:36:17
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Als je overdrijft, geldt dat ook voor mij.
Ik kijk regelmatig of er geen grof vuil in komt en soms hoor je het ook gewoon (lichte piep)
Tussendoor spoel ik de klei af in schoon water. Nog nooit zo vuil geweest als op de meeste foto's
Al wordt de Born Slippy dan wel grijs omdat die een deel van het vuil opneemt.

Ik vouw de klei ook altijd maar één kant op en houd de buitenkant schoon
Ik zie geen nut in het helemaal door elkaar kneden. Ik ga voor de bladerdeeg methode.

Hans
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
Soepergrover
#4 Gepost : dinsdag 30 november 2010 16:46:41
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

vectraroels schreef:
Maar detailerspray zorgt er niet voor dat het vuil van je klei gaat. Het is geen oplosmiddel zoals dreft ofzo.

Laat ik het zo zeggen: als ik zie dat de klei na een klein stukje aardig vies is (soms dus, want zo vaak
heb ik dat nog niet meegemaakt), wil ik er weleens een klein spraytje op doen en dan met mijn vingers
het ergste afhalen. Het is niet zo dat ik mijn klei aan het 'schoonpoetsen' ben. hehe
De grootste viezigheid (kun je dan met je vingertoppen voelen) kneed ik dan niet meer door mijn klei heen.

Ik houd net als RedCat ook meestal de bladerdeeg/appelflapmethode aan hehe
Af en toe kneed ik de boel dan echt lekker door.
vectraroels
#5 Gepost : dinsdag 30 november 2010 17:43:23

dan hebben we alledrie dezelfde methode
Iedereen mag mijn kont kussen, behalve die van mijn vec
Averechts
#6 Gepost : dinsdag 30 november 2010 19:34:50

Jup om de zoveel slagen even door een bakkie lauw water halen. Komt altijd wel wat klein vuil vanaf...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire